Частни училища - информативна тема 14

  • 82 648
  • 746
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 62 595
То и на курса трябват собствени усилия, да не е фуния да налива в кофа! Естествено, че ще покажат по-високи постижения - това са още поне 100 часа (а може и повече да са) подготовка! А своите мисли за резултатите можеш да ги споделиш със спортистите - за какво им е да тренират допълнително - каквото са развили - колкова!

# 541
  • София
  • Мнения: 19 950
Постът ми имаше съвсем друг акцент, ама нищо... Mr. Green Ставаше дума за обвързаността между четене и грамотно писане.

Откри Америка, AfterShock,  с последното изречение. Досега все такива деца коментираме, но не си разбрала - учещи, амбициозни, старателни, мотивирани, а не отиващите на уроци да запълват бездънни пропасти и ями, бутани насила от мама и тате с надеждата да дръпнат малко въпреки нулевата им мотивация... Изненада, очевидно не си наясно колко много отличници се подготвят допълнително навън. И не ми говори за някога, днес картинката, за добро или лошо, е друга. Има училища/паралелки, в които не можеш да влезеш и с две оценки от 5,75 (особено пък ако си момиче).

Толкова е лесно за разбиране, ама масово  хората се правят на застреляни. Вземи три съвестни, учещи, мотивирани девойчета, с относително еднакъв капацитет, но от различни училища -едно от ЧУ като Света София или ПЧМГ, друго от СМГ и трето от квартално училище. Заради интензивната подготовка като брой часове първото рядко ще отиде на уроци. И да има ходещи на школи ученици от тези училища, те едва ли са баш най-знаещите след тази толкова активна подготовка. Девойчето от СМГ в общия случай ще е на  Ти с мат, но  почти сигурно ще отиде на курс по БЕЛ. Момичето от кварталното, макар да е съвестно и да няма пропуски, макар да решава допълнително и да е  отличник, общо взето отива на курс и по двете, за да може да догони конкурентките си от другите две категории. Не е по-тъпо, не  е по-малко можещо, просто си "набавя' надграждането на вече наличната добра база, което ще му позволи да мери сили с горните 2. Порочна практика е, да, но обстоятелствата я налагат. Защото колкото и да е умна и можеща последната девойка, налице е притеснението (нейно лично, не на родителите), че сама ще се справи отлично като оценкови измерители, но не достатъчно за прием в паралелките с наистина много висок бал.

Последна редакция: нд, 04 сеп 2016, 09:40 от пенсионирана русалка

# 542
  • Мнения: 477
Досега все такива деца коментираме, но не си разбрала - учещи, амбициозни, старателни, мотивирани, а не отиващите на уроци да запълват бездънни пропасти и ями, бутани насила от мама и тате с надеждата да дръпнат малко въпреки нулевата им мотивация...
Честно казано, оставам с впечатлението, че говорим за силно мотивирани, амбициозни и старателни... родители. Всеки ще каже, че детето му е от горните - учещо, амбициозно. Ако толкова учат, нямат нужда от уроци. Ако изостават и трябва да запълват пропуски, уроците за тях са поредната досада, която може би смятат за задължителна, покрай родителите си.

# 543
  • София
  • Мнения: 19 950
Даааа, амбициозни родители на деца с дефицити, права си, как не се сетих... Stop

# 544
  • Мнения: 51 111
Това е за всички родители, които смятат, че като пратят детето на хиляда частни урока и курса, то ще покаже по-добри резултати на изпита. Човек, ако иска да учи и да се справи отлично на изпитите, или просто да учи, защото отличното справяне е следствие от мотивация за учене, а не е самата мотивация... сам ще се подготви и ще учи. Уроците евентуално ще го подпомогнат в собствените му усилия.

Всичко, което се контролира и упражнява, се подобрява. Колко точно ще се подобри зависи от много фактори, но подобрение винаги има. Уроците пък повишават резултатността от положените усилия, защото дават смляна храна и не се налага да измисляш топлата вода. Защо мислиш състезателите по математика ходят на курсове и лагери, а не си решават сами вкъщи със сборниците? И защо държавите, които имат много пари за подготовка на състезателите си, имат винаги високи резултати? Защото то не опира само до решаване, а зависи от това какви задачи решаваш, какви похвати използваш, някой да знае новата мода и трендовете в състезателните задачи и т.н. За изпитите си е съвсем същото - едно е да се бориш сама като прасе с тиква, друго е някой да ти подава точно нужната информация.

Цитат
Ако толкова учат, нямат нужда от уроци.

Тотално погрешно Naughty НВО след 7 клас (вторият модул) няма за цел да провери какво са научили децата, а да отсее отличниците, от много добрите, добрите и посредствените (според моментното им състояние). И за да стане това сложността на изпитите винаги се регулира така, че да надхвърля учебния материал и да осигури някакъв минимален процент отлични оценки. И няма значение колко високо е нивото на децата, изпитът винаги ще вдига летвата по-нагоре за да не се окаже, че всички имат право да учат в най-желаните гимназии. Не знам колко пъти е писано това и някои хора пак не разбират механизма на НВО втори модул. То е все едно да сравняваш покриване на нормативи по физическо със състезание. При покриването на нормативи може и целият клас да скочи 200 см на скок от място и да покрие норматива, но при състезание ще има първи, скочил 240, втори скочил 235, трети скочил 230 и т.н. НВО за кандидатстване е от втория тип. По-добре не мога да обясня.

Последна редакция: нд, 04 сеп 2016, 11:44 от Черна станция

# 545
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма смисъл от повече обяснения - три-годишните разбират що е то състезание, но явно има възрастни, на които им е трудно.

# 546
  • Мнения: X
Математиката, поне тази до 7 клас, изисква и голяма доза автоматизъм, запомнени хватки, колкото повече ги тренираш, толкова по-лесно и бързо се справяш. Като пианото. Може да си много умен, но като се забатачиш в някоя задача, и ти отива времето. Затова, най-доброто, което прочетох тук, беше да пращам моята дъщеря в 6 и 7 клас на състезания, в началото беше пълна излагация, после, след 20 часа седмично математика, стигна до медали. Не е като да е поумняла, същата си беше, просто се тренира.

# 547
  • Мнения: 1 007
Добре, де, нищо не пречи да опитате. Тук пишат родители предимно на малки деца. Нека ги насърчават да си четат задължителните произведения (всичките), плюс други, пък да видим какво ще стане. В седми клас (ако форматът все още е този) не само ще установят, че няма нужда от уроци, но ще им се струва абсурдно да губят ценно време за глупости. С уроците рискът от смъкване на нивото никак не е малък. Там могат да те убедят, че и името си не можеш да напишеш, "ако не внимаваш и не се упражняваш достатъчно". Пробвайте, нищо не губите.

# 548
  • София
  • Мнения: 62 595
До след няколко години никой не знае какъв ще е форматът, но принципът си остава същият - допълнителната подготовка по формата на конкретния изпит подобрява крайния резултат. Също като при езиковите сертификатни изпити, професионалните сертификатни изпити, разните САТ, ГРЕ и пр. Всеки си преценява дали да направи нещо или да прави нищо - възрастни, пълнолетни хора, отговорни за децата си.

# 549
  • София
  • Мнения: 19 950
Добре, де, нищо не пречи да опитате. Тук пишат родители предимно на малки деца. Нека ги насърчават да си четат задължителните произведения (всичките), плюс други, пък да видим какво ще стане. В седми клас (ако форматът все още е този) не само ще установят, че няма нужда от уроци, но ще им се струва абсурдно да губят ценно време за глупости. С уроците рискът от смъкване на нивото никак не е малък. Там могат да те убедят, че и името си не можеш да напишеш, "ако не внимаваш и не се упражняваш достатъчно". Пробвайте, нищо не губите.

Oх, Химикал, и преди съм те питала... Защо след като си на това мнение и детето ти старателно си е учило през годините, в 7 клас отиде на курс по мат? Защо като видя, че всичко си знае, не го спря от това губене на време и от тази потенциалана опасност да свали нивото си и го остави там до края, а чак после запя песента, че нямало нужда от уроци за ученолюбивите деца... То  така е лесно. Бих повярвала на хора, подкрепящи идеята за самостоятелно справяне на детето, ако последното наистина е свършило всичко само, без помощ от родители, блзики, уроци, курсове.... Защото и помощта от знаещ родител на практика е същата услуга, само че безплатна. Ама ти си споделяла как си решавала през годините с дъщеря си от сборници, в 7 клас и на курс е ходела, а после....  На моите при нужда винаги съм помагала и на курс са ходили, следователно е някак нередно да тръгна да твърдя, че са изкарали отличните оценки на изпитите сам-самички и външната помощ с нищо не е допринесала за справянето им. Демек да съм сигурна, че без моята помощ в отделни случаи и без подготовката в школата биха изкарали съвсем същите резултати. И в тази връзка - дадох по-горе един пример. Би ли ми обяснила с 4 часа мат седмично в нормално кавртално училище дали наистина мислиш, че базата по мат е еднаква, придобитите рутина и бързина също, с тези в Света София или СМГ? И ако искаш детето ти да е конкурентно на двете девойки от тези училища, ще трябва да навакса този хорариум... Дали ще е с курс, дали ще е с теб, дали със съседка, с кака или с батко - все тая.. Има просто неща, които само няма как да научи. И пак на теб съм казвала преди : Как ще се сети едно напълно работещо самостоятелно дете от кварталното ОУ, колкото и да е умно, да направи в последната геометрична задача допълнително построение, ако такова се налага? Как ще знае за съществуването на такова, за жокерите, които задачата подава какво да бъде това построение.. В колко от учебниците за 7 клас ги има всичките основни задачи, които с много помагат в 1 модул? Има само отделни... На кое дете ще му хрумне да се пита дали пък няма и още такива и да ги търси по своя инициатива? Къде и в кой седмокалсен учебник е написано черно на бяло, че  тези основни задачи в 1 модул си ги ползваш директно ( със силата на теорема), а във втори следва да ги доказваш, иначе ще бъдеш сериозно орязана като точки...

