Частни училища - информативна тема 15

  • 132 297
  • 752
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 1 007
Всяко дете, поне според това, което съм учила като социолог, е може да се развие равномерно и хармонично поне до края на основното образование. После може да се профилира, но да му приписваме математически или други заложби, когато е на 6-7-8 ми се струва меко казано несериозно. Това, което ще покаже и плод на образование, т.е. учило е, упражнявало е достатъчно и е развило.Ако не показва по литература същото, което показва по математика ми се струва по-добре да се обърне внимание на литературата, отколкото да се запише в математическа паралелка и завинаги да настоява, че е математик и затова не умее да разказва. Или рисува. Мое мнение, разбира се.


Това е много вярно. На същото мнение съм.

# 316
  • Мнения: 7 667
Вие не помните ли, че ние нямахме оценки до 3-ти клас. Даваха свидетелства в края на годината, където пишеше с колко "минаваш" в по-горен клас, обаче през годината ние като ученици не знаехме нищо за никакви оценки. Те учителите са си пишели оценки в дневника, но децата не знаеха изобщо за това. Чак в четвърти клас ни въведоха бележници и оценки.

# 317
  • София
  • Мнения: 1 262
Категорично съм против оценките. Това, което Бояна е описала е правилното за мен. Искам да знам какво върви добре и какво не, за да може да се работи с детето.

# 318
  • Sofiq
  • Мнения: 722
В Питагор сега на сина ми в 3 клас, освен стандартните оценки учителките въведоха нещо като електронен дневник, в който всяка седмица получаваме информация кои са домашните и какво е взето през седмицата, бележки за представянето на детето и на класа като цяло, резултати от контролни и др. Намирам това за голямо подобрение, спрямо миналата година и вярвам, че това е посоката в подобряването на обратната връзка учител-родител. Надявам се всички училища-и държавни и частни да го възприемат и да не го считат за някаква ВИП услуга, а за нещо нормално.

# 319
  • Мнения: 477
В Питагор сега на сина ми в 3 клас, освен стандартните оценки учителките въведоха нещо като електронен дневник, в който всяка седмица получаваме информация кои са домашните и какво е взето през седмицата, бележки за представянето на детето и на класа като цяло, резултати от контролни и др. Намирам това за голямо подобрение, спрямо миналата година и вярвам, че това е посоката в подобряването на обратната връзка учител-родител. Надявам се всички училища-и държавни и частни да го възприемат и да не го считат за някаква ВИП услуга, а за нещо нормално.
Мхм. И кой ще го попълва в полунощ?

Родителите не разбират колко много работа имаме, включително по излишна бумащина, и смятат, че е много лесно да се попълва всеки ден още нещо, отгоре на всичко, което има да се прави. Работата на учителя не свършва с изпяването на урока и писането на оценки. Още 2 пъти по толкова работа имаме после - да проверяваме на всяко едно дете няколкото попълнени или изписани страници, домашните и от време на време контролни, да водим дневника, да подготвяме уроци за следващия ден по всички предмети /или за всички класове/. Кога смятате, че спим?
Живеете в някакъв фантастичен свят, в който учителите си клатят краката и скучаят newsm78 Та да им плеснем допълнително ежедневна работа.

Малко ли обратна връзка имате с оценките? С ежедневния контакт с класния ръководител, като си взимате децата? Телефони нямате ли?

# 320
  • Мнения: X
Абе ти от къде изпълзя? Опазил ни Господ! Ще бачкаш, ако искаш да ядеш. Учителите имате достатъчно привилегии, като повече отпуска, ранно пенсиониране и т.н.

elica1051 ежеседмичната обратна връзка е едно от най-полезните неща на ЧУ. При нас се случва с мейли все още и силно се надявам да въведат скоро електронен дневник.

Последна редакция: пн, 03 окт 2016, 17:17 от Анонимен

# 321
  • Мнения: 6 640
AfterShock, баба ми е била учителка преди 30 години в елитно тогава столично училище. на ръка е водила досиета на целия клас, на който е била класна, с описание как се справят по всеки предмет, на социалните умения и оценка на поведението на всеки ученик. плюс и посещенията в дома на всеки ученик веднъж на срок, като е давала оценка за средата, в която детето живее и учи. щом тогава са могли, не разбирам защо сега да не може, но явно липсва и желание.

# 322
  • Мнения: 477
AfterShock, баба ми е била учителка преди 30 години в елитно тогава столично училище. на ръка е водила досиета на целия клас, на който е била класна, с описание как се справят по всеки предмет, на социалните умения и оценка на поведението на всеки ученик. плюс и посещенията в дома на всеки ученик веднъж на срок, като е давала оценка за средата, в която детето живее и учи. щом тогава са могли, не разбирам защо сега да не може, но явно липсва и желание.
И сега имат досиета Rolling Eyes От описаното, само по домовете не ви ходим.

Ще бачкаш, ако искаш да ядеш. Учителите имате достатъчно привилегии, като повече отпуска и т.н.
"Бачкам" достатъчно. Като започнеш да работиш още един час отгоре, тогава и аз ще про-бачкам.

Последна редакция: пн, 03 окт 2016, 21:27 от Tatti

# 323
  • Мнения: X
AfterShock, баба ми е била учителка преди 30 години в елитно тогава столично училище. на ръка е водила досиета на целия клас, на който е била класна, с описание как се справят по всеки предмет, на социалните умения и оценка на поведението на всеки ученик. плюс и посещенията в дома на всеки ученик веднъж на срок, като е давала оценка за средата, в която детето живее и учи. щом тогава са могли, не разбирам защо сега да не може, но явно липсва и желание.
И сега имат досиета Rolling Eyes От описаното, само по домовете не ви ходим.

Ще бачкаш, ако искаш да ядеш. Учителите имате достатъчно привилегии, като повече отпуска и т.н.
"Бачкам" достатъчно. Като започнеш да работиш още един час отгоре, тогава и аз ще про-бачкам.
Защото знае как някои учители скипват работно време именно от часовете за проверка и други подобни дейности. Малцина са учителите, работещи часове над норматива си. И се случва в училища, които имат проблем с персонал. Примерно минимум норматив:  "Учителска длъжност в I-IV клас  - 21 седмично"
 Ааа забравих лекторските - плащани над заплатата. Там е разковничето.
Пропуснах и друга привилегия - добавки към пенсията от учителския фонд, който е изцяло за сметка на държавата.
И хич не искам погрешно да ме разбират. Не съм против нито привилегии, нито високи заплати на учителите. Ама само на тези, които си ги заслужават. С подобно мислене като горното, даскалите затова нямат висок статус и популярност в обществото. Защото мършата мирише много и заглушава веднагически крехкия парфюм. А пък сърцати учители и без да им е вменено подобно нещо като задължение, го правят в името на децата.

Последна редакция: пн, 03 окт 2016, 21:26 от Анонимен

# 324
  • Мнения: 6 640
ако и сега имат досиета, то не виждам какъв е проблема информацията в тях просто да се сподели с родителите.  Peace или ако някой иска да се запознае с това строго засекретено досие, което иначе прилежно се води, какво да направи, да подаде заявление по онзи закон за достъп до информация ли  Laughing

# 325
  • на път
  • Мнения: 2 804
В Питагор сега на сина ми в 3 клас, освен стандартните оценки учителките въведоха нещо като електронен дневник, в който всяка седмица получаваме информация кои са домашните и какво е взето през седмицата, бележки за представянето на детето и на класа като цяло, резултати от контролни и др. Намирам това за голямо подобрение, спрямо миналата година и вярвам, че това е посоката в подобряването на обратната връзка учител-родител. Надявам се всички училища-и държавни и частни да го възприемат и да не го считат за някаква ВИП услуга, а за нещо нормално.

Моите деца са от 3 години в Увекинд и този начин на работа е принцип там. Големият е в 6 клас и от тази година по някои предмети има "виртуална класна стая" - там контактува с децата и преподавателите, задава въпроси, получава домашни и информация.
4 пъти на учебна година получаваме подробен профил на детето, в който е отразено всичко свързано с него по предмети, комуникация, социален статус и пр.

# 326
  • София
  • Мнения: 62 595
То си е досадно, не зная как издържат учителите. Всеки ден да пишат за всяко дете в нещото като електронен дневник, и ако има два-три класа, направо може да лудне, кога ще си прави сценария за следващия ден!

# 327
  • Мнения: 19 993
При нас пращат информация в дневника за материала и напредъка на няколко седмици. Класната малко по-често.
Учителите в ДУ наистина са затрупани с безсмислена бумащина, която често не е свързана с доклади за децата. Силно се надявам в ЧУ да не ги карат да правят подобни неща.

Да ви питам при вас явяват ли се за сертификати по езика?
Нещо не ми е ясно за какво са им тези сертификати преди седми клас.

# 328
  • София
  • Мнения: 15 163


Да ви питам при вас явяват ли се за сертификати по езика?
Нещо не ми е ясно за какво са им тези сертификати преди седми клас.
За да се въртят едни пари. Иначе не е лошо да има някакво външно оценяване, за да се види на какво ниво са, но и на какво ниво биха могли да са... Повече от В1 никой не може да докара преди гимназия, даже и да е нейтив, защото няма речников запас и не само. За много неща се иска възраст и общо образование.

# 329
  • Мнения: 7 667
Аа, не е вярно, в Света София има деца излизат и с С1 след 7-ми клас, а масово били с В2, доколкото знам.

Общи условия

Активация на акаунт