Седмокласници - есенно, начална

  • 59 659
  • 744
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 14 133
Според прословутите наредби на МОН не  е ли по желание НВО по чужд език?  newsm78
Или съм си направила грешни изводи?  Rolling Eyes
В нашия град, доколкото знам има точно 4 паралелки със засилено изучаване на НЕ  от 1-ви клас- 3 в нашето училище и 1 в училището на Светльо и Алекс.  Thinking
Памполина , браво на младежа.  Hug
Амбър, аз на такива оценки на входни нива по повечето предмети бих се радвала.
За НЕ и АЕ има по-високи очаквания, но ще видим.  Praynig

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 19:28 от chibi

# 301
  • Мнения: 14 133
Извинявам се, че пиша втори пореден пост, но и аз като Tsv, ще дам банкет за БЕЛ.  Laughing
Моят има 5-ца на входното по БЕЛ и 6-ца на входното по АЕ.  newsm44
Затова за езиковите училища трябва да се взимат преди всичко оценките по БЕЛ и по чужд език .  Peace

# 302
  • Мнения: 169
Mama Mimi, много здраве, щастие, късмет и успехи на рожденника ви. Благодаря  за милите думи. При нас не се взимат телефоните, чувала съм за търсене на покемони в час, ровене в интернет и др.  ooooh!По принцип училището е едно от сериозните в града, но мерки не са взети. От входните нищо не са върнали, само са им ги показали да ги видят. По БЕ_5,АЕ_6,Математика 6,Историята няма да я видя другите предстоят. След 7клас е решила да остава в  същото училище, паралелка математика и информатика, дилемата е, че е с 2език немски а сега учи руски и иска да го продължи. Друга възможност е МГ там паралелката е с руски, но пък училището не й харесвало.  ooooh!

# 303
  • Мнения: 14 133
Мама на Нигара, браво на девойката.  Hug
Дано да реши до края на учебната година къде иска да учи.  Wink
Клубът по стрелба с лък тренира близо до нас.  Hug

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 20:40 от chibi

# 304
  • София
  • Мнения: 5 550
Затова за езиковите училища трябва да се взимат преди всичко оценките по БЕЛ и по чужд език .  Peace
Привет и от мен. Не съм съгласна с написаното и ще се обоснова. Аз преподавам математика в 73.СУ. Ще защитя мнението си, не само защото преподавам математика.
1) Оценката по БЕЛ не я коментирам. Всеки трябва да има познания по граматика и литература на родния си език. Навсякъде в развитите държави е така.
2) Не считам, че отличен на НВО по АЕ например, означава, че детето с лекота ще усвои друг чужд език. Езиковите гимназии са затова, за да дадат старт на нов чужд език.
3) Математиката е  наука, даваща основа на останалите природни науки и не само на тях. Математиката е начин на мислене, на усещане на хармонията и зависимостите, на анализа и синтеза. Това, че едно дете изучава в ЕГ чужд език,не значи, че това дете е хуманитарно насочено. Означава, че то иска да научи езика. Много от децата след завършване на ЕГ кандидатстват в чужди унита- Германия, Холандия, Великобритания и др. И кандидатстват най- вече IT, инженерни специалности, икономика, архитектура, медицина... По- малко са тези, които учат право и психология. Много пъти деца са ме питали "Г-жо, защо сега да уча математика. Аз съм в ЕГ". Знаете ли, как им отговарям? "Защото, ако отидете например в Германия, с какво може да се отличите от германските студенти? С езика няма как, на немците той им е матерен език, няма как да го знаете по-добре. Може да се отличите само с познанията си по другите науки." Децата не отиват в ЕГ само заради чуждия език, а заради средата и останалите дисциплини. И в ЕГ много от тях се учат на съответния език.
Знаете ли, че в Сингапур (една от държавите с най- висок процент от НВП за образование и една от най-развитите) основно се набляга на граматика, математика и природни науки? Не на психология и история...

# 305
  • Мнения: 14 133
Разбира се,  че трябва да се набляга и на математиката , и на природните науки.
Не ме разбирай погрешно.
Но не трябва оценките по  математика да се вземат наравно с тези по БЕЛ за кандидатстване в езикови училища.
По БЕЛ и НЕ и АЕ детето и  само се справя и то твърде прилично.
По МАТ ще ходи на допълнителни занимания точно за подготовка за НВО, за да постигне и там приличен резултат. Ще помагам и аз вкъщи. Но не очаквам същия , както при БЕЛ. Колкото и усилия да положи, силата му е в езиците. Не го подценявам или надценявам. Просто виждам къде какви са му възможностите.  Peace

# 306
  • София
  • Мнения: 5 550
За ЕГ оценките по Мат и БЕЛ трябва да са равнопоставени.

# 307
  • Мнения: 14 133
За ЕГ оценките по Мат и БЕЛ трябва да са равнопоставени.
Защо? Трябва ли бъдещето на едно дете, на което му се отдават езиците, да зависи от това, че не  е чак толкова добър математик?   Rolling Eyes
Или пък обратно , на тези със заложби по математика, от това , че не могат да се справят на същото ниво и с БЕЛ?  newsm78

# 308
  • Мнения: X
За ЕГ оценките по Мат и БЕЛ трябва да са равнопоставени.
Защо? Трябва ли бъдещето на едно дете, на което му се отдават езиците, да зависи от това, че не  е чак толкова добър математик?   Rolling Eyes
Или пък обратно , на тези със заложби по математика, от това , че не могат да се справят на същото ниво и с БЕЛ?  newsm78
Абсолютно. Хубавото на новата наредба е, че дава избор на училищата сами да решат кое НВО с каква тежест да е и оценките по кои предмети от удостоверението за основно образование да са балообразуващи.
Така езиковите гимназии ще могат да сведат влиянието на математиката до минимум, а МГ и ПМГ да включат повече природни науки примерно.

# 309
  • Мнения: 14 133
Дидева,  Heart Eyes
Мислим еднакво .  Peace

# 310
  • София
  • Мнения: 19 925
За МГ съм съгласна, че акцентът трябва да пада на математиката (както и си е дори към момента). Там най-добрият вариант би бил външен, отделен изпит, както е в НПМГ. Но за ЕГ така и не разбрах ежегодните дискусии за недомисленост в  приема с равна тежест на бг и мат. За мен точно такъв трябва да е. Езиковите гимназии са си общообразователни училища. Peace В 11 и 12 клас дори няма предмети на езика, получава се така, че часовете по съответните профили надминават като брой тези по езика. Ганис назад го е казала. Никаква гаранция няма, че справилият се отлично на изпита по БЕЛ ще е непременно добър в усвояването на немски/френски/испански.....На същата логика може да се каже, че лесно изучават език и  децата, които са на ТИ с математиката, защото те правят взаимовръзки, аналогии и прочие. юно и това е условно и индивидуално. Всеки родител просто някак неволно дърпа в посока предмета, който повече върви на детето му и му се иска на тази база да става класирането. А истината поне за мен е, че оптималният прием в ЕГ специално трябва да се базира именно на равнопоставеност на мат и БЕЛ. И смятам, че ЕГ едва ли ще променят нещо в тази посока, каквато и свобода да имат.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 22:47 от пенсионирана русалка

# 311
  • Мнения: X
Не коментираме изучаваното в гимназиална степен. Коментираме какво и как да участва в приема.
Езиковите гимназии са си общообразователни училища.
Не, не са. Профилирани са. Може да сравниш учебните им планове с тези на едно общообразователно училище и да видиш разликите.

# 312
  • София
  • Мнения: 19 925
Че то едното е свързано с другото.... как да не отдаваме значение какво се учи после, ако приемът ще се съобразява с това? Значи ме приемат в ЕГ, защото съм добра по БЕЛ и английски, нищо че последните две години ще съм в профил Математика и информатика/ Биология и химия(за каквото ми е стигнал балът) и ще имам малко часове по езика и гарантирано никакви предмети на него...

Добре, не е общообразователно... поне не на думи. Да, първият и вторият език са профили,ама истината  на практика си е, че големият напън като брой часове по езика е само в 8 клас. После може и да се учат в 9 и 10 клас предмети на езика, но и там с отлични оценки са не набедените за "хуманитарно насочени и справящи се с езици", а тези, които разбират най-вече материала по предмета... Което пак дава преднина на децата със солидни знания по природните и точните науки, не по БЕЛ и английски..

# 313
  • Мнения: X
Ами, да си организират приема по профили, както е в другите училища, а не изборът да се осъществява в десети клас или там в който избират в някои гимназии.
Или обратното. Щом изборът се осъществява примерно в десети клас, детето ще има достатъчно време в осми, девети и десети да наблегне на онези предмети, към които смята да се ориентира. И класирането да става на тази база именно в десети клас.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 23:05 от Анонимен

# 314
  • София
  • Мнения: 19 925
Ами, да си организират приема по профили, както е в другите училища, а не изборът да се осъществява в десети клас или там в който избират в някои гимназии.

Ама ти остави НЕГ, за която намекваш... Приемът в 9 ФЕГ примерно си е по профил от самото начало ( за всичките 4 профила, тоест двата езика и още два предмета). В 73 СОУ третият профил след двата езика е ясен също още с приема. И какво, ще ме приемат в паралелката с Математика 2 равнище от 11 клас, но с утроен БЕЛ и английски... Да не говорим, че само по закон се учи в такива паралелки профилирана математика от 11 клас. Практиката обаче е в такива класове още през предходните години да се постави една по-широка основа от задължителната. И какво - големият литератор още в 9, 10 клас ще се сблъска челно с теореми, които в хуманитарна гимназия никога не би учил...

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 23:11 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт