Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - седма тема

  • 103 511
  • 753
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 785
      НОВА ТЕМА!

Номер 1  -   http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=323980.0
Номер 2  -   http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=684012.0
Номер 3  -   http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=726420.0
Номер 4  -   http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=776073.0;topicrefid=20
Номер 5  -   http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778;topicrefid=19

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri   bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.



Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778.msg31057028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%
[/quote]

Последна редакция: вт, 04 апр 2017, 11:32 от Фран Дж

# 1
# 2
  • Мнения: 910
Започнахме да четем книгите. Дамата с рентгеновите очи е твърде страшна и депресираща за дъщеря ми! Като филм на ужасите е! Може да е по план-програма, но я наранява, истински. Какво ще стане ако аргументирано откаже да я чете и изучава? То си е кошмарно, наистина ...

# 3
  • София
  • Мнения: 3 785
Пожелавам успех на новите попълнения и отлично представяне на колежаните на файнълите, които текат в момента.
Надявам се темата да се пълни с конструктивни обсъждания аргументирани мнения и споделен опит. Махленските клюки са в друг раздел на форума. Stop
Бих искала да се похваля с високите резултати на детето ми на САТ, които се дължат както на личните й качества, така й на наученото в Колежа. Засега няма да изпадам в подробности, за да не нарушавам относителната си анонимност във форума.
Обещавам да споделя на по-късен етап, когато приключим с кандидатстването в университет.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 361
Ironic, благодаря за новата тема!
Поздравления за високите резултати!

Честито на всички записали се и децата да са щастливи в новото училище!

При нас финансовата помощ след първата година беше намалена с 5%, може би защото тогава успехът й по амер. система беше под 5.50. И след това се запази същият процент. Срещала съм се и с други родители и са казвали, че нямат промяна във финансовата помощ.

А доста скоро след завършването ще видите ползите за детето си. Стефан Б. разказа за дъщеря си как си е намерила хубава работа и наученото в колежа й е помогнало за адаптирането. Дъщеря ми кандидатства като преводач в града, в който учи, и много я харесаха от болниците за специализиран превод, благодарение на непрекъснатото общуване на английски в АК и изучаването на биология и химия на този език. Каза, че почти не е имала проблем с термините.

# 5
  • София
  • Мнения: 3 682
С бъдещ седмокласник през новата учебна година това ще е една от най-полезните ми теми  bouquet

# 6
  • В офиса
  • Мнения: 3 246
Лек офтопик, но предполагам, че по-големите колежани се вълнуват и говорят. Brexit-a как ще се отрази на кандидатстването и ученето в GB?

# 7
  • България
  • Мнения: 2 137
 
Лек офтопик, но предполагам, че по-големите колежани се вълнуват и говорят. Brexit-a как ще се отрази на кандидатстването и ученето в GB?

При нас е заварено положение и мисля, че няма да се отрази, но за сега кандидатстващите едва ли някой знае...
Моята девойка тази година ще бъде year abroad на другия край на света, но догодина се връща там, за да завърши.

# 8
  • Мнения: 5 760
Започнахме да четем книгите. Дамата с рентгеновите очи е твърде страшна и депресираща за дъщеря ми! Като филм на ужасите е! Може да е по план-програма, но я наранява, истински. Какво ще стане ако аргументирано откаже да я чете и изучава? То си е кошмарно, наистина ...
В колежа се толерира аргументирано доказване на позиция, но не на база "отказ"да прочете...
Скрит текст:
Тази година сина ми беше сътворил "учебен спор" с госпожата по БЕЛ, че това точно конкретно произведение което се изучава в частта "литература" няма "никаква литературна стойност, а са бълнувания на един недотам психически устойчив човек"и това обосновано с използваната в произведнието лексика, историческия момент на създаване и създадени на същия език в същото време произведения със значително по-висока езикова и художествена стойност... Аз като възпитана в онова предишното време и в онази учебна програма в която цитирането на сътворени от друг (правилния критик) тълкувания беше правило, а изказването на мисъл, различна от "правата" линия се потресох и започнах с "Ама...". Информира ме, че резултата е бил благодарност от госпожата за добре обоснованата теза, коректно проведения диспут НО при матурата са по програмата на МОН и това, което експертите там смятат за литература да се счита за такава.
А Колежа е акредитирано учебно заведение от МОН, т.е. учебния план по БЕЛ покрива този учебен план.
Не си спомням моя да е чел "Дамата с рентгеновите очи" за 8ми клас, но може да са променили учебния план. А в 9ти клас учиха Смирненски и... какво ли още не супер депресивно и  с мисли за... Възмущавам се че точно такава литература учат 14-15 годишните, но! Накратко, да седне и да си го прочете, щом е в списъка, без да се вживява и драматизира, че и още такива творения я чакат в годините!

# 9
  • Мнения: 5 760
Лек офтопик, но предполагам, че по-големите колежани се вълнуват и говорят. Brexit-a как ще се отрази на кандидатстването и ученето в GB?
Докато си уредят "развода по взаимно съгласие" или "по вина от искащата страна" GB и ЕС ще минат години. От един от британските университетите преди месец и нещо при гостуване в колежа бяха с позицията, че със сигурност през кампаниите за следващите две години няма да променят стратегията относно европейците защото имат финансиране и от ЕС, после било въпрос на договори, но по-скоро системата щяла да се запази.
Младежа сутринта ухилен заяви "Ехаааа, британците няма да влизат в бройката за европейци в американските университети!"  Crazy след което каза "Хм, добре де, ще видим! Както дойде!"

# 10
  • София
  • Мнения: 14 089
Учебният план на МОН наистина е променен, а peneva_a, твоя син все едно аз съм го възпитавала - вече с двата твои примера Laughing Laughing Laughing.

Брекзитът изобщо не е оффтопик (не че с моя дечко сме мислили за следване в UK, при нес целта е по- на Запад),  ще промени доста ситуацията с избора на гимназии следващата седмица (специално за 91 НЕГ).

# 11
  • Мнения: 5 821
Брекзитът изобщо не е оффтопик (не че с моя дечко сме мислили за следване в UK, при нес целта е по- на Запад),  ще промени доста ситуацията с избора на гимназии следващата седмица (специално за 91 НЕГ).

Защо ще я промени?

# 12
  • България
  • Мнения: 2 137

Брекзитът изобщо не е оффтопик (не че с моя дечко сме мислили за следване в UK, при нес целта е по- на Запад),  ще промени доста ситуацията с избора на гимназии следващата седмица (специално за 91 НЕГ).

 Стремежът за НЕГ и сега е много голям. Семестриалните такси там са в пъти по-ниски от кредита в УК

# 13
  • София
  • Мнения: 13 910
И как ще я промени? Заявленията отдавна са пуснати и не могат да бъдат променени.  Peace Остава да решават само дежурно колебаещите се  всяка година между ЕГ и АК, между ЕГ и НГДЕК, между ЕГ и ТУЕС ( последните подозирам, че се броят на пръсти, ако въобще ги има). Но между самите ЕГ вече няма шанс за каквито и да е промени... Освен индивидуални рискове на трето класиране  при евентуално налични свободни места.
SofiaV, +1 Peace
Таксите там са даже символични, едва ли някъде в цяла Германия  на семестър надвишават 250-300 Евро. Масово са по-ниски от тази сума.Изключвам частните университети.

Последна редакция: пт, 24 юни 2016, 11:27 от пенсионирана русалка

# 14
  • Мнения: 5 821
А в ЮК нали таксите са много различни за ЕС и не-ЕС членове, за последните са много по-високи, сега дали ще направят така, че въобще за не-граждани на ЮК да важат високи такси?

Общи условия

Активация на акаунт