Бaкшиши в хотелите в Бългaрия

  • 11 642
  • 64
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 396
Не съм оставяла бакшиши никога.

# 46
  • Мнения: 3 228
А за таксиметровите шофьори т.нар. "бакшиши"?  Laughing


Тях гледам да ги избягвам почти на всяка цена. В много редките случаи, когато съм ползвала такси, винаги е било нещо наистина спешно и неотложно

# 47
  • Мнения: 137
Бакшиши оставям само ако съм останал доволен от обслужването.Пиколо никога не ми е било необходимо и затова бакшиш не сам оставял.На камериерка много рядко оставям по 10 лева, само ако с нещо ме е впечатлила.
По заведения и ристоранти  все по рядко оставям , просто не заслужават...сервиса е на много ниско ниво , работи се без желание, нацупени ,ниска култура,елементарни грешки се правят. При такива хора и един лев не оставям.Бакшиша трябва да баде заслужен!
За последно съм оставял  в ристорант Uranius в Созопол , останах наистина доволен като цяло.

Последна редакция: чт, 08 сеп 2016, 20:10 от Vasko13

# 48
  • Мнения: 28 937
Оставянето на бакшиш е нещо нормално, защото камериерката на стаята Ви е работила конкретно за Вас когато е оправяла стаята Ви. Това е нещо подобно и със сервитьорите, оставя се бакшиш, защото реално са работили конкретно за Вас като са Ви обслужвали.

Интересно, оставяш ли бакшиш на продавачката в кварталния супер, която работи конкретно за теб, отмервайки ти стоката и маркирайки я на касата? А на учителката на детето ти, която го ограмотява и учи вместо теб? А на лекаря, който лекува конкретно теб, а не съседката ти? А на продавачката на билети, която също обслужва точно теб? На чиновничката в общината, която ти издава нужния документ? На служителката в банката?
Не осъзнавате ли, че давайки бакшиш на човек, който (би трябвало да) получава заплата за работата, която върши, вие на практика подхранвате бизнеса на собствениците на хотелите и заведенията и плащате двойно за услугите? Вместо да се бръкнат за заплати и осигуровки, оставят персонала да разчита на бакшиши. Не се ли чувствате унижени, че трудът ви не се цени от хората, които са ви наели за това? Защото може да си скъсате задниците да угодите на някой капризен клиент, а той да не ви остави и стотинка. Но няма да пропусне да си плати нощувките и храната, нали? Тоест собствениците на хотела си получават своето, само вие оставате с пръст в устата.
И после защо нямало качествен персонал у нас... Ами как да има при това положение? Добре – бакшиш, ама той трябва да е вид премия, поощрение, израз на благодарност, а не основен източник на доходи.

# 49
  • out of space
  • Мнения: 8 629
В началото на лятото оставих 20 лв. на камериерката, при напускането на хотела. Изобщо не беше някакъв луксозен, но момичето беше вълшебница- всеки ден след плаж заварвах хавлиите сгънати я на лебедчета, я на кукли, я друга импровизация. Хигиената беше безупречна, а сладуранката си личеше, че си върши работата с удоволствие.

Е, през август бях в друг хотел, две идеи по-класен. Още на втория ден ми изчезна фланелката за спане- любимата ми и най-удобна. Определено е отнесена с чаршафите по грешка- беше бяла. Не ми харесаха отговорите- ми не знам, може би колежката, ама то вие пък за една фланелка... Бакшиш ли? Да, бе  Laughing

# 50
  • Мнения: 3
... А колежките сервитьорки, тези с които се знам и работят само това, просто не ми се обяснява какво е живот на ръба, затова и ще замълча. В някоя африканска държава от третия свят биха живели по-добре.
Май нямате и представа за живота "в някоя африканска държава от третия свят", където масово има хора, които нямат достъп до образование, медицинско обслужване, питейна вода, работа и други неща, които и ние започнахме да имаме за даденост.

По темата за бакшиши в българските хотели - нямам навика да оставям. И аз считам, че любезността и оправянето на леглото са сред задълженията на рецепциониста/камериера и част от етичния кодекс за поведение на служителите.  Simple Smile

# 51
  • Мнения: 3 922
Имам позната, която работи като камериерка в Австрия - лятото в СПА хотел, зимата в друг хотел в зимен курорт в Алпите. И двата хотели са петзвездни - на ден си докарва по около 150-200 евро САМО от бакшиши. Когато навън това е приета практика и се счита за нормално, а при нас манталитета е "това й влиза в задълженията" съвсем скоро тук няма да остане "кой да оправя леглата". Вече има хотели, в които обслужващия персонал е изцяло от ромски произход - просто никой не иска да работи за 300 лева заплата. И после ревем по форумите, че обслужването в БГ било лошо. Ами няма как да е друго.

# 52
  • Мнения: 28 937
Чакай, чакай, гостите на хотела ли са виновни, че персоналът е принуден да работи за 300 лв. заплата?  Crazy
Хубава работа! Ами да си искат парите от собственика на хотела, защо от гостите?
Да отделят цената на обслужването тогава от общата и да карат така: спане - 5-10 лв,, останалите услуги според това кой как се спазари. Отиваш при рецепционистката и я питаш дали ще те настани в хубава стая за 5 лева (нейната такса), пиколото – дали ще ти носи багажа за 5 лв., камериерката – дали ще ти оправи леглото за 5 лв., управителя – дали ще те поздрави и ще ти се усмихне за 5 лв. и така по веригата. Ако си добър търговец, може и до лев-два да намалиш. За постоянните клиенти – отстъпка.
Така де...

ПП Пак да попитам защитниците на системата с бакшишите – вие давате ли на хората, които ви обслужват по магазини, учреждения, училища и болници, някои от които също работят за по 300 лв. заплата? Ако не – защо?

# 53
  • Мнения: 3
Имам позната, която работи като камериерка в Австрия - лятото в СПА хотел, зимата в друг хотел в зимен курорт в Алпите. И двата хотели са петзвездни - на ден си докарва по около 150-200 евро САМО от бакшиши. Когато навън това е приета практика и се счита за нормално, а при нас манталитета е "това й влиза в задълженията" съвсем скоро тук няма да остане "кой да оправя леглата". Вече има хотели, в които обслужващия персонал е изцяло от ромски произход - просто никой не иска да работи за 300 лева заплата. И после ревем по форумите, че обслужването в БГ било лошо. Ами няма как да е друго.
Интересно как в страни като Южна Корея и Япония манталитетът е именно "това ѝ влиза в задълженията", а обслужването е на много високо ниво. Нещо повече - обидно е и е напълно възможно да Ви догонят, за да Ви върнат парите. Има и страни, в които е кажи-речи задължително даването на бакшиш, дори и хич да не си останал доволен. Ей така, по задължение, а може би и от страх да не се изложиш пред... персонала... кой знае. Ако нещо го има в страна Х, невинаги значи, че е правилното. А темата май беше конкретно за хотели в България.

# 54
  • Мнения: 3 922
ПП Пак да попитам защитниците на системата с бакшишите – вие давате ли на хората, които ви обслужват по магазини, учреждения, училища и болници, някои от които също работят за по 300 лв. заплата? Ако не – защо?
Ако  почувствам някакво специално внимание, отношение, обгриженост разбира се, че ще  оставя бакшиш и на тях. Има хора в сферата на услугите, които умеят да ти станат симпатични, с чувство за хумор, приятни, които те разтоварват и ти "усмихват" деня. Според мен заслужават някакво поощрение за нещата, които правят и не им влизат в задълженията. Не ми се е случвало досега в някои от гореизброените от теб места да почувствам, чак такова отношение, каквото имам предвид. Засега с бакшишите се ограничавам до фризьорката и козметичката ми, както и някои сервитьори и камериерки.

# 55
  • Мнения: 28 937
Ясно, разбрах.
Няма да питам обаче с какво конкретно ти усмихват деня камериерката и сервитьорката, та да заслужат бакшиша си, и което не влиза в задълженията им. С моето мръсно подсъзнание смея ли да попитам...  Whistling

# 56
  • Варна
  • Мнения: 765
Отиваш при рецепционистката и я питаш дали ще те настани в хубава стая за 5 лева
Точно го каза. Мога да потвърдя че върши работа, е не за 5лв., а за 10лв. ако дадеш и ако рецепционистката има избор на стаи в момента, със сигурност ще получиш най-добрата възможна стая за твоята резервация. Виждала съм това на живо, и ние самите сме пробвали при по-съмнителни хотели, върши работа. Говоря за БГ, за чужбина не сме пробвали.

# 57
  • Мнения: 3 922
Попадала съм на сервитьори, които са истински шоумени, но с такт и чувство за мярка. Евала правя на такива хора, които освен, че си изпълняват  добре служебните задължения, умеят да проявят и отношение към клиентите на масата. Примерно онази вечер бяхме в един ресторант, където детето ми през цялото време бе наричано "малката принцеса", а накрая получи  подаръче. Нищо особено на пръв поглед - не им влиза в задълженията, но детето ми се зарадва и беше щастливо. На камериерките също не им влиза в работата да ми сгъват и нареждат дрехите или да правят фигурки на животни от хавлиени кърпи, а когато това е придружено и с идеална чистота, мисля че има за какво да сме им благодарни. Живота стана прекалено напрегнат, срещам все повече темерути и нерваци, затова е хубаво да се ценят малките "гъдели", които получаваме.

# 58
  • Мнения: 47 352
Мнението ми съвпада напълно с това на Как` Сийка.
Ако съм доволна от дадено място просто ще се върна пак, ще спечелят сигурен клиент и ще го препоръчам на още, което ще донесе доходи на всеки работещ там.
Наистина е прието в някои страни, но винаги съм се чудила защо само за определени неща, а други, при това много сериозни, като примера с учителите - не...

...На камериерките също не им влиза в работата да ми сгъват и нареждат дрехите или да правят фигурки на животни от хавлиени кърпи...
Не е сигурно. Може пък работодателите им да го изискват.

# 59
  • Мнения: 28 937
На камериерките също не им влиза в работата да ми сгъват и нареждат дрехите или да правят фигурки на животни от хавлиени кърпи, а когато това е придружено и с идеална чистота, мисля че има за какво да сме им благодарни.

Интересно, какво ли влиза в длъжностната характеристика на една камериерка, ако не изброените от теб неща? Да пее песни за лека нощ?  Laughing
Както и да е, разбирам да се отблагодариш на обслужващия персонал, защото си се почувствала специална, няма лошо, а и така е редно. Но да вменяваш вина на клиентите, че са виновни за ниските заплати в сектора е, меко казано, нахално.
Между другото, на циганките, които метат улицата пред дома ти, даваш ли подаръчета и какви? Така де, не са длъжни да метат качествено, ако не са стимулирани подобаващо. То сигурно затова и спряха да мият улиците – защото никой не ги стимулира бакшишно. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт