Частни училища - информативна тема 14

  • 82 651
  • 746
  •   1
Отговори
# 495
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Е, все пак е лято и все още няма велики новини, специфични за това или онова ЧУ. Предполагам, че ще се върнем към конкретиката след 2 седмици.

# 496
  • Мнения: 477
Входният изпит нищо не показва освен, че човек е успял да го вземе
Joy

Конкретният входен изпит (след 7-ми клас от преди 15 години) взет с над 5 показва, че можеш да разсъждаваш, да мислиш, и да пишеш. Ако нищо не показваше, нямаше да се състои.

Така или иначе образованието ни е ужасно
Защо? Аз го намирам за много добро. Факт е, че наши ученици, отивайки в друга държава, трябва да са 2-3 класа по-нагоре. Кое точно е ужасното в образованието ни?

За мен единственото ужасно е как след 7-ми клас не се иска разсъждение, а преразказ. Не се иска мислене, а пресъздаване. Ако това е цялостната посока на образованието, съгласна съм, че е ужасно. Но освен този случай, не забелязвам други такива.

# 497
  • Мнения: 1 007
Не е да не се нагледахме през годините на грешно интрепретирани графики, на спорен правопис, на изфабрикуван буквализъм в заглавията (незспазван иначе от етзи по-горе при публикуване на учебната програма по класове)...
И как им помагат курсовете в този случай  Sunglasses

# 498
  • София
  • Мнения: 19 951
Не е да не се нагледахме през годините на грешно интрепретирани графики, на спорен правопис, на изфабрикуван буквализъм в заглавията (незспазван иначе от етзи по-горе при публикуване на учебната програма по класове)...
И как им помагат курсовете в този случай  Sunglasses

Как ли? С  многократно папагалско натъртване на маловажни подробности. Например в курсовете по сто пъти се повтаря, че баба Илийца се пише с малко б, сякаш това е най-важното знание по БЕЛ. В някой пробен през годините сигурно са били отнети точки заради непълно заглавие на "На прощаване" и в резултат на това на децата им беше набивано, че задължително следва да се напише и годината.  Подробност е явно, че същите тези съставители на тестове, отнемащи на децата точки за липсващата година, са пуснали на официалния сайт на МОН учебни програми по литература за 7 клас, в които заглавието е без годината...На база стари изпити се набиват безполезни неща за спечелване просто на точки, а не за придобиване на знание. В стил "По-добре, ако има въпрос за калугера, пишете в отговор само Евтимий, за да си нямате главоболия дали ще приемат думичката отпред. Или" Запоменете, че когато  Славейков замръзва на езерото не е на толкова,  колкото се  прие за верен отговор на предходен изпит, а на едиколко си години". Или лудо подчертване на  онези епифори, анафори, мезофори и прочие, за което не стигат часовете в училище... И още куп действия, които школи/частни учители предприемат, притиснати от ситуацията, но не за да научат децата, а за да им помогнат да изкарат заветната висока оценка. И затова назад Андариел беше съвсем права, че изпитът и високата оценка по БЕЛ не  доказват нищо... В "услуга" на децата има места , на които минитезите се снасят буквално сдъвкани и смлени, с всички използвани  в цитата изразни средства и  авторови внушения, които ще бъдат оценени за отличен. И децата ги учат, тъй като това има дава предимство в резултата...  Грозни факти, но са истина.

За недоволните от дискусията - странно ми е къде видяхте някой да говори в последните страници против ЧУ? Лейка например е с дете в ЧУ, а е споделила подобни наблюдения за  начина на протичане на учебния процес, тоест тези въпроси/проблеми не подминават и ЧУ. Дори и децата  там да не ходят на уроци/школи в 7 клас, в частното учителите са също принудени да набиват в главите им горното. Което превръща часовете по БЕЛ в неприятни за децата, безполезни и подчинени само на идеята за справяне с НВО. А поне моята представа  за час по литература е друга.

