Над задачка пак се мъчиш, тук отговора ще получиш. :)

  • 81 068
  • 743
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 389
[img]https://goo.gl/photos/Z9TKckZcoB2MsoHJ7/img]
Не разбирам как точно искат да бъде написано, честно, лесно е, но аз не го схващам, хелп.

# 556
  • София
  • Мнения: 389
http://violettt.snimka.bg/architecture/dom.805116.32629859

Как се решава тази задача, пише съставете задачи и ги решете.

Последна редакция: вт, 20 сеп 2016, 10:25 от Mrs. Jones

# 557
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 246
http://violettt.snimka.bg/architecture/dom.805116.32629859

Как се решава тази задача, пише съставете задачи и ги решете.



втори клас предполагам Simple Smile или началото на трети

х+17 = 41
х може да се замени с а или празно квадратче

втората задача е обратна
41-17 = х

# 558
  • с трима мъже :)
  • Мнения: 2 759
Моля за помощ как да реша тази задача с знания за 6 клас : Даден е триъгълник АВС . Точка М принадлежаща на страната АВ и точка N принадлежаща на страната АС са такива ,че АМ = 1/3 АВ и АN = 1/5 АС . Ако лицето на триъгълник АВС е S, намерете лицето на четириъгълника МВСN.

Хаха...същата задача я пусках аз на фейсбук ... и аз бях запънала на нея  Embarassed

# 559
  • Мнения: X
Пуснала съм решение на предната страница. В скрит текст е.

# 560
  • София
  • Мнения: 213
Дидева  Hug  bouquet
Супер си !!!Благодаря !

# 561
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 698
Моля за помощ как да реша тeзи задачи за 8 клас :http://prikachi.com/images.php?images/669/8918669J.jpg http://prikachi.com/images.php?images/670/8918670c.jpg Благодаря !

# 562
  • Мнения: 5 160
V1 (камион) =100 km/ h= 250 м/ s
V2 (кола) =110 km/ h= 275 м/ s
х - време на изпреварване. Колата трябва да измине разстояние = собствена дължина 4 м; дължина на камиона 16 м; пътят, който ще измине камиона за времето х.
20 + 250/9 х = 275/9 х
25/9 х = 20
х = 7,2 s

# 563
  • Мнения: X
Задачите всъщност са за седми клас. Преговарят децата.
Първата: Единственото, което трябва да се съобрази е, че дължините на двете превозни средства са част от пътя, който трябва да измине леката кола и че в един час има 60.60=3600 секунди.
Скрит текст:

Втората:
Скрит текст:

# 564
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 698
Благодаря много. bouquet HugДидева винаги ме спасяваш. bouquet

# 565
  • Мнения: 5 160
Това решение ОК ли е като за 5-6 клас?
/ условието е записано съкратено в началото /
Скрит текст:

# 566
  • София
  • Мнения: 10 825
Моля за подробното решение на тези две задачи

11. За решаване на ребуса ab+cd =xyz се използват 5 различни цифри. Колко са решенията на този ребус, ако x, y и z в този ред са последователни нечетни числа, ab < cd и сборът от цифрите на събираемите е възможно най-голям?
А) 2 Б) 3 В) 4 Г) 5 Д) друг отговор
12. Колко е сборът от цифрите на трицифрено число с различни цифри, което като го умножим по три и прибавим 200 ще получим пак трицифрено число, записано със същите цифри, но в обратен ред?
А) 18 Б) 17 В) 16 Г) 15 Д) 14

# 567
  • София
  • Мнения: 2 421
Моля за подробното решение на тези две задачи

11. За решаване на ребуса ab+cd =xyz се използват 5 различни цифри. Колко са решенията на този ребус, ако x, y и z в този ред са последователни нечетни числа, ab < cd и сборът от цифрите на събираемите е възможно най-голям?
А) 2 Б) 3 В) 4 Г) 5 Д) друг отговор
12. Колко е сборът от цифрите на трицифрено число с различни цифри, което като го умножим по три и прибавим 200 ще получим пак трицифрено число, записано със същите цифри, но в обратен ред?
А) 18 Б) 17 В) 16 Г) 15 Д) 14

За задача 11:
Имаме че ab + cd = xyz и ab < cd, както и търсим вариантите, в които a + b + c + d е максимално.
За xyz - последователни нечетни числа, и  общо имаме, че за a,b,c,d,x,y,z са използвани само 5 цифри, т.е. измежду a,b,c и d има 2 нечетни числа.

