Черен списък на професионалните домоуправители

  • 73 126
  • 333
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 3 802
Вие получихме парите след 6 месеца. Поискахме отново с официални писма отчет и финална рекапитулация на парите, след което те ги преведох на сметката на новата фирма Домоуправител. Всичко с приемно-предаватели протокол

# 151
  • Мнения: 6 529
Някой да препоръча добър адвокат във Варна, добре запознат със ЗУЕС? Мога ли да водя частно дело срещу фирмата професионален домоуправител?

# 152
  • Мнения: 2 080
Някой да препоръча добър адвокат във Варна, добре запознат със ЗУЕС? Мога ли да водя частно дело срещу фирмата професионален домоуправител?

Не живея във Варна, но нашият вход е с професионален домоуправител и поради определени обстоятелства се наложи да комуникирам често с техни представители, между които и юристите им.
Не знам какъв е казусът Ви, но  разговорите ми с тях и отношението им ( не бих казала враждебно, но уверено и надменно донякъде, дори и в добрия тон), ми напомниха репликите, монолозите и самоувереността на една от фирмите за колекторски вземания( която между другото е варненска).
 Нашият професионален домоуправител е изгоден за входа ни единствено за  воденето на  съдебни дела за събиране на вземания от некоректни длъжници.
Според мен - по- добре не се захващайте с дела срещу фирмата, а първо потърсете друг начин.

# 153
  • Мнения: 6 919
Разбира се ,че е по-ефективно, ако може да се постигне нещо извънсъдебно. Пести време и разходи. Но понякога е невъзможно, особено с някои самозабравили се фирми. Съвсем друг въпрос е заслужава ли си времето, усилията и нервите за водене на дело. Но не е проблем да бъде осъдена фирма-домоуправител. По дефолт дори има доста неща за които могат да бъдат сгащени.

# 154
  • Мнения: 2 080
Диорела, така е, но тези фирми си имат договори с ЕС. Не знаем какъв е случаят.

 Има ли осъдена такава фирма?

# 155
  • Мнения: 6 919
И аз не зная какъв е, затова казах принципни неща.
Не съм се интересувала дали има осъдена фирма, това в голяма степен зависи от основателност и формулиране на претенциите и нарушенията, както и във всяко дело. Преди няколко години колега ми разказа някакво спечелено дело, май беше точно срещу точно професионален домоуправител.  Аз лично винаги предпочитам извънсъдебните способи на решаване на споровете (визирам всичко, не само домоуправителите) , но ако много се натискат ( ако не кандисват), няма проблем да ги закарам в съда.

ПС, Нещо ми се върти в главата, по повод солидарни задължения, едно Тълкувателно. Май точно спорът беше с професионален домоуправител, но не съм сигурна. Не ми се търси сега.

# 156
  • Мнения: 200
Здравейте,
Ето, че най-накрая моя да дам информация и за нашата сага с фирмичка, представяща се за професионален домоуправител. А именно - Домсъвет ООД. Работят главно в София, но чух, че имали сгради и в други градове.
Офисът им е в Студентски град - управител Ивайло Цонев.
Предното лято имахме нещастието да ги изберем за поддръжка на нашата сграда - домоуправител, почистване и поддръжка на зелените площи.
Въпросните нагли същества опостушиха цялата градинка (не е много малка), в момента има голи петна без райграс, няколко дръвчета погинаха, както и туички, които не се гледаха качествено.
Почистването беше мираж. На всеки сигнал за непочистване (или некачествено такова) отговорът беше, че след проверка (каква ли?) нередности не са констатирани.
Събирането на сумите беше нагледно редовно. Днес разбрах, че имало собственик на подземен гараж (без апартамент в сградата), който не е разбрал, че имаме фирма за домоуправител и затова не е заплащал сумите (след като говорихме, веднага плати със задна дата).
Свикахме събрание, на което да прекратим дейсността им. След единодушно 100% гласуване, наглият меринджей Цонев се изхили и каза, че исканията са ни неоснователни и не смята да се съобразява с решението ни.
За късмет, мърлявщината им проработи в ползва на етажната собственост и се оказа, че никой от собственците не  е разписвал договор с фирмата... след като разбрахме това им изпратихме забрана за достъп и предаване на документите и ключовете в кратък срок (който не спазиха, но наскоро върнаха нещата).
При направена ревизия на касата се оказа, че имат претенции за суми, които уж им дължим. Не ги платихме, разбира се. Също така, част от ключовете и чиповете липсваха. Въпреки получени първоначално достатъчен брой копия, те решили да направят (и съответно таксуват етажната собственост) още - явно след като изгубили част от тях.
Надявам се, няма да има други като нас, които да изберат тази фирмичка за да си спестят много главоболия.
Пак казвам, БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ОТ ДОМСЪВЕТ ООД!

Последна редакция: ср, 16 мар 2022, 17:02 от a_angelov

# 157
  • Мнения: 1 780
Здравейте!
Попрочетох темата и честно да си призная тази сфера ми изглежда като онази сага с мобилните оператори и опитите им да закрепостят селянина, макар че крепостни правила е имало само в Русия.
Предполагам, че ще получа доста опровержения, но да си кажа и аз какво смятам.
повечето неща са добронамерени съвети, които вярвам няма да използвате погрешно или без допълнително съгласуване с юрист.
Първото е ако стигнете до нужда да трябва да разтрогвате договор с професионална фирма, да потърсите юрист - тук постове: "търся добър юрист или специалист в тази сфера" не са удачни, защото по мои наблюдения повечето колеги не са толкова строго специализирани. Но всеки читав юрист ще прочете ЗУЕС и ще помогне доста повече от борбата сами срещу монополиста, макар че тук явно думичката  е друга.
Аз лично не съм съгласна с доста неща, писани тук и от лицето на професионални уж управители и бих посъветвала админите да обмислят позицията си да позволят на фирма да слага коментари в защита на себе си, като това не би било проблем, ако част от коментарите не са явно заблуждаващи - ще обясня.
В смисъл, че форумът се ползва за заблуждаване правата на хората с разрешение на админ и криейки се зад грешни общи условия, нарушаващи Закона за управление на ЕС и Закона за защита на потребителя.
Разбира се това си е воля на администраторите, но нам мен ни ме изглежда ок и доста хора са писали същото.

Прочетох че има хора, които са си взели касата след 6 месеца - наистина съм озадачена, така че съветът ми е при такива хипотези да се сигнализира прокуратурата. Задържането на чужди пари е престъпление и за това си има ред- повече разбира се ще получите от всеки що-годе читав адвокат, занимаващ се с наказателни дела.

Останалите проблеми - не ми смениха крушката, не оправиха вратата и т.н. - също се решават лесно, има опция в закона да се наложи глоба на управителя, когато не изпълнява решения на събранието, и това не е съвсем лесна процедура, но пък не е и нещо ужасно трудно. Протоколи за този вид санкция има в нета и не е трудно да се намерят.

Това касае изобщо всякакви нарушения от страна на управителя - може да се прочетат подробно в закона.
Стана ми интересно как една фирма се крие зад общите си условия. Същата тази фирма трябва да знае че общите условия важат само и ако са връчени на собствениците на блока, а не щото сме ги качили на сайта си и ако не нарушават Закона за защита на потребителя и други нормативни актове.

А видимо повечето общи условия които аз прочетох си имат бая кусури.

Договор с външна фирма може да сключите за 1 или 2 години. Договорът не се продължава по силата на закона и ако няма редовно свикано общо събрание да преизбере фирмата, то тя НЯМА право да удържа вноски за своята дейност, иначе казано дори и да остане управител трябва да си ви управлява безплатно.

Съвет: винаги избирайте контрольор от блока или няколко контрольора на фирмата, които имат няккави счетоводни познания, още повече че контрольорът също има право да свиква общо събрание, и твърдения че само фирмата може да го прави също не са верни напълно и за всяка ЕС. Тук особеностите са много. Няма да задълбавам.
Чл.12 ЗУЕС: Общото събрание се свиква най-малко един път годишно от:
1. управителния съвет (управителя);
2. контролния съвет (контрольора).

Относно това дали ще имате или не контрольор решавате вие - изрично трябва да се реши че няма такъв. Съвет - не го правете! Тук е разумно законодателят да промени нормативната база, уж чакаме и Закон за професионалните управители.

От мой опит често се правят следните нарушения: на събранието няма кворум или дори и да има спадащия 33% кворум, то той не е достатъчен за избор на външна фирма - т.е. няма 67% от общите части - тук по-големите апартаменти имат и по-голяма тежест, - това е императивно изискване за външен управител. След събранието скришом се търсят съседи да досъберат подписи. На едно такова хората разписали се против в графа против - ги бяха броили за. - Делото е висящо ще споделя какво ще се случи.

Фирмите платени домоуправители обикновено стъпват на това:
(2) Управителният съвет (управителят) продължава да изпълнява функциите си до избора на нов управителен съвет (управител).

Обаче тук не пише че продължават платено да управляват, а само че управляват, пък ако не се свика ново общо събрание и не се достигне 67% отново и не се подпише нов договор - те ТАКСИ за управлението не могат да събират. Същите се дължат по договора, който не можеше да се продължава автоматично - нали следите мислите ми.

Сега виждате ли как може да се изопачи един закон и едни правила в него, така че да ни УЙДИСВА.

А сега глобите предвидени в закона- наблегнете на ал.5:
Чл. 56. (1) Член на управителен съвет (управител), член на контролен съвет (контрольор), който наруши или не изпълни задълженията си по този закон, ако извършеното не съставлява престъпление, се наказва с глоба от 300 до 1000 лв.
(2) Председател на управителен съвет (управител), който не заявява за вписване обстоятелства, подлежащи на вписване в публичния регистър по чл. 44, както и промените в тях, се наказва с глоба от 100 до 500 лв.
(3) (Нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Председател на управителен съвет (управител), който не подаде уведомление в общинската или районните администрации по чл. 46б, се наказва с глоба от 50 до 400 лв.
(4) (Нова - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Председател на управителен съвет (управител), който не изпълни задълженията си по чл. 49, ал. 1 - 3, се наказва с глоба от 500 до 1000 лв.
(5) (Нова - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Когато физическо лице или юридическо лице, на което са възложени правомощия на управителен съвет (управител) по реда на чл. 19, ал. 8 и чл. 34, ал. 10, наруши или не изпълни задълженията, които то има по този закон като управителен съвет (управител), ако извършеното не съставлява престъпление, се наказва с глоба от 800 до 1500 лв. - за физическо лице, или с имуществена санкция от 1000 до 2000 лв. - за юридическо лице.
Така че успех! Смятам, че законодателно имате доста права и възможности, стига да си ги търсите и отстоявате.

# 158
  • Мнения: X
Здравейте,

Ние също имаме сериозни проблеми с "Вход Мениджър" ЕООД. Прекратихме договора с тях и не ни връщат ключовете от входа ни, документите ни и сумата, която е налична в касата ни, дори по-зле при изпращането на финансович отчет липсваше голяма сума, която спечелихме от дело, заведено срещу един от съседите ни, който не си плащаше таксите. Последно уж потвърдиха, че сумата липсва, но не ми изпращат коригиран финансов отчет, който да потвърдя, като представител на блока ни и съответно да приключим драмите с тях. Това се разиграва вече 3-ти месец. В допълнение, през последните 2 месеца преди прекратяване на договора, етажната собственост плащаше месечните такси, но фирмата не е поркивала разходите на входа и съответно бяхме с неплатени сметки за асансьор и ток. За всичко изброено имам писмени доказателства (e-mail-и, платежни и т.н.), които мисля да използвам пред медиите.

