Отговори
# 375
  • Мнения: 4
Здравейте Тара-Ди!За съжаление вашият проблем е често явление в нашите училища.Моето мнение като педагог,а и като майка е,че вие трябва да се изправите срещу това,Бягството,като смяна на училище няма да помогне.Първо поговорете с класната,тя е запозната предполагам с проблема и нейно задължение е да се намеси.Предполагам има ресурсен учител,нека той поработи с него.Проблемът с хиперактивните дечица,е че  е трудно със стандартен подход да му грабнеш вниманието,т.е целия материал и изобщо времето прекарано в у-ще трябва по възможност да са поднесени така,че да го "грабнат",а това е работа на ресурсния учител.Казвате, че има родители,които смятат детето ви за болно и мястото му не е там-отново, говорете с класната и организирайте родителска среща,със задължителното присъствие на въпросните родители и психолога в у-ще или рес.учител.Те ще обяснят по подобаващ начин на родителите дадената ситуация и че хиперактивност не е болест. Училището е за всички и няма място за дискриминация.Ако това продължава, би трябвало да се намеси ръководството на училището,защото явно някой не си е свършил работата!Вижте обществото ни е консервативно и в голяма степен дискриминационно.Трябва да се заредите с воля и борбеност!Детето ви е дете както всички останали и има същите права,ако някой не го разбира това му го разяснете по един или друг начин,но се борете.И не смятам,че изолацията в къщи би била полезна за него-то има нужда от социален живот както всеки от нас!Да, би било много добре,ако го посещава педагог в къщи за час-два,но това е допълнително,в никакъв случай не бива да го изолирате!Нека си ходи на училище,с подходяща помощ това може да стане много приятно изкарано за детенце време!Пожелавам ви успех и много сила!

# 376
  • Мнения: 4
П.С Съпругат ми е бившо дете с хиперактивност,имало е моменти в които е взимал медикаменти даже,но това е минало GrinningДа има си все още типични за хиперактивност "странности",но точно там му е чара:)По любящ от него и грижовен не бих могла да си представя!Така че горе главата,няма място за отчаяние,имате си прекрасно дете!

# 377
  • Мнения: 212
Здравейте!
Днес имах много интересен ден #Crazy!
Имах заявки да напиша два статуса. Първо на дете, което да приемат лесно в градина и на друго с аутистичен спектър, което не желаят в училище. До тук познат сценарий Simple Smile
Бях потресена от първата заявка на семейство млади родители, които дойдоха с издадено становище от 134 Логопедична детска градина "Венелин Иванов"гр. София, че детето им е със СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ. В момента възраста  детето е  2г.10м. като речевата диагноза беше специфично езиково нарушение. Детето беше с идеално езиково-говорно развитие за възраста си и отказах преглед. Още детайли: въпросната диагноза е сложена  преди 2-3 месеца / около 2г. 6-7 мес./ с цел детето да може да влезе в детска градина по-лесно, защото всички знаем сега е борба да си запишеш детето в държавно заведение.
За този трик родителите били посъветвани от работещи в областа на грижата за деца със СОП. Съответно в момента в детските заведения започва работата на ресурсните учители и на детето му трябваше логопедичен статус, за да се допълни документацията. Дори и неспециалист би предположил, че такъв тип диагноза не се поставя на тази възраст, в която езика и речта не са доразвити.
Замислих се дали това е един единствен случай в страната ни...Едва ли.
Хитро... от една страна, детските градини следват стриктно препоръките да се взимат деца със СОП, вътре има "добри" дечица, които не създават проблеми, детското заведение има бюджет, води се ресурсно подпомагане, плаща се на рес. учител. Заприличва на сцена от филма "От глупав по глупав" с Джим Кери. В една от сцените разказваха с приятеля си как в училището им правят фиктивен клас на деца със СОП, за да вземат финансирането за децата с проблеми.
Втория случай в края на деня ми беше писане на реално мнение за състоянието на дете имащо крещяща нужда от адекватно ресурсно подпомагане, но тази учебна година в училище изведнъж решават, че точно то пречи на класа и го извеждат системно от час с цел да го "интегрират".
Разбира се това е само един частен случай, в един столичен логопедичен кабинет, но децата и проблемите са реални, а размислите ще ги оставя за всеки един от Вас!

# 378
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
olia шашнаха ме първите. Поначало родителите, много трудно престъпват към поставяне на диагноза. Не искат да ходят децата им в логопедична градина  #Crazy .

Много трудно престъпват към това да влязат в ЛДГ при деца дори имащи огромна нужда.

# 379
  • София
  • Мнения: 4 412
За логопедичните градини - Когато аз се чудех дали да запиша детето в логопедична градина /от Свети Никола ни бяха казали, че ще ни дадът бележка, ако решим/, чувах мнения от хора, близки до тези градини: " Дай си детето в такава градина, тя е като частна 12 деца, малко боледуват, има много деца без проблеми, родителите ги вкарват нарочно, заради добрите условия". Е само, че ако в една група от 12 деца 5 са без проблеми, в документите на децата без проблеми  ще пише какъв прогрес са направили в логопедичните градини, а за тези които наистина имат нужда ще си помръднат само леко пръста...и времето ще си премине.
Чух и от други специалисти, че е по-добре в обикновенна държавна, отколкото в логопедична, сигурно и те бяха подочули за тези случаи.

тара-ди, и мен преди 1 година ме беше подгонила идеята за домашно образование, точно поради учителското съсловие - но не е добра, ти не можеш да си добър учител, добрите учители имат подход, трениран в годините, лошите се оплакват. Детото има нужда от конкурентна среда и т.н. За смяната на училището ти трябва да прецениш, няма да е първото дете сменило училище.

Последна редакция: чт, 21 окт 2010, 11:48 от TanyaMG

# 380
  • Мнения: 212
olia шашнаха ме първите. Поначало родителите, много трудно престъпват към поставяне на диагноза. Не искат да ходят децата им в логопедична градина  #Crazy .

Много трудно престъпват към това да влязат в ЛДГ при деца дори имащи огромна нужда.
Дороти, детето не е в ЛДГ, а в друга масова. Има просто издадено становище. Тъй като в ДГрадини си правят и екипи на място, просто се взима предвид, че е дете в нужда. А реално на децата със СОП се отказва под каквито и да е причини.

# 381
  • София
  • Мнения: 4 412
И аз сега те разбра Оля, явно заради няколкото точки повече Sad
Явно и с участието на градините. Нищо чудно дирукторките да са тези, които съветват връзкари за този трик.
Замислих се дали това е един единствен случай в страната ни...Едва ли.
Хитро... от една страна, детските градини следват стриктно препоръките да се взимат деца със СОП, вътре има "добри" дечица, които не създават проблеми, детското заведение има бюджет, води се ресурсно подпомагане, плаща се на рес. учител. Заприличва на сцена от филма "От глупав по глупав" с Джим Кери. В една от сцените разказваха с приятеля си как в училището им правят фиктивен клас на деца със СОП, за да вземат финансирането за децата с проблеми.

# 382
  • Мнения: 50 721
134 си е логопедична, то там ли е или в друга градина?

# 383
  • София
  • Мнения: 4 412
Детето е в друга градина, когато е кандидатствало за приемане в ДГ от 134 ЛДГ са му издали статус "дете със СОП" и то ползва предимство и влиза в друга обикновенна масова.

# 384
  • Мнения: 14
Здравейте! Не знам моят случай дали е по темата, но се надявам Veselana72 и другите да ме насочите нанякъде все пак, ако е възможно! Благодаря ВИ! Дъщеря ми е втори клас- концентрацията и е доста трудна- не може да чете още гладко, с писането и диктовките особено- голям проблем- математиката също! Едно и също нещо повтаряме потретваме у дома и в училище - пак не помни. Рядк, когато е концентрирарана обаче дава доста смислени отговори. В училище с учителката говорихме още в първи клас по този въпрос и тя ме убеди, че някои деца по- трудно се научават да четат от други, но преди няколко дни ми каза, че е крещяла на детето ми 10 минути и я чули колжките от съседните класни стаи защото мвоята не е могла да й каже 5+3 на колко е равно. Против крещенето съм вътреки, че и аз и крещя в къщи често. Записах я тази година на занималня, но там освен домашни да напише нищо друго не научава повече. Иначе детето е старателно- мъчи се бори се, но...................... Дайте съвет моля. Бабата ми трие сол на главата, че глезя детето, че го изпускам - не му обръщам достатъчно внимание въпреки, че тя- бабата се занимава с нея миналата година няколко месеца и сега изпада в ужас да я ангажирам със същото.  

# 385
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
mimimomo http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513780.0 заповядай и в тази тема при нас.

# 386
  • Мнения: 4
Здравейте mimimomo!Първо се успокойте,за всеки проблем има и решение:)Бихте ли обяснила по подробно за детенце,ако искате пишете и на лични!Казвате, че е втори клас,водена ли е на психолог?Това е първото,което трябва да направите,би трябвало да има такъв в училище.Не бих се заела, нито ви съветвам да четете диагнози от форума,опитвайки се да разпознаете детето си.Както вече казах 1 ва стъпка-отидете на психолог(детски),предполагам в у=ще има,поговорете и с ресурсен учител...Колкото до класната,ако тя наистина е крещяла на детето,смятам,че най-малкото трябва да поговорите с нея!Същото се отнася и до бабата,бъдете внимателна,но твърда!Обяснете,че най-малко бихте помогнали на детето,ако имате конфронтации,децата са изключително интуитивни и усещат всичко!За момента мога да кажа това,направете консултации с психолог и след това можем да обсъдим нещата,както казах,ако се чувствате по-добре на лични,пишете ми там!Няма място за притеснения,рядко се срещат сериозни диагнози,но даже и тогава работата с детенце може да направи чудеса,така че бъдете спокойна,за да мислите трезво,детенце има нужда от силна мама:)

# 387
  • Мнения: 14
Здравейте Veselana 72 благодаря за съвета и до в4ера постъпвах то4но така , работя с уникален у4илищен психолог който прие слу4ая на сина ми много присърце , класната лавира насам натам разбираемо защо , но въпреки вси4ко се опитва да направи и невъзможното .......но отношението на другите родители , а и ве4е на самите деца стана непосилно.Синът ми става все по агресивен защото децата -"го взеха на мезе" съжалявам 4е така се изразявам.Сега найстина се 4удя къде да го преместя.Къде да намеря разбрани у4ители,родители и т.н.Немога да разбера защо при положение 4е има толкова много деца ве4е като нашите не направят някакви специализирани паралелки с у-ли който ще могат да работят с тях.Аз не съм от хората който се отказват лесно но ........

# 388
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
тара-ди, аз моя го местих в първи клас. Така като му е некомфортно на детето, наистина по-добре да го преместиш. Няма как ние да помогнем, защото не ти знаем в кой квартал ти е удобно. Потърси близко училище, или удобен транспорт. Аз лично казвам, че в 19-то НЕ - от там преместих моето. Също така, като го преместих, трябва да обясниш и на твоето, че не трябва да създава проблем и той в новото училище.

Последна редакция: ср, 17 ное 2010, 08:48 от Dorothy

# 389
  • Мнения: 14
Аз го местя от 2 СОУ ние живеем в кв.Борово.Ако някой може да ме посъветва за това къде има нормални у4ители ще приема съвета.
В4ера се оказа 4е и класната така умело умее да лъже,да преовели4ава и представете си да си измива ръцете с дете на 9 год.Детето в о4ите и казва 4е лъже,за дадената слу4ка се оказа 4е има свидетели който все пак застанаха зад думите на сина ми и то хора койтоса на 45год.
Но факта 4е детето ми трябва да изживява вси4ко това.......за мен не той а те минаха границата.Той не е тежък слу4ай ,той е отли4ник и дава вси4ко от себеси за у4ебния матерял,проблема е 4е при провокация или обида от страна на някого реагира по бурно.Благодаря все пак на всеки койтоми пише......

Общи условия

Активация на акаунт