СЕДМИ клас - 6 - Успех! /19.05 - 29.05.2016 г./

  • 130 610
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 960
  • София
  • Мнения: 19 932
Заговор не е, ама е въпрос на диктуване отгоре как да бъдат оценявани работите така, че да има опции за пресяване. И на знам защо ви смущава това, че орязват отличници. Целта е да се направи разслояване, което да доведе до възможно по-прецизно пресяване. Единствените отнети точки на едно от децата ми бяха за пропуснат ред в описанието на задача от 2 модул. След  опростяването, съвсем на финала, се получаваше х^2 - 1/4= 0. Следваше в работата й директно написване на двата корена на уравнението х1  и х2. За липсващия ред  (x- 1/2)(x+1/2)=0 според ключа се отнемаха точки. За проверяващия е  било ясно от написаното, че детето знае как да стигне до корените и последните му са верни, но е длъжен да отнеме точките. И прецизността на друго дете, написало този ред, ще даде наглед минимална преднина, но удвоена или утроена, тя ще позволи по-добро разслояване по оценки точно в най-високите интервали, където борбата е всъщност най-голяма. Точно  в горния регистър и най-малката грешчица/ неточност/ непълнота може да се окаже решаваща, затова всъщност е и разбираем такъв подход на оценяване.

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 17:53 от пенсионирана русалка

# 961
  • Мнения: 340
Пише, че резултатите ще излезнат до 3 юни и аз се надявах да бъде по-рано, но на нас ни обясниха, че винаги ги съобщавали в последния момент. Обикновено на 2 юни следобед. 

# 962
  • София
  • Мнения: 3 824
За какво отгоре говорите при положение, че има критерии за оценяване? И как точно тези отгоре ще накарат стотици учителите да оценяват некоректно? Смешно ми звучи. Нека ганис да каже има ли капка истина.
Истината е, че има най-различни оценители с разнообразни изисквания и очаквания. Късмет е да се попадне на някой ларж, както и да се попадне на някой с особени изискавния и критерии.

# 963
  • София
  • Мнения: 62 595
нали ги гледат двама оценители - дори единият да реже за нищо, другият нали трябва да види? А просто се получава това, което е буквално учебникарски пример - вторият потвърждава оцененото от първия. Има и изключения - една и съща работа оценена с разлика единици и отива на арбитър. Критериите виждаш как се променят и не е за пръв път.

# 964
  • Мнения: X
Пише, че резултатите ще излезнат до 3 юни и аз се надявах да бъде по-рано, но на нас ни обясниха, че винаги ги съобщавали в последния момент. Обикновено на 2 юни следобед. 
Последният момент е на 3 юни след 17 часа. Втори юни си е направо рано.

# 965
  • Варна
  • Мнения: 6 969
Дано не чакат най-последния момент!
Миналата година резултатите излязоха още към 12 ч. на 3-ти. Децата още бяха на училище-първа смяна, когато уведомих девойката за резултатите с sms.
Малко по-късно РИО-то ни пусна статистиката за нашия град. И всичко стана ясно.

# 966
  • Мнения: 3 058
Заговор не е, ама е въпрос на диктуване отгоре как да бъдат оценявани работите така, че да има опции за пресяване. И на знам защо ви смущава това, че орязват отличници. Целта е да се направи разслояване, което да доведе до възможно по-прецизно пресяване. Единствените отнети точки на едно от децата ми бяха за пропуснат ред в описанието на задача от 2 модул. След  опростяването, съвсем на финала, се получаваше х^2 - 1/4= 0. Следваше в работата й директно написване на двата корена на уравнението х1  и х2. За липсващия ред  (x- 1/2)(x+1/2)=0 според ключа се отнемаха точки. За проверяващия е  било ясно от написаното, че детето знае как да стигне до корените и последните му са верни, но е длъжен да отнеме точките. И прецизността на друго дете, написало този ред, ще даде наглед минимална преднина, но удвоена или утроена, тя ще позволи по-добро разслояване по оценки точно в най-високите интервали, където борбата е всъщност най-голяма. Точно  в горния регистър и най-малката грешчица/ неточност/ непълнота може да се окаже решаваща, затова всъщност е и разбираем такъв подход на оценяване.
И по това ли ще отсяват добрите математици? Те обикновенно са най-разсеяни? Би трябвало отсяването да е с някое по-трудно подусловое или някоя уловка.

