ОСМИ клас

  • 109 964
  • 737
  •   1
Отговори
# 600
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
В училище не ги карат да пишат непознатите думи n-пъти. Ходи и на уроци по английски. И там не  пишат.

# 601
  • София
  • Мнения: 5 782
Да ви кажа за писането на думите - зависи по каква система им преподават. Аз съм завършила Английска гимназия и на времето ние пишехме всяка дума по три реда, а ако объркаме дума на диктовка - по пет реда. Големият ми син завърши Американския Колеж - не е написал нито една дума, а научи английски на много прилично ниво. Сега малкият е в Английска гимназия и предполагам ще пишат думи. На тоя етап нищо не е писал, но не е и имал непознати думи все още. Има 6-ици на контролните до момента. Очаквам в един момент да навлезе и неизучаван материал. Ще го видим тогава.  Peace

# 602
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Gerka, правилно си разбрала.
Скрит текст:
Имаме страхотен ксъмет с училищата засега /пупу! Simple Smile/ учат стабилно, знанията са чудесни, но натоварването е почти никакво /час домашни/. За мен това е формулата на добро преподаване - даване, мотивация, ред и упражняване, но не папалски автоматизиране. Децата са съхранени, деца са си, разгръщат се и на други фронтове. Не знам какво щеше да стане ако както при приятелите в америка искаха от мен да проверявам всяко домашно. Помагах за реденето на чантата една седмица, после само за да изгради навици за новата ситуация съм помагала - училището е за децата. Нито искам да се ангажирам с това, нито смятам че е полезно за децата друг да им носи отговорността за изпълнение и изобщо и за правилно изпълнение след това.
И при нас езикът е стар, но им се намира какво да учат. Влизат в специфика, особености от самото начало, на уж вече учени неща. Засега съм много доволна от подхода по езика - учат го като език, правилна употреба и комуникация едновременно - не като нещо за разбиране и зазубряне само. Домашните са странни с тези тетрадки, но явно такава е модата сега.

БЕЛ и математика сякаш ще поизостанат - малко часове., огромни блокове по езика и някак ще останат в периферията. За тяхното качество ще съдим догодина май.



# 603
  • Варна
  • Мнения: 2 483
ОМ, кое е това училище  ако не е тайна? Първа и Пета нямат такъв имидж, за МГ чувам противоречиви отзиви за езика, остава да разгадая Руското?? А дали наистина може да се постигнат стабилни знания с нулево натоварване? А после когато същите тези деца започнат работа пак ли нулево ще искат да се натоварват, за да се съхранят? Само разсъждавам и признавам, че пък на мен ми се струва невъзпитателно в дългосрочен план "да щадим" толкова децата - чисто егоистично и аз искам някой ден някой да ми плаща пенсията, заработвайки качествена работа.

Последна редакция: сб, 08 окт 2016, 09:11 от Manzhelka

# 604
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Пишем за различни неща. Съвсем различни! Чак обиден ти изглежда поста. Не за мен, а за децата и по принцип. Предполагам ще ме разбереш - децата не са работници. Тяхната работа е да учат и да се развиват. Огромните домашни им пречат. На основната работа от предното изречение.
Скрит текст:
Ще ти кажа какво беше в началното училище /но така е и в другите степени/ - до четвърти клас в две съседни стаи децата учеха при различни начални учителки - едните с домашни по страничка, другите с домашни за часове. На външното оценяване нямаше място за сравнение - отличните резултати бяха при малките домашни. Големите домашни са точно товарене, а не учене. Няма нулево натоварване - има добро преподаване и домашни за затвърждаване, а не за автоматизиране. За мен е късмет, че детето беше в отличния клас - двойна печалба - и с домашните и със знанията и оттогава ценя много това /преди това само принципно го харесвах/.

Последна редакция: пт, 07 окт 2016, 22:55 от ом

# 605
  • Мнения: X
И на мен ми се виждат странни подобни разсъждения. Това за пенсията даже не е за коментиране. ooooh!
Голямото натоварване не означава непременно успех. Напротив. Децата трябва да имат и свободно време за себе си. Но пък и не съм изненадана. Родител, който в пети-шести клас учи с детето си и даже си води записки е нормално да търси максимално натоварване и да изисква максимален резултат. Често разочарованието от това, че детето не е прието в определено училище ескалира в желанието да докажем как въпреки това новото му училище е прекрасно, натоварването е огромно, контролните - трудни, а детето - желязно във всяко едно отношение. И изпреварва приетите в онова, другото училище.
Прекалените амбиции често имат обратен ефект. Дори е възможно детето да се обърне срещу тях, или да остане вързано за полата на мама доста дълго време. Има и изключения, разбира се.

# 606
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Ами струва ми се учдно поне по две причини:
1. досега не съм срещала човек научил език на достатъчно високо ниво (казвам високо, защото днес всички казват, че говорят английски, но при опита ми с интервюта за работа на потенциални кандидати, които да назначим, много малка част от тях наистина владеят езика на досатъчно ниво, за да могат да работят с него - и не става дума за call centers), който да не го е постигнал с някакво ниво на усилие/натоварване. Това не означава непременно писане на думи по н-реда, но си изисква време и усилие да четеш, слушаш, търсиш думи и пишеш на съответния език. Самата аз съм завърпила АЕ и чудесно знам за какво става дума. Не съм умряла нито аз, нито съучениците ми от натоварването, но това пък беше полезно, за да вляза по-късно в темпото на университета.
2. за пенсията - ами пак от опит споделям, че  масово кандидатите днес първо се интересуват от социалните придобивки, които им се предлагат (при това не тези в качеството си на професионално обучение), вместо от това какво те самите биха допринесли за развитието на компанията, в която кандидатстват. Разбира се, има и един много малък %, който предствавлява извадка на ерудирани и мотивирани млади хора, които знаят какво искат и имат уменията да го постигнат, но пазарът на труда е толкова ужасно неквалифициран, че наистина започвам да се чудя как тези млади хора получават диплома,  проспивайки 17 години от образованието си. Дали ако изискванията към тях бяха малко по-високи, резултатите не биха били по-добре? Разсъждавам.

А и не на последно място, ако трябва да сравняваме резултатите на гимназистите по език с тези на четвъртокласниците от матурите, ми то си има олимпиади по съответния език, състезания по творческо писане и т.н. Там обаче, явяващите се и постигащите резултати са от училища, които се броят на пръсти, в които знам, че дават доста домашни. Следователно и този метод работи.

И освен това няма качествен университет в света, който при кандидатстването си да не иска портфолио от допълнителни извънласни дейности. А покрай мене точно децата, които нямат определено ниво на изискване в основното училище, нямат и желание да участват в извънкласни дейности, които биха ги разгърнали като личности. В тази насока вярвам, че поне за мен, ролята ми на родител е да дам възможности, от които детето ще избере къде да се развива.

И тук не става дума за амбиции, а за релевантност между живота и училище. Та затова ми стана интересно кое е това училище и защо се пази в такава дълбока тайна? Четем темите, за да черпим информация, но и от други теми във форума си правя извода, че когато на някого не му изнася с отговора, просто отклонява темата в друга посока. На мен пък това ми се струва обидно.

Последна редакция: сб, 08 окт 2016, 09:41 от Manzhelka

# 607
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не се сърди, но твоят опит е ни повече, ни по-малко от твоят опит. Да прави човек генерални изводи от собствения си, най-често доволно ограничен опит, не винаги е добра идея.

Има хора научили езика  почти между другото за 3-4 години. На работно ниво - културно при това. Има деца, които имат много интереси извън училището, за които то е "между другото". Има и хора, които четат какво им отговарят и четат с разбиране. Хората са различни. Възпитанието им също. Къде поставят ученето в ценностната си система, къде дипломите, къде знанията, къде "темпото" - също.

Може би не се разбираме, защото имаме различни представи за родителство, добър старт за дете и представи за успех. Но може и да е различна идеята ни за натоварване.

Описаното* от теб е минималното условие за учене. Аз меря времето на усилието не коментирам качеството му. Час на ден и овладян материал за мен е удар в десятката. И това е заслуга на учителят. Училището е само един фактор. За други хора ученето по 5 часа е залог за успех. Аз търся високо КПД, колкото може по-високо, защото ценя и нещата извън училище - предполагам, много повече от теб.

*"Досега не съм срещала човек научил език на достатъчно високо ниво (казвам високо, защото днес всички казват, че говорят английски, но при опита ми с интервюта за работа на потенциални кандидати, които да назначим, много малка част от тях наистина владеят езика на досатъчно ниво, за да могат да работят с него - и не става дума за call centers), който да не го е постигнал с някакво ниво на усилие/натоварване"

# 608
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Ом, аз имах прост и пряк въпрос, който задавах в два поредни поста и на който все увърташ нещата и не отговаряш - кое е това училище? За хората, които идваме след теб това може даже да е полезна информация. Задавам конкретен въпрос и очаквам ясен отговор от човек, от който очаквам също да може да чете постовете ми с разбиране. Защото иначе и аз си правя изводи с разбиране.
И нека запазим добрия тон в темата.

Последна редакция: пн, 10 окт 2016, 08:58 от Manzhelka

# 609
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Радвам се, че си си направила изводите. Значи разбираш защо личният отговор, който веднага получи с готовност за информация се оказа излишен и че никой не е длъжен да дава факти за дете, ако той самият не желае, колкото и да си питала.

# 610
  • Мнения: 13 230
      По традиция,първо се извинявам,че"Нахлувам в темата" Simple Smile, но си позволих да го направя, защото започна дискусия за училищата в нашия град. Не е толкова съществено чие дете къде учи, а  повече информация за училищата във Варна.

     Принципно ми е интересен въпросът как и какво влияе върху избор на училище след VІІ клас. В този форум, а и не само в него изобилства информация за училищата в София, за Пловдив също се среща информация, но за Варна тази информация е  изключително оскъдна. Ако сред обкръжението няма деца на гимназиална възраст, съвсем е налице "информационно затъмнение"

В моето детство в града имаше две езикови гимназии и една математическа, изборът не беше труден.

Затова, наистина и аз моля за повече информация за училищата във Варна- какви предварителни данни повлияха върху избора на децата ви, какви са положителните страни на тези училища?Мисля,че това, което е отразено в сайтовете на училищата е крайно недостатъчно и не дава ясна картина .

Manzhelka, аз се "абонирам" за твоите постове след време, поне една година напред да съм наясно! Simple Smile

Скрит текст:
Да не вземеш сега и ти да се обидиш, казвам го на шега, но и наистина, защото от предходния набор се черпи най-актуална информация, а както и сама забелязваш, такава трудно се намира за нашия град.

# 611
  • София
  • Мнения: 4 101
Големите домашни, когато са еднотипни, са за затъпяване, по моему. От друга страна домашните могат да бъдат големи под формата на различни проекти, работа в екип и т.н. Тогава ми се струват чудесна идея за развитие и за запазване на темпо за учене.
Скрит текст:
От моята камбанарийка в университета видях една голяма група хора, не свикнали да учат, които окапаха след първата година поради трудната специалност. От 300 приети след 1 курс  1/3 се отказаха, а в срок се дипломираха едва 50 човека. Така, че аз съм 'за' децата да могат да търпят натоварване, но да има полза от него. В тази връзка и ползата леко ме изуми анализа на поема на Буковски от последното домашно на девойката, така и не го харесах този човек как пише...

Какви интереси извън у-щето имат децата ви тази година?

# 612
  • Мнения: 5 018
Моето дете продължава да ходи на пиано и народни танци, но с намалено темпо - по веднъж в седмицата. За пианото това е в сила още от миналата година. Пък танците - те са следобед и той само веднъж в седмицата успява да се прибере навреме за тях.
Иначе се запали силно по планинско колоездене - не знам така ли се казва. Там обаче се хвърлят сериозни средства, а аз не искам той да се занимава по-професионално с това. Сега през зимния период ще сме в застой. Напролет ще видим какво ще се случва.

# 613
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ели, тези проекти са развиващи, но не само това, ами и не са губи време. Аз лично не ги приемам като натоварване. Миналата година правиха разни презентации и преподаваха - има нови умения и задачи, но никакво тъпкане на едно място, а и става бързо /ако не първия, то втория път вече знаят какво да правят/.
Скрит текст:
Буковски е интересен подход и според мен Simple Smile
Същите като досега - спорт, хоби и учене на нещо странично. При нас нещата се оказа доста стабилни и неотменни напоследък.

# 614
  • у дома
  • Мнения: 7 973


Какви интереси извън у-щето имат децата ви тази година?

Моето по програма Твоят час ще ходи на клуб по математика и клуб по уебдизайн-уебдизайнът го води господина ,който им предава информатика и доста деца са се записали-обаче това си е в училище,извън училище-нищо,чете книжки и виси на компа....Затовва пък дребен,който е 4 клас ходи четири пъти по час и половина на спортни танци,три пъти седмично на волейбол по час и два пъти седмично на АЕ-по час,един път седмично на школа по математика по час и половина-като добавим,че след като предишната му госпожа почина,сега му се е паднала такава,която дава километрични домашни-да не давам примери,че няма да повярвате  Twisted Evil и трудно се оправя,но до сега не е ходил без домашни...Тоест отглеждам си едно,което с нищо не иска да се занимава ,освен със задължителното и друго,което ако може ще се запише на всичко само и само да не си е у дамо да го карам да учи...Даже малкия е на мнение,че училището му пречи на интересите извън него и ако може да не ходи на училище,ама не може hahaha

Общи условия

Активация на акаунт