Първокласници 2016/2017 уч. г. - тема 4

  • 68 677
  • 745
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 4 554
Не се притеснявай  зелено човече, младежът ще свикне. Всичко му е ново, ще се адаптира. Може би трябва да поработите събота и неделя заедно. Така са повечето деца. В тази безработица не виждам как са ти го предложили да напуснеш работа. А пък и повечето деца си стоят по цял ден в училище, не е като едно време както беше.

# 616
  • Мнения: 1 314
С моя син работим събота и неделя. Четох една книга, "Изключителните". Според нея, голямата разлика между децата, които работят допълнително и тези, които прекарват времето си в игра на улицата... Та, тази разлика се появява след лятната ваканция.

Много й се връзваш на тази учителка. Пропускай някои неща покрай ушите си. Догодина септември ще се види кой как се движи. Така мисля аз. Peace

# 617
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Зеленочовече,твоят първолак ще се окопити,но явно по-късно.Не е болка за умиране.Лятото ще имате време повече да работите и втори клас ще е съвсем друго.Предполагам и вашата госпожа много ги напъва.Това е от огромна значение.А предложението да напуснеш работа,не трябва да се коментира изобщо.Кой беше така невеж да го направи?Дали имаш нужда от работата или работиш за твое удоволствие,не е тяхна работа и не трябва да е повод за коментар на родителска среща

# 618
  • Мнения: 1 404
моят е уж от отличниците, но при нас имахме страшен късмет с градината. В предучилищната работеха като в учиилище, още там правеше звукови модели без грешка и без да се налага да му ги обяснявам. Даваха им даже и домашни. Тогава роптаех, но сега съм благодарна.Ние също работим само събота и неделя и то по половин, максимум един час. Аз и лятото работех с него, защото бях майчинство и го гледах през почивния месец на градината. Сега с бебе на един месец ми е по-трудно,но докато я дундуркам да не плаче (колики:( ), го карам да ми чете или му давам задачки от някой сборник...  И ние ще се готвим за Коледния математически турнир на 10-ти.

# 619
  • Мнения: 12 787
..... Догодина септември ще се види кой как се движи. Така мисля аз. Peace

Вярно е, нашата класна на родителската среща каза точно това. Че в 1 клас всички деца идват с различно ниво, свикват с натоварването по различен начин, някои по-напреднали първоначално може накрая да изостанат а такива които им е било трудно през цялото време накрая да са по-подготвени. Но и тя това заключи, че сравнение като ниво и възможности на децата може да се прави чак в края на 1 клас и даже в началото на 2-ри.

При нас също казаха това - много четене и много диктовки, учудващо моето дете се справя по-добре по български от колкото по математика. Обикновено на децата математиката в началните класове им е по-лесния предмет, отделно моето дете е къснопроговарящо и ходи на логопед и аз очаквах точно по български проблеми, но за моя изненада - не Simple Smile

Иначе при нас не остава много време за допълнителна работа, тъй като домашните са доста всеки ден и всъщност изпълваме времето за работа с тях.

# 620
  • Мнения: X
Ами те домашните са ви допълнителната работа за деня всъщност.

Човече, децата са крайно различни. И не трябва да се притесняваш. Въпросът е само да не изпускаш контрола. А, че му е трудно е съвсем нормално. Отделно от това по моето дете съм забелязала, че има скокообразно развитие. В смисъл пример - два месеца срича и после за ден започва да чете гладко. Без да съм специалист си мисля, че децата натрупват умения и знания докато реално ги проявят.

Проблемът според мен е огромното различие, което се дава като подготовка в предучилищната. Има училища и градини, които подготвят изключително децата и на практика имат умения за до втори срок на 1 клас. Други пък не си дават зор и децата излизат от градината без да могат да броят до 10 и да познават азбуката. Това се позволява от програмата. И се получава огромен дисбаланс между деца от един и същи клас. Това е проблем и за учителите, но влияе зле и на самочувствието на децата.

# 621
  • Мнения: 9 043
зелено човече я моля те не се връзвай! Понякога учителите в безисходицата са склони да засипват родителите с безумна информация и идеи.

Важното е детето да се чувства добре, да има мотивация за работа, да се старае и да спазва училищните правила. Дали се справя добре или зле с даден материал, първо е въпрос на характер, на начин на мислене и на порастване на детето.
На тази възраст месец, дава могат да доведат до голям скок. Дали може да срича или да чете...в един момент всеки ще се научи. Важното е той да не се чувства изоставащ в клас и да вижда вашата подкрепа.

Самата аз тръгна на училище на 6 години. Ама точно на 6. В класа имаше деца с година по-големи от мен. И колкото и прекрасно да се справях с математиката, едвам сричах. В края на 1 клас бях една от последните в класа. Бях намразила четеното и нямах желание да се уча да чета. През лятото при баба. Баба измисли ритуал, в най-горещата част от деня 2 и 4 часа, тя шие гоблен аз чета книга на глас. Така в началото на 2 клас се бях изравнила с другите.
Детето ми започна да срича в ДГ. Реших че, мога да му помогна като вечер преди да заспи той ми чете една страница /10 реда/ от Франклин и после аз му чета книжка. Ако  в началото страницата я четеше за 10 минути сега я чете за 2. Така за година и половина е прочел повече книги от някой колеги Simple Smile

Подкрепи детето си...по 30 минути на ден ще имаш огромен резултат. Успех!

# 622
  • Мнения: 12 787
Ами те домашните са ви допълнителната работа за деня всъщност.


Ами не знам, аз защото все си мисля, че трябва да ми остане време извън домашните и тогава да наблегна допълнително на слабите страни на детето, но наистина не остава почти никакво друго свободно време.

# 623
  • Мнения: X
Ами те домашните са ви допълнителната работа за деня всъщност.


Ами не знам, аз защото все си мисля, че трябва да ми остане време извън домашните и тогава да наблегна допълнително на слабите страни на детето, но наистина не остава почти никакво друго свободно време.

Аз работя допълнително, защото ние нямаме домашни през седмицата.

# 624
  • Мнения: 4 966
зелено човече, ние сме в същото положение. На моят син  му е трудно по български език. Вечер работим задължително поне по час и половина , но според мен пак не е достатъчно, а го виждам , че му идва много натоварването . Детето се старае, пишем , четем, аз обяснявам , помагам  и пак му е трудно  Sad Старая се да не се отчайвам, продължаваме да работим и дано се изгладят нещата  Hug

# 625
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
През седмицата домашните се пишат в училище.Вечер преглеждаме и тя казва какво я затруднява,и не разбира.Обяснявам доколкото мога,на нейн достъпен език.Два дни в седмицата се прибирам вкъщи в 20.20 часа.Дотогава тя е вечеряла,поиграла със сестра си.Като се върна аз преглеждаме,обясняваме,пише думи и се ориентира към леглото.Събота и неделя имаме повече време да преглеждаме

# 626
  • София
  • Мнения: 6 917
Човече, предложението за напускане е върхът на глупостта; а за другото какво да кажем ние, като от "елитното" ни квартално училище са обявили детето ми за неразрешим случай и всячески се мъчат да ни притиснат да го преместим другаде. Да не влизам в подробности, но ни скъсаха нервите, особено в последния месец, и сега като някакъв компромис преминахме на комбинирана форма на обучение, като даже и тя не е направена както трябва. Все още чакам да ми дадат черно на бяло програмата, да видим все пак как са я измислили.
Прегрешението на детето е, че не успява да е концентриран достатъчно в час, не иска да пише. Иначе запомня всичко. Понякога от скука върши някакви щуротии, но, да му се не види, това не са роботи, защо се очаква всички да се държат еднакво като програмирани?!
Да не говорим, че класната се държи, сякаш сме ѝ тръснали някакъв криминален тип, когото трябва постоянно да обуздава - заради няколко случки от първия месец, които, смятам, силно са намалели.
Въобще, какви състезания, какви турнири... Толкова ми е криво и обидно...

# 627
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Лято,много неприятно.Всичко зависи от класната.Тя не желае явно да се справи,а могат и знаят как точно те.Да не би да води първи клас за първа година в живота й?Едва ли.Каква комбинирана форма?Не си длъжна да се съгласяваш и да делиш детето
В нашия клас има две деца,които се отличават като поведение-буйни,разхождат се в час,говорят,удрят съучениците.Но никой не е вдигнал ръце от тях.А за преместване и дума не става.Смятам,че във втори клас всички ще са съвсем друга бира.Да видим

# 628
  • София
  • Мнения: 6 917
♥Elfita♥ , именно, ние сме далеч от мнението, че детето ни е примерен ученик. Но категорично не сме съгласни, че е някакво невиждано природно бедствие, и ако не могат да се справят с него, това говори повече за компетентността на специалистите, според мен.
Ами не, не е за първа година, води се най-добрата от водещите първи клас сега.  Tired

# 629
  • Мнения: 9 043
 лято!  a къде ви пращат да го преместите?
Щото ако в това училище не се справя, как ще се справи в другото? Тази идея лично на мен не ми е ясна.
И какво значи комбинирана форма на обучение? Три часа на училище и три часа у дома?
Ако детето не е със СОП, изобщо не ми е ясно как тези форми ще доведат до нещо смислено.

Общи условия

Активация на акаунт