СЕДМИ клас - 7 - Успех!/30.05. - 5.06.2016 г./

  • 216 066
  • 1 482
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 571
Съгласна съм с пенсионирана русалка. Трябва да има и трудни задачи. Нормално е да има деца, които не могат да я решат. Дори и да са повечето, това не означава, че задачата е проблемна.
За 20-та тъпото е, че подведени от условието деца няма да са решили, а иначе е съвсем по силите им.

# 226
  • Мнения: 82
Да, именно в поднесеното условие е трудността на задачата. Ще има много повече, не справили се с 23 задача, отколкото подведени в 20 задача.

Трудността, ако въобще я има, не е в поднесеното условие, а в способността на ученика да се справи с на пръв поглед  двете неизвестни. Тоест да съумее да изрази нещата с една променлива. И да, логично е да има повече несправили се с 23-та... То какъв е смисълът да е такава като  трудност, с която всички (или повечето) да се справят?

Това с двете неизвестни го могат. Но трябва да се състави и реши неравенство. А сигурна съм, много деца /имам предвид знаещи и можещи деца/  ще решават уравнение вместо неравенство и ако не направят нужната обосновка за "най-много", а посочат само отговор 160, няма да им се признае изобщо решението, което е жалко. И то само защото в училище не се решават достатъчно задачи за моделиране с неравенства.

# 227
  • Пловдив
  • Мнения: 10 463
Очакване за изцяло решени задачи и от двата модула според мен имат основно родителите.
Като се има предвид резултатите от предходните години. 6,00 по МАТ почти няма. Обаче и с нерешени на 100 % задачи от втори модул може да се получи достатъчно висока оценка. Те затова и дават точки за всеки етап.  blaga2005, не е вярно, че няма да се признае изобщо решението. Все ще дадат някоя точка за някой етап.
Миналата година моята дъщеря нямаше нито една изцяло решена задача на втори модул. И по 4-те задачи имаше по нещо объркано, недонаписано. Но с изключително добър първи модул и точките от втори оценката й беше над 5,60.  Peace

# 228
  • София
  • Мнения: 19 933
Това абсолютно не е вярно, Blaga 2005.. 23-та задача е от тези за пълно разписване и се оценява всеки един етап от решението. Да, вероятно ще се отнемат съвсем правомерно точки, ако е моделирано уравнение, а не неравенство, и задачата няма да се оцени с  максималните точки,но детето ще получи полагащото му се за всичко останало... Всъщност си пише в ключа, че дори и с моделирано уравнение ще се присъдят максималните точки, ако на финала има обосновка за "най-много". Тоест ако я няма, санкцията няма да е толкова голяма, а пък да не се признае цялото решение - това е абсурд.

Последна редакция: вт, 31 май 2016, 13:08 от пенсионирана русалка

# 229
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Въпросната 20 задача е решена от тийнът  с построяване на триъгълници, които са си били 7.Въпросната цифра 8 в условието не е била отразена от моя разсейко и си е решил задачата/според него де/..без да й обръща внимание.

За гр. Хасково не намирам никакви статистики от минали години, кой знае как ще е сега.Явно като едно време, преписваш от списъка , сега поне има телефон и ще се снимат..първобитна работа като от моите кандидат-студентски вълнения.. Crazy

# 230
  • Мнения: 179
Как се оценява НВО: на език -2 грешки -2 точки. Каква оценка?
На химия, физика и биология?

# 231
  • София
  • Мнения: 571
emilio94, за езика - отличен. За химия, физика и биология - при -1 точка - отличен, при -2 - мн. добър според скалите, пускани в темата  Simple Smile

# 232
  • Мнения: X
Как се оценява НВО: на език -2 грешки -2 точки. Каква оценка?
На химия, физика и биология?


Скрит текст:
Хайде за пореден път да я пуснем скалата, че много трудно се открива в нета.  Mr. Green

# 233
  • Мнения: 82
Това абсолютно не е вярно, Blaga 2005.. 23-та задача е от тези за пълно разписване и се оценява всеки един етап от решението. Да, вероятно ще се отнемат съвсем правомерно точки, ако е моделирано уравнение, а не неравенство, и задачата няма да се оцени с  максималните точки,но детето ще получи полагащото му се за всичко останало... Всъщност си пише в ключа, че дори и с моделирано уравнение ще се присъдят максималните точки, ако на финала има обосновка за "най-много". Тоест ако я няма, санкцията няма да е толкова голяма, а пък да не се признае цялото решение - това е абсурд.

Така пише в критериите. " Ако задачата е решавана с уравнение, но са направени обосновки за най-голямо задачата се приема за вярна" Това аз го разбирам така - ако не са направени обосновки - не се приема за вярна и се губят цели 6 точки.

# 234
  • София
  • Мнения: 19 933
Не е до това как аз или Вие го разбираме, а какво точно пише в разбивката по точки... 7 точки от тази задача се присъждат още за нещата, предхождащи съставянето на  неравенството и неговото решаване. За тези две последни стъпки общо се присъждат 3 точки. Тоест ако е моделирано уравнение и няма обосновка за "най-много", санкцията ще е  частична, отнемаща част от същите тези 3 точки, при това не всичките... Откъде накъде ще отнемат 6?

# 235
  • Мнения: X
Така пише в критериите. " Ако задачата е решавана с уравнение, но са направени обосновки за най-голямо задачата се приема за вярна" Това аз го разбирам така - ако не са направени обосновки - не се приема за вярна и се губят цели 6 точки.
Въвеждане на подходящо неизвестно – 1 точка
Определяне на времето за работа на всеки – 2 точки
Съставяне на неравенство – 1 точка
Решаване на неравенството – 2 точки

Бих казала - три.

# 236
  • Пловдив
  • Мнения: 10 463
blaga2005, за съставяне и решаване на неравенството се дават 3 т.
преди това има други неща, за които също се дават точки. При немотивирано решение с уравнение би трябвало да изгуби само 3 т.
 

# 237
  • София
  • Мнения: 19 933
Даже и три няма да са, щом е съставено уравнението и е намерен броят чашки.. Ще отнемат част от тези 3 заради само липсваща аргуменатция, че получените 160 наистина са "най-много".

# 238
  • Мнения: 82
Ще видим.....

# 239
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 458
Мдаа, ще видя оценката на детето и ще предприема засилени мерки!  Thinking
Дано и стигне бала за избраното училище, че в дълбоката провинция се започва едно обикаляне на по 100 км. за подаване в различни градове. Днес мина последното класно по БЕЛ и не съм доволна! За 30 минути да прочетеш и трансформираш текста е трудно.

Общи условия

Активация на акаунт