Седмокласници - есенно, начална

  • 59 651
  • 744
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 19 925
Мама Мими, вярвам, че специално в ЕГ няма да се промени това дори и при дадената на училищата свобода за определяне начина на балообразуване, тоест ще се запази схемата за равна тежест на двата изпитни предмета. Защото хората си имат своята обосновка за включване и на двете оценки с еднаква тежест. Констатирали са през годините си опит, че успешното изучаване на езици не е никак строго свързано с литературни заложби. Още повече, че от години в ЕГ рядко (да не кажа въобще) се изучава литература на езика. Подготовката тече предимно в посока усвояване на елементи за разни  изпитни формати - граматика, трансформации на граматични категории, четене с разбиране, слушане с разбиране, писане на текстове по зададена тема с лимитиран брой думи. И не е нужно да си хуманитарно ориентиран, та да се справиш съвсем успешно с такова обучение. И за пример на невярващите, познавам дете, набор на голямата ми девойка (от старото й училище), с оценка по езика на ДЗИ с повече от единица по-висока от тази по БЕЛ (яви се на нея, за да си вдигне дипломата, знаейки че няма да се справи достатъчно добре на задължителната по БЕЛ) и с резултат 5,95 от трета матура (по математика, искана от чужд ВУЗ)... Та дотук с легендата за обвързаност на БЕЛ и изучаван език.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 11:00 от пенсионирана русалка

# 346
  • България
  • Мнения: 2 164

Привет и от мен. Не съм съгласна с написаното и ще се обоснова. Аз преподавам математика в 73.СУ. Ще защитя мнението си, не само защото преподавам математика.
............................
Знаете ли, че в Сингапур (една от държавите с най- висок процент от НВП за образование и една от най-развитите) основно се набляга на граматика, математика и природни науки? Не на психология и история...

 Напълно съм съгласна с теб, с едно уточнение: На Запад психология се води science, а не хуманитарна наука.  Peace

# 347
  • Мнения: 231
Доколкото балът за прием се определя от самото училище , което би следвало да определя подбора според програмата си, би следвало да има някаква аргументация. Но пък може би единственият мотив е да подбират най-силните и учещи деца. И целта им не е да доразвият езиковите умения на моето или на чибиното дете, а да работят с най-мотивираните или талантливите.

А другият мотив според мен е делегирания бюджет. В нашият град в МГ в пети клас тази година има две паралелки, в 8 клас - 5. В езиковата - 9 паралелки. Ми то за другите училища, тъй наречените професионални гимназии не останаха деца.
Относно сложността на задачите - и аз без проблеми се справих с пъвия модул. Наистина сега им е по-лесно на учениците. Скоро попаднах на това:

http://timeallnews.ru/index.php?newsid=18598

Верно, че е за 11 клас, ама важи и за останалите. Тенденцията е световна ...

# 348
  • София
  • Мнения: 19 925

Привет и от мен. Не съм съгласна с написаното и ще се обоснова. Аз преподавам математика в 73.СУ. Ще защитя мнението си, не само защото преподавам математика.
............................
Знаете ли, че в Сингапур (една от държавите с най- висок процент от НВП за образование и една от най-развитите) основно се набляга на граматика, математика и природни науки? Не на психология и история...

 Напълно съм съгласна с теб, с едно уточнение: На Запад психология се води science, а не хуманитарна наука.  Peace

Софи, едно уточнение и от мен Simple Smile. "На Запад" е малко обобщаващо. В Германия например има университети, в които психология се завършва и с bachelor of arts, не of science Peace

# 349
  • България
  • Мнения: 2 164
И в УК има университети с този вариант, но клиничната е bachelor of science.  Peace

И аз да се дозабъркам в темата Wink: За мен най-лесно учат езици музиканти и математици. Едните усещат нюансите на звуците, а другите "хващат" конструкцията. Това е мое лично мнение и не ангажирам никого с него.  Peace

# 350
  • София
  • Мнения: 19 925
Скрит текст:
Софи, на гости съм на девойката... Прочетох й написаното от теб ( с което, апропо, съм напълно съгласна) и тя ми каза: "Благодаря ти, че като си видяла, че съм музикална, си ме завела на крупната възраст от 3 години във вокална група и че все си повтаряше през годините колко готина и красива наука е мат, та ме зарази и с този "вирус"...  Ако не беше го направила, нямаше да си комуникирам сега свободно на два чужди езика. Mr. Green И ето, заслугата пак излезе твоя...
Майтап, майтап, ама с голяма доза истина..

Последна редакция: чт, 13 окт 2016, 10:46 от пенсионирана русалка

# 351
  • Мнения: 867
Само да вметна, че виждам масово възмущение, че не можете да видите входните на децата. На нашите също не им ги дават за вкъщи, но им ги дават да ги разпишат.  Ами, точно тогава е момента, ако не са им събрали телефоните да ги използват за нещо полезно и за секунда да снимат работите си - бързо и удобно (не, че моя винаги се сеща до го направи).

# 352
  • Мнения: 430
Само да вметна, че виждам масово възмущение, че не можете да видите входните на децата. На нашите също не им ги дават за вкъщи, но им ги дават да ги разпишат.  Ами, точно тогава е момента, ако не са им събрали телефоните да ги използват за нещо полезно и за секунда да снимат работите си - бързо и удобно (не, че моя винаги се сеща до го направи).

В училището на дъщеря ми водят при директора ако снимаш. На РС ни казаха, който иска да види писмена работа на детето си е добре дошъл в училище.  Не се дават за подпис и не се разрешава снимане.

# 353
  • Мнения: 14 133
Мама на Нигара страхотна е дъщеря ти.  bouquet
И ние не видяхме входните по БЕЛ и АЕ.
Показали ги на децата да си видят грешките.   Rolling Eyes

# 354
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Много красива Ниагара. Голяма стихия това дете. Да ви е живо и здраво.

# 355
  • Мнения: 1 272
Има няколко варианта според мен, за да не  връщат входните /предположения/:
  - трябва задължително да останат за архива на учителя
  - страхуват се, че ако ги раздадат за вкъщи после децата може да не ги донесат всичките
  - може би се страхуват да не понесат критика относно трудността на материала и задачите, които са в теста
   -може би се страхуват да не понесат критика относно оценяването на дадена работа
   -може да има вътрешна наредба да не се връщат
   -ако действително тази оценка не се взима под внимание при крайното оценяване този тест може е сам за информация на учителя какво не е усвоено от класа
    -може просто от тази година да имат нареждане тези тестове да се правят за "отбиване на номера" т.е. да се правят, но без никаква тежест. Дали това ще важи и за изходните нива?

Не разбирам защо е тази тайнственост.
Едно е ясно-това да не можеш да си видиш грешките и коректността на оценяването не е в полза на ученика.

# 356
  • България, София
  • Мнения: 1 882
Mama na Niagara, прекрасно момиче имаш  Heart Eyes Да е жива и здрава и много да се гордеете с нея.

По повод на дискусията, аз смятам, че оценките от двата предмета трябва да бъдат с еднаква тежест. Аргументи прочетох най - различни, но така е най - справедливо и равнопоставено за всички. Децата си знаят, че с тези предмети се кандидатства, родителите също, всеки преценява как да се подготвя.

По АЕ на входното сме с 5. От целия випуск само едно момченце от класа на дъщеря ми е с 6. Всички останали са допускали глупави грешки, както сподели моята девойка. В това число и тя  Mr. Green Работата, както и по останалите предмети, не съм видяла.
Вчера госпожата по математика за първи път им събрала телефоните. Явно ще се въвежда тази практика и при тях. Нямам против, въпреки, че дъщеря ми е дисциплинирана и по време на час телефонът е прибран.

# 357
  • София
  • Мнения: 15 954
Mama na Niagara, имаш интересно и нестандартно дете.  Hug

# 358
  • Мнения: 14 133
viola2003, имаш много правилни предположения.  Peace
За НВО и балообразуването е ясно, че ще го натискаме да се подготви достатъчно добре и по БЕЛ и по МАТ.  Peace

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 13:25 от chibi

# 359
  • Мнения: 231
Viola2003, моето мнение по предположенията ти:

 - трябва задължително да останат за архива на учителя - да, трябва да останат, но нали ученикът ще ги върне, след като ги е предоставил на родителя за подпис и оглед? Значи отпада.
 - страхуват се, че ако ги раздадат за вкъщи после децата може да не ги донесат всичките - звучи ми най-правдоподно.
- може би се страхуват да не понесат критика относно трудността на материала и задачите, които са в теста - Wink, едва ли.
   -може би се страхуват да не понесат критика относно оценяването на дадена работа - нали имат скала с точки. Колкото точки - такава оценка.
   -може да има вътрешна наредба да не се връщат - не мисля
   -ако действително тази оценка не се взима под внимание при крайното оценяване този тест може е само за информация на учителя какво не е усвоено от класа - може
    -може просто от тази година да имат нареждане тези тестове да се правят за "отбиване на номера" т.е. да се правят, но без никаква тежест -  newsm78 има и тук някаква логика. Ама пък да "отбиват номер", знам ли. Не ми се вярва.

И все пак си мисля, че зависи от преподавателя. На малкия класната нищо не дава - на 20 имаме род. среща и там ще ни ги предостави за подпис. Така е правила винаги. На седмокласника - някои ги видях, други не съм. Може би и тях на родителската, знам ли?

Общи условия

Активация на акаунт