Частни училища - информативна тема 15

  • 132 511
  • 752
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 62 595
Говорим си за изпити предимно и как уж му казват тест за училищна готовност и уж няма нужда от никаква подготовка. Най-малкото част от нещата са заложени по програма в детските градини, колкото и повърхностно да е.
Колкото до полезността след приема, трябва да се отдели много време детето да се обследва. Един тест е само един от инструментите. Аз написах какво гледам в човека, а за една или друга липса съм получавала всякакви обяснения. Много внимателно се отнасям към тестовете, особено такива като рисунките. На мен повече ми говори частта с прерисуването на точките и езиковите въпроси.

# 271
  • София
  • Мнения: 15 170
Говорим си за изпити предимно и как уж му казват тест за училищна готовност и уж няма нужда от никаква подготовка. Най-малкото част от нещата са заложени по програма в детските градини, колкото и повърхностно да е.
Колкото до полезността след приема, трябва да се отдели много време детето да се обследва. Един тест е само един от инструментите. Аз написах какво гледам в човека, а за една или друга липса съм получавала всякакви обяснения. Много внимателно се отнасям към тестовете, особено такива като рисунките. На мен повече ми говори частта с прерисуването на точките и езиковите въпроси.
То е комплексно, Анди, говори за нивото на развитие на детето, а не за това какво е запаметило. И то има стойност ако провеждащият теста гледа всичко останало, разпита хубаво детето по онова, което нарисувало и прочее.
Иначе знаеш, че психологическите анализи по рисунка и аз ги недолюбвам, ама и разбирам, че с деца, които не са навикнали да разговарят и вербализират нещата няма много други опции за работа ако имат проблем. Peace

# 272
  • Мнения: 477
За дефицитите се прави цялостно обследване, което може да отнеме дни.
Опитен педагог ги вижда в първите 5 минути.

# 273
  • София
  • Мнения: 62 595
Не се съмнявам - той е бог и цар. Много обичам, когато опитни педагози за пет минути диагностицират хиперактивност, аутизъм, дислексия и умствена изостаналост. На него жокер му не требе - скакауец!

# 274
  • София
  • Мнения: 19 953
За дефицитите се прави цялостно обследване, което може да отнеме дни.
Опитен педагог ги вижда в първите 5 минути.
Афтършок например  Mr. Green

Много порочна е практиката да има изпити за толкова малки деца. Но пък иначе как да бъде направен подбор при голям наплив? Затворен е кръгът..

# 275
  • София
  • Мнения: 15 170

Много порочна е практиката да има изпити за толкова малки деца. Но пък иначе как да бъде направен подбор при голям наплив? Затворен е кръгът..
Ами като официално извадят реалните си критерии – произход и подходящ темперамент. В други страни престижните частни училища са така. Записване едва ли не преди раждането, а за някои отваряне на процорец за кандидатури веднъж годишно за час. И приемат когото си решат от външните на средата. Вътрешните са си приети по рождение. Отделно и таксата непосилно висока и панаирите занулени почти.

# 276
  • Мнения: 477
Не се съмнявам - той е бог и цар. Много обичам, когато опитни педагози за пет минути диагностицират хиперактивност, аутизъм, дислексия и умствена изостаналост. На него жокер му не требе - скакауец!
То се вижда. Дай му да препише 3 изречения от дъската и веднага ще видиш дислексията, ако я има. Виж го как се държи и какво говори за 5 минути, и ще видиш аутизма или умствената изостаналост.

Наистина ли си толкова неинформирана, или се заяде само защото аз изказах мнението? newsm78

# 277
  • София
  • Мнения: 62 595
Грънци ще видиш! Имаш лошия късмет, че съм информирана, иначе щях да ти повярвам. Лошото е, че родителите ще ти повярват и ще ги докараш хората до инфаркт.

# 278
  • Мнения: 477
А, да добавя, и дефицита на вниманието ще видиш, като след 20 минути още преписва първата дума. И хиперактивността се вижда, като го накараш да седне да препише.

Странно и обезпокояващо е, че родителите не забелязват признаците на някои често срещани заболявания. А трябва само да се вгледаш за няма и 5 минути.

# 279
  • София
  • Мнения: 62 595
То и на учителки-диагностички им се виждат някои работи. Ако толкова разбираха, щяха да съумеят да работят с деца с дефицити, а не да вдигат ръце или да гледат да ги разкарат, за да не им пречат. Вижда се колко знаят учители - най-зле се справят тези като теб, дето диагностицират за 5 минути.

# 280
  • Мнения: X
Аман от такива даскалици, които за 5 мин. лепят етикети.
И много уважавам истинските учители, но даскалиците хич.

# 281
  • Мнения: 477
То и на учителки-диагностички им се виждат някои работи. Ако толкова разбираха, щяха да съумеят да работят с деца с дефицити, а не да вдигат ръце или да гледат да ги разкарат, за да не им пречат. Вижда се колко знаят учители - най-зле се справят тези като теб, дето диагностицират за 5 минути.
Това, че можеш да диагностицираш проблем, не означава, че можеш да го лекуваш, или да налееш въпреки проблема. Означава единствено, че виждаш проблема. Като видиш инвалид, не можеш да го научиш да ходи, но знаеш, че е инвалид още в първата минута, защото е очевидно, нали?

Там, където няма смисъл да се налива, някои избират да не наливат. В СС има ли деца с дефицити и СОП-ове? В АК има ли такива?

# 282
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо не можеш да диагностицираш, защото не ти е работа - нито си обучена, нито имаш знанията. На око може и комшийката да диагностицира също толкова успешно, колкото и ти - горе-долу на едно махленско ниво сте като знания и опит. И като го виждаш проблема, ако изобщо виждаш правилния проблем, и кво, скръстваш ръце и викаш "махнете го това сопче от тук, че ми пречи, не ми е работа да се занимавам с него"! Ай, стига си писала глупости, че ме вбесяваш вече!

# 283
  • София
  • Мнения: 19 953
Голям автогол... Mr. Green Нали все  слушаме, че децата са тъпички и че това е нормално предвид  ограничения капацитет на родителите им, значи пада  цялата тежест и отговорност по разпознаването на разни проблеми на плещите на супер учителите, способни да диагностицират всичко за 5 мин. Е, как се получава тогава така, че редица  суперменки от гилдията не разпознават ни дислексия, ни  дискалкулия, ни хиперактивност и сие, а определят децата на родителски срещи като безхаберни, мързеливи и невъзпитани... Или още по-лошо: знаят за проблема, но не полагат и грам усилие в посока овладяването му. Помагах (всъщност още помагам) по математика на съседско дете с дислексия, заради което се зачетох миналата в темата за деца със СОП в бг мама, с цел да почерпя опит от списващите там майки. Косата ми буквално се изправи от описанието на подхода на някои "супер" диагностички... Някои от тях дори ресурсни учителки...

Последна редакция: пт, 30 сеп 2016, 22:50 от пенсионирана русалка

# 284
  • Мнения: 477
Имаш проблем с нервите. Не чети, като не можеш да контролираш емоциите си. Или реагираш толкова емоционално, защото проблемът те засяга лично?

Човек трябва да е реалист. С проблем или без, като си затваряш очите и свиркаш с уста, не си правиш услуга. Та има ли СОП-ове в СС и АК? Не, разбира се.

Пенси, никога не съм твърдяла, и няма да ме чуеш да твърдя, че всички от гилдията ни стават за нещо. Има много учители, които си няма понятие какво и защо се случва. Но на родителската среща не можеш да кажеш, че нечие дете има дислексия, умствено изоставане, аутизъм, или каквото и да е, дори да е очевадно. Пред родителя казваш последствията от проблема, без да намекваш, че има такъв. Кажеш ли какъв е проблемът, ще се случи това, което става сега в тази тема - "ти каква си, ти нищо не разбираш, не си завършила медицина, махленско ниво, тралала".

Общи условия

Активация на акаунт