Образование за децата със специални потребности

  • 233 207
  • 1 066
  •   3
Отговори
# 345
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
За съжаление, никой не се е родил научен. Учителите на моето дете също не знаеха питаха и те споманаха такова нещо, но намериха проучиха, ами помогнете на учителите, разпечатайте докажете и своите проучвания и какво знаете.

Аз по едно време дори бях склонна да си го държа в къщи и да не го водя на училище. Нещата продължават. Следващата година, ще бъде с повече учители. Доста от тях вече знаят,защото са се интересували във връзка с други деца преди моето.

# 346
  • Мнения: 838
За съжаление, никой не се е родил научен. Учителите на моето дете също не знаеха питаха и те споманаха такова нещо, но намериха проучиха, ами помогнете на учителите, разпечатайте докажете и своите проучвания и какво знаете.

Аз по едно време дори бях склонна да си го държа в къщи и да не го водя на училище. Нещата продължават. Следващата година, ще бъде с повече учители. Доста от тях вече знаят,защото са се интересували във връзка с други деца преди моето.
Hug и моите поздравления за учителите Ви,хубавото е,че се срещат и такива по призвание и имат желание да се научат.

# 347
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Всички знаете, че моя син се води на ресурсно подпомагане, но не ходи при ресурсен учител. Покрива ДОИ и всички бележки в бележника са с цифра. Не влиза в някои часове където кабинетите са недостъпни, но там се убочава самостоятелно и представя рисунки или други матиреализа оценка. Днес мина и последния му изпит от външното оценяване.

# 348
  • Мнения: 5
Здравей Ренате!
В кое училище учи Снежи и ти с нея ли си постоянно?Искам да преместя моя син от училище за увредени деца в училище нормално и ме е страх как ще се справи.Той е трети клас и ако някой може да ми каже как става интегрирането ще бъда много благодарна

# 349
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
Здравей Ренате!
В кое училище учи Снежи и ти с нея ли си постоянно?Искам да преместя моя син от училище за увредени деца в училище нормално и ме е страх как ще се справи.Той е трети клас и ако някой може да ми каже как става интегрирането ще бъда много благодарна

Здравей  larisaz ,
Не зная от кой град си, но моята дъщеря учи в СОУ "Иван Вазов"
Аз лично не зная къде има училища за увредени деца newsm78, но не претендирам да съм много компетентна в темата.
За да отговоря на въпроса ти - аз изобщо не стоя с детето в училище. Ако искаш пиши ми на лични.

# 350
  • Мнения: 5
Благодаря ти за отговора .Ние сме от София а Вие живеете в Стара Загора.Досега беше моят син в помощно училище.Но той е със запазен интелект и искам да го преместя.Казааха ми че има ресурсни учители.Незнам какво да правя.

# 351
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Във всяко училище може да бъде подпомогнат с ресурсен учител. Е има някои, които дори ще гледат да изхвърлят детето и няма да се занимават. Ако искаш пиши ми на лични в кой квартал живеете.

# 352
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
Благодаря ти за отговора .Ние сме от София а Вие живеете в Стара Загора.Досега беше моят син в помощно училище.Но той е със запазен интелект и искам да го преместя.Казааха ми че има ресурсни учители.Незнам какво да правя.

Здравей  larisaz,
Преди 3 години бях абсолютно неориентирана в бъдещето и обучението на деца като моето - по-различни, но поддаващи се на обучение - с много труд разбира се. Тогава съвсем случайно моя позната начална учителка ме свърза с ресурсен учител, посетихме Ресурсния център в нашия град, минахме комисия и детето започна да работи с логопед и психолог. Заради тази ресурсна учителка - г-жа ПЕТРОВА записах детето си в предучилищна в училището, което тя посещава. Вече Снежи завърши първи клас и с нейна помощ вече 3 години детето върви уверено напред. Естествено работата със Снежи е ежеминутна, не се занимавам с нея само, когато спим - но дори и така да бъде винаги, когато виждам, че има успех не се отчайвам и продължавам напред.
Предлагам ти да се обърнеш за консултация и помощ към Ресурсния център в София - това е линка, който намерих
http://www.integracia.org/?q=node/109

От работата на детето там и от всички учители, които се занимават с нея съм много доволна, а ресурсната ни учителка г-жа Петрова е Човек с главно Ч
Пожелавам на всеки, който търси помощ да попадне да такъв човек   bouquet

# 353
  • Мнения: 5
Благодаря ти Ренате.Възхищавам се на такива отдадени майки като теб.Аз за съжаление съм по-зле предадох се.

# 354
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
Благодаря ти Ренате.Възхищавам се на такива отдадени майки като теб.Аз за съжаление съм по-зле предадох се.

Larisaz,
Като майка, която повече от всичко на света обича детето си мисля, че нямаш право да се предаваш.
Ти си тази, която най-много обича детето. Ти си тази, която винаги ще мисли кое е по-добро за него и винаги ще иска да го предпази от неуспехи и лоши неща.

Една майка никога не трябва да се предава. Така съм научена от моята майка, такава съм и аз.
Дори всичко да изглежда безнадеждно - вярвай, че може да бъде по-добре, НО САМО С ТВОЯ ПОМОЩ.

От сърце желая на теб и твоето семейство само хубави неща!  bouquet

# 355
  • София
  • Мнения: 4 412
Искам да ви питам за разяснение,  в Закона за народната просвета се  предвижда целодневно обучение от 1- ви до 7-ми клас, но наесен това ще е задължително само за първи клас.
А това значи, че предметите ще се учат на блокове сутрин и следобяд и ще е задължително детето да бъде в училище от около 8,00 до 16,30, иначе няма да е минало всички предмети.
Защото се обсъждаше и другият вариант, училище сутрин, след обяд занималня за всички желаещи, но явно в закона е записано ЦФО
Правилно ли съм разбрала, че и децата със СОП трябва да стоят толкова дълго в училище?

# 356
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Таня това го каза и министъра, все още за никой не е задължително.

# 357
  • София
  • Мнения: 4 412
Мерси, Дороти.

# 358
  • Мнения: 2
Здравейте! Аз съм от хората, работещи с дечица, имащи нужда от специално отношение и разбиране. С майките  често разговаряме, решаваме проблеми и въпроси в движение и постигаме резултати. Благодарение на една от тях попаднах на следното издание:
Как да подпомогнем детето с обучителни трудности в училище и в къщи.Много полезна книга!  bouquet

# 359
  • Мнения: 24
Здравейте. Моето дете е със спина бифида и за съжаление се предвижва в инвалиден стол. Тази година е 1клас. Директорката ме повика в кабинета си и ми каза че детето ми влиза в графа СОП /специални образувателни потребности/ въпреки мнението на класния ръководител че синът ми покрива критериите и издържал водящото ниво за първи клас. С ЕДНА ДУМА  СПРАВЯ СЕ. Но по закон детето ми влиза в графата физически увреждания или СОП.  Това което ще се случва с него е да го обследва комисия назначена от директорката в която съм включена и аз/ неговия настойник/ и 3 пъти годишно/ в началото на годинота в края на 1 срок и в края на годината/ ще се събира комисията и ще го оценява дали покрива критериите на образувателните изисквания на училището . Бих искала да разбера защо е нужно такива комисии въпреки че според класния и според мен това нещо ще усуети сегашния ентусиазъм на детето . В  училището ще има отделно досие и ме убеждават че и ако и за в бъдеще покрива образувателните критерии няма да му даде отражение . Моля ви ако имате някакви информации как бих могла да постъпя какви са ми правата и мога ли да изисквам детето ми да не се води със СОП защото в крайна сметка става въпрос за образувание а не за медицински прегледи и се вземат предвид умствените способности на детето ми а не парапарезата на краката му.







Общи условия

Активация на акаунт