Връщане на закупена стока

  • 9 878
  • 69
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 858
Привет, имам ли право да върна спален чувал, при условие, че теглото му не отговаря на написаното от производителя?
Не е минал месец от покупката+ това не е употребяван и е с етикетите си.

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Зависи каква е политиката на магазина/продавача.

# 2
  • Мнения: 3 157
Ако е купен по интернет със сигурност може,иначе-тегава работа,по-скоро не.

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Ако е купен по интернет със сигурност може,иначе-тегава работа,по-скоро не.

   Да, обаче, авторът / авторката пише, че е минал почти месец от покупката (поне от последното изречение в заглавния пост си водя такъв извод) – при това положение, дори и стоката да е закупена онлайн, едва ли ще има как да я върне. Мисля, че срокът за връщане на онлайн покупките беше 2 седмици от датата на получаване.

   Все пак, нищо не пречи авторът/-ката да пробва да върне артикула – някои търговци са учудващо разбиращи и отзивчиви. Особено щом стоката е с етикети, мисля, че може и да стане. Peace

# 4
  • Мнения: 5 060
И аз мисля, че срокът за връщане на стока, закупена онлайн е 14 дни.
Повечето търговци имат вътрешна политика за рекламация в рамките на един месец обаче.
Мисля, че няма проблем, дано проявят разбиране.
Ние преди няколко дни върнахме матрак, защото се оказа неудобен.

# 5
  • The Big Apple
  • Мнения: 23 524
Всичко зависи от търговеца.
Но за онлайн поръчки е 14 дни и аз така знам.
Но щом е с етикетите още по-добре.

# 6
  • Мнения: 3 157
Естествено,че може да я върне,ако е минал месец,в случая се позовава на това,че има несъответствие с договореното/описаното от производителя:
[b Рекламация не може да се предявява по-късно от два месеца от установяване на несъответствието. ][/b]
,,След покупката на желана от вас стока, понякога може да установите, че има липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба – стоката не притежава предварително обявените характеристики, не изпълнява някоя от функциите си или просто спира да работи.
КАКВИ СА ВАШИТЕ ПРАВА В ТАКИВА СЛУЧАИ?
     При несъответствие на закупена от вас стока или услуга с договора за продажба имате право да предявите рекламация. При предявяването на рекламацията може да се позовете на разпоредбите, касаещи законовата отговорност на продавача съгласно Закона за защита на потребителите или на търговската гаранция, предоставяна ви от продавача, вносителя или производителя.
Законова отговорност на продавача
     Когато се позовавате на законовата отговорност на продавача, е необходимо да знаете:
     Колко е срокът съгласно ЗЗП: 2 години от придобиване на стоката.
     Къде се предявява рекламацията: В търговския обект от където е закупена стоката или е поръчана услугата , или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.
     Пред кого се предявява рекламацията: предявява се пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
     Как се предявява рекламация: Устно или писмено.
     Какво е необходимо да представите: Касова бележка, фактура, протокол или друг документ доказващ покупката, както и протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
     Какво е длъжен търговецът: Независимо от това дали търговецът счита рекламацията ви за основателна или не, то той е длъжен да я впише в „регистър на рекламациите”.

# 7
  • The Big Apple
  • Мнения: 23 524
Да, но дали ще се съгласят да сменят спалния чувал? Не разбрах автор/ката иска да си върне парите или да смени стоката?
По принцип след 4-тата рекламация имаш право да си искаш парите.
Не виждам проблем да се върне и да се смени с точния, ако ли не ще си стои един месец в сервиза/магазина или там където ще го върнат и после какво?
И е хубаво да си изисква № под който е вписана рекламацията и придружаващ документ, защото случаи на некоректност много.  Peace

# 8
  • Мнения: 54 500
Зависи каква е политиката на магазина/продавача.

Няма ли някакъв регламент, общовалиден?
Аз връщам без проблеми, връщат ми парите хората.

# 9
  • Мнения: 138
Зависи каква е политиката на магазина/продавача.

Няма ли някакъв регламент, общовалиден?
Аз връщам без проблеми, връщат ми парите хората.

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да
претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга,
съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при
условията и по реда на чл. 113 и 114 .
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за
извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на
заплатената сума.

# 10
  • Мнения: 54 500
Не говоря за рекламация.
Просто не искам стоката, по моя си причина.
Да кажем, на кучето 3 пъти вземах яке, но тъй като няма как да го вкарам в магазина и да меря, не му ставаше. Връщаха ми парите без проблем.

# 11
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Аз връщам без проблеми, връщат ми парите хората.

   Ако пазаруваш предимно от международни вериги магазини, това не е учудващо. Повечето се стараят да предлагат добро обслужване и коректност спрямо клиентите си и безпроблемно приемат обратно стоките си в рамките на месец от датата на покупката. Естествено, ако не са ползвани / носени. Преди време съм връщала яке на Zara, нямаше никакви спънки. Simple Smile

   Обаче, това си е политика на веригите, никой не може да ги задължи законово да действат по горепосочения начин. Peace

# 12
  • Мнения: 54 500
Това с якетата се случва в Триумф.
Но и в Кауфланд съм връщала.
Също в един строителен магазин до нас (правим ремонт).
Един сушилник за чинии върнах в друг магазин, защото ръждяса за 3 дни. Crazy

Затова си мислех, че няма проблем с връщането. По принцип. Без значение в кой магазин.

# 13
  • Мнения: 138
Привет, имам ли право да върна спален чувал, при условие, че теглото му не отговаря на написаното от производителя?
Не е минал месец от покупката+ това не е употребяван и е с етикетите си.


Според закона няма да имате проблем  Simple Smile
Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с
договореното
, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния
преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити
несъответствия с договора за продажба.
i

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Затова си мислех, че няма проблем с връщането. По принцип. Без значение в кой магазин.

   Има, има, и още как. Laughing Някои търговци и дума не дават да се издума по въпроса. Mr. Green Явно просто до момента си имала късмета да не попадаш на такива. Peace

Общи условия

Активация на акаунт