Частни училища - информативна тема 14

  • 82 664
  • 746
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 19 956
Дидева, що питаш такива неща? Mr. Green Отговорът не е ли ясен?  Като една от единиците без дефицити ще да е имала сигурно 5,99. А приятелките й с уроците едва 3. Свършила е поне  с час-два преди останалите с елементарните задачи (обидно лесни за нивото й), но в бързината е пропуснала само мерна единица, та затова са й отнели може би една стотна....

AfterShock, извън майтапа, става малко смешно вече това самоизтъкване. Разбрахме, че всичко можеш и всичко знаеш. Ние и децата ни с дефицити защо тогава представляваме такъв интерес за теб, че ни начукваш регулярно канчетата в различни теми? Липсва ни логическа мисъл, разбрах, но би трябвало ти като човек с такава да не хабиш сили напразно за бавно стоплящи реотани...

ПП Ако някой с дете в ЧУ, минало през седми клас, има желание, ще го помоля да сподели как протичат часовете по БЕЛ конкретно. За мат не питам, там малко или много нещата са по-различни и донякъде възможни за разчупване, тъй като го няма това отвратително зубрене и редом с подготовката за НВО може да се решават и по-интересни задачи.

Последна редакция: пт, 02 сеп 2016, 23:09 от пенсионирана русалка

# 511
  • Мнения: 1 007
Русалке, лошото е, че всяка година грешките на МОН са оригинални и непредвидими. Това безумие с тезата едва ли ще се повтори догодина, но ще се появи друго. Как да предвидят учителите, че да предупредят.

Подготовката, със или без уроци, ти осигурява отлична оценка. Вече до пълната шестица всичко зависи от (не)компетентността на съставителите на теста, на проверяващите и други извънобразователни фактори.

# 512
  • Мнения: X
Русалке, лошото е, че всяка година грешките на МОН са оригинални и непредвидими. Това безумие с тезата едва ли ще се повтори догодина, но ще се появи друго.
Кое безумие с тезата? Шестте насоки за оценяване ли? Ами те и тази година изглеждаха по подобен начин. Веселбата беше около това каква е разликата между " баба Илийца" и " Баба Илийца", като отговор в следния въпрос:
24. В първата колона на таблицата запишете буквата, след която са представени думи на герои от изучени в VІІ клас творби, а във втората колона – името на съответния литературен герой, който произнася тези думи.
А) „Ние сме поне свободни. А като имаме свободата, имаме всичко.“
Б) „Хората са наплашени сега и ме изгарят жива, ако усетят…“
В) „Колко съм ги гледал аз такива картини и портрети! Не ме гледайте, че съм млад!“
Г) „Не, твоето име ще остане славно. Ти си един герой.“

# 513
  • София
  • Мнения: 62 595
Подозирам, че първото е от Хъшове. Обаче нататък е загадка за мен.

# 514
  • Мнения: X
Подозирам, че първото е от Хъшове. Обаче нататък е загадка за мен.
О, нямах предвид разпознаването на цитатите, а това, че отговор " Баба Илийца" не беше признаван за верен, когато " баба" е написано с главна буква.

# 515
  • София
  • Мнения: 19 956
Хаха,Химикал... Дидева ти го е казала. Peace Тазгодишната теза е същата - 6-7 насоки с ключови думи, всяка от тях по 2-3 реда...И пак същото условие - анализирайте с две-три изречения. Ето ти работа за школите, регулярно напомнят на децата да не се връзват въобще на упоменатия брой изречения, а да си напишат всичките научени локумчета с помощта на 5-6 изречения и да се докопат до лелеяните точки.

# 516
  • Мнения: 1 007
А, да, тазгодишната теза беше още по-весела - имаше две думи, а се анализираше цяла строфа. Не помня обаче кое произведение беше. Както виждате, степенуват ги. Едната година локуми за все пак налични думи, на следващата - анализ и на това, което не го пише.

По принцип "баба Илийца" с главно Б си е грешка и може да се отнемат точки. Но чак да не се признае целият отговор...  Rolling Eyes

Последна редакция: пт, 02 сеп 2016, 23:38 от Химикал

# 517
  • София
  • Мнения: 19 956
А, да, тазгодишната теза беше още по-весела - имаше две думи, а се анализираше цяла строфа. Не помня обаче кое произведение беше. Както виждате, степенуват ги. Едната година локуми за все пак налични думи, на следващата - анализ и на това, което не го пише.

По принцип "баба Илийца" с главно Б си е грешка и може да се отнемат точки. Но чак да не се признае целият отговор...  Rolling Eyes
Скрит текст:
Тцъ... Тезата тази година не беше с две думи, визираш тази от миналата за "език свещен".
И за баба Илийца не е съвсем така. Макар на мен да ми е непривично и да не бих го написала така, оказва се, че по правило за попълване на таблица написаното във всяка клетка започва с главна буква. А  в случая ставаше дума именно за таблица. И кой излезе печеливш, макар и да е спорно доколко верен му беше отговорът при това положение - този, на когото в школата 200 пъти са му пвторили как се пише баба Илийца. След изпита всеки втори пост беше за това как на децата в школата им е казано едикакво си...

Между другото- назад нали се коментираха заплати в ЧУ... От позната днес разбрах за каква заплата става дума в гимназиален курс (говорим за качествен преподавател с много опит зад гърба си, с квалификации, придобити извън БГ) и срещу каква голяма заетост се дава, надвишаваща стандртната. Спорно е доколко разликата с възнаграждението в ДУ на подобна длъжност е наистина чак толкова  мотивираща. Вероятно по места заплатите са доста различни (особено предвид факта, че много частни гимназии са с малки випуски) и все пак..Лично аз очкавах по-голяма  разлика.

Последна редакция: сб, 03 сеп 2016, 07:46 от пенсионирана русалка

# 518
  • Мнения: X
Русалке, това за парите и малката разлика го коментирахме още когато намерих обявите на едно ЧУ. Според мен ако има разлика е незначителна. И остава стимула да работят с по-малко и по-мотивирани деца.

# 519
  • София
  • Мнения: 19 956
Русалке, това за парите и малката разлика го коментирахме още когато намерих обявите на едно ЧУ. Според мен ако има разлика е незначителна. И остава стимула да работят с по-малко и по-мотивирани деца.

Да, Bliss, помня. Но ако не се лъжа тогава обявата беше за начален учител. Може и да греша. Неслучайно упоменах, че познатата ми е гимназиален и срещу предлаганата заплата предвид предмета и преследваните  от учениците цели се очаква доста по-сериозно натоварване.

# 520
  • Мнения: 51 120

За недоволните от дискусията - странно ми е къде видяхте някой да говори в последните страници против ЧУ?


Всички, пишещи за неизбежността на допълнителните курсове и частни уроци, всъщност пишат срещу ЧУ Mr. Green Или по-точно биват възприемани като пишещи срещу ЧУ, защото атакуват мита за ЧУ, където си плащаш, но срещу парите си получаваш (освен другите екстри като тази, че някой ти гледа детето цял ден и му организира разни занимания) образование на по-високо ниво, което ти спестява нуждата от допълнителни курсове и уроци. Все пак веднъж да плащаш за ЧУ и после да си принудена пак да плащаш наред с плебеите и за курсове си е трудно за преглъщане. Мнозина от феновете на ЧО му намират цаката и си спестяват този "културен шок", като изобщо се отказват от държавни гимназии и се насочват към АК или към частна гимназия. Така остават в мир със себе си. Е, вярно, че и за АК ходят на уроци, но то е понеже там форматът е особен и специфичен, не по учебния план на МОН Whistling За други обаче този шок си остава една неприятна изненада и типично по човешки те се опитват да останат слепи и глухи за факта колкото може по-дълго време.

А всъщност истината е, че доброто образование не е идентично с подготовката за изпит по определен (доста специфичен и изкуствен) формат и затова посещаването на курсове и уроци за кандидатстване и от деца от ЧУ не е никакво доказателство за лошо образование. Както чета, някои ЧУ се опитват да интегрират в учебните си планове и подготовка за изпити, но го правят не за по-добро образование, а заради имиджа си. Ако не гонеха имидж можеха да употребят това време за нещо по-полезно.

# 521
  • София
  • Мнения: 19 956
Не мисля, че акцентът в последните страници беше този. Дискусията бе провокирана от пост на Химикал, в който тя твърдеше, че четенето на минимум задължителната литература + в бонус и друга е достататъчно за успешно справяне на НВО. За жалост не е. Няма кой знае къде из изпита да разкриеш на проверителя колко логична мисъл притежаваш, как добре се аргументираш, колко богат е речниковият ти запас, колко си грамотен... А практиката показва също, че изпитът към момента откъм съдържание  е такъв, че с едно просто зубрене отлично се справят и нечетящите деца.

# 522
  • София
  • Мнения: 62 595
С това съм много съгласна. Преплитат се човешки очаквания, надежди и реалност.

# 523
  • Мнения: 51 120
Не мисля, че акцентът в последните страници беше този.

И аз не мисля, само изказах гледна точка защо нещата се възприемат по определен начин.

# 524
  • София
  • Мнения: 19 956
Не мисля, че акцентът в последните страници беше този.

И аз не мисля, само изказах гледна точка защо нещата се възприемат по определен начин.

Съгласих се Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт