Връщане на закупена стока

  • 9 907
  • 69
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 060
Миналата година ли нашумя един случай в бургаски МОЛ, беше разпространено видео, продавачката се беше държала безобразно с клиентката си за една пола, която иска да върне.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 15 624
   Да, спомням си това видео. Само дето продавачката и клиентката бяха равностойно прости – поне от това, което се виждаше и чуваше на записа. Peace

# 17
  • Мнения: 25 898
Само в България съм имала трудности да върна нещо, за това и не си правя труда вече. Прежалвам парите.
За справка, преди няколко месеца в магазин (Уолмарт) в Ню Орлиънс исках да сменя комплект спортни сутиени, и двата пробвани, единия без етикети. Върнаха ми парите без да ме питат нищо. Отказах се и да взема друг размер. Има си закони там, искаш да върнеш, връщаш. У нас пазара е много по малък, конкуренцията също, от там и нямаме закони като хората.

# 18
  • Мнения: 54 976
Инфо:

http://www.vesti.bg/bulgaria/ns-reshi-vryshtane-na-stoka-v-magaz … do-14-dni-6016940

резюме:

Промените ще позволят на потребителите да се откажат от сключен договор и да върнат стоката без да посочват причина, без да дължат обезщетение или да плащат неустойка, както и каквито и да е разходи. Ще бъде възможно всеки да поиска да му върнат парите и от разстояние, без да се налага да посещава магазина, от който е пазарувал.

# 19
  • Мнения: 3 158
,,Новината'' е от 2014.Вече 2 години по-късно нещата не стоят така:)

# 20
  • Мнения: 5 331
Инфо:

http://www.vesti.bg/bulgaria/ns-reshi-vryshtane-na-stoka-v-magaz … do-14-dni-6016940

резюме:

Промените ще позволят на потребителите да се откажат от сключен договор и да върнат стоката без да посочват причина, без да дължат обезщетение или да плащат неустойка, както и каквито и да е разходи. Ще бъде възможно всеки да поиска да му върнат парите и от разстояние, без да се налага да посещава магазина, от който е пазарувал.
Това е валидно само за купена стока или сключен договор от разстояние(онлайн, телефона, писмо).
От такъв сайт не може да се очаква достоверност.

# 21
  • Мнения: X
А авторката защо не се обърне към продавача да попита, ами пуска тема в бг мама, всичко си зависи от условията, при които е купила стоката, от конкретния случай и от конкретния продавач, ние колкото и да си дискутираме и разказваме случки...

# 22
  • Мнения: 5
Закон за защита на потребителите - няма „политики на търговците“, всички попадат под неговата сила. И да сте подписали договор, че гаранцията на стоката ви е три минути и 15 секунди след покупка, ако законът казва друго, договорът с търговеца е невалиден.

Всичко си пише, само да има кой да чете.

http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2% … .158124_at.5.html

# 23
  • Мнения: 5 060
Разбира се, че има политика на търговците.
Повечето от тях са приели нещата така, че да са в услуга на клиентите си в много по-дълъг срок, от упоменатия в закона.
Или искаш да кажеш, че ако по закон срокът за рекламация е 2 седмици(примерно), а търговецът приеме такава след един месец, то той нарушава закона и подлежи на санкции?  Grinning

# 24
  • Мнения: 3 158
А авторката защо не се обърне към продавача да попита, ами пуска тема в бг мама, всичко си зависи от условията, при които е купила стоката, от конкретния случай и от конкретния продавач, ние колкото и да си дискутираме и разказваме случки...

А защо да не пусне тема-това е нещо,което се случва ежедневно и хората не си знаят правата,кое му е лощото да се пита?Темата може да е полезна и на много други четящи,не само на авторката.Ти,като много компетентна защо не пишеш конкретно по темата,а спамиш с глупости?

# 25
  • Мнения: 1 910
А авторката защо не се обърне към продавача да попита, ами пуска тема в бг мама, всичко си зависи от условията, при които е купила стоката, от конкретния случай и от конкретния продавач, ние колкото и да си дискутираме и разказваме случки...

А защо да не пусне тема-това е нещо,което се случва ежедневно и хората не си знаят правата,кое му е лощото да се пита?Темата може да е полезна и на много други четящи,не само на авторката.Ти,като много компетентна защо не пишеш конкретно по темата,а спамиш с глупости?

Благодаря за отговорите, всичко е наред.
А който няма какво да каже е по-добре да не се обажда  Wink Grinning

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 5 039
И какво може да направи клиентът, ако търговецът откаже да му признае рекламацията?

Всъщност, НИЩОООО Sad

# 27
  • Мнения: 1 416
Това е болна тема, винаги съм се нервирала, че потребителите не са защитени. Нямаме закони като хората, в ЛИДЛ например можеш да върнеш стоката без обяснение до 1 месец и ти връщат парите, дори и да е носена. Но в Българските магазини е пълна трагедия.
Аз например си купих наскоро едни обувки от естествена кожа, мерих ги в магазина бяха леко стегнати, продавачката ми каза, че ще се отпуснат да не се притеснявам. Но после като ги носих няколко дена се оказа, че са ми много тесни и не се отпуснаха. И сега си стоят в къщи, пари на вятъра и знам, че нищо не мога да направя, не съм си правила труда да ходя до магазина. Обувките са на-трудната покупка за мен.

# 28
  • Мнения: 54 976
Не само в Лидл може да върнеш без обяснение.
В Кауфланд също, в Триумф, а и други магазини.
Скоро ми се наложи да върна стока от един магазин за дом. потреби. В началото се опъваха, че трябвало да купя нещо, не можело да ми дадат парите. Отказах и им казах, че ще се оплача в КЗП. След 2 дни ми се обадиха да отида да ми върнат парите. Значи може, но ако мине номера.

# 29
  • Мнения: 1 416
Аз в Кауфланд веднъж сменях стока, но ми се правиха на интересни сякаш за пръв път им връщат и ми казаха, че пари не връщат само заменят.
В Карфур са ми връщали също пари.

Общи условия

Активация на акаунт