Да преправим старите мебели с любов - тема 30

  • 133 859
  • 739
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 976
    Публикувам първа част
Латекс  и  лак  Изпитано в 4 стъпки:
шкурене
- контактен грунд за бетон "Боро" /1 ръка стига/
- латекс /няма значение възрастта му  / 2 до 3 ръце, всеки следващ слой се нанася след добре изсъхнал предишен/
- безцветен лак на водна основа /аз ползвам само на Лакпром, не променя цвета на латекса под него/, желателно е 2 ръце, като 2-рата се нанася след изсъхнала 1-ва
След 1 нощ съхнене продуктът е "бетон"- готов за употреба   Тази техника съм я ползвала върху лакирано дърво, метал /в случая краката на стола/, пластмаса- резултатът е винаги отличен и супер евтин! Особено за квадратурите на секции, гардероби е много изгодно.


Щом ще боядисваш с бяла боя, не е нужно да сваляш стария лак. Може само леко да го минеш със средно едра шкурка, за да загладиш и позачистиш. А може да почистиш с обезмаслител. А най-добре е просто да намажеш първо с Боро контакт и отгоре да си боядисаш.
ПЛОТОВЕ Ако искаш плотът да е в цвят, по-добре си вземи направо цветно масло или лак. Байц се ползва, ако гониш някакъв несъществуващ в палитрата на маслата и лаковете цвят.
Омаслена повърхност НЕ СЕ ЛАКИРА! Може да сложиш лак върху бялата боя, но общо взето е безсмислено.
Преди да нанесеш бялата боя трябва много добре да почистиш шкурените места - с влажен парцал няколко пъти, докато парцалът остане съвсем чист. Ако остане прашец от шкуренето, после ще избие през боята и ще жълтее на места.  
     безцветния лак за дърво на Лакпром
Безцветен лак на водна основа, от който да не жълтее бялото, препоръчвам на Лакпром, 2 ръце мин. и никога с дунапреново валяче, защото прави мехурчета. Най-добре е плюш или флог.

Аз  твърдо Ви препоръчвам, ако сте се спрели на лак на водна основа, следните варианти:
Levis Aqua- еднокомпонентен лак на водна основа (крайната визия е сатенен гланц)
Bona trafik или Bona Flow - шведски доста здрави лакове (вторият лак е двукомпонентен).
бял лак на Леко, с него смятам да постигна ефекта, който търсиш.  

Акрилатната боя, която повечето ползваме, е тази на Мегахим и друга на Лакпром. За последната разбирам, че има леко тебеширено усещане, което при мегахимската липсва  /аз съм работила само с нея/. Тонирана е в няколко нюанса и можеш да избереш своя или пък да го направиш сама с пигментираща паста.
Колкото до шкуренето - можеш не да изшкуриш всичко, а леко да награпеш повърхността, така че стария лак да се нарани и другата боя да "хване" по-здраво. Друг вариант е Боро контактът, който пък директно се нанася върху стария лак и служи за спойка с новото покритие.
Освен акрилатната боя, която е изключително приятна за работа - почти не мирише, не цапа, съхне в рамките на минути и няма неприятната лъскавост на блажната, има и масла за дърво, които също могат да го оцветят. Лично не съм изпробвала, защото при тях повърхността трябва да е абсолютно чиста от стари бои и лакове.

        
      АКРИЛАТНА БОЯ Аз съм ползвала Аквис и Сократес - и двете на водна основа, и от двете съм доволна. Сократес прави по-лъскаво покритие. Не гланцирано, а просто с повече лъскавина и изглежда по-гладко някак, докато Аквис  е по-матова.
      три ръце бяла на Мегахим, най-евтината на водна основа, с велурено валяче.  На водна основа са лесни за работа и после да почистване, което за мен примерно е от особена важност.
         Боята разреждаш, ако ти се стори гъста, което пък е малко субективен момент и въпрос на преценка. Не трябва да е прекалено рядка, защото няма да покрива добре, нито пък много гъста. Отсипи си в по-малък съд и пробвай на невидимите места първо и прецени.
По-добре да боядисаш с няколко по-тънки слоя, отколкото с един дебел.

