Частни училища - информативна тема 14

  • 82 672
  • 746
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 51 122
С уроците рискът от смъкване на нивото никак не е малък.

Това вече изби рибата. Да няма прогрес може да се случи, ако детето е без качества и мотивация. Или ако не си пасне с методиката на учителя. Курсовете да са ненужна презастраховка, защото нивото на детето е високо и без тях, също може да се случи. Но курсовете/уроците да смъкнат нивото е просто абсурдна теза. Освен ако детето не отиде на курс, където някой неграмотен да го учи на правопис и да му преподава грешни неща, но в наложилите се школи няма такива.

# 556
  • София
  • Мнения: 19 956
AfterShock, много те моля не ми казвай какво съм недочела и неразбрала. Аз с Химикал, макар и задочно, се познавам от години. Следила съм кампаниите на редица набори 7 клас и знам кой какво и кога е писал. Та ти най-малко имаш идея за какво говоря.

 И какво ти пука аз дали ти вярвам на писаниците? Показала й била госпожата какво е допълнително построение... Смях в залата, сякаш допълнителното построение е само едно и се вижда веднага, едно показване стига сякаш. Има толкова видове, които, за да ги видиш и усетиш, си трябват доста тренировки... А това в училище да ти ги покажат при небивалия маратон и препускане през материала от само 4 часа на седмица и липсата на всякаква опция за упражнение - забрави. В училище се работи за жалост на ниво среда, тоест отличниците са си откровено ощетени откъм получаване на нещо по-интерсно, малко по-завъртяно и трудно. Но ти си говориш наизуст, няма лошо. Следя  седмокласните кампании от 2009 до днес  без прекъсване заради силен личен интерес към мат и повярвай ми - само деца от МГ са наясно с допълнителните  построения от училище. Може би и тези от частните с голям хораиум. Какво ли на теб се обяснявам, ама да ти кажа, де.. Дъщеря ми е откачена като мен на тема мат и години наред киснеше в математически форум и решаваше на добра воля задачите на  свои връстници и на по-големи ученици. Под 6 по матеметика някога да е имала - не помня.. Но това не попречи да научи изключително ценни неща за допълнителни построения и хватки от учител по мат в същия форум (дамата пише и тук) посредством решаване на задачи, които в училище да се разглеждат е химера.... Казаните от  дамата неща имаше да чака да ги помирише в клас, а от нищото да й дойдат отгоре - съвсем. hahaha Явно ще да е с дефицити... Радвай се на твоята умница и моите глупави деца ги остави на мира.

Химикал,
Скрит текст:
противоречиш си... Назад във времето си писала колко добра ви е била учителката по БЕЛ. Супер ще да е била, щом  чак в края  на седмокласната учебна година  е разбрала дъщеря ти (и  ти покрай нея), че 2 модул е преразказ. Извини ме, но това е виц. И най-слабите ученици знаят какъв е 2 модул, какво остава за отличниците... Да не говорим, че според твой стар пост си имала намерение да я записваш на курс и по БЕЛ, но си разбрала, че е преразказ и си се отказала.. А записването всички знаем кога е, в началото на гопдината, не през април. Още повече, че добрата учителка в училище проверявала през годините  редовно преразказите на детето ти според други твои писания.. Тоест си знаела от самото начало на 7 клас какъв е 2 модул.В постовете ти от тогава ясно си пише, че си помагала по мат активно през всичките години преди 7 клас, решавали сте заедно от сборници. Демек самостоятелност, ама не съвсем, всичко е било малко или много под твой контрол.... Ама не, Шоковата кима сляпо под постовете ти в знак на съгласие, без да знае дори, че те се разминават доста със споделеното в 7 клас.

Нека все пак пишем нещата такива, каквито са били, а не пост фактум декорирани.

Последна редакция: пн, 05 сеп 2016, 19:08 от пенсионирана русалка

# 557
  • Мнения: X
Русалке, няма смисъл...

# 558
  • София
  • Мнения: 19 956
Русалке, няма смисъл...

Наистина. Peace

# 559
  • Мнения: 477
Показала й била госпожата какво е допълнително построение... Смях в залата, сякаш допълнителното построение е само едно и се вижда веднага, едно показване стига сякаш. Има толкова видове, които, за да ги видиш и усетиш, си трябват доста тренировки...
Като казвам "показа ни", нямам предвид един път за 5 минути. Обяснила ни беше подробно, показа ни няколко вида, решавахме задачи... Как не разбираш?? Изненадвам се, че детето ти е умно. Ще да е от бащата.

# 560
  • София
  • Мнения: 19 956
И твойто дете ще да е по бащина линия интелигентно. Кое от изречението "Не показват и за 5 мин дори  допълнителни построения на децата ДНЕС в бг училищата" не разбра, та само повтаряш като развален грамофон по твое време какво е показвала учителката. Акцентът е върху днешните деца, върху това какво те получават или не в училище. Иначе да се върна и аз назад с хвалбата, че на уроци по мат за 7 клас не съм ходила.. И каква е връзката със ситуацията ДНЕС? Учебниците бяха други, часовете бяха повече, учителите бяха като цяло по-съвестни ( да ме извинят днешните преподаватели, които все пак си вършат работата с желание и  на ниво, понеже има все още и такива и не следва да  ги вкарвам в някакви обобщения), децата бяха по-концентрирани върху учебния процес заради липса на дразнители в лицето на модерните технологии,не беше задължително явяването на  седмокласните изпити и на  тях ходеха само  онези, които имаха хъс и желание за допълнителна работа. Фактори много... Та вземи и разбери, че говорим за днес, за някога разбрахме колко по-по-най си била...

Последна редакция: пн, 05 сеп 2016, 19:21 от пенсионирана русалка

# 561
  • Мнения: 477
И твойто дете ще да е по бащина линия интелигентно. Кое в изречението" Не показват допълнителни построения на децата ДНЕС в бг  училищата" не разбра...
Защо реши, че не показват?? newsm78 Сигурно и на азбука не ги учат... Какви са тези измислици? Ако учителките на детето ти не му показват... не означава, че по принцип не се показват. Всичко, което може да се падне на НВО математика, се показва в училище. Винаги е било така и винаги ще бъде. А дали ученикът ще се сети да го използва, е друг въпрос.
Наистина ми е интересно, на каква база реши, че всички училища са спрели да преподават материал, който се пада на НВО?

# 562
  • Мнения: 1 007

Химикал,
Скрит текст:
противоречиш си... Назад във времето си писала колко добра ви е била учителката по БЕЛ. Супер ще да е била, щом  чак в края  на седмокласната учебна година  е разбрала дъщеря ти (и  ти покрай нея), че 2 модул е преразказ. Извини ме, но това е виц. И най-слабите ученици знаят какъв е 2 модул, какво остава за отличниците...
Скрит текст:
Аз продължавам да твърдя, че учителката е добра. Не отричам и че учителят на курса по мат. е добър. Хората полагат усилия, но паралелното обучение като цяло е неефективно и създава повече затруднения, отколкото помага. И това не зависи от учителите.
А за другото, да, в началото се говореше, че ще е само преразказ. Но олимпиадите бяха върху съчинение-разсъждение. Логично е да се допусне, че такова нещо ще има и на изпита. Все пак докато не излезе справочникът, нищо не е окончателно, а той излезе април, може и март да е било. В нашето училище седми клас не минаваше под знака на НВО, часовете си протичаха с обичайния ритъм. Което донякъде е добре, защото няма претоварване с излишни неща, като правене на преразкази до припадък и подобни. Но създаваше една несигурност (напълно илюзорна, но това се разбира по-късно), специално по математика, и се наложи сверяване на часовника.
А това, че курсът по БЕЛ може повече да навреди, го наблюдавам у други деца и с годините си избистрих и причините. Виждам по принцип паралелното обучение как вреди на цялостното обучение, виждам и колко е не/трайно. Изобщо съм си направила някакви изводи, с които не е задължително да се съгласиш.

# 563
  • Мнения: X
Всичко, което може да се падне на НВО математика, се показва в училище. Винаги е било така и винаги ще бъде.
Пълни глупости. Може би е време да спреш да се излагаш.
В известна степен съм съгласна с Химикал, че курсовете и школите могат да навредят на някои деца. Видя се тази и миналата година как, когато изпитът излезе от формалната рамка по която подготвят децата, резултатите могат силно да се влошат. Говоря за математиката.

# 564
  • София
  • Мнения: 62 595
Промените във формата не са редни. Все едно да се готвиш цяла година за САТ и когато си вече на изпита, да се окаже, че излиза от формалната рамка. Човек се готви за определен изпит по определен формат. Дори при езиковите - ти пак си знаеш езика, но за всеки формат се готвиш по различен начин.

# 565
  • София
  • Мнения: 19 956
Вземи се спри, AfterShock, далеч по-наясно съм от теб какво става в 7 клас по мат, при това не само в училището на моите деца...

Дидева, вината за описаното от теб си е в децата. Решавани са задачи от всички типове, но излезе ли се от рамката, немислещите, а заучили  някакъв алгоритъм деца, не стоплят как да подхванат иначе същата задача, но зададена по-различно като формулировка. И не мисля, че ако такова дете не е ходело на урок/школа, е щяло да се справи по-добре, демек нивото му е паднало. Не е, просто децата имат различен потенциал за направа на взаимовръзки и аналогии все пак. Иначе как други пък са се справили отлично, без да са им поднени задачите по съвсем същия начин като в школата.

Химиакал, детето на Андариел се сещам, че е  във випуска на твоето, съседското дете (син на най-добрата ми приятелка) също и още редица познати деца - от самото начало се знаеше, че ще е преразказ 2 модул. Peace А олимпиадите са съвсем друго... Една единствена  година  (или две бяха)  олимпиадата по мат на 1 кръг съвпадаше като формат с НВО. По БЕЛ никога не е било така.

Последна редакция: пн, 05 сеп 2016, 19:48 от пенсионирана русалка

# 566
  • София
  • Мнения: 62 595
От три години преди нашия випуск се знаеше, че е преразказ. Не зная защо хората се водят по олимпиадите. И моите на олимпиадата писаха някакви разсъждения, но подготовката за преразказа си беше подготовка за преразказ.

# 567
  • Мнения: X
Дидева, вината за описаното от теб си е в децата. Решавани са задачи от всички типове, но излезе ли се от рамката, немислещите, а заучили  някакъв алгоритъм деца, не стоплят как да подхванат иначе същата задача, но зададена по-различно като формулировка. И не мисля, че ако такова дете не е ходело  на урок/школа, е щяло да се справи по-добре, демек нивото му е паднало.
Да, да, същото имам предвид и аз. Може би не съм се изразила правилно.
Скрит текст:
Нямам предвид спад в нивото и не става дума за всички деца. Говоря точно за заучаването и автоматизирането на определени типове задачи, които явно доста деца и родители приемат като гаранция за успех на изпита и в тази връзка гледат на посещаването на школа като на някакво чудодейно лекарство.

# 568
  • Мнения: 51 122
Всичко, което може да се падне на НВО математика, се показва в училище. Винаги е било така и винаги ще бъде. А дали ученикът ще се сети да го използва, е друг въпрос.

Формалистично погледнато е така и това твърдят и от Министерството, обаче:
- На много места учителите не успяват да преподадат целия материал. Дали заради грипни и дървени ваканции, дали заради бавното темпо на масата деца, дали заради нещо друго. Но да остане непреподаден материал май е правило, а не изключение.
- Даже да ти споменат нещо за един учебен час и то вече се води преподадено и тикчето е сложено, обаче за да се овладее този материал трябва не да ти го споменат, а да се упражнява. Допълнителните построения са именно такова нещо. Много често се случва мами и деца да плачат, че на изпита бил даден неучен материал, но то е защото "споменатото" за един час само в чист вид квадратно уравнение (примерно) на изпита е дадено в такъв засукан и замаскиран вид, че тези деца не са познали за какво става дума.

# 569
  • София
  • Мнения: 19 956
Предвид това, че темата е за ЧУ, би ми било интересно някой с дете извън ПЧМГ и Света София, където се набляга на мат, да  каже на база споделеното от детето колко задачи с  допълнителни построения са решени, колко задачи тип PISA, които  ги няма в учебниците,  колко часа са били отделени на задачите за  движение, сплави, работа, разглеждани ли са въпросните ОЗ...

Защото  почти нищо  от горното не е заложено в учебниците, просто го няма и има  десетки учители, които не си правят труда да покажат и обяснят, независимо че тези неща се падат на изпита.  А други неща учители  ги  минават и заминават за час, без да бъдат разгледани и обяснени детайлно. И лошото е, че и в  ЧУ има такива, колкото и да не се харесва това на някои дами тук. Очарована бях от помагало на "Образователни технологии". Хич не им дреме, че доста от горните неща  в учебниците ги няма, те са счели за необходимо да "запълнят" тези дупки и да подготвят децата си.  И са сложили  не само теоритична част, а и примерни задачи с решения и  достатъчно такива за упражнение. И друго ми хареса - разнообразно поднесени като начин на задаване задачи. Тоест децата придобиват неусетно  рутина в това да свеждат различни на вид условия до познат подход на решаване. А в същото време помогнах еднократно на  детенце от друго ЧУ, за протокола -  май   Дорис Тенеди беше. Леле, жалка картинка.. Детето попитало учителката дали ОЗ за 15 градуса във втори модул се доказва или се прилага директно. И тя отговорила, че няма значение,  откъдето и да знаело за нея, да не я ползвало, понеже в 7 клас се учело само за 30 градуса и щели да го санкционират проверителите на изпита. Та друг път, AftreShock, всичко навсякъде се предава, особено пък в ДУ при малкия брой часове... Вземи разпитай в колко училища към деня на изпитите има и невзети произведения по литература и тогава говори...

Общи условия

Активация на акаунт