Последна редакция: пт, 02 сеп 2016, 19:27 от пенсионирана русалка

# 499
  • Мнения: X
Не е да не се нагледахме през годините на грешно интрепретирани графики, на спорен правопис, на изфабрикуван буквализъм в заглавията (незспазван иначе от етзи по-горе при публикуване на учебната програма по класове)...
И как им помагат курсовете в този случай  Sunglasses

И затова назад Андариел беше съвсем права, че изпитът и високата оценка по БЕЛ не  доказват нищо... В "услуга" на децата има места , на които минитезите се снасят буквално сдъвкани и смлени, с всички използвани  в цитата изразни средства и  авторови внушения, които ще бъдат оценени за отличен. И децата ги учат, тъй като това има дава предимство в резултата...  Грозни факти, но са истина.





 Peace и това не е с нищо по различно от времената когато АфтърШок е изкарала висока оценка на съчинение-разсъждение. И тогава имаше план за съдържанието на съчиненията по произведенията, така че да задоволи оценяващите. И тогава имаше указания към оценяващите липса на кое твърдение да се санкционира, липса на цитат от кой литературен критик също да се наказва... не като да не съм кандидатствала по същите тези времена. Никакво мислене нямаше и тогава, ама тук пишещите са единственото изключение  hahaha Joy

# 500
  • Мнения: 477
Peace и това не е с нищо по различно от времената когато АфтърШок е изкарала висока оценка на съчинение-разсъждение. И тогава имаше план за съдържанието на съчиненията по произведенията, така че да задоволи оценяващите. И тогава имаше указания към оценяващите липса на кое твърдение да се санкционира, липса на цитат от кой литературен критик също да се наказва... не като да не съм кандидатствала по същите тези времена. Никакво мислене нямаше и тогава, ама тук пишещите са единственото изключение  hahaha Joy
С малката разлика, че аз не съм ходила на нито един урок, а учителката ми по БЕЛ ни набиваше в главите да не кандидатстваме след 7-ми клас, за да си "спестим стреса", а след 8-ми имало добри училища (техникуми) и нямало нужда сега да се тормозим с изпити. Така че не са ме подготвяли особено.

На изпита просто видях темата и разсъждавах по нея. Явно нещата, за които се дават точки, са разсъждения, близки до акъла на нормален 13-годишен човек с развито мислене. И щом тези неща трябва да се набиват в главите на хората, понеже те няма да ги измислят сами... значи за какво говорим, нещо не е както трябва в мисленето им, има дефицити.

# 501
  • Мнения: X
Мх. Всички други са с дефицити. Точно. Peace   Mr. Green

В коя гимназия казваш, че си влязла и с каква оценка? И кой учителски после си завършила?

# 502
  • София
  • Мнения: 19 951
AfterShock, говориш си ей така за спорта... От предишни твои постове стана ясно, че не си запозната с формата на седмокласния изпит, но въпреки това с лека ръка (както винаги си позволяваш да правиш) определяш кой е с дефицити и кой не. Ти имаш ли идея как се оценява тази откровена  недомислица в теста, която тук разговорно наричаме минитеза и която дава ценни 6 точки? Направи си труда да се информираш и тогава говори за дефицити...

Сещам се за изпита през 2014г. Според условието на МОН трябваше да се формулира  теза с две -три изречения  за авторовите внушения в трите думички "нашият изгубен рай" от "Заточеници". Купонът дойде обаче с публикуваневто на критериите за оценяване на въпросната теза. Mr. Green "Примерните" посоки за размисъл гласяха:

-метафора за неизбежната раздяла с отечеството;
-страдателното причастие „изгубен” подсказва невъзвратимостта/необратимостта на загубата;
- метафората „рай”, от една страна, представя родината в сърцата на героите като нещо прекрасно,
изключително, непреходно/устойчиво; от друга страна раят е нещо недостижимо, каквато вече е
родината за заточениците;
- притежателното местоимение „нашият” говори за чувството на принадлежност (към родината, към
борците за свобода), което заточениците губят с откъсването от родния край;
-идеята за прекъснатия порив, попречил на борците да изпълнят докрай своя дълг към родината;
-скръбта на заточениците от раздялата с родината, което определя елегичния тон на цялата творба.

Какво ли стана с исканите две изречения? hahaha

Последна редакция: пт, 02 сеп 2016, 22:34 от пенсионирана русалка

# 503
  • Мнения: 477
AfterShock, говориш си ей така за спорта... От предишни твои постове стана ясно, че не си запозаната с формата на седмокласния изпит, но въпреки това с лека ръка (както винаги си позволяваш да правиш)ю определяш кой е с дефицити и кой не. Ти имаш ли идея как се оценява тази недомислица в теста, която тук разговорно наричаме минитеза? Направи си труда да се информираш и тогава говори за дефицити...
Сещам се за изпита през 2014г. Според условието на МОН трябваше да се формулира  теза с две -три изречения  за авторовите внушения в трите думички "нашият изгубен рай" от "Заточеници". Купонът дойде обаче с публикуваневто на критериите за оценяване на въпросната теза. Mr. Green "Примерните" ;посоки за размисъл гласяха:
-метафора на неизбежната раздяла с отечеството;
-страдателното причастие „изгубен” подсказва
невъзвратимостта/необратимостта на загубата;
- метафората „рай”, от една страна, представя
родината в сърцата на героите като нещо прекрасно,
изключително, непреходно/устойчиво; от друга
страна, раят е нещо недостижимо, каквато вече е
родината за заточениците;
- притежателното местоимение „нашият” говори за
чувството на принадлежност (към родината, към
борците за свобода), което заточениците губят с
откъсването от родния край;
-идеята за прекъснатия порив, попречил на борците да
изпълнят докрай своя дълг към родината;
-скръбта на заточениците от раздялата с родината,
което определя елегичния тон на цялата творба.

Какво ли стана с исканите две изречения? hahaha
Не съм много запозната. Няколко години съм била квестор, само по този начин съм виждала матура след седми - откъслечно. Знам, че има тестова част, един въпрос с, както казваш, 2-3 изречения, и преразказ. Не ме интересува достатъчно,ч е да се информирам повече. Преразказ, това е. И тест, в който те питат маловажни неща - кое било синекдоха, или според текста коя съставка не присъства в рецептата за хляб Rolling Eyes

Но това, което казваш за "нашият изгубен рай" е елементарна логическа мисъл, която, ако човек няма, значи има дефицити. От изброените 6 неща с тирета, за 5 се сетих и бих ги написала в 2-3 изречения, което би трябвало да е достатъчно за максимален брой точки, понеже е ясно, че не може да събереш 6 тези в 3 изречения - избираш на какво ще наблегнеш. Друг въпрос е дали на матурата очакват наистина 2-3 изречения, или по-скоро 5-6. Против съм да се дават лъжливи условия. "Искаме 2-3 изречения, но в тях кажете 200 различни неща, и ако напишете 5-6, ще сме много по-доволни".

Bliss, заради заядливото ти изречение няма да получиш отговор. Научи се да общуваш учтиво с хората.

# 504
  • София
  • Мнения: 62 595
Сещаш се сега, с ума си поне на 40-годишна жена, но явно си пропуснала как разсъждават децата на 13 години. Тези неща се зазубрят и толкова! И на квесторите, и на учителите, и на децата, и на родителите им е ясно, че на 13 мнооооого трудно се раждат подобни разсъждения, да не говорим за формулирането им. Това е игра, в която всички са принудени да си играят ролите, които са им отредили "от горе", независимо че всички участници са наясно, че излишно се лъжат и тормозят. Дори студенти рядко формулират толкова сложни неща. Ако утре от МОН решат, за влизане в гимназия изпитът може да бъде и телефонният указател, барабар с адресите и броя членове на семействата.

# 505
  • Мнения: X

Не съм много запозната. Няколко години съм била квестор, само по този начин съм виждала матура след седми - откъслечно. Знам, че има тестова част, един въпрос с, както казваш, 2-3 изречения, и преразказ. Не ме интересува достатъчно,ч е да се информирам повече. Преразказ, това е. И тест, в който те питат маловажни неща - кое било синекдоха, или според текста коя съставка не присъства в рецептата за хляб Rolling Eyes

Но това, което казваш за "нашият изгубен рай" е елементарна логическа мисъл, която, ако човек няма, значи има дефицити. От изброените 6 неща с тирета, за 5 се сетих и бих ги написала в 2-3 изречения, което би трябвало да е достатъчно за максимален брой точки, понеже е ясно, че не може да събереш 6 тези в 3 изречения - избираш на какво ще наблегнеш.
Само че първи модул не е само тестови въпроси  с избираем отговор и теза.
Що се отнася до това, че си се сетила за пет от шестте изброени насоки...То всеки ще се сети, като прочете написаното от русалката. Тъй че не философствай много за елементарна логическа мисъл и дефицити.

# 506
  • София
  • Мнения: 19 951
AfterShock, явно не ме разбра. На всеки един от нас и на всяко що-годе интелигентно дете му е ясно какво принципно внушават тези думи. Но проблемът не е толкова  в трудността да усетиш тези внушения, а в това да ги формулираш така че да се оценят максимално. А това означава да присъстват разни ключови думи... Защото всичко гореизброено мога да го формулирам и без нито една от упоменатите думи от МОН. Идеята ще е същата, нали, но точките няма да са.. А и  внушенията не следва  да се възприемат еднозначно. Позволиш ли си да формулираш грамотна мисъл, аргументирано да защитиш своето виждане, което  обаче не съвпада с примерните насоки на МОН, бъде сигурна, че ще бъдеш яко резната... Тоест пишещите тези локуми деца не са хич с дефицити, те просто се нагаждат към условията в стремежа да имат добър резултат.

Последна редакция: пт, 02 сеп 2016, 22:45 от пенсионирана русалка

# 507
  • София
  • Мнения: 4 444
  Само Bliss е на прав път!  Party

# 508
  • Мнения: 477
Сещаш се сега, с ума си поне на 40-годишна жена, но явно си пропуснала как разсъждават децата на 13 години. Тези неща се зазубрят и толкова! И на квесторите, и на учителите, и на децата, и на родителите им е ясно, че на 13 мнооооого трудно се раждат подобни разсъждения, да не говорим за формулирането им. Това е игра, в която всички са принудени да си играят ролите, които са им отредили "от горе", независимо че всички участници са наясно, че излишно се лъжат и тормозят. Дори студенти рядко формулират толкова сложни неща. Ако утре от МОН решат, за влизане в гимназия изпитът може да бъде и телефонният указател, барабар с адресите и броя членове на семействата.
На 13 бях способна на такива думи. Сега не съм, защото смятам за загуба на време да анализирам литературна творба, и нарочно съм потиснала тази си способност. Обаче да ми кажеш, че човек на 13 не може да напише това, или да се сети, е страшна глупост. Съдя само по себе си обаче. Факт е, че всички тогава ходиха на уроци, а нашите не бяха много наясно и не са ме пращали. И пак моите приятелки от 7 клас имаха резултати като 4, 356 или дори 3 и нещо там. Моят беше 5, 84. Влязох в елитна гимназия, първо желание. Нито един частен урок. Затова пък точно тия локуми развивах, бях много добра, и във високопарните думи. И понеже не смятам, че способността да мислиш с главата си е нещо изключително, за което на 13 се бориш... приемам, че изброените 5-6 неща са близки до ума на 13-годишен човек. На мен ми бяха близки (тогава всички произведения с хъшове, напуснали, прокудени и не знам какви ми бяха любими и за всяко тире можех да развия мелодрама).

# 509
  • Мнения: X
Факт е, че всички тогава ходиха на уроци, а нашите не бяха много наясно и не са ме пращали. И пак моите приятелки от 7 клас имаха резултати като 4, 356 или дори 3 и нещо там. Моят беше 5, 84. Влязох в елитна гимназия, първо желание. Нито един частен урок. Затова пък точно тия локуми развивах, бях много добра, и във високопарните думи.
По математика как се справи?

Общи условия

Активация на акаунт