И сега по същество... Ще пиша на NOVA и BTV, за да дам гласност на проблемите, които създава тази фирма. Има ли някой в тази тема, който иска да се включи в репортажа?
Вярвам, че това е единствения правилен подход с подобен тип фирми.

Ако някой от "Вход Мениджър" чете това, имайте предвид, че измамници като вас не виреят дълго време на пазара. Съжалявам единствено младите хора, които работят за вас и които поради една или друга причина са принудени да лъжат. Вие откровено и реално крадете от хората, които ви се доверяват.

# 159
  • Мнения: 1
   Здравейте,

   Пиша тук в качеството си на член на УС на Вход Мениджър


Чудя се защо се криете така усърдно, в съобщенията, които лепите по таблата във входовете няма имена, няма лични телефони, нищо, само общи приказки...

Като член на УС поне кажете как се казвате, от какво се криете ?  Ама шубето е голем страх, нали ? Innocent

Въртите анонимно по телефоните на безпомощните и наплашени женички, и ги заплашвате с членове, съд и прочее простотии, дето и вие самите не им вярвате.

Заплашете мене, елате лично да ме заплашите, ето, аз съм болен и беден старец, тъкмо по вашата част...

# 160
  • Мнения: 24
Здравейте,

Ние също имаме сериозни проблеми с "Вход Мениджър" ЕООД. Прекратихме договора с тях и не ни връщат ключовете от входа ни, документите ни и сумата, която е налична в касата ни, дори по-зле при изпращането на финансович отчет липсваше голяма сума, която спечелихме от дело, заведено срещу един от съседите ни, който не си плащаше таксите. Последно уж потвърдиха, че сумата липсва, но не ми изпращат коригиран финансов отчет, който да потвърдя, като представител на блока ни и съответно да приключим драмите с тях. Това се разиграва вече 3-ти месец. В допълнение, през последните 2 месеца преди прекратяване на договора, етажната собственост плащаше месечните такси, но фирмата не е поркивала разходите на входа и съответно бяхме с неплатени сметки за асансьор и ток. За всичко изброено имам писмени доказателства (e-mail-и, платежни и т.н.), които мисля да използвам пред медиите.

И сега по същество... Ще пиша на NOVA и BTV, за да дам гласност на проблемите, които създава тази фирма. Има ли някой в тази тема, който иска да се включи в репортажа?
Вярвам, че това е единствения правилен подход с подобен тип фирми.

Ако някой от "Вход Мениджър" чете това, имайте предвид, че измамници като вас не виреят дълго време на пазара. Съжалявам единствено младите хора, които работят за вас и които поради една или друга причина са принудени да лъжат. Вие откровено и реално крадете от хората, които ви се доверяват.

Здравейте. Описаното от Вас е невъзможно (откъм финансови липси), защото приходите в сградите ни се отразяват автоматизирано през софтуерните ни системи (само банкови директни преводи се отразяват ръчно, а не в реално време). Ако сте спазили процедурата по прекратяване и касата не е в дефицит (тоест нямате задължения към нас), следва да получите всичко от нас в рамките на месец след изтичане на предизвестието по договора. Въпреки епитетите и категоризациите в поста Ви, насреща съм да помогна, за да финализираме взаимоотношенията бързо и коректно. С удоволствие ще споделя всичко по казуса Ви в конкретики, дори ако има грешка у нас. Описал съм имейл за връзка по-рано в темата, можете да ми пишете и в този форум на ЛС.

Относно другия писал, няма никакъв проблем да се представя - използвайте споменатите контакти и ще опиша конкретно име и позиция.

# 161
  • софия
  • Мнения: 25 483
Божееее, ВМ явно имат и позиция за 24/7 работа във форума 🤣

# 162
  • Мнения: 11 645
Божееее, ВМ явно имат и позиция за 24/7 работа във форума 🤣
Ъхъ и с благословията на форума! Едни много добри и отзивчиви хора са това, а пък клиентите що така се оплакват?!

Да си викат хората медиите, че е крайно време държавата да се заеме с тези  рекетьорски фирми , които "работят" по "всички правила на българското законодателство".

# 163
  • Мнения: 6 529
Законът не е променян от самото му създаване. Това са едни недосегаеми фирми, които живеят на гърба на потребителите си. Освен ,че са напълно безхаберни, са и нагли, защото знаят, че никой няма да се занимава с тях

# 164
  • Мнения: X
Здравейте,

Ние също имаме сериозни проблеми с "Вход Мениджър" ЕООД. Прекратихме договора с тях и не ни връщат ключовете от входа ни, документите ни и сумата, която е налична в касата ни, дори по-зле при изпращането на финансович отчет липсваше голяма сума, която спечелихме от дело, заведено срещу един от съседите ни, който не си плащаше таксите. Последно уж потвърдиха, че сумата липсва, но не ми изпращат коригиран финансов отчет, който да потвърдя, като представител на блока ни и съответно да приключим драмите с тях. Това се разиграва вече 3-ти месец. В допълнение, през последните 2 месеца преди прекратяване на договора, етажната собственост плащаше месечните такси, но фирмата не е поркивала разходите на входа и съответно бяхме с неплатени сметки за асансьор и ток. За всичко изброено имам писмени доказателства (e-mail-и, платежни и т.н.), които мисля да използвам пред медиите.

И сега по същество... Ще пиша на NOVA и BTV, за да дам гласност на проблемите, които създава тази фирма. Има ли някой в тази тема, който иска да се включи в репортажа?
Вярвам, че това е единствения правилен подход с подобен тип фирми.

Ако някой от "Вход Мениджър" чете това, имайте предвид, че измамници като вас не виреят дълго време на пазара. Съжалявам единствено младите хора, които работят за вас и които поради една или друга причина са принудени да лъжат. Вие откровено и реално крадете от хората, които ви се доверяват.

Здравейте. Описаното от Вас е невъзможно (откъм финансови липси), защото приходите в сградите ни се отразяват автоматизирано през софтуерните ни системи (само банкови директни преводи се отразяват ръчно, а не в реално време). Ако сте спазили процедурата по прекратяване и касата не е в дефицит (тоест нямате задължения към нас), следва да получите всичко от нас в рамките на месец след изтичане на предизвестието по договора. Въпреки епитетите и категоризациите в поста Ви, насреща съм да помогна, за да финализираме взаимоотношенията бързо и коректно. С удоволствие ще споделя всичко по казуса Ви в конкретики, дори ако има грешка у нас. Описал съм имейл за връзка по-рано в темата, можете да ми пишете и в този форум на ЛС.

Относно другия писал, няма никакъв проблем да се представя - използвайте споменатите контакти и ще опиша конкретно име и позиция.

Благодаря за бързия отговор.

Да, признавам, че и на мен ми се струва невъзможно някой да присвоява чужди средства толкова явно, но:
- вече 1 година искаме да използваме парите налични в касата ни за ремонт;
- вече 4 месеца се опитваме да прекратим договора с вас;
- вече цял месец обясняваме, че финансовия отчет, който изпращате е некоректен и чакаме да го коригирате.
И всичко това е невъзможно заради вас и вашия "отзивчив" екип Simple Smile Напълно ви разбирам, в крайна сметка така си изкарвате заплатите, но този подход е крайно не етичен и е подсъдим.

Целия ви екип "съдейства" за забавянето на всичко свързано с пари от касата ни, така че едва ли вие ще помогнете с нещо, особено на бившите си клиенти. Обажданията с агресивен тон и заплахи не са много хубав подход, може да посъветвате колегите си да не го правят, мисля че така ще помогнете на всички, не само на мен. Simple Smile

Съвет към хората, които търсят фирма за поддържане на етажната собственост - недейте да си го причинявате... Най-добре е някой от входа да се заеме с тази задача. Simple Smile

А "Вход мениджър", в крайна сметка ще си понесе последствията, по един или друг начин. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт