Седмокласници - есенно, начална

  • 59 656
  • 744
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 19 925
Напротив, допускам.. И тогава картинката е още по-нечестна за две деца, на които езиците им вървят еднакво добре. Дете с 5,90 по бел и  примерно 3,80 по мат ще има по-висок бал и ще е "по-заслужило" прием от друго с  5.90 по мат и 5,10 по БЕЛ... Без да се вземе предвид, че на практика второто е комплексно по-добре представилото се. Откъде накъде първото да има аванс при прием в гимназия, която дори НЕ е хуманитарна? И именно защото право на такъв аванс няма и второто, най-добре е  тежестта на двете изпитни оценки да е еднаква...

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 01:26 от пенсионирана русалка

# 331
  • Мнения: 14 133
Логично е деца, на които се отдават много повече чужди  езици да имат по-голям шанс да продължат в училища със засиленото им изучаване.

# 332
  • Русе
  • Мнения: 12 211
 Доколкото балът за прием се определя от самото училище , което би следвало да определя подбора според програмата си, би следвало да има някаква аргументация. Но пък може би единственият мотив е да подбират най-силните и учещи деца. И целта им не е да доразвият езиковите умения на моето или на чибиното дете, а да работят с най-мотивираните или талантливите. Моето дете не полага никакви усилия за чуждите езици и пише на английски по правилно от на български, а той пише доста правилно на български. Но не съм сигурна в една езикова гимназия когато имат не 10, а 100 думи на ден, и когато трябва да разказва история на английски и съответно да си седне на дупето и да чете вече, ще го прави.
   Друга тема си е математиката. Какво се учи в основното ниво. Колко се учи и как се затвърждава и как се определя минимума за оценяване. Забелязвам в класа на детето ми, че почти всички се затрудняват и са ги юрнали масово на уроци и курсове.И продължават да редят ниски оценки. То хубаво, ама на курсовете няма подчертана обратна връзка с детето. И ако то е като моето и предметът му е по-абстрактен от китайския няма голяма полза.Или пък решаването на голям брой задачи при нас съм забелязала, че води до автоматизиране за момента, без осмисляне и още на другия ден застава пред задача, все едно че за първи път вижда подобна. Работя с него ежедневно и постоянно и се стремя да намеря обяснение за всяка негова грешка, за да му я покажа. В клас няма време за това. Търся по комплексни задачи за упражнение, където се преплитат няколко правила, за да ги разграничи и приложи по осъзнато. Карам го чест сам да си измисля задачи.
    По принцип и той и аз предпочитаме МГ.билогия или АГ. Но съм се подготвила и за неуспех в това отношение. Ще съжалявам единствено за средата, подбрана точно с мотив - най-мотивирана.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 07:54 от A m b e r

# 333
  • Мнения: 169
Ето я наборката и двете й хобита.Висока е 150 ,35кг. Родена е на 28.09.2003г.
Скрит текст:
и
Скрит текст:

# 334
  • Мнения: 9 488
За МГ съм съгласна, че акцентът трябва да пада на математиката (както и си е дори към момента). Там най-добрият вариант би бил външен, отделен изпит, както е в НПМГ. Но за ЕГ така и не разбрах ежегодните дискусии за недомисленост в  приема с равна тежест на бг и мат. За мен точно такъв трябва да е. Езиковите гимназии са си общообразователни училища. Peace В 11 и 12 клас дори няма предмети на езика, получава се така, че часовете по съответните профили надминават като брой тези по езика. Ганис назад го е казала. Никаква гаранция няма, че справилият се отлично на изпита по БЕЛ ще е непременно добър в усвояването на немски/френски/испански.....На същата логика може да се каже, че лесно изучават език и  децата, които са на ТИ с математиката, защото те правят взаимовръзки, аналогии и прочие. юно и това е условно и индивидуално. Всеки родител просто някак неволно дърпа в посока предмета, който повече върви на детето му и му се иска на тази база да става класирането. А истината поне за мен е, че оптималният прием в ЕГ специално трябва да се базира именно на равнопоставеност на мат и БЕЛ. И смятам, че ЕГ едва ли ще променят нещо в тази посока, каквато и свобода да имат.
newsm10
В добавка само - в ЕГ има паралелки с хуманитарен профил (акцент история и литература) и с природоматематически профил, като броих наскоро и вторите май са повече  newsm78.
Наблюдението ми е, че не повече от 10% от завършилите ЕГ продължават с филологически или други хуманитарни специалности.

# 335
  • Мнения: 9 488
По другата тема, за показването на контролните (всякакви писмени работи) - миналата година беснеех по БЕЛ, че им се даваше вкъщи за подпис само листчето с отговорите (т.е. аз подписвам, че съм запозната с това, че отговора на въпрос 5 e а), а не б), но кой отговор какво гласи и какво е съществото на грешката... "теста е моя интелектуална собственост, може да ми я използвате и разпространите!"  ooooh!) )Сега аналогична глупост по всички предмети...
Вчера му върнали входното по физика. Той си знаеше предварително няколко грешки, след като пита вечерта брат си... но другите не знаеше какви са и така и не разбрал "Броя на грешките ми е както очаквах, но не видях какво е правилното... де да знам какво значи отговор в)!?!" newsm78 Е бива ли така!?!

# 336
  • Пловдив
  • Мнения: 10 447
Не виждам смисъл от този спор. В ЕГ винаги се е влизало с два изпита. Едно време изпитът по МАТ беше доста по-сложен, поне по мое виждане.
Сегашното ниво на НВО по МАТ не е космически високо, напротив. Първият модул е изключително лесен. В последните 2 години става все по-лесен. Не ти трябва да си математически гений, за да се справиш с него на ниво, което да позволи прием във всяко едно училище. Като изключвам София, където конкуренцията за определени гимназии е жестока.

Логично е деца, на които се отдават много повече чужди  езици да имат по-голям шанс да продължат в училища със засиленото им изучаване.

Защо ми се струва, че ти се губи основната идея на всеобщия прием след 7 клас, предвиден тази година. Всички ще бъдат класирани в някакви паралелки със засилено изучаване на език. Дори и в професионалните гимназии с прием след 7 клас се учи чужд език поне по 13 часа седмично.
Ако на детето ти не му стигне балът за ЕГ, има паралелки с хуманитарен профил с по няколко разновидности, където оценката по БЕЛ се утроява. Хорариумът по език в 8 клас на тези паралелки е същият като в ЕГ. Пък после, като е толкова добър по езика, да се явява на изпит след 8 клас и да се бори за влизане в ЕГ. Хайде стига апокалиптични картини. Правете сега, каквото е нужно, пък резултатите ще се появят. Както казва една съфорумка с две момчета в ЕГ /ако не се лъжа единият съвсем не беше блестящ математик/, няма невъзграден труд /перифразирам/.  Peace

И между другото, няма човек, който да не може да научи един език. Всичко е въпрос на положени усилия. Един учи едно нещо за един час, друг - за три часа, но и двамата го научават. При добро желание, разбира се. За мен това е абсолютно валидно и за математиката. А един познат учител пък казваше, че математическият мозък учи езици много по-лесно.   

# 337
  • Пловдив
  • Мнения: 1 175
Абсолютно съм съгласна, че изпитът по математика не е като едно време, щом и аз успявам да се справя със задачите  Mr. Green. Мисля, че оценките по двата предмета са най-справедливото решение.


И между другото, няма човек, който да не може да научи един език.
Ааа, има, има. Познавам един такъв. То не бяха курсове, то не бяха уроци, еми не можа да го научи този английски и това е.

# 338
  • София
  • Мнения: 19 925
Напълно съм съгласна с Дънди. Хем сърби, хем боли се получава...Искаме езикова, ама в нея да се приема като в хуманитарна. Не искаме хуманитарни паралелки със същия хорариум от часове по езика, защото пък средата може и да не е като в ЕГ. И казаното от познатия й учител по мат също е много вярно според личните ми наблюдения. Деца, идващи от МГ и сблъскали се с немски за 1 път на 15.09 в 8 клас, една година по-късно често изпреварват други на изпита за лайстунг в НЕГ (провеждан от немци изцяло и в писмената, и в устната част), изучавали езика интензивно от 1 клас в училища като 20-то, 73-то, тези към Шилер или някои частни  и спрягани от родителите си точно като хуманитарно насочени с изявен афинитет към езиците. И теорията отива на прах, защото се оказва, че математикът за 1 година е научил на такова ниво езика, което литераторът не е добутал за 8. Разбира се, първите 7 предвид възрастта на децата са били на друг принцип, но все пак са дали  една добра основа, за да може при еднаквата за две такива деца система на работа в 8 клас аванс да има все пак училото.. Разбира се, винаги има достатъчно примери в различните посоки и точно затова схемата в този й вид за прием си е най-премерена.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 10:05 от пенсионирана русалка

# 339
  • Мнения: 1 240
Ето я наборката и двете й хобита.Висока е 150 ,35кг. Родена е на 28.09.2003г.
Скрит текст:
и
Скрит текст:

Прекрасна е!!

# 340
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Мила Ели_дечкин, БЛАГОДАРЯ ТИ за пожеланията  newsm51
И аз да обобщя - по разказвателните предмети с изключение на географията (където се е представила отлично  newsm10 ) имаме много добра оценка на ВН, по РЕ - също петица. По АЕ вчера правиха входно и каза, че било много лесно пък да видим... По математика целия клас са се изложили (преговаря, преговаря, но г-жата от шести клас не им преподаде целия материал за 6-ти клас както трябва и ето ти пропуски... Thinking). Въпреки това новата добра и строга госпожа (според мен) им е  нанесла оценките.

# 341
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Мила mama na Niagara, МНОГО БЛАГОДАРЯ за слънчевите пожелания bouquet
Съученичка на моята сестра завърши Езиковата гимназия в Плевен и беше много доволна, но... оттогава са изминали доста години, всичко е може би доста променено оттогава  newsm78 Все пак тя завърши 1993 година това училище.

# 342
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Мила mama na Niagara, страхотна ти е щерката - жива и здрава да Ви е newsm10

Много спорна тема сте подхванали с последните постове, майчета - винаги в ЕГ се е влизало с изпити по БЕЛ и по математика и сигурно и тази година няма да се промени това правило.

# 343
  • Мнения: X
Много спорна тема сте подхванали с последните постове, майчета - винаги в ЕГ се е влизало с изпити по БЕЛ и по математика и сигурно и тази година няма да се промени това правило.
Всъщност дискусията беше за тежестта на всеки от резултатите по БЕЛ и математика в балообразуването, а не дали да присъства изобщо.

# 344
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Разбрах, разбрах, Дидева  newsm10

Общи условия

Активация на акаунт