***МИТНИЦА*** - информация, въпроси, отговори и споделяне на опит - 3

  • 128 307
  • 765
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 502
Atanas Yankov,
БГ Пощи са Одобрен икономически оператор, което им позволява да изпълняват опростени митнически процедури. Сертификат за Одобрен икономически оператор се издава само на фирми, които са се доказали пред митниците с годините, че са надеждни, че са платежоспособни, нямат митнически нарушения и още един куп изисквания. Накратко за такъв сертификат могат да кандидастват само големите спедитори или търговци.

# 421
  • Мнения: 551
За първи път ми се случва пратка от амазон /buyvip.es/ да ми бъде препратена на митница /явно заради тези нови разпоредби/.   Представих им фактурата с покупката, но ме накараха да платя ДДС отново.

Заради този пост си сторнирах всички поръчки от немския buyvip.de
Надявам се това да е временна ситуация, при покупка от там винаги си плащаш и ДДС-то!

# 422
  • София
  • Мнения: 4 499
Моята сага /драма / с митниците продължава. Така и не се оправи проблема който имах с подаването на декларацията - продължават да си излизат грешки / при изпращане на попълнената декларация излиза екран на който пише че има грешка и три празни подточки - тоест не мога да разбера къде и какво не и харесва на декларацията/. На 1.09 изпратих на хелпдеска запитване и на 2.09 ми отговориха на пратя файла за да видят какъв е проблема - от тогава до сега ни звук ни стон от хелпдеска ........ чудя се какво да правя - има ли смисъл да ги чакам или да ходя в пощите и да ме представляват. Ама ме е яд и ел. подпис си извадих и толкова време отделих да се мъча да я попълня и толкова време мина, че вече незнам колко ми е магазинажа и накрая да отида пак при пощите ........

# 423
  • Пловдив
  • Мнения: 1 158
хич не се притеснявай да звъниш на хелп деска искай да знаеш с кой говориш и да ти даде директния си телефон и питай докато не получиш отговор, малко по нахално и става на тях това им е работата - въпреки че на мен ми обясняваха че уж това не им било работа ....  ooooh!

# 424
  • Мнения: 25
Моята сага /драма / с митниците продължава. Така и не се оправи проблема който имах с подаването на декларацията - продължават да си излизат грешки / при изпращане на попълнената декларация излиза екран на който пише че има грешка и три празни подточки - тоест не мога да разбера къде и какво не и харесва на декларацията/. На 1.09 изпратих на хелпдеска запитване и на 2.09 ми отговориха на пратя файла за да видят какъв е проблема - от тогава до сега ни звук ни стон от хелпдеска ........ чудя се какво да правя - има ли смисъл да ги чакам или да ходя в пощите и да ме представляват. Ама ме е яд и ел. подпис си извадих и толкова време отделих да се мъча да я попълня и толкова време мина, че вече незнам колко ми е магазинажа и накрая да отида пак при пощите ........


Ако нямаш време до освобождаване ( на 20-тият ден от момента на пристигане ) те връщат пратката на който ти я е пратил. И аз имах тези ядове като теб - уж всичко стъпка по-стъпка и при мен 1 точка- Ако в поле ( 1 ) режима IM / A  
Ако в същото поле избера режим IM / B - имам 2 точки .
И аз звънях ли звънях - и чакам писмо от тоя дето  ->Д _ Х А<-    Simple Smile
И аз като теб се наех да се регистрирам , подпис си направих - и почнах ходене по-мъките Simple Smile

Тези дни започнах да пиша тестово декларация - ами то след попълване на 20% забива страницата им и след малко ми казва - вие не сте се логнали и трябва наново да влезете в системата . И не дава да запишеш докъде си стигнал. Според мен има нарочно тези грешки .

Та реших се платих си на пощите да си взема колета , а за следващият път ще имам едно на ум Simple Smile

# 425
  • София
  • Мнения: 4 499
Ще ме изгонят от работа вече - от сутринта звъня ня телефоните - никой не вдига - включва се някакъв опиратов и наситнете 1 , натиснете 2 и до там - никоййййййй не се обажда. отделно от това се регистрирах в системата им за сървиз деск и отнови ми поискаха xml фаил и като реших да го пращам - системата изписа че съм блокиран потребител. Сега изпратих файла като отговор на писмото им и те ми връщат, че заявката ми е приета под еди кой си номер /имам вече три такива номера и никаква реакция от тия хора - тоест никаква адекватна помощ. Нямам думи.

От кога се броят тия 20 дни - от уведомяването ми или от пристигане на пратката в митницата - защото има 6 дни разлика между двете събития

# 426
  • София
  • Мнения: 502
dioni От уведомяването

# 427
  • София
  • Мнения: 4 499
Значи имам още ден - два да се мъча да я подам. Имам още един въпрос - как я изпращате декларацията - достатъчно ли е да я подпишете? Имам отговор от сървиз деска, че формално декл. ми е ок и мога така да я подам въпреки че излиза прозорец с грешка - и това са три червени точки. Сега се чудя как да я изпратя ...... newsm78 и какво значи изпратена декларация ....

# 428
  • Мнения: 2 143
Подписваш и ако получиш номер, значи е подадена/изпратена

# 429
  • София
  • Мнения: 4 499
Подписваш и ако получиш номер, значи е подадена/изпратена
Подписвам и излиза прозореца за грешки с трите червени точки и до там. Писна ми. От хелпдеска отговорят, че файлът ми е ОК и няма причина да не може да се подаде. Всички настройки от мама Галя съм ги направила на компа - върнах си мозила 41, старата джава и т.н. и пак не става.

# 430
  • Мнения: 2 143
качи някъде файла да го погледна

# 431
  • София
  • Мнения: 436
ЗДРАВЕЙТЕ!
Извинявам се за нахлуването в темата.
Може ли някой запознат да ми даде информация..
Искам да направя поръчки за един приятел ит американския ибей. Тъй като са доста неща, на повечето преди плащането ми начислява и import charges. Да ги плащам ли и това гарантира ли ми, че няма да имам допълнителни разходи и разправии по нашите митници. Моля за помощ, тъй като става въпрос за доста пари.
Благодаря bouquet

# 432
  • София
  • Мнения: 4 499
Ето тук качих снимките http://dioni.snimka.bg/business/mitnitza.925983.37399335 ако някой има доброто желание и познания - нека помага. Аз мисля, че вече сървиз деска няма и да ми отговорят на последните две писма, просто защото и те не знаят какво да направят.

# 433
  • Sofia
  • Мнения: 16 421
Да ги плащам ли и това гарантира ли ми, че няма да имам допълнителни разходи и разправии по нашите митници. Моля за помощ, тъй като става въпрос за доста пари.
Благодаря bouquet

   Май на този въпрос няма еднозначен отговор. Нашите митничари, като че ли масово не са запознати с тази система на работа, та е съвсем реалистично да поискат от вас с приятеля ти и тук да заплатите ДДС-то, повторно. Аз лично не съм сигурна, че бих рискувала, щом казваш, че става въпрос за голяма сума. Вариант е да поръчате нещата до адреса на превозвач в UK – тамошните митнически служители са наясно за какво иде реч и няма да има проблеми с ДДС-то. След това превозвачът ще ви докара стоката до Б-я.

# 434
  • София
  • Мнения: 436
т.е за Англия сме сигурни, че няма да пискат, така ли?
Защото пък там ако стане грешка, няма кой да я освободи, нали така?
Опитвам се намеря телефон на нашите митници.. на който да попитам

Общи условия

Активация на акаунт