Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 954
  • 842
  •   1
Отговори
# 195
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
8 часа в училище е много за едно дете.Не допускайте това.
Как точно да не го допускаме като е задължително? Моите деца са 1 клас и не е разрешено да се вземат преди 16.30ч. Сутрин започват от 8ч. Как точно да не го допускам? И друго - родителите все пак трябва и да работят. Защото освен да възпитават трябва и да хранят децата си. А не всички имат професии, при които се работи по 6 ч. И не всички имат баби. И какво ще правим като отпадне целодневното обучение? Да оставим децата сами в къщи? На 7, 8 или 10 год??? Няма как да се случи в днешно време, освен че е и забранено от закона.

# 196
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Целодневното обучение е измислено да е в полза на работещия родител и е задължително само на думи, по всяко време може да отпишеш детето си само с една декларация.

# 197
  • Мнения: 6 217
Целодневното обучение е измислено да е в полза на работещия родител и е задължително само на думи, по всяко време може да отпишеш детето си само с една декларация.
абсолютно.

И какво ще правим като отпадне целодневното обучение? Да оставим децата сами в къщи? На 7, 8 или 10 год??? Няма как да се случи в днешно време, освен че е и забранено от закона.
Ще ти кажа какво ще правим. ще се обезмисли ходенето ни на работа. 600 лева заплата, тя и детегледачката ще иска толкова...

# 198
  • Мнения: 373
това с взимането зависи от училището-няма проблем в 12ч да се взима при нас.За другото човек си подрежда приоритетите.И аз съм работил целодневно,даже на 3 различни работи,но реших,че децата са ми по-важни.Целодневното обучение произвежда идиоти.Това е,няма много повече за казване.Има ли желание-има начин.

# 199
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Целодневното обучение произвежда идиоти.Това е,няма много повече за казване.Има ли желание-има начин.
Благодаря. Аз съм учила целодневно навремето до 4 клас. С единствената разлика, че в 1 клас спяхме следобед. После вече не, учехме си. И то от 6 годишна. Пък не се намирам за идиот. Според мен се драматизира. Така или иначе детето трябва да си напише домашните. Дали ще ги напише стегнато за 2-3 ч. в училище или за 4-5 ч в къщи (щото там се лигави и разсейва повече) и то вечер, когато вече е уморено и разсеяно... според мен първото е за предпочитане.
Но се отклонихме от темата.

# 200
  • Мнения: 51 161
За мен също целодневното обучение, не само в началното училище, а изобщо, трябва да бъде само крайна мярка, ако родителите не могат да си позволят полудневно. Ако има кой да се занимава с детето у дома да бъде взето то още на обяд и после да почива, играе, учи и общува в домашна среда е най-доброто. Целодневното е въведено главно под родителски натиск, а също и заради децата на малцинствата. За децата на образовани родители обаче в него няма смисъл.

# 201
  • Мнения: 6 217
Савина, и ти си права. При нас едно време никой не се втелясваше чак толкова кое как ще ни се отрази на психиката и все пак не сме чак толкова видиотени.  Peace А сега - ах, въх, как ще го понесе горкото дете, и горкото дете попива драмата и тя вече няма как да не стане И негов проблем. Има доста сфери, в които колкото повече се обръща внимание на даден проблем, толкова по-сериозен става той. Особено когато проблемът възникне от главите ни или го порочетем някъде из необятния нет и решим да го присвоим за себе си или още по-зле -за децата си.

# 202
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Пак се извинявам за отклонението, обаче ми е много любопитно. Аз съм с добро образование и професия, взимам сравнително висока за Бг заплата и пак не мога да си представя как бихме се справили с една заплата. В нашите условия. Та тези които си вземат децата в 12ч - споделете как се справяте, като работи само единия родител? Или каква е тази работа дето свършва в 12ч?  newsm78
Не питам за тези, които имат баби, там е ясно.

# 203
  • Мнения: 536
Здравейте.
Някой от учителите написа по-горе: В училище е фината настройка. Съгласна съм, абсолютно.
Също - "кой учител ще си сложи таралеж в гащите" за спорове с майка-орлица и да въвежда ред в "зверилника".
Съгласна съм. Мисля, че точно и затова учителите се страхуват и замазват нещата. Толерират в голяма степен агресия и изместват нормата. Всички деца са добри. Но някои, по различни причини, действат агресивно.
В някои случаи търсят внимание по лош начин заради пример или заради това, че не са го намерили по добър. Но механизми ИМА. Има заповед на РИО от 20.01.2016 . Според нея всяко училише трябва да има координационен съвет за справяне и оценка на тормоза.  Има мерки и механизми. Има въпросници. Защото когато нещата се засилят и толерират, повечето деца възприемат "естествения подбор" и емоционалния тормоз, слуховете, като норма.
Учителят, за да има мир, сдобрява децата. От което насилникът разбира, че каквото прави е одобрено, поведението му се валидира. Дори да му е казано, че не е така, всяко дете усеща кога наистина искаме то да спре и кога не сме уверени.
Родителите, които на думи работят с децата си, но реално одобряват бабаитско поведение, го прехвърлят  БЕЗ СЪМНЕНИЕ на децата си. Децата усещат, че техният авторитет номер едно - родителят -  действа така, че може, че няма нужда от промяна. Или, в другия, по-лошия случай, че само така, с агресия, получаваш вниманието, от което се нуждаеш.

# 204
  • Мнения: X
Скрит текст:
И аз съм на мнение, че не е работа на учителите да възпитават. Учителят златен да е, няма как с 25 или 30 деца на главата да успее да възпитава. Той дори няма възможност да поговори насаме и спокойно с някое дете, да не говорим с всичките. Възпитанието си е работа на родителите. Освен това възпитанието е индивидуален процес и иска индивидуален подход. Няма как да възпитаваш 30 деца едновременно. Но учителят трябва да съумее да въвежда правила в училище и да направи така щото тези правила да бъдат спазвани. За което освен личен авторитет и подходящо отношение на директора по въпроса, на учителя му трябва и основата на възпитанието поставена у дома.
Аз друго се чудя като чета темата.... Прехвърляте си отговорността за възпитанието на децата като горещ картоф, като че ли е някакво наказание. Не е ли това най-отговорната, но и най-приятната част от отглеждането на децата? Да знаеш, че оформяш личност, че можеш да повлияеш на това какъв човек ще стане и на целия му живот... Наистина много отговорна, но и много благодарна работа, ако я свършиш добре. Удоволствието след 20 или 30 год. да се гордееш с детето си и да знаеш, че ти си допринесъл за това какъв човек е станало. Как така с лека ръка прехвърляте най-отговорната и най-важната работа около децата ви на чужд, много често непознат човек?  newsm78
С две ръце се подписвам под този пост.

Та тези които си вземат децата в 12ч - споделете как се справяте, като работи само единия родител? Или каква е тази работа дето свършва в 12ч?  newsm78
Конкретно аз зарязах научната кариера, която правех, забравих, че съм доктор на науките и станах преводач. Това ми дава възможност да работя основно от дома ( за 1-2 часа се вясвам в офиса и то не всеки ден), но си давам сметка, че не всички професии позволяват да се направи подобен рязък завой.

Последна редакция: чт, 10 мар 2016, 10:41 от Анонимен

# 205
  • Мнения: 4 507
Скрит текст:
И аз съм на мнение, че не е работа на учителите да възпитават. Учителят златен да е, няма как с 25 или 30 деца на главата да успее да възпитава. Той дори няма възможност да поговори насаме и спокойно с някое дете, да не говорим с всичките. Възпитанието си е работа на родителите. Освен това възпитанието е индивидуален процес и иска индивидуален подход. Няма как да възпитаваш 30 деца едновременно. Но учителят трябва да съумее да въвежда правила в училище и да направи така щото тези правила да бъдат спазвани. За което освен личен авторитет и подходящо отношение на директора по въпроса, на учителя му трябва и основата на възпитанието поставена у дома.
Аз друго се чудя като чета темата.... Прехвърляте си отговорността за възпитанието на децата като горещ картоф, като че ли е някакво наказание. Не е ли това най-отговорната, но и най-приятната част от отглеждането на децата? Да знаеш, че оформяш личност, че можеш да повлияеш на това какъв човек ще стане и на целия му живот... Наистина много отговорна, но и много благодарна работа, ако я свършиш добре. Удоволствието след 20 или 30 год. да се гордееш с детето си и да знаеш, че ти си допринесъл за това какъв човек е станало. Как така с лека ръка прехвърляте най-отговорната и най-важната работа около децата ви на чужд, много често непознат човек?  newsm78
С две ръце се подписвам под този пост.
ОК. Повечето родители са недоволни от статуквото. Алтернативата- преминаваме към индивидуално обучение у дома. /теоретично е възможно/. Какво става с училищата? Делегираните бюджети? Приходите? Заплатите? В интерес ли е на учителите? Може би- да, системата от индивидуални занимания срещу пари без данъци  и в брой.

# 206
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Скромният ми опит показва, че при децата не се ли санкционира даден тип поведение и действие на момента, не се ли санкционира винаги, когато детето прави "нещото" - то това поведение бива прието от него, че е в реда на нещата. Това се отнася и за семейната, и за училищната среда.
Но това санкциониране (било то с обяснения, забележка, наказание и пр.) е трудоемко и времеемко и на повечето учители в начален етап не им се занимава.

Проблемът не е в целодневното обучение, а в това как се провежда това обучение.

# 207
  • Мнения: 50 780
Така е, съгласна съм напълно с vesi1
Едни учители с справят блестящо, други...ох не ми се коментира

# 208
  • гр. София
  • Мнения: 4 992
Педагогика и възпитание не са еквивалентни термини. Педагогиката има за цел правилното обучение, организацията на учебния процес така, че децата да могат да научат най-лесно и най-добре. Има и възпитателен елемент разбира се, но той е нещо като фина настройка, а не изграждане от нищото. Основата на възпитанието се полага вкъщи. Респектът към правилата и учителите също се внушават вкъщи. Едно време, когато ни накажеха в училище за някоя пакост се страхувахме, да не научат нашите, че току виж пак ни наказали. Сега ако накажат някое дете (не говоря за бой и малтретиране) веднага скача майката орлица и вдига луд скандал как и мачкат детето и потискат нежната му душа. Е кой учител ще се сложи таралеж в гащите да въвежда ред сред зверилника???  Те и учителите се учат и извличат опит от грешките си и затова сега лавират и замазват. Просто те нямат инструменти за грубата работа по възпитанието. Виж ако им се случат възпитани деца (както става в добрите училища) вече биха могли да свършат фината довършителна работа. Все пак основната задача на един учител е да обучава, не да бъде пъдарин.

+1. Напълно съгласна, както и с мнението на Savina33. Винаги съм била на страната на учителите, ако са се оплаквали от дъщеря ми. За мен е правилно да заема тяхната страна. Вярно е, че оплакванията не са били драматични, но все пак. Дъщеря ми никога не се и надявала, че ще се случи нещо от сорта аз да се разправям с учител, заради нейно провинение. Абсурд! И досега е така! За мен звучи странно и ненормално да ходиш да се саморазправяш с учители, а камо ли с деца, както вече често четем и чуваме по новините.  ooooh!
По повод занималните и целодневното обучение - също съм против. Ние лично оставяхме детето само в къщи. Вечер я проверявах, но не основно и по всичко. От рано се научи сама да си опраделя времето, по колко и как да учи, да пише и да има високи оценки. Да виси цял ден едно малко дете на стол и да пише или учи не си е работа. Имам примера и на моя колежка със синовете й.  Peace

# 209
  • Мнения: 9 046
това с взимането зависи от училището-няма проблем в 12ч да се взима при нас.За другото човек си подрежда приоритетите.И аз съм работил целодневно,даже на 3 различни работи,но реших,че децата са ми по-важни.Целодневното обучение произвежда идиоти.Това е,няма много повече за казване.Има ли желание-има начин.

 #Crazy newsm78 #Cussing out #2gunfire
Ако си учител, няма какво да се чудим на това което се случва в училищата.

Общи условия

Активация на акаунт