             За съхненето на съответната боя би трябвало да пише колко време й трябва. Тези на водна основа мисля, че на всички им трябват поне 2 часа между ръцете и най-добре 24 часа след последната ръка, за постигане на максимална якост на покритието. Така че шкуриш 24 часа след последната ръка. Вероятно ще трябва да минеш поне три ръце, особено ако основата ти е тъмна. И до пет може да се стигне.

За лака


След  Аквис принципно лак не е необходим. Още повече, че когато става дума за лакиране на бели повърхности е малко деликатно положението, защото обикновено "безцветните" лакове хич не са съвсем безцветни    и в повечето случаи дават един неприятен жълтеникав оттенък.
БЯЛ  ЛАК   ползвала съм следните продукти: бял лак Джениус про от Баумакс /доста е прозрачен обаче/, бяла боя Аквис, но силно разредена /по-равномерно  става бялото/, бяло масло на Осмо /купувам го само от представителите в София/ - колкото повече ръце нанасяш, толкова по-бяло става и по-плътно покритието. Понеже говориш за маса, май най-добре би се получило с масло, защото, освен че придава цвят, то импрегнира дървото и няма да ти стават лекета и петна, ако по масата се разлее течност или покапе храна някаква.

          
       За всички гладки повърхности като плочки, ПДЧ, мебелно фолио, важи едно и също правило:
1.- Бороконтакт /контактен грунд за бетон/
след 2-3 часа
2.- акрилна/атна боя 2-3 ръце.
Ако вместо боя се ползва латекс и той не е за влажни помещения, миещ се, задължително над него се нанася
3.- безцветен лак на водна основа.
Това е, нищо сложно!  
Акрилни/атни бои има достатъчно утвърдени марки. От българските производители са:      Аквис на Оргахим,
                           Акварил на Лакпром /от него има супермат, трябва да се внимава/ и на   Декоратор /метална кутия с жирафче/.

           ПЛОЧКИ : Първо почистваш плочките с влажен парцал, след това намазваш с бороконтакт /едно розово/, след час и половина-два боядисваш с боя на водна основа /моята е на Декоратор, има едно жирафче на кутията/. В който и магазин да отидеш, никой няма да ти препоръча боя за плочки. След като изсъхна, лакирах една ръка лак на Леко - лазурен лак за дърво на Оргахим, а на плота две ръце.  Щом са подови - НИКАКЪВ лак - ще се пребие някой  . Ще си купиш боя за бетон - няма мърдане. Нанасяш 3 ръце, като между ръцете изчакваш по 24 ч. за идеално изсъхване и ще изкарат мин. 5г.
Всяка акрилатна боя, на която пише "за дърво, метал и бетон" става за плочки, особено тази за пътна маркировка. Само че за пода е желателно да е мат, а не гланц.
     За пособията за боядисване -  ако са ти прави гладки повърхностите, можеш спокойно с мечето да действаш. При овални елементи или с по-сложна форма - мисля, че е добре с четка или с едни специални дунапренени гъбки с дръжки.
Аз до сега съм мацала с четка само щото са ми все някви кривендели нещата                    За шкурката - обикновено 100 е достатъчно за сваляне на лак, боя и т. н. След това избърсваш добре с мнооого леко влажна кърпа.
Боята много добре се нанася с дунапренено валяче, според мен не разреждай.

Може да повториш, може направо да нанесеш другия цвят, а след това, ако зашкурваш ръбове, е добре шкурката да е по висок номер - 200, 250.
Би било добре накрая да сложиш 1-2 ръце лак.
Между пластовете лак е добре да се мине леко със шкурка 300, 400.
 