# 967
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Целта не е да са най-добрите с най-много точки, а да има разслояване във върха на резултатите.
Поне това мисля, че е написано в цитирания пост.
Търси се перфектност за формата, а не в математиката. Не е странно това.

# 968
  • София
  • Мнения: 19 932
Тези изпити не отсяват математици, за жалост... Това мнение съм го изразявала многократно. Съответно и никъде в поста ми не пише обратното. Просто при тези условия картинката е такава. Съвсем възможно е, реалност е даже, равна оценка да имат изявени математици и просто деца-отличници по предмета от обикновено ОУ.Ок.. Как другояче според Вас да бъдат нещата? Все пак изпитът няма за цел да отсява само математици, той е за всички... Трудността му предвид този факт също не може да се съобразява с математиците. А и какво значи, че те са най-разсеяни.. Изпитът затова е изпит, проверява всичко - и знания, и умения, и концентрация... Ако имаше отделен за МГ, така както е в НПМГ, щеше да е друго. Но щом не може, трябва някак все пак да се разслоят оценките и хубав или лош - това е начинът.

# 969
  • София
  • Мнения: 62 595
да, бе, разсеяни! Щом решават задачи хич не са разсеяни. НВО не е олимпиада, а кандидат-гимназиален изпит.

# 970
  • Мнения: 1
Някой знае ли дали се зачита тази част от преразказа по БЕЛ за 7-ми клас,написана на чернова,поради недостиг на време за завършването му на беловата.Преди изпита разговарях с учителки,едната от които е преподавателка на дъщеря ми и същите ми казаха,че няма проблеми,ако преразказа е довършен на черновата.
Едни учители са на едно мнение,други са на друго,включително и проверяващи които преди твърдяха едно,а сега гледат като насрани и се чудят какво да кажат.
А за математиката/ поне за област Ст.Загора / се говори,че повече от 40 % оценките са слаб 2.00 и по този повод в РИО е обсъждан вариант за промяна в скалата за оценяване,за да могат училищата да си попълнят паралелките. До какво ще доведе това един господ знае. хайде 2-ките ще станат 3-ки,ама как ще се променят останалите оценки........

# 971
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Андариел, факт е, че добрите математици бъркат на най-леките задачи. Къде подценяване, къде досъчиняване, понеже исканото им се вижда лесно... разни варианти все водещи до липса на точки.

То е малко като спринтьор и маратонец - можеш едното. Където "масовият ученик" нищо няма да успее да опише или да се досети, те ще са с пълен набор точки, но в началото на първи модул в случая може закономерно да са с липси. Ако загубят и време, може да ги изпревари далеч по-малко математик конкурент.

# 972
  • Мнения: X
... по този повод в РИО е обсъждан вариант за промяна в скалата за оценяване,за да могат училищата да си попълнят паралелките.
В РИО могат да си обсъждат каквото искат. Формулата не зависи от тях.
Черновите не би трябвало да се проверяват. Все едно детето да е решило вярно задача на черновата, но да не е имало време да пренесе отговора в бланката.
За Габрово също се чува, че около 40% от работите по математика са с точки под миналогодишния праг за тройка.

# 973
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно е, бъркат, но грешката си е грешка - на никого не му дреме дали е сбъркал от разсеяност или от незнание, дали е добър математик или не.
Това с проверяването на черновата го чувам тази година. Ако правилно помня, преди две-три години се твърдеше, че черновите не играят - който преписал- преписал. Черновите бяха в отделен плик май.

# 974
  • Мнения: 566
А защо тогава черновата се прибира в плика, щом нямат намерение при никакви обстоятелства да я погледнат?

Общи условия

Активация на акаунт