Връщане на закупена стока

  • 9 877
  • 69
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 15 960
А в САЩ в абсолютно всеки магазин ли можеш да върнеш закупената стока без обяснения?

# 46
  • Мнения: 25 765
А в САЩ в абсолютно всеки магазин ли можеш да върнеш закупената стока без обяснения?
Не, сигурно не във всеки, но в повечето пред възможността да направиш сцена и да подрониш реномето на магазина, биха ти върнали парите на минутата. Докато в България те гледат на кръв, ако само повдигнеш въпроса за връщане на пари. Laughing

# 47
  • Мнения: 54 500
Понеже днес купувах матраци, ето пример:

http://dizma.bg/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8/11632 … %D1%80%D0%B0.html

Ясно пише - 14 дни срок на връщане.

Вие си приказвайте, че няма закон.
В Е маг е 30 дни.

# 48
  • Мнения: 15 960
В един епизод на "По средата" майката без да разбере си купи с картата  много скъп крем за лице, намазаха се вкъщи и тогава видяха цената. Mr. Green Отидоха в магазина да го върнат, но не им го приеха, защото беше ползван. Та затова се замислих.

Дева, в България е въпрос на политика на магазина. Наистина няма закон, да връщаш без причина. Ако се съгласят - тогава.

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
   А защо си мислите, че има закон, а това не е просто търговската политика на конкретния магазин?

   100 пъти се написа, че за онлайн покупките има 14-дневен срок, в който можеш да върнеш стоката. Rolling Eyes Не знам защо така не се чете в тази тема.

# 50
  • Мнения: 5
Говорим за закон за безусловно връщане на стока, посочения от теб закон има не едно условия.
Посочи ми закон който ти позволява да изядеш половин шоколад и да го върнеш, като си получиш парите обратно. Или да си изкараш сватбата и да си върнеш роклята защото вече не ти е нужна. Има държави където това е възможно, у нас не е.

Нужно ли е да обяснявам, че такъв закон няма и няма как да има, нито у нас, нито в САЩ, каквото и да твърди агенцията „Една жена каза"?

За сметка на това има работещо законодателство, което пази правата на потребителя в рамките на две години след покупката. Това ако не е добър закон, не знам кое е.

О, и впрочем:

 Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки

# 51
  • Мнения: 25 765


За сметка на това има работещо законодателство, което пази правата на потребителя в рамките на две години след покупката. Това ако не е добър закон, не знам кое е.

Като ги пишем тези неща вярваме ли си?
По назад потребителка писа, че не може да върне обувки един път обувани, кожени скъпи, ако беше в САЩ щеше да си ги върне без проблем. Голям праз че имало закон който те защитавал 2години...дрън дрън.

От моят личен опит, не от "една жена казала", аз съм връщала без проблем, без въпрос, без мусене и физиономии стоки в САЩ, нещо което в България не ми се е случвало.
ВъПрос на политика на магазина е, естествено че има и коректни търговци и тук.

Добре е, че имаме поне закон за интернет продажбите, тези 14 дни ни предпазват до някъде, да не ни продават боклуци...защото да си кажа честно, такива боклуци каквито се продават у нас и на пазарите в  Южна Америка не съм виждала.

# 52
  • Мнения: 5
Ако визираш потребителката, която написа: "И сега си стоят в къщи, пари на вятъра и знам, че нищо не мога да направя, не съм си правила труда да ходя до магазина"... не виждам какво повече коментираме, при положение, че дори не е опитала.

Закон има, има и институция, която се занимава със защита на потребителите, от нас се очаква само да си знаем правата и да си ги отстояваме. Не да оставяме некоректни търговци да ни мамят и после да се оплакваме по форумите, че държавата такава, държавата онакава.

# 53
  • Мнения: 15 960
Според мен такива масови връщания на стоки вървят при хипермаркети с милиони обороти. Наистина не си представям някой бутик за булчински рокли и след сватбата да им връщат парите. Те от какво ще се издържат? newsm78

# 54
  • Мнения: 25 765


Закон има, има и институция, която се занимава със защита на потребителите, от нас се очаква само да си знаем правата и да си ги отстояваме. Не да оставяме некоректни търговци да ни мамят и после да се оплакваме по форумите, че държавата такава, държавата онакава.
Поне би ли  споделила от личен опит, къде и какво си върнала срещу възстановяване на пълната сума.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Ясно пише - 14 дни срок на връщане.
Вие си приказвайте, че няма закон.
...
Ти още ли не си разбрала, че този срок в закона се отнася само за стоки, купени онлайн. Все още чакам да дадеш частта от закона, в която пише, че всяка стока може да бъде върната.

# 56
  • Мнения: 25 765
И аз чакам личен пример, нещо.
Едно си баба знае, едно си бае. 14 дневен срок... Whistling

# 57
  • Мнения: 15 960
Просто Дева е имала късмет, че досега са й връщали парите и е решила, че навсякъде действа заплахата с КЗП.

# 58
  • Мнения: 25 765
Просто Дева е имала късмет, че досега са й връщали парите и е решила, че навсякъде действа заплахата с КЗП.
Не е имала просто късмет, имала е рекламация/ причина да иска да върне стоката.

# 59
  • Мнения: 15 960
Нещо пишеше, че не й пасвало по размери, а не че стоката е дефектна. Но все пак не го е ползвала и го връща чисто ново.

Общи условия

Активация на акаунт