Смело ползвай оцветители - много хубаво покриват, особено ако са по-качествени. Ползвах едно червено от Бриколаж - във висока бутилка, не помня на коя фирма - страхотна покривност и качество, докато някои от цветовете на някои от българските оцветители не покриват добре.
Да споделя и моя опит с боядисването с оцветител.  Използвала съм най- евтиния български черен и червен. Черният като че ли имаше по-голяма покривност, но като цяло съм доволна от резултата  (и от ниската цена).
  Боро контакт
Става всякакъв контактен грунд. Аз лично съм ползвала този розов и също на ЛЕКО, но зелен.Понякога го разтварям повече, понякога по-малко или изобщо не го разтварям (според повърхността).
Аз съм ползвала розовия на Боро. Много добре става с него, с други марки или разновидности нямам опит. Но понеже си розовее, се налага доста ръце да положа, за да прикрия прозиращото отдолу розово. СЪЩО ТАКА ЗАПОМНИ!!! - нанасяй на съвсем тънък слой, защото иначе започва да се стича и става на капки. Топваш леко само върха на четката и размазваш хубаво, така че да стане един гладък и съвсем тънък слой. Първата ръка боя се нанася максимум след 1-2 часа, иначе, понеже грундът е лепкав, започват веднага да се лепят боклучета и прахоляк и така се намаляват качествата му на спойка между боята и основата.
Бороконтакт си е грунд на BORO.Той също е различни видове.Аз лично съм ползала на Леко розовия и зеления. Мисля,че няма конкретен за мебели /дърво. Гледай да е гладка течността, защото има и с малки частици (като паста).

Последна редакция: нд, 03 апр 2016, 21:00 от Мари дьо ла Фер

# 301
  • Мнения: 186
Браво Мари!!!
Много ценна инструкция!  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet

# 302
  • Мнения: 182
С риск да стана досадна ,ще питам още нещо . Гърба на този шкаф http://samuil2015.snimka.bg/properties/apartament.904267 е някаква талашитена плоскост . Трябва ли да я обработвам по някакъв начин преди боядисването  ( грунд или пък шкурене ) или директно с боята да минавам ?

# 303
  • Пловдив
  • Мнения: 74
Здравейте, чета от доста време темата и вече имам какво да ремонтирам. В придобита наскоро къща ни бяха оставени и намиращите се в нея мебели. Част от тях е стар диван с дървени подлакътници / но някак тесни, просто като дъска, а не широки, за подпиране/, дървени квадратни крачета и синя тапицерия. Имам спомен, че е модел мебел, доста разпространена в близкото минало. Спомням си, че съфорумка бяха освежавали такъв диван за нейна приятелка и по спомени бяха боядисали дървените части в бяло, а тапицерията обновена и облечена с лилава дамаска. Върнала съм се до 23 тема и търся пост по пост, но ако някой си спомни за този диван, моля да ме насочи.
Намерих снимка на подобен диван в нета http://www.podariavam.com/22296/star-divan.htm

Последна редакция: пн, 04 апр 2016, 15:55 от есме

# 304
  • Мнения: 56
Здравейте момичета, напредвам бавно с моите столове, които спасих от дървояда, но сега ми предстои по-сложната част - реставрацията.
Междувременно, бях на вилата и изшкурих една пейка. Купихме я преди 2 години, но от силното слънце лакът й съвсем се обели. Затова сега махнах лака с шлайф машина "Макита" - стана бързо и лесно и после минах цялата пейка само с масло за дърво. Оказа се, че дървото е толкова сухо, че трябваше 2 пъти буквално да напоявам дървото с маслото. Въпреки това дървото попи много бързо! Върнахме се от вилата, а пейката оставих на двора и след 2 седмици ще видя какво е положението.
Въпросът ми е дали да не сложа нещо още върху маслото? И какво да е това покритие?
Пейката ще стои навън цяло лято.
Благодаря ви!

# 305
  • Мнения: 6 290
С риск да стана досадна ,ще питам още нещо . Гърба на този шкаф http://samuil2015.snimka.bg/properties/apartament.904267 е някаква талашитена плоскост . Трябва ли да я обработвам по някакъв начин преди боядисването  ( грунд или пък шкурене ) или директно с боята да минавам ?
Това отзад е шперплат, тънък няколко миниметра само. Можеш или фолио да му залепиш или да го грундираш и боядисаш, други идеи нямам  Rolling Eyes

# 306
  • София
  • Мнения: 1 727
   Публикувам първа част ...
Браво Мари!
Голям труд си положила. Много интересна ми беше частта за плочките. Този метод, който ти предлагаш, вероятно е доста по-евтин от пазаруването на специална боя за плочки, която обсъдихме по-напред в темата.  Peace

# 307
  • Мнения: 1 286
Скрит текст:
   Публикувам първа част
Латекс  и  лак  Изпитано в 4 стъпки:
шкурене
- контактен грунд за бетон "Боро" /1 ръка стига/
- латекс /няма значение възрастта му  / 2 до 3 ръце, всеки следващ слой се нанася след добре изсъхнал предишен/
- безцветен лак на водна основа /аз ползвам само на Лакпром, не променя цвета на латекса под него/, желателно е 2 ръце, като 2-рата се нанася след изсъхнала 1-ва
След 1 нощ съхнене продуктът е "бетон"- готов за употреба   Тази техника съм я ползвала върху лакирано дърво, метал /в случая краката на стола/, пластмаса- резултатът е винаги отличен и супер евтин! Особено за квадратурите на секции, гардероби е много изгодно.


Щом ще боядисваш с бяла боя, не е нужно да сваляш стария лак. Може само леко да го минеш със средно едра шкурка, за да загладиш и позачистиш. А може да почистиш с обезмаслител. А най-добре е просто да намажеш първо с Боро контакт и отгоре да си боядисаш.
ПЛОТОВЕ Ако искаш плотът да е в цвят, по-добре си вземи направо цветно масло или лак. Байц се ползва, ако гониш някакъв несъществуващ в палитрата на маслата и лаковете цвят.
Омаслена повърхност НЕ СЕ ЛАКИРА! Може да сложиш лак върху бялата боя, но общо взето е безсмислено.
Преди да нанесеш бялата боя трябва много добре да почистиш шкурените места - с влажен парцал няколко пъти, докато парцалът остане съвсем чист. Ако остане прашец от шкуренето, после ще избие през боята и ще жълтее на места.  
     безцветния лак за дърво на Лакпром
Безцветен лак на водна основа, от който да не жълтее бялото, препоръчвам на Лакпром, 2 ръце мин. и никога с дунапреново валяче, защото прави мехурчета. Най-добре е плюш или флог.

Аз  твърдо Ви препоръчвам, ако сте се спрели на лак на водна основа, следните варианти:
Levis Aqua- еднокомпонентен лак на водна основа (крайната визия е сатенен гланц)
Bona trafik или Bona Flow - шведски доста здрави лакове (вторият лак е двукомпонентен).
бял лак на Леко, с него смятам да постигна ефекта, който търсиш.  

Акрилатната боя, която повечето ползваме, е тази на Мегахим и друга на Лакпром. За последната разбирам, че има леко тебеширено усещане, което при мегахимската липсва  /аз съм работила само с нея/. Тонирана е в няколко нюанса и можеш да избереш своя или пък да го направиш сама с пигментираща паста.
Колкото до шкуренето - можеш не да изшкуриш всичко, а леко да награпеш повърхността, така че стария лак да се нарани и другата боя да "хване" по-здраво. Друг вариант е Боро контактът, който пък директно се нанася върху стария лак и служи за спойка с новото покритие.
Освен акрилатната боя, която е изключително приятна за работа - почти не мирише, не цапа, съхне в рамките на минути и няма неприятната лъскавост на блажната, има и масла за дърво, които също могат да го оцветят. Лично не съм изпробвала, защото при тях повърхността трябва да е абсолютно чиста от стари бои и лакове.

        
      АКРИЛАТНА БОЯ Аз съм ползвала Аквис и Сократес - и двете на водна основа, и от двете съм доволна. Сократес прави по-лъскаво покритие. Не гланцирано, а просто с повече лъскавина и изглежда по-гладко някак, докато Аквис  е по-матова.
      три ръце бяла на Мегахим, най-евтината на водна основа, с велурено валяче.  На водна основа са лесни за работа и после да почистване, което за мен примерно е от особена важност.
         Боята разреждаш, ако ти се стори гъста, което пък е малко субективен момент и въпрос на преценка. Не трябва да е прекалено рядка, защото няма да покрива добре, нито пък много гъста. Отсипи си в по-малък съд и пробвай на невидимите места първо и прецени.
По-добре да боядисаш с няколко по-тънки слоя, отколкото с един дебел.

             За съхненето на съответната боя би трябвало да пише колко време й трябва. Тези на водна основа мисля, че на всички им трябват поне 2 часа между ръцете и най-добре 24 часа след последната ръка, за постигане на максимална якост на покритието. Така че шкуриш 24 часа след последната ръка. Вероятно ще трябва да минеш поне три ръце, особено ако основата ти е тъмна. И до пет може да се стигне.

За лака


След  Аквис принципно лак не е необходим. Още повече, че когато става дума за лакиране на бели повърхности е малко деликатно положението, защото обикновено "безцветните" лакове хич не са съвсем безцветни    и в повечето случаи дават един неприятен жълтеникав оттенък.
БЯЛ  ЛАК   ползвала съм следните продукти: бял лак Джениус про от Баумакс /доста е прозрачен обаче/, бяла боя Аквис, но силно разредена /по-равномерно  става бялото/, бяло масло на Осмо /купувам го само от представителите в София/ - колкото повече ръце нанасяш, толкова по-бяло става и по-плътно покритието. Понеже говориш за маса, май най-добре би се получило с масло, защото, освен че придава цвят, то импрегнира дървото и няма да ти стават лекета и петна, ако по масата се разлее течност или покапе храна някаква.

          
       За всички гладки повърхности като плочки, ПДЧ, мебелно фолио, важи едно и също правило:
1.- Бороконтакт /контактен грунд за бетон/
след 2-3 часа
2.- акрилна/атна боя 2-3 ръце.
Ако вместо боя се ползва латекс и той не е за влажни помещения, миещ се, задължително над него се нанася
3.- безцветен лак на водна основа.
Това е, нищо сложно!  
Акрилни/атни бои има достатъчно утвърдени марки. От българските производители са:      Аквис на Оргахим,
                           Акварил на Лакпром /от него има супермат, трябва да се внимава/ и на   Декоратор /метална кутия с жирафче/.

           ПЛОЧКИ : Първо почистваш плочките с влажен парцал, след това намазваш с бороконтакт /едно розово/, след час и половина-два боядисваш с боя на водна основа /моята е на Декоратор, има едно жирафче на кутията/. В който и магазин да отидеш, никой няма да ти препоръча боя за плочки. След като изсъхна, лакирах една ръка лак на Леко - лазурен лак за дърво на Оргахим, а на плота две ръце.  Щом са подови - НИКАКЪВ лак - ще се пребие някой  . Ще си купиш боя за бетон - няма мърдане. Нанасяш 3 ръце, като между ръцете изчакваш по 24 ч. за идеално изсъхване и ще изкарат мин. 5г.
Всяка акрилатна боя, на която пише "за дърво, метал и бетон" става за плочки, особено тази за пътна маркировка. Само че за пода е желателно да е мат, а не гланц.
     За пособията за боядисване -  ако са ти прави гладки повърхностите, можеш спокойно с мечето да действаш. При овални елементи или с по-сложна форма - мисля, че е добре с четка или с едни специални дунапренени гъбки с дръжки.
Аз до сега съм мацала с четка само щото са ми все някви кривендели нещата                    За шкурката - обикновено 100 е достатъчно за сваляне на лак, боя и т. н. След това избърсваш добре с мнооого леко влажна кърпа.
Боята много добре се нанася с дунапренено валяче, според мен не разреждай.

Може да повториш, може направо да нанесеш другия цвят, а след това, ако зашкурваш ръбове, е добре шкурката да е по висок номер - 200, 250.
Би било добре накрая да сложиш 1-2 ръце лак.
Между пластовете лак е добре да се мине леко със шкурка 300, 400.
 
Смело ползвай оцветители - много хубаво покриват, особено ако са по-качествени. Ползвах едно червено от Бриколаж - във висока бутилка, не помня на коя фирма - страхотна покривност и качество, докато някои от цветовете на някои от българските оцветители не покриват добре.
Да споделя и моя опит с боядисването с оцветител.  Използвала съм най- евтиния български черен и червен. Черният като че ли имаше по-голяма покривност, но като цяло съм доволна от резултата  (и от ниската цена).
  Боро контакт
Става всякакъв контактен грунд. Аз лично съм ползвала този розов и също на ЛЕКО, но зелен.Понякога го разтварям повече, понякога по-малко или изобщо не го разтварям (според повърхността).
Аз съм ползвала розовия на Боро. Много добре става с него, с други марки или разновидности нямам опит. Но понеже си розовее, се налага доста ръце да положа, за да прикрия прозиращото отдолу розово. СЪЩО ТАКА ЗАПОМНИ!!! - нанасяй на съвсем тънък слой, защото иначе започва да се стича и става на капки. Топваш леко само върха на четката и размазваш хубаво, така че да стане един гладък и съвсем тънък слой. Първата ръка боя се нанася максимум след 1-2 часа, иначе, понеже грундът е лепкав, започват веднага да се лепят боклучета и прахоляк и така се намаляват качествата му на спойка между боята и основата.
Бороконтакт си е грунд на BORO.Той също е различни видове.Аз лично съм ползала на Леко розовия и зеления. Мисля,че няма конкретен за мебели /дърво. Гледай да е гладка течността, защото има и с малки частици (като паста).

Чудесни съвети, нека да се публикуват на ПЪРВА СТРАНИЦА!  Hug bouquet

# 308
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Здравейте момичета, напредвам бавно с моите столове, които спасих от дървояда, но сега ми предстои по-сложната част - реставрацията.
Междувременно, бях на вилата и изшкурих една пейка. Купихме я преди 2 години, но от силното слънце лакът й съвсем се обели. Затова сега махнах лака с шлайф машина "Макита" - стана бързо и лесно и после минах цялата пейка само с масло за дърво. Оказа се, че дървото е толкова сухо, че трябваше 2 пъти буквално да напоявам дървото с маслото. Въпреки това дървото попи много бързо! Върнахме се от вилата, а пейката оставих на двора и след 2 седмици ще видя какво е положението.
Въпросът ми е дали да не сложа нещо още върху маслото? И какво да е това покритие?
Пейката ще стои навън цяло лято.
Благодаря ви!
Няма какво да се задържи върху маслото. Не се пробвай, защото ще се свлича гадно на парцали. Добре е да слагаш масло за външна употреба, нали.

# 309
  • Мнения: 182
Започна преобразяването на кухнята във вилата . Ето как ще изглеждат нещата . http://samuil2015.snimka.bg/properties/apartament.904267.36789696 Имам още много работа ,но засега съм направила само тези 2 шкафа . Доволна съм от резултата.
Използвах акрилатна боя  на Aguis ,та въпроса ми е дали да сложа лак отгоре ? Лятото кухнята ще се ползва доста и искам да здравичко.
А и още един въпрос - в това помещение  ,ще са и тези столчета http://samuil2015.snimka.bg/properties/apartament.904267.36789698 . Дали ще е прекалено ако ги направя във същите цветове като шкафовете ? newsm78Ако ли не приемам всякакви предложения какво да направя с тях .
Благодаря предварително.

# 310
  • На брега
  • Мнения: 1 482
ВиСаХри, зеленото изглежда супер на снимките! Салвия или ментово е? Ако решиш да боядисаш столовете в цветовете на шкафа, няма да сбъркаш, но и така са си добре. Питаше нещо за котлоните... Не разбрах кои са забранените котлони и защо са забранени. Ако са обикновените, стари, има разни вакси за печки, бронз... Предполагам, че и този спрей ще стане. Предполагам знаеш, че продават (продаваха) и декоративни капаци за котлони. Приличат на капаците на металните, датски кутии за бисквити Laughing. По спомени бяха с разни цветенца, но нищо не пречи да си ги пръснеш в какъвто цвят искаш.

# 311
  • Мнения: 56
Няма какво да се задържи върху маслото. Не се пробвай, защото ще се свлича гадно на парцали. Добре е да слагаш масло за външна употреба, нали.
Много благодаря за съвета!
За маслото обаче не съм сигурна, че е за външна употреба. Проверих веднага върху опаковката - ползвам на Лакпром и пише за интериорна и екстериорна употреба.
Благодарна съм ти, че ми обърна внимание!

# 312
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Значи важи Simple Smile

# 313
  • Мнения: 1 181
Отново влизам с въпрос. Шкуря до сурово дърво един корниз и една поставка за подправки. Лакирам с безцветен лак и дървото пожълтява. Защо ми се получава така? Искам да запазя цвета на естественото дърво или да постигна такъв цвят
Скрит текст:

Последна редакция: чт, 07 апр 2016, 14:02 от Мейвис

# 314
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Щото обикновено безцветния лак жълтее, от  него ти е проблема. Вземи бял оцветен лак.

Общи условия

Активация на акаунт