xyz значи е или 135, 357, 579, от друга страна xyz e такова трицифрено число, което е получено от сбор на 2 двуцифрени. Максималното двуцифрено е ~ 99, т.е. максималният сбор на 2 двуцифрени е < 200, т.е. единствения вариант за xyz е 135.
Т.е.  ab+ cd = 135
От условието, че търсим максимален сбор на a+b +c + d можем да предположим, че повтарящите числа са 3 и 5, после ще разгледаме и за други варианти.
Тогава имаме
3b + c5 = 135 => невъзможно, трябва c да е 10
т.е. със сигурно b или d трябва да е 3
тъй като 3 + нещо = 5, т.е. 5 a или c трябва да са 5тици
имаме
5b + c3 = 135 => b = 2, а c=8 => 52 + 83 = 135
Или
53 + cd = 135 => c = 8, а d=2 => 53 + 82 = 135
и в двата случая сборът е 18(а+b+c+d) и ab < cd

Можем да видим при повтаряне на нечетните 1 и 5, можем ли да получим по-голям сбор
Ясно е, че няма как 1 да е стойност на десетици, т.е. остава само на 1ци, а тогава 5 е стойност на десетици, защото 1 + 5 != 5, т.е. имаме
51 + cd = 135 => cd = 84 => сборът на a+b+c+d = 18
и обратният вариант имаме
5b + c1 = 135 => b = 4, а c =8
До тук имаме общо 4 варианта, които удовлетворяват условията.
Вариант със повтарящи се нечетни 1 и 3 е невъзможен, тъй като десетиците няма как да са нито едното нито другото, а 1 + 3 != 5, т.е. няма как да са и едновременно единици.
Т.е. за мен отговорът е В.

==============================================================

За задача 12, ето ги моите разсъждения
Нека си представим, че числото ни е xyz, т.е. обърнато е zyx.
Връзката е (100x + 10y + z) * 3 + 200 = 100z + 10y + x
Първо за да е обърнатотот число (zyx) трицифрено, това означава, че първоначалното число трябва да започва с 1 или 2, защото най-голямото трицифрено е 999, като извадим 200 се получава ~ 700, като го разделим на три се получава максимум 200 и нещо.
Т.е. имаме x =1 или x = 2
От друга страна, тъй като добавяме 200, означава, че можем да намерим връзка между z и x
3*z ~ число завършващо на x, т.е. 3* z завършва или на 1 или на 2
Кои цифри умножени по 3 завършват на 1 или 2 -> 7(3*7 = 21) и 4(3*4 = 12)
Т.е нашето число е или 1y7(обратното е 7y1) или 2y4(4y2)
Веднага се вижда, че вторият вариант не е опция 2*3 >> 4
Т.е накрая имаме уравнението
(100 + 10у + 7)*3 + 200 = 700 + 10у + 1
Т.е. 107*3 + 30у + 200 = 701 + 10у
Т.е.  30у - 10 у = 701 - 200 - 321
Т.е. 20у = 180
Т.е у = 9
Значи имаме 197(791) => сборът е 17(Б)

Последна редакция: пн, 26 сеп 2016, 17:41 от Erinne

# 568
  • Мнения: 6 831
Това решение ОК ли е като за 5-6 клас?
/ условието е записано съкратено в началото /
Скрит текст:

Аз бих я решила така
Sabc=AB.BC.1/2=1/2S
Samq=1/2. AQ.MH (височина към AC от М)
=1/2.1/3АС.МН = 1/6.AC.MH
Smcq=1/2.2/3AC.MH = 1/3.AC.MH
Smbc=1/2.1/2AB.BC=1/4S
Sabc = Smbc + Smcq + Samq
1/2S = 1/4S + 1/3 AC.MH + 1/6.AC.MH
AC.MH = 1/2S
Samq = 1/6 AC.MH =1/12S

# 569
  • София
  • Мнения: 10 825
Много ти благодаря, Erinne.
Втората задача я разбрах и там всичко е наред.

На първата, обаче, отговорът, според авторите е Г - 5 Thinking
Аз тръгнах да разсъждавам по същия път като теб, но не успях да стигна много далече, тъй като приех, че с различни букви са означени различни цифри. Сега обръщам внимание, че това не е упомената в условието. Дали това означва че е напълно възможно с различни букви да са означени еднакви цифри?
Ще се опитам да я пререша с тази презумпция.

Последна редакция: вт, 27 сеп 2016, 08:53 от Onna-bugeisha

Общи условия

Активация на акаунт