СЕДМИ клас - 7 - Успех!/30.05. - 5.06.2016 г./

  • 215 859
  • 1 482
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: X
наблюденията й се отнасят за училищата в Бургас. 
В мнението ясно си пише София. Но и Бургас да беше. Едва ли има родител, който да има непосредствени наблюдения от повечето училища там.
Бих приела за вярно конкретно мнение на родител, чието дете учи в дадено училище - това според мен е добре, това е средна хубост, това може да се подобри значително.... И пак не е меродавно, защото това, което за мен е предимство, за теб може да е недостатък.

# 421
  • Варна
  • Мнения: 3 307
И аз се чудя.  Ако нещата са толкова трагични,  то ще трябва двойкаджиите да влизат в елитни гимназии.

Никъде няма да влязат, ще отидат в общообразователни паралелки.


Напоследък масово се говори, че елитните гимназии не са това, което са били преди. Може и така да е, но възниква въпросът - дали това, че някоя елитна гимназия не е на ниво, прави другите, от втори и трети ешалон по бал, по-добри? Всяко училище си има плюсове и минуси, но трябва да изберем като го съпоставяме с останалите, които също не са идеални.

# 422
  • София
  • Мнения: 19 932
Не, за София се отнасят. Peace Видях, че си редактирала, Иринка.

По въпроса ти: Ако условно долният праг падне и примерно 15 точки бъдат достататъчни за 3, това с нищо не облагодетелства друг освен много слабо предтставилите се. Те ще имат шанс да се откачат на милиметри от двойката. Да, скалата ще се превърне в крайно щадяща, а оттам и баловете ще се различават от тези в други години. Но пак най-напред  като бал ще бъдат най-добре справилите се. Това никоя скала няма да го промени. И дали някой ще го приемат с бал 34,20 по една скала или с 34,40 по друга е все едно. Този някой все ще си е на една позиция спрямо останалите, борещи се за прием в дадена паралелка.

Последна редакция: ср, 01 юни 2016, 22:03 от пенсионирана русалка

# 423
  • Мнения: 864
Обстановката се нажежава. Утре може би вече ще е нетърпимо  Laughing

# 424
  • София
  • Мнения: 62 595
То и децата не са на същото ниво като децата преди двайсет-трийсет години, как се очаква гимназиите да са на същото ниво? Аз си спомням много добре, че класно по математика се прави с формули наизуст, а сега все по-често чувам, че им се дават формулите, уж на принципа, че ако не знаят как да се реши задачата, все тая, че знаят фопрмулите. Обаче се пропуска леката подробност, че ние навремето научавахме формулите И с решаване на купища задачи, докато насън да те бутнат, веднага ти светва. Също и с писането не са на същото ниво, нищо че ние се оплаквахме, че ни карат да зубрим Пантелей Зарев.

# 425
  • Мнения: 340
Между елитно и неелитно разликите са много малки, поне за София. При 500 места на пол в училищата, които са още от наше време, и деца с космически балове поне още толкова, няма смисъл да се коментира кое е елитно и кое не, защото все деца с високи балове отиват там. Който иска да погледне статистиката от минали години.
Съгласна съм. Хората сравняват училищата по бал. Когато училището е "модерно" , както се изрази преди малко съфорумничката, естествено има повече желаещи и заради големия наплив от желаещи, бала нараства. По това не можем да кажем дали самото училище е елитно. Децата до някаква степен допринасят за това.. но само до някаква степен.

# 426
  • Мнения: 976
    Дори да не говорим за елитарност, нали от всяка институция очакваме да си върши работата? Ако масово деца в дадено елитно училище без частни уроци не могат да научат дори основите на даден език, каква елитност е това?
    По наше време (и аз като бабите да кажа) дори най-слабите не са и помисляли за частни уроци, и сега си работят с езика, че и втори прибавиха...
    

# 427
  • Мнения: 11
Момичета,пак да ви попитам,една ли оценка излиза по математика или са две отделни по двата модула и ако са две коя се има в предвид?

# 428
  • Мнения: 340
Обстановката се нажежава. Утре може би вече ще е нетърпимо  Laughing
А на 3ти и след него? #Crazy  Mr. Green

# 429
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Кога допринасят, кога не...
При модерен профил по-скоро не допринасят понеже се намесват родителите в опит да помогнат /и да докажат колко са велики, та чак децата им са в паралелката с най-висок бал/ и в тези профили има доста деца доброзорно писали първо желание най-високия бал - да не го "хабят". Обаче желание и качества /или поотделно/ може и да няма хич.

ПП Мари от гофини "елитни" са драпащите за слава. Добрите са "просто" "добри".

# 430
  • Мнения: 340
Момичета,пак да ви попитам,една ли оценка излиза по математика или са две отделни по двата модула и ако са две коя се има в предвид?
Събират точките от първи и втори модул. По скалата ще определят колко точки за каква оценка са.

# 431
  • София
  • Мнения: 62 595
То може и на кофти учител да случиш, но при пет паралелки примерно, другите четири да са с читави учители, а петата паралелка изтеглила късата клечка. Зависи на родител от коя паралелка ще попаднеш. Относно уроците, някои го правят по инерция, други имат "фамилна обремененост" - семесйтвото е с традиции точно в изучаването на този език, братовчеди, братя, сестри и пр. непременно учат този език, непременно после отиват да учат в определен ВУЗ в определена държава и дори при читав учител, те си ползват уроци.

# 432
  • София
  • Мнения: 19 932
Иринка, оценките са 2. Излизат в прозорчето...вдругиден. Wink
Едната е само на 1 модул, втората е сборната и е за кандидатстване. Отделна оценка за 2 модул няма.

# 433
  • София
  • Мнения: 19 932
Мари, предполагам съм около твоя набор... Ами в тогавашните елитни пак имаше ходещи на уроци по езика. Може да бяха по-малко, но ги имаше. Peace А сега причините за това явление са И други. Акцентът се измести от реални знания по езика към лудо гонене на сертификати. И когато в училище не се работи върху въпросния формат, хората решават проблема с уроци. А реално училището не е поело отговорността да готви за сертифиакти по разни формати. Един може да иска да се яви на САЕ, друг на IELTS, трети на  TOEFL - на кого да угодят в подготовката? Далеч съм от идеята, че само това е причината, но е една от съществените... Защото и в класове с отлични преподаватели по езика и справящи се на 2-3 кръг на олимпиадата деца, има ходещи на уроци.

Извинявам се за двата поредни поста, мислех си, че при активно писане като днешното няма как междувременно да няма пост на друг.

Последна редакция: ср, 01 юни 2016, 22:18 от пенсионирана русалка

# 434
  • Мнения: 118
То може и на кофти учител да случиш, но при пет паралелки примерно, другите четири да са с читави учители, а петата паралелка изтеглила късата клечка.

Подкрепям. В елитна гимназия преподавател "преподава" за рептили и кемтрейлс  hahaha . Поне не изпитва. Но пък комсомолците са влезли там с високи бал, амбиция и желание. Така че това не е трагедия.

За оценките и скалите: освен ако не се борите за тройка на НВО, оценката и скалата няма значение. Класирането на практика е по точки, шестобалната оценка просто помага за превръщането на точките в бал за кандидатстване. Така че истинската интрига ще е... изненада... класирането.

Общи условия

Активация на акаунт