Седмокласници - есенно, начална

  • 59 683
  • 744
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 5 550
Ами, да си организират приема по профили, както е в другите училища, а не изборът да се осъществява в десети клас или там в който избират в някои гимназии.
Дидева, харесвала съм мненията та ти, но последното е недомислено. В ЕГ има нещо прекрасно и това са профилите, които започват в повечето от 11 клас. Казвам го, защото преподавам в такава.

# 316
  • Мнения: X
Ами, да си организират приема по профили, както е в другите училища, а не изборът да се осъществява в десети клас или там в който избират в някои гимназии.
Дидева, харесвала съм мненията та ти, но последното е недомислено. В ЕГ има нещо прекрасно и това са профилите, които започват в повечето от 11 клас. Казвам го, защото преподавам в такава.
Ох, нали и аз това казвам. Щом профилирането е късно, нищо не пречи класирането за него да става късно. Не знам как точно класират децата по профили във въпросните училища, ако желаещите са повече от профила. Но със сигурност не е по удвоената оценка от НВО по математика. Който иска профил математика и информатика, да положи необходимите усилия в осми, девети и десети клас по съответните предмети и класирането да става с резултатите от обучението през тези три години.
Всъщност възможно е да има промени в тази посока. Но нито наредбата за профилираната подготовка е факт, нито съм чела в детайли наредбата за организация на дейностите в частта й за втора гимназиална степен.

# 317
  • София
  • Мнения: 19 926
То така да ставаше.... тази година има 100 желаещи за Математика и информатика, догодина само 20 може да са. Mr. Green И ще назначават и махат ежегодно учители, за да угодят на желаещите. Те учителите без това са кът..

Наистина ми е интересно да разбера от дамите с това мнение защо смятат, че ЕГ са за деца, справящи се по-добре по БЕЛ...та там да е акцентът в балообразуването? Моите впечатления за последните вече 7 години, в които все имам по щерка, две или три накуп в ЕГ, сочат по-скоро обратното.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 23:30 от пенсионирана русалка

# 318
  • Мнения: X
То така да ставаше.... тази година има 100 желаещи за Математика и информатика, догодина само 20 може да са. Mr. Green И ще назначават и махат ежегодно учители, за да угодят на желаещите.
Някъде да съм казала да угаждат? Казах да ги класират. Сега, като са сто желаещи, всички ли ще запишат този профил или ще ги класират по някакви показатели?
Ако за всеки профил има определена бройка никой няма да назначава и освобождава учители.

# 319
  • София
  • Мнения: 5 550
Явно има хора, които не правят разлика между профил математика, профил език и хуманитарен профил. Преди два мои два поста написах мнението си, но явно малко хора го четат. Всеки гледа от собствената си камбанария.

# 320
  • Мнения: X
Явно има хора, които не правят разлика между профил математика, профил език и хуманитарен профил. Преди два мои два поста написах мнението си, но явно малко хора го четат. Всеки гледа от собствената си камбанария.
Ти също гледаш от своята камбанария на учител по математика, колкото и да се опитваш да ни убедиш в обратното.
Между другото и в профил математика езикът може да е профилиращ предмет, така както математиката е в някои гимназии, но това не променя факта, че там математиката има изключителна тежест при балообразуването.

# 321
  • София
  • Мнения: 19 926
Дидева, думата "угаждам" защо я разгледа само в единия аспект- голям брой желаещи и необходимост от класиране... Ами ако желаещите са малко и няма да запълнят хорариума на вече наетия  учител? Тогава какво правим, вербуваме литераторите да запълнят паралелката с мат ли?

И ако Ганис гледа от кабанарията на учител по мат, както твърдиш (въпреки че добре знаеш, че е и родител на дете от ЕГ), то аз споделих мнение на майка с 3 деца в ЕГ, без да съм даскал по каквото и да е..... И след толкова години ПАК смятам, че вярната формула е баш с равна тежест на мат и БЕЛ. За моите 5 години ЕГ и за 7 такива като родител станах свидетел на това как много деца, на които литературата и БЕ са силни предмети, имат затруднения с езика.. Същото важи и за справящи се с мат. Няма правило, затова и оптимално е тежестта на двата предмета да е еднаква. Нито дадености по математика, нито такива по БЕЛ ще гарантират овладяване на езика. Имам приятелка, чийто син е със СРЕ по английски. Но немският не му е стихия, не му върви и това си е.. Та Гаранция Франция.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 23:44 от пенсионирана русалка

# 322
  • Мнения: 14 133
Не коментираме изучаваното в гимназиална степен. Коментираме какво и как да участва в приема.
Езиковите гимназии са си общообразователни училища.
Не, не са. Профилирани са. Може да сравниш учебните им планове с тези на едно общообразователно училище и да видиш разликите.
Да. Дори и по последните промени в образованието се наричат Профилирана английска гимназия ...
Как ще се профилират учениците вътре в тях е отделен въпрос.
Но не е удачно оценките по математика да имат еднаква тежест с тези по БЕЛ за кандидастването за езиковите гимназии след 7-ми клас.  Peace
И ако има деца на които им се отдават еднакво и МАТ И БЕЛ, това не важи за всички.

# 323
  • София
  • Мнения: 19 926
Нали там е проблемът.... Има такива деца, да. Върви им повече БЕЛ. Но това не е никакв гаранция, че утре ще се справят по-добре с новия език от детето, на което мат му върви повече, та да го изпреварят... И за да няма ощетени и в двете посоки, най-добре си е приемът да е с равни като тежест мат и БЕЛ...

# 324
  • София
  • Мнения: 5 550
Нали там е проблемът.... Има такива деца, да. Върви им повече БЕЛ. Но това не е никакв гаранция, че утре ще се справят по-добре с новия език от детето, на което мат му върви повече, та да го изпреварят... И за да няма ощетени и в двете посоки, най-добре си е приемът да е с равни като тежест мат и БЕЛ...

Русалке,  Hug Няма смисъл. Когато децата на пишещите дами станат в 12 клас, тогава ще коментираме. Твоите деца ( голямата е завършила 91 НЕГ с профил МАТ и сега учи в Германия инженерна специалност; малките са в 10 клас),  моята дъщеря завърши 73 СОУ пак с профил МАТ и сега пак учи с МАТ и НЕ.

# 325
  • Мнения: 14 133
Защо не искате да разберете, че има деца със засилено изучаване на чужд език още от 1-ви клас и в 5-ти клас, когато започнат да учат и втори, се вижда, че им се отдават много повече точно те. Съответно са по-добри и  по БЕЛ, отколкото по МАТ.
Затова не трябва да се взимат равнопоставено оценките от БЕЛ и МАТ при кандидатстване след 7-ми клас.
Като имаш желание , можеш да се подготвиш достатъчно добре и по другите предмети пък било то и извън училище.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 00:19 от chibi

# 326
  • София
  • Мнения: 19 926
На същата  логика може да се зададе и обратният въпрос... Laughing На моите деца примерно силата винаги е била в математиката. И са се борили, за да се представят отлично и по БЕЛ. И не виждам как фактът, че математиката им е по-силна, им е попречил да овладяват езика..
Скрит текст:
Голямото ми дете следва нещо, много тясно свързано с мат и паралелно работи в езиков център към университета, ползвайки знанията си по два чужди езика на ниво С1...
Та тогава аз да те питам как така не разбираш, че въпреки че очевидно й вървят езиците и мат, щеше да остане извън ЕГ, ако не беше натиснала педала И по по-слабия си БЕЛ. Или ако бел се утрояваше за сметка на един път мат... Обратното се иска от дете с афинитет към БЕЛ, желаещо да изучава интензивно чужд език. Системата няма как да се съобрази с афинитета на твоето или на моето дете, при положение, че и на двете им вървят езиците.. Търси се онзи вариант, който дава шанс за прием и на двете. А кой как ще си изиграе картите, за да се възползва от този шанс - това е друга тема.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 00:39 от пенсионирана русалка

# 327
  • Мнения: 14 133
И моето ще трябва да се потруди повече по МАТ, като иска да остане в същото училище.
Това е повече от ясно.
Това не променя мнението ми за отношението на оценките МАТ и БЕЛ в балообразуването.

# 328
  • София
  • Мнения: 19 926
Наистина май е излишно да продължавам....  ConfusedСподелих колко много деца има, на които езиците определено им вървят и които обаче биха останали извън ЕГ, ако акцентът в балообразуването е върху БЕЛ...Точно колкото има и от другия тип. Езиковата не е математическа - не може следователно тежестта да е върху мат. Но не е и хуманитарна, та оценката по БЕЛ да е решаваща. При всеки от двата горни варианта би имало множество ощетени деца, затова е намерен най-балансираният... Как предлагаш да се реши такъв проблем -  твоето с 5, 70 по БЕЛ и 5 по мат или моето със същите оценки, но разменени, да бъде прието в ЕГ при условие, че и на двете им харесва да учат чужди езици и последните несъмнено им вървят... С какво едното ще е по-заслужило от другото? И кое да се зарадва на "честта" да бъде прецакано...

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 01:02 от пенсионирана русалка

# 329
  • Мнения: 14 133
И аз спирам, защото се хабя излишно.  Rolling Eyes
Не допускате ли, че могат да възникнат и по-големи разлики между оценките по двата предмета въпреки огромните усилия на учител, родител и дете то се подготви достатъчно добре и по по-слабия ?  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт