Образование за децата със специални потребности

  • 233 315
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 840
  • Мнения: 17
Да, наясно съм, че мога да откажа, но ако детето има нужда от допълнително подпомагане бих предпочела да му помогна. По- скоро въпроса ми е дали комисията, която се свиква, провежда качествено обследването. За колко време се извършват всички тези консултации, преди да се отпусне ресурсен екип?

# 841
  • Мнения: 351
Специалните образователни потребности нали не са свързани с не в социален е и живее в собствен свят? Blush

# 842
  • Мнения: 17
Според мен не. Липса на концентрация, нежелание да се включи в учебния процес, както и проблемни букви- Р, Л и съскащи букви.

# 843
  • Мнения: 2
Здравейте, детето ми е с телк 80% с чужда помощ диагноза аутизъм. Нямаме извадени документи за СОП, така че се води ученик като останалите. Казаха ни, че е много разконцентриран в час, създава шум и като цяло не се справя. Съветват ни да минем ЛКК комисия, която да препоръча индивидуален план за обучение. Въпросът ми е как се минава такава комисия и с какви документи? Благодаря!

# 844
  • Мнения: 17 445
Не е ЛКК комисия, а комисия от училището или Ресурсен център. Организирането е в ръцете на училището, но родител трябва да подаде заявление за СОП и съответно да представите ТЕЛКа на детето.

# 845
  • Мнения: 2
Ние всъщност не искаме да става СОП по документи, а да мине на самостоятелна форма на обучение, но понеже е започнал срока това трябва да стане чрез ЛКК комисия. Не зная обаче каква е процедурата, трябва ли ми направление?

# 846
  • Мнения: 15 969
Ние всъщност не искаме да става СОП по документи, а да мине на самостоятелна форма на обучение, но понеже е започнал срока това трябва да стане чрез ЛКК комисия. Не зная обаче каква е процедурата, трябва ли ми направление?

В момента в който учебния процес на дете започне да се различава от стандартния учебен процес - детето става СОП. Деца примерно с диабет, хроничен бронхит, талантливи деца, двуезични деца също могат да са  СОП. Категорията Соп на включва само деца със сериозни обучителни /поведенчески / социални затруднения.
Вие самата правете много добре разликата между форма на обучение и съдържание на обучението. Защото това е също изключително важно. Едното не засяга обем на Материала, а само начина на обучение. Другото именно съдържанието.
 Соп може да има и без редукция на материал и качествени оценки. Така като гледам обаче си мисля че искат да ви избутат към редукция на съдържание на материала и понеже искат да стане бързо затова подхващат така нещата. Вие щом имате телк как сте минали обучението в детската градина? 80% помощ в повечето случаи означава и отлагане от първи клас. Детето просто не е в състояние да се справи има нужда от малко повече време за узряване. Да не се отклонявам.
 

ЛКК ще промени формата на обучение, като даде становище че детвто има нужда да бъде обучавано в инд. Среда. За ЛКК при психиатър. С документите от ТЕЛКА и предходното   становище от психиатър. Обяснявате му каквото са ви казали. Той  издава ново становище и с него ви изпраща на лекарска комисия. Понеже не във всяко здравно заведение има екип, вероятно ще се разходите по кабинетите на няколко психиатъра всеки от тях да даде заключение. Възможно е и самият психиатър да е член на такава комисия и нещата да станат по-лесно тпй да ги изготви а вие само да си го вземете. А съм правила и двата варианта в моето населено място.

# 847
  • Мнения: 70
Търся, ако някой има електронен вариант на това помагало -

# 848
  • Мнения: 25
За дете което завършва специализирано училище  какво точно могат да правят след като завършат детето ходи има частичен говор

# 849
  • Мнения: 15 969
За дете което завършва специализирано училище  какво точно могат да правят след като завършат детето ходи има частичен говор

Нещо с ръце - сгъване, сортиране, подреждане, почистване
добавям - градинарство, помощник в кухня, разнасяне на стока

Последна редакция: ср, 15 яну 2025, 11:16 от _re_ge

# 850
  • Мнения: 3 143
Въпрос към знаещите: Когато се направи плана за индивидуална работа ясно ли е с какви оценки ще бъде детето - количествени или качествени?

# 851
  • Мнения: 17 445
Да. Когато мине обследването от Ресурсен център или от екипа в училище се издава препоръка за оценяването.
Панди, не си длъжна да подписваш, ако не си съгласна. Макар, че има вариант за преминаване на качествена оценка и без съгласието на родител. Стигне ли се до там, май най-добрият вариант е търсене на ново училище, където има толерантност и наистина се работи в подкрепа на децата.

# 852
  • Мнения: 15 969
Въпрос към знаещите: Когато се направи плана за индивидуална работа ясно ли е с какви оценки ще бъде детето - количествени или качествени?

Да и то е описано по кои точно предмети.
Не знам нищо за конкретния случай, но опитът ми показва, че на индивидуален план биват сурнати и много  деца които могат спокойно да се справят с нивото на общообразователната програма, верно с тройки , но и малцинставата не са отличници. За ресурсно , за училището това е перфектния вариант. Дали е така за детето и за родителите му? Ето тук някъде е баланса .


Да. Когато мине обследването от Ресурсен център или от екипа в училище се издава препоръка за оценяването.
Панди, не си длъжна да подписваш, ако не си съгласна. Макар, че има вариант за преминаване на качествена оценка и без съгласието на родител. Стигне ли се до там, май най-добрият вариант е търсене на ново училище, където има толерантност и наистина се работи в подкрепа на децата.

Мама Ру няма такъв вариант. Нищо не може да се направи без съгласие на родителя. Фразата  която се използва като лост е "ще информираме социални". Обикновено сработва за плашливи родители. Смяната на училище е по-добрия вариант от гледна точка на това, че като стигне до сплашване,в сички мостове са изгорени. Съответно,  винаги може да бъде намерено такова училище от по-ниско ниво, където интересите на родителите и училищната администрация да се срещнат.  Но пак подчертавам че много зависи от детето и неговото състояние и трезвия поглед за това какво може и какво не може, какъв е капацитета му. Затова е добре да се направи една странична консултация.

# 853
  • Мнения: 2
Здравейте! Имам следния казус. Детето ми е аутист, със СОП, на индивидуална форма, 6-ти клас. Миналата година беше на количествени оценки по всички предмети, освен български и математика. Тази година по всичко е на качествени оценки, като за това никой не ме уведоми в началото на учебната година. Беше ми казано, че всичко ще е както в 5-ти клас, затова подписах програми и учебни планове без да ги чета (което си е моя грешка). Въпросът ми е какво мога да направя, за да се върне на количествени оценки поне по предметите, с които се справя? Възможно ли е това да стане от втори срок? И друго, вярно ли е, че ако детето завърши седми клас на качествени оценки има право да учи само до 10-ти клас? Ще съм благодарна за всяка информация и насоки ❤️

# 854
  • Мнения: 15 969
Здравейте! Имам следния казус.
Скрит текст:
Детето ми е аутист, със СОП, на индивидуална форма, 6-ти клас. Миналата година беше на количествени оценки по всички предмети, освен български и математика. Тази година по всичко е на качествени оценки, като за това никой не ме уведоми в началото на учебната година. Беше ми казано, че всичко ще е както в 5-ти клас, затова подписах програми и учебни планове без да ги чета (което си е моя грешка). Въпросът ми е какво мога да направя, за да се върне на количествени оценки поне по предметите, с които се справя? Възможно ли е това да стане от втори срок? И друго, вярно ли е, че ако детето завърши седми клас на качествени оценки има право да учи само до 10-ти клас? Ще съм благодарна за всяка информация и насоки ❤️

пишете ми на лични

Общи условия

Активация на акаунт