СЕДМИ клас - 6 - Успех! /19.05 - 29.05.2016 г./

  • 130 610
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 3 058

Ако задачите бяха по-тридни разсеяния матемятик щеше да има решение с техническа грешка, а дете без заложби за математика част от задачата или нищо. Няма правда в таз държава.

# 976
  • София
  • Мнения: 62 595
а какво да я правят?

# 977
  • Варна
  • Мнения: 6 969

Ако задачите бяха по-тридни разсеяния матемятик щеше да има решение с техническа грешка, а дете без заложби за математика част от задачата или нищо. Няма правда в таз държава.
Детето като няма заложби свише по математика, просто не пише МГ в опциите после. Добрият резултат по математика се използва за друга гимназия.  Grinning

# 978
  • София
  • Мнения: 19 932
Добре де, как си представяте редом с беловите да се проверяват и чернови? Като време имам предвид..Проверката ще се проточи седмици. Проверителите не следва да се ровят и ориентират в работни листа без хронология, с нанесени поправки, с предполагаемо нечетливо писане заради бързането.. Има си  го реглментирано, че при грозен почерк, твърде нечетлив, преразказът може и да не бъде проверяван. Тогава какво остава за черновата? Ако ще се проверяват чернови, това обезмисля беловите, защо човек да се хаби да преписва? А че някой е заблуждавал децата... Ми дано поне му е малко съвестно. Заради това съм фен на отиването на поне еди-два пробни. На тях се симулира обстановката на реален изпит и детето си изработва стратегия как да подходи - дали да пише чернова или директно да се захване с беловата. Целта им не е само проверка на знанията към даден момент.

Zoribori, ми тогава да скокнат и хуманитарно насочените, че не им харесва изпитът  по БЕЛ, че искат нещо, което да им позволи да разгърнат потенциала си. Да скочат и дежурните през годините  привърженици на идеята в ЕГ да не се кандидатства с мат, а с език... На кого да се угоди най-напред? Тези изпити нямат за цел да проверят кой е бъдещ писател или следващ Питагор, проверяват се с тях знания и умения, придобити до 7 клас от масовия ученик. А и не съм чула някой наистина добър математик, дори и при малка грешка от невнимание или бързане, да е останал извън МГ. Ако малките грешки са повечко, ами нека приемем, че може би пък не е чак толкова добър математик...

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 22:47 от пенсионирана русалка

# 979
  • Мнения: 864
Хуманитарно ориентираните кандидатстват в хуманитарни гимназии. Там доколкото съм чувала се кандидатства с отделен изпит по литература и история, но може и да греша. Не съм се интересувала специално.

# 980
  • София
  • Мнения: 19 932
Ами в София е така, защото хуманитарна е май само НГДЕК. Ама в провинцията си има хуманитарни паралелки, в които се кандидатства с оценките от НВО, като тази по БЕЛ се утроява.

# 981
  • Мнения: X
Ами в София е така, защото хуманитарна е май само НГДЕК. Ама в провинцията си има хуманитарни паралелки, в които се кандидатства с оценките от НВО, като тази по БЕЛ се утроява.
В нашата гимназия за хуманитарните паралелки ( БЕЛ и история) се държи допълнителен изпит - децата пишат есе, но тя също като НГДЕК е държавно, а не общинско училище.

# 982
  • Мнения: 3 058
Подценяваш амбициозните майки, за които е най-важно, детето да влезе в СМГ или НЕГ и не се замислят то, какво ще прави там. Тези матури ме помагат на децата да си намерят мястото.
Мисля за Холандия ми раказваха, как се преценява за всяко дете, в кои науки е добро и се насочва към съответна гимназия. Нещо като ранно професионално ориентиране. Тук побъркват децата да се състезават и накрая учат, това за което им стига бала, а не онова което би им помогнало да разгърнат себе си и да вземат професия.

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 23:20 от zoribori

# 983
  • Мнения: 25
Докато се запиша - темата се превъртяла за 2 седмици и тая май е на финала...
Отзиви от днешния изпит в НПМГ?

# 984
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, какво ще прави там - ще учи! Извинявай, ама никой не е казал, че трябва всички в СМГ, НЕГ и пр- да завършват само с шестици. Човек спокойно може да си завърши и с по-ниски оценки, и пак ще е добре. В крайна сметка не влиза в балетното училище, а в общообразователно, и щом е могло да изкара достатъчно високи оценки, за да влезе, значи ще успее и да излезе с диплома в ръка.

# 985
  • Мнения: X
Е, какво ще прави там - ще учи! Извинявай, ама никой не е казал, че трябва всички в СМГ, НЕГ и пр- да завършват само с шестици. Човек спокойно може да си завърши и с по-ниски оценки, и пак ще е добре. В крайна сметка не влиза в балетното училище, а в общообразователно, и щом е могло да изкара достатъчно високи оценки, за да влезе, значи ще успее и да излезе с диплома в ръка.
СМГ и НЕГ не са общообразователни училища. Профилирани гимназии са.

# 986
  • Мнения: 864
Е, какво ще прави там - ще учи! Извинявай, ама никой не е казал, че трябва всички в СМГ, НЕГ и пр- да завършват само с шестици. Човек спокойно може да си завърши и с по-ниски оценки, и пак ще е добре.

То ще учи, ама колко ще научи. И каква работа ще му вършат знанията. Ежедневно се сблъскваме с десетки такива некадърни специалисти с диплома.

# 987
  • Мнения: 3 058
Е, какво ще прави там - ще учи! Извинявай, ама никой не е казал, че трябва всички в СМГ, НЕГ и пр- да завършват само с шестици. Човек спокойно може да си завърши и с по-ниски оценки, и пак ще е добре. В крайна сметка не влиза в балетното училище, а в общообразователно, и щом е могло да изкара достатъчно високи оценки, за да влезе, значи ще успее и да излезе с диплома в ръка.
Ако е учил, колкото да вземе диплома, си е загубил времето.

# 988
  • София
  • Мнения: 19 932
Ох, с тези амбициозни майки... Има ги, да, ама не всички деца в СМГ и езиковите са "обзаведени" с такива. А и защо да се профилира в дълбочина едно дете рано, както било в Холандия?Или Германия примерно... Ще го изпрати системата рано-рано в училище за дърводелец (нямам нищо против професията принципно, избрах я на случаен принцип) и един ден, сменило нагласите си, ще иска друго, ама системата няма да му позволи.. Практиката показва, че завършилите ЕГ или СМГ се реализират достатъчно добре в посоката, която искат и след 12 клас, дори и тя да не е средношколската. Извлекли са ползите от средното си образовние в горните училища, но престоят им там не ги е принудил да продължат пътя си в точно определен коловоз - нито от езиковите са станали филолози преобладаващо (аз като се замисля даже не знам за такива сред познатите ми деца), нито пък семегейци до един са избрали да продъжат с математиката. И щом въпреки по-различната посока след 12 клас са доволни от изминалите 5 години, значи баш на мястото си са били...

# 989
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво като са профилирани, да не ми мозъците на децата в тези училища да са уникално различни и профилирани? Нали и там се учат общообразователни предмети, не е като да са само специални, а специалните какви са - език или математика - все неща, които са напълно постижими ии не изискват специални качества и умения. Виж, наистина профилирани са музикалните, хореографските, спортните и изобщо по изкуствата, защщото там трябват специални качества и умения, които едно природдно ги имаш или ги нямаш, а и се изграждат от ранна възраст. Една балерина ще се оправи в езикова или математическа гимназия, стига да си седне да учи, обаче едва ли всеки ученик от въпросните гимназии ще има качествата и уменията на баалерината и от осми клас да го пуснем в балетното училище.

а защо да си е изгубил времето? Нима всеки от МГ става олимпийски шампион по матемакиа  или всеки от ЕГ става супер-владеещ чуждия език? Това не са някакви суперучилища за супер деца, в които, аконе си си на мястото и край! Затова писах за училищата по изкуствата и спортните 0 там е критично дали си си на мястото, защото няма да можеш да завършиш, ако не скокнеш достатъчно високо или ако свириш фалшиво.

Общи условия

Активация на акаунт