Образование за децата със специални потребности

  • 233 066
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 450
  • Бургас
  • Мнения: 446
Същият ден, в който писах, психоложката (педагогическият съветник на училището) го е взела да работи с него. Не съм подавала заявление.

# 451
  • Мнения: 24 467
Тази тема, повдигната от Тео, е полезна /или би била, ако се пише в нея по същество/.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=813923.new#new

# 452
  • Мнения: 1 685
Здравейте всички!
Детенцето ми е с обучителни затруднения. Ще бъде в 4 клас. От края на 2-ри тръгнахме по пътя обследване, документи и в началото на миналата учебна година ни дадоха документ, че има нужда от ресурсно подпомагане и логопед. Много сме доволни от работата на ресурсната учителка, но нямаме логопед. Всъщност той ходи от 2 години на такъв специалист, но аз го водя допълнително. Иска ми се да имаме такъв в училището. Опитах някаква борба миналата година, прехвърлянето на топката беше от директора към Ресурсен център и обратно. Училището в което учи детето ми е голямо, има много деца страдащи от липсата на такъв кадър. Това което ми хрумна миналата година като последен вариант бе от родителското настоятелство да съберем родителите на деца с такава нужда и да определим някаква месечна такса която да плащаме за да се наеме такъв кадър. Директорката уж каза, че би преотстъпила такъв кабинет. Класната на сина ми направи списък на децата които биха се възползвали от 1 до 4 клас. Бихме ли могли наистина да осъществим тази идея? Има ли друг начин да уредим назначението такъв специалист?

# 453
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Нямам идея, но ще ми е интерсно да разкажеш какво сте направили в бъдеще.


Сещам се да питате в съответното РИО да дадат съвет.

# 454
  • Мнения: 2 165
карамелена, защо не попиташ Калоян Дамянов в групата Защита правата на хората с аутизъм в България?
https://www.facebook.com/groups/Autism.Advocate.Bulgaria/?ref=br_rs

# 455
  • Мнения: 1 685
Благодаря! Ще се свържа с него веднага. Ако има някакво развитие, ще пиша тук.

# 456
  • Мнения: 1 685
Аз получих невероятна изненада. Назначили са логопед в нашето училище. Много съм щастлива!

# 457
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Честито за всички в училище.

# 458
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Здравейте момичета. Иска ми се да ви попитам, в училищата, в които са дечицата ви, има ли вече някакви коментари около ресурсното подпомагане на децата със СОП във връзка с новия Закон за предучилищното и училищното образование? Вие ако сте чели закона вече, виждате ли съществена разлика с положението до сега? Единственото, което аз видях на пръв поглед, е че дори и на качествени оценки, ако учителя прецени, че детето покрие в един момунт на учебната година ДОС, веднага минава на количествени такива по съответния предмет. Но въпросните ДОС-държавни образователни стандарти по предметите, май още не са разработени newsm78 поне по новия закон.

# 459
  • Мнения: 2 165
Юлиян Петров, синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”: Новият з … инансово осигурен
Цитат
Петров припомни, че новия закон, макар и обнародван в държавен вестник, влиза в сила от август 2016 година, а главата, която касае финансиране ще влезе от 2017 година. „Всъщност, финансирането трябваше да предшества влизането на закона, но парите са една друга тема и то доста деликатна когато става въпрос за образование”, каза още Юлиян Петров.
Не знам как нещо може да влезе в сила без да е помислено за финансирането му. ooooh!

# 460
  • Мнения: 24 467
Финансирането на кое, точно, ви притеснява?
Законът няма нужда от финансиране.
Образованието си се финансира по досегашните механизми. Докато се приемат нови. А нови ще се приемат от началото на бюджетната година, следваща годината, през която влиза в сила.

# 461
  • Мнения: 6 482
Здравейте момичета. Иска ми се да ви попитам, в училищата, в които са дечицата ви, има ли вече някакви коментари около ресурсното подпомагане на децата със СОП във връзка с новия Закон за предучилищното и училищното образование? Вие ако сте чели закона вече, виждате ли съществена разлика с положението до сега? Единственото, което аз видях на пръв поглед, е че дори и на качествени оценки, ако учителя прецени, че детето покрие в един момунт на учебната година ДОС, веднага минава на количествени такива по съответния предмет. Но въпросните ДОС-държавни образователни стандарти по предметите, май още не са разработени newsm78 поне по новия закон.
Преминаването от качествени на количествени оценки и досега си беше така.
Има добавени видове затруднения, с които детето може да премине на ЕКПО - влизат езиково говорни и разстройства от аутистичния спектър ( вече като отделни). Въвежда се и комбинираната форма на обучение, която е много добър вариант между дневна и комбинирана форма. И медицинският документ за явяване пред ЕКПО не е задължителен, а "при наличие на такъв".

# 462
  • Мнения: 2 165
Честно казано ме притеснява чл.120.
(7) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават по индивидуална учебна програма, се поставят оценки само с качествен показател, които може да са: „постига изискванията“, „справя се“ и „среща затруднения“.
(Sunglasses Когато се установи, че учениците по ал. 7 са постигнали изискванията на учебната програма по учебен предмет от училищния учебен план, се поставя оценка с количествен показател и по този учебен предмет и обучението по индивидуална учебна програма се преустановява.

Да разбирам ли, че ако е по индивидуална програма няма да получи диплома за основно образование? newsm78

# 463
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Хубава тема.Ние сме още малки и сме с ДЦП.Изоставаме с развитието. Интересувам се обучението на децата ,преди да е станало време за училище или по точно за обучението на родителите които да подготвят децета за една евентуална специализирана детска градина,ако въобще има такава.Каде може да намеря такава информация.Организират ли се такива курсове,например.
Не сте написали от кой град сте. Но ако сте от София - в специализираната болница за рехабилитация на ДЦП в Красна поляна има специализирана детска градина (от 2 до 7 год) и болнично училище за децата с ЦП. Има обучени специалисти - специални педагози, логопеди и рехабилитатори, които непрекъснато работят с децата. Групите са малки и на всяко дете се обръща индивидуално внимание. Провежда се и обучение на родителите. Ако искате пишете на лични за повече подробности.

# 464
  • Мнения: 6 482
Честно казано ме притеснява чл.120.
(7) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават по индивидуална учебна програма, се поставят оценки само с качествен показател, които може да са: „постига изискванията“, „справя се“ и „среща затруднения“.
(Sunglasses Когато се установи, че учениците по ал. 7 са постигнали изискванията на учебната програма по учебен предмет от училищния учебен план, се поставя оценка с количествен показател и по този учебен предмет и обучението по индивидуална учебна програма се преустановява.

Да разбирам ли, че ако е по индивидуална програма няма да получи диплома за основно образование? newsm78
И досега си беше така Wink Ученик, който е на ресурсно подпомагане, не е задължително да се оценява с качествен показател. Оценяването може да е смесено, но при такова - да, не се получава диплома за основно образование, за удостоверение за завършен осми клас. Но ученик със СОП може да има индивидуална образователна програма, т.е да е на ресурсно подпомагане и да се оценява САМО с количествени оценки, което по никакъв начин не променя документите, които се издават за завършване на етап.

Общи условия

Активация на акаунт