Последна редакция: пн, 05 сеп 2016, 12:27 от пенсионирана русалка

# 550
  • Мнения: 1 007
Русалке, говоря за БЕЛ.

# 551
  • София
  • Мнения: 19 950
Да, разбрах, но си го казвала многократно и за мат. Wink Затова пък аз за мат те попитах.

# 552
  • Мнения: 1 007
Ами, надцених ползата от курсовете и подцених времето, което изяждат. Сега го споделям като извод. За БЕЛ поне ми стигна акълът да не го правя. Дори за БЕЛ научихме, че втори модул ще е преразказ, чак през април. Ще кажеш - безотговорно. Не, просто наистина вярвах и вярвам, че при добра читателска култура и редовно ходене на училище няма как да не се справи човек. А като разбрах, че ще е преразказ (какъвто ще да е), съвсем се успокоих.

# 553
  • София
  • Мнения: 62 595
Химикал, това е твое субективно мнение -. дали си ги надценила или не. Няма как със задна дата да го измерим, макар че със сигурност имаш тестове бифор-афтър и би било мнооооого странно детето хич да не е мръднало за цяла година подготовка, та да се прави извод като със сополите - седем дни с капки, седем дни без капки. Тогава или учителите са били тооолкова некадърни, а твоето дете тоооолкова в небесата като знания, та нищо не е научило, или си кривиш душата. От експериментална гледна точка както и да го оглеждаме, пак излиза, че полза трябва да е имало, най-малкото заради това, че детето е седяло Х часа на курса, гледало е, слушало е, писало е домашни  и т.н.  Знанието и умението се развиват с практикуването, а при вас е имало практикуване при равни други условия - дете в норма, обучението се води на родния му език и областта е позната.

# 554
  • Мнения: 477
Бих повярвала на хора, подкрепящи идеята за самостоятелно справяне на детето, ако последното наистина е свършило всичко само, без помощ от родители, блзики, уроци, курсове....

...

И пак на теб съм казвала преди : Как ще се сети едно напълно работещо самостоятелно дете от кварталното ОУ, колкото и да е умно, да направи в последната геометрична задача допълнително построение, ако такова се налага? Как ще знае за съществуването на такова, за жокерите, които задачата подава какво да бъде това построение.
На нас в 7 клас учителката в училище ни каза за допълнителните построения, и ги представи като съвсем нормална част от задачите. На изпита си имах допълнително построение и си го направих, хрумна ми... Абе човек, ако има мозък, ще се сети. Нали затова е училището - да ти каже, че можеш да направиш допълнително построение, а на изпита вече колкото ти е капацитета, толкова.

Първата част на поста ти, тази, удебелената. Защо ли подозирам, че когато дъщеря ми мине 7 клас без нито един курс или частен урок, и се представи добре на НВО-тата, нито ще си ми повярвала, че допълнителна подготовка не е нужна, нито нищо Crazy Ей така си говориш, защото детето на Химикал било ходила на някакъв курс по мат. А се оказа, че говори за БЕЛ. Но какво значение има, нали...

Няма значение кой какво ще направи пред очите ти - ти ще продължаваш да си вярваш на своето, дори да останеш единствената в света, която праща децата си на курсове и уроци.

Ами, надцених ползата от курсовете и подцених времето, което изяждат. Сега го споделям като извод. За БЕЛ поне ми стигна акълът да не го правя. Дори за БЕЛ научихме, че втори модул ще е преразказ, чак през април. Ще кажеш - безотговорно. Не, просто наистина вярвах и вярвам, че при добра читателска култура и редовно ходене на училище няма как да не се справи човек. А като разбрах, че ще е преразказ (какъвто ще да е), съвсем се успокоих.
+ 1, но хората обичат да си дават парите на вятъра, заблудени, че има смисъл. А и не вярват в капацитета на децата си. Човек, който ходи на училище и учи, не би трябвало да има нужда от допълнителни уроци. А това с преразказа е толкова дебилно, че няма накъде.

Общи условия

Активация на акаунт