СЕДМИ клас - 8 - Успех!/06.06. - 12.06.2016 г./

  • 157 447
  • 1 082
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 571
ROKI_MAKI, благодаря Hug

# 181
  • Мнения: 168
А колко момичета и колко момчета се приемат в СМГ и НЕГ91?
Знае ли се горе-долу до къде в статистиката?

Съжалявам, но до момента не съм се интересувала от статистики.

# 182
  • Мнения: 661
А колко момичета и колко момчета се приемат в СМГ и НЕГ91?
Знае ли се горе-долу до къде в статистиката?

Съжалявам, но до момента не съм се интересувала от статистики.

В СМГ е по бал и не зависи от момиче/момче. В НЕГ е 50/50 ! Вижте от класирането в предишните години. СМГ не са разделени.

# 183
  • София
  • Мнения: 3 336
Скрит текст:
Извинявам се за лаически въпрос - как се ползват статистическите данни, когато искаме да направим преценка за паралелка без квоти?
Ползваш данните за общия брой деца без да се интересуваш от разделението по пол.

Резултати от изпита по изобразително изкуство - София

http://www.rio-sofia-grad.com/web_folders/appl_files/2016_docs/r … izobrazitelno.pdf
Благодаря, Дидева  bouquet

# 184
  • Бургас
  • Мнения: 3 158
А аз не намирам кой знае какъв проблем нито във формата на изпита, нито в самите задачи. Не бях чувала за тази система ПИЗА. Правя уточнение, че аз не съм математик /въпреки че до 7-ми клас съм била в ПМГ/, съпругът ми е математик и то вманиачен такъв Crazy Ние имахме голям проблем да научим сина си да съумее така да си подреди и опише даденото в условието, че това да му помогне да си структурира правилно решението и бързо да изгради връзките. Нещо, което за нас едно време беше като "А Бе", а очевидно в нашето училище се подценява. И, ако нашето училище е представител на училищата средна хубост, ето откъде идва огромният шок със задачите с много текст. Личното ми мнение е, че в момента форматът е такъв, че все можеш да се закачиш за тройка в първия модул. Затова и ми е трудно да преглътна броя на двойките. Но при нас ми направи впечатление и друго - при нерешена задача, първата реплика беше "Не съм решавал такава задача досега". Т.е. той не използваше информацията в условието и знанията, които е натрупал чисто теоретично, за да тръгне да търси решение, а първо търсеше аналогична решавана задача, която да му подскаже как да тръгне. И в крайна сметка се оказваше, естествено, че може да реши задачата, ако и да не е решавал подобна, просто трябва да се мисли.

Последна редакция: пн, 06 юни 2016, 14:34 от Goldie

# 185
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, не ги учат да описват във втори клас - когато му е времето и за пръв път има елементарни задачи с текст. Вместо това или им дават типово решение и наръчник за определяне на типа задача, или решават определен брой задачи от определен брой типове и каквото запомни... Не знам как е в пети, там вече нямам никакви наблюдения кое как учат. НО ако някои деца са научени до 4ти и чуителят бърза и не повтори /или за първи път обясни/ няма кога и кой да го направи, понеже не е работа на родителите.

А за критериите за оценяване не мога нищо да кажа, защото файлът беше доста схематичен и наедро, а има случаи на подробно разписани задачи с отнети точки /задачите са решени/.

# 186
  • Мнения: 391
   По повод на задачите Пиза един пост на наш приятел учител по мат от Фейсбук. Понеже не съм математик, копирам без коментар.
Здравейте, приятели!
Вчера излязоха резултатите он НВО за 7 клас. За съжаление това, което очаквах и от което се опасявах се случи! Резултатите по математика са по-лоши от миналата година!!! При това всички знаят защо и причината не е нито в оглупяването на децата, нито в лошата програма на обучение, нито дори в сложността на задачите. Причината е пределно проста - вече пета поредна година теста от НВО за 7 клас по математика, съзнателно и злонамерено се профанизира,като задачите се правят все по-неразбираеми и неприятни за децата, при това математическата трудност се намалява. Тази грозна тенденция се налага въпреки протеста на родителите, учителите, учениците и много журналисти следящи процеса отблизо. Тя се прикрива под маската на ПИЗА - специфичен формат за оценка на компетенции на 14 годишни ученици. Мога само да предполагам за причините за ПОДКОПАВАНЕ на образованието по математика и неговите цели, впрочем те съвсем скоро ще станат известни - ще изскочат отвсякъде анализатори и псевдоексперти, които ще започнат да обругават качеството и нивото на обучението по математика и да предлагат нови модели и стратегии. Разбира се, в дъното на всичко тава прозира корист, която е в две посоки - от една страна да се печелят пари и от друга страна, нашите деца да се демотивират и да не учат! Всяка година по това време сърцето ми се къса и съм гневен. И от 5 години - все по-зле!
Приятели, моля ви да подкрепите една кампания за възвръщане на математическия формат на теста за НВО за 7 клас! Миналата година стигнах да г-жа Мадлен Христова - която слага последния подпис под приготвените тестове. Пихме кафе и си говорихме 1 час и ... нищо. Тази година ще стигна до министър Кунева ако е нужно, но без вашата подкрепа нищо няма да чуе - просто апатията така залива обществото, че си мисля, че индивидуалните усилия са обречени на неуспех!
Споделяйте идеи, мисли и предложения, ако сте съгласни с моето мнение. Очаквам ви!
Нека спрем издевателството над нашите деца!


Можеш ли да кажеш името на учителя! Щом е от ФБ, предполагам, че не е тайна. Благодаря ти. Имам лично отношение към скъпата ни г-жа Мадлен Христова, та затова ми е интересно

# 187
  • Русе
  • Мнения: 12 218

    По повод на задачите Пиза един пост на наш приятел учител по мат от Фейсбук. Понеже не съм математик, копирам без коментар.

   На лични, ако може профила на учителя във Фейсбук.

# 188
  • Мнения: 40
А дали кандидатстват всички деца, които са включени в статистиката?
Може би някои от тях предпочитат частни училища кат Американския колеж, Златарски и т.н.?

# 189
  • Пловдив
  • Мнения: 10 463
А дали кандидатстват всички деца, които са включени в статистиката?
Може би някои от тях предпочитат частни училища кат Американския колеж, Златарски и т.н.?


Някои кандидатстват, други - не. това няма как да се знае.
Затова се гледа относителната позиция на детето сред останалите.

# 190
  • София
  • Мнения: 19 936
А дали кандидатстват всички деца, които са включени в статистиката?
Може би някои от тях предпочитат частни училища кат Американския колеж, Златарски и т.н.?


Не, но няма как да се прогнозира колко от справилите се по-добре от Вашето дете ще изберат такива варианти. Затова подхождате песимистично, приемайки че всички преди детето  ще участват в класирането. Отчитате и факта, че с по-висок бал ще се появат, поне в най-желаните училища, и деца от други области.

# 191
  • Варна
  • Мнения: 5 985
Благодаря на всички, които ми отговориха на предишните въпроси.
Продължавам да ви заливам с нови. Уж чета внимателно, но пак остават неща, които не съм разбрала. Embarassed
Има ли квотен принцип при приема в някое от варненските училища?
Длъжни ли са учителите да напишат като годишна оценка получената на матурите? Оказа се, че детето не се е представило така добре и му оставят като годишни оценки тези от матурите, въпреки старанието и оценките през учебната година.

# 192
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
При нас ще ги нанесат като текуща не като срочна.  Peace
Утре ще има изложени и списъците с оценките.

# 193
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Мисля, че беше коментирано в темата, че влиза като текуща в дневника оценката.
Но знам за училища /и учители де/, които изнудват така децата. Дано поне не изпълняват заканите!

Мисля че не. Виж в сайта на РИО план приема.

# 194
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
Отиди да говориш с госпожата да не я нанася като годишна. Peace
Това не е упоменато никъде, а е по преценка на учителя.

Общи условия

Активация на акаунт