Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2016/2017

  • 32 150
  • 211
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 2 641
Здравейте, видях писмо на родители от 145-то СУ по повод приема на ученици в първи клас и искам само да ви кажа, че точките за постоянен и настоящ адрес не се сумират, както ми отговориха от Столична община.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=960487.msg34361692#new
Предполагам сте от "шилерчетата". При това положение,  училището може да даде по 0.5 т. за подготвителна група и 05. за настоящ адрес (ако имате такъв) или да измислят нещо друго и  да нямате проблеми. Само мои разсъждения.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 20:37 от sali

# 76
  • Мнения: 4 557
Доколкото разбрах имало 14 дневен срок за предложения и разискване. Това все още е проект. Друг е въпросът кой ще предлага и какво. Не знам какво ще решат родителите на Шилер в този случай.

# 77
  • София
  • Мнения: 98
  Здравейте! И аз като вас четох, четох, търсих материали и се готвим с детето за изпит. Чудя се като всяка една от вас до къде сме с подготовката, както и дали са нормални епизодичните прояви на  намалена концентрация и липса на желание за работа. В една от старите теми открих въпросник, който "съфорумката" ни tsvetdete е публикувала, за което аз лично й благодаря!

  Предлагам, ако имате желание, всяка от нас да отговори на въпросите и да възродим основната тема -  подготовката на дечицата!
Аз ще отговоря за подготовката на моето дете и също добавям въпрос номер 10 от мен.  
 

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва? - да, много рядко се случва да откаже
2. За колко време работи съсредоточено? - 40-50 мин., но никога по-дълго  Grinning
3. Кое го затруднява най-много? - на този етап събирането и изваждането, както и посоките (момиче е)
4. Разсейва ли се? - след първите 20-25мин. работа - да
5. Може ли да чете? - не, познава само буквите
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата? - да, затова избягвам да се стига до "насилване"  Laughing
7. Лесно ли се разплаква? - не, държи на тормоз
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки? - не особено добре, особено с довършване на симетрични фигури, все още не е навършила 5г. и се надявам да се подобрят нещатат с възрастта
9. В коя четвърт от годината е родено? - в първата
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи? - веднъж седмично за 60мин. има занимания с учител, а през останалата част от седмицата се занимаваме двете.

Ето и въпросите, ако желаете да ги копирате:

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва?
2. За колко време работи съсредоточено?
3. Кое го затруднява най-много?
4. Разсейва ли се?
5. Може ли да чете?
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата?
7. Лесно ли се разплаква?
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки?
9. В коя четвърт от годината е родено?
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи?

Последна редакция: нд, 15 яну 2017, 17:40 от Karina1212

# 78
  • Мнения: 1 959
 Здравейте! И аз като вас четох, четох, търсих материали и се готвим с детето за изпит. Чудя се като всяка една от вас до къде сме с подготовката, както и дали са нормални епизодичните прояви на  намалена концентрация и липса на желание за работа. В една от старите теми открих въпросник, който "съфорумката" ни tsvetdete е публикувала, за което аз лично й благодаря!

  Предлагам, ако имате желание, всяка от нас да отговори на въпросите и да възродим основната тема -  подготовката на дечицата!
Аз ще отговоря за подготовката на моето дете и също добавям въпрос номер 10 от мен.  
 

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва? - да, много рядко се случва да откаже
2. За колко време работи съсредоточено? - 40-50 мин., но никога по-дълго  Grinning
3. Кое го затруднява най-много? - на този етап събирането и изваждането, както и посоките (момиче е)
4. Разсейва ли се? - след първите 20-25мин. работа - да
5. Може ли да чете? - не, познава само буквите
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата? - да, затова избягвам да се стига до "насилване"  Laughing
7. Лесно ли се разплаква? - не, държи на тормоз
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки? - не особено добре, особено с довършване на симетрични фигури, все още не е навършила 5г. и се надявам да се подобрят нещатат с възрастта
9. В коя четвърт от годината е родено? - в първата
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи? - веднъж седмично за 60мин. има занимания с учител, а през останалата част от седмицата се занимаваме двете.

Ето и въпросите, ако желаете да ги копирате:

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва?
2. За колко време работи съсредоточено?
3. Кое го затруднява най-много?
4. Разсейва ли се?
5. Може ли да чете?
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата?
7. Лесно ли се разплаква?
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки?
9. В коя четвърт от годината е родено?
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи?
След като нямате навършени 5 години , не би ли следвало да кандидатствате другата година - в която навършвате 6?

# 79
  • София
  • Мнения: 98
 Здравейте! И аз като вас четох, четох, търсих материали и се готвим с детето за изпит. Чудя се като всяка една от вас до къде сме с подготовката, както и дали са нормални епизодичните прояви на  намалена концентрация и липса на желание за работа. В една от старите теми открих въпросник, който "съфорумката" ни tsvetdete е публикувала, за което аз лично й благодаря!

  Предлагам, ако имате желание, всяка от нас да отговори на въпросите и да възродим основната тема -  подготовката на дечицата!
Аз ще отговоря за подготовката на моето дете и също добавям въпрос номер 10 от мен.  
 

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва? - да, много рядко се случва да откаже
2. За колко време работи съсредоточено? - 40-50 мин., но никога по-дълго  Grinning
3. Кое го затруднява най-много? - на този етап събирането и изваждането, както и посоките (момиче е)
4. Разсейва ли се? - след първите 20-25мин. работа - да
5. Може ли да чете? - не, познава само буквите
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата? - да, затова избягвам да се стига до "насилване"  Laughing
7. Лесно ли се разплаква? - не, държи на тормоз
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки? - не особено добре, особено с довършване на симетрични фигури, все още не е навършила 5г. и се надявам да се подобрят нещатат с възрастта
9. В коя четвърт от годината е родено? - в първата
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи? - веднъж седмично за 60мин. има занимания с учител, а през останалата част от седмицата се занимаваме двете.

Ето и въпросите, ако желаете да ги копирате:

1. Като му предложите да се занимавате с материала, с желание ли идва?
2. За колко време работи съсредоточено?
3. Кое го затруднява най-много?
4. Разсейва ли се?
5. Може ли да чете?
6. Когато го насилите въпреки нежеланието му да пише, прави ли демонстративно лошо и грешно нещата?
7. Лесно ли се разплаква?
8. Как се справя с рисуването и по-точно с исканите рисунки?
9. В коя четвърт от годината е родено?
10. Детето посещава ли частни уроци или се занимавате само вкъщи?
След като нямате навършени 5 години , не би ли следвало да кандидатствате другата година - в която навършвате 6?

Точно така, ще кандидатстваме следващата година, но сме започнали с подготовката от сега, без голям интензитет, не искам за няколко месеца да форсирам нещата. Детето ми усвоява по-бавно (по мое мнение).

# 80
  • Мнения: 66
Аз не мога да проумея, защо е необходим всичкият този хейт?

Местата бяха предварително обявени за външен и вътрешен прием. Проблемът дойде от това, че 55то след години успешна съвметна дейност са дали задна.
Относно братчета и сестричета, всеки нормален човек би приел за право да бъдат записвани с предимство братя и сестри при желание от страна на родителите. Аз лично, ако преценя, че второто ми дете е различно от първото и режимът ще го натоварва, не бих го записал, но хората са различни.

По отношение на приема на външни - да, точно така, Шилер, Дикенс, Карол и всяко друго сдружение от техния тип имат право да приемат или не приемат външни деца, ако нямат свободни места или възможност.

# 81
  • Мнения: 431
Аз не мога да проумея, защо е необходим всичкият този хейт?

Местата бяха предварително обявени за външен и вътрешен прием. Проблемът дойде от това, че 55то след години успешна съвметна дейност са дали задна.
Относно братчета и сестричета, всеки нормален човек би приел за право да бъдат записвани с предимство братя и сестри при желание от страна на родителите. Аз лично, ако преценя, че второто ми дете е различно от първото и режимът ще го натоварва, не бих го записал, но хората са различни.

По отношение на приема на външни - да, точно така, Шилер, Дикенс, Карол и всяко друго сдружение от техния тип имат право да приемат или не приемат външни деца, ако нямат свободни места или възможност.
Да, най-добре е да си го направят само за свои хора....
Най- малкото не е коректно да се взимат деца - неиздържали теста, 2-3 дена преди 15 септември. Не знам да имаше обявени свободни места...

# 82
  • Мнения: 350
След куп празни приказки и измислици, митове за вторите деца и т.н. се оказа, че миналата година въпреки мизериите в 55-то, все пак са приети повече външни отколкото втори. Хейтърите обаче продължават да си хейтят, да си корегират мненията в движение и да дават мнения, кое било най-добре. как не им омръзна, не знам....

# 83
  • София
  • Мнения: 124
След куп празни приказки и измислици, митове за вторите деца и т.н. се оказа, че миналата година въпреки мизериите в 55-то, все пак са приети повече външни отколкото втори. Хейтърите обаче продължават да си хейтят, да си корегират мненията в движение и да дават мнения, кое било най-добре. как не им омръзна, не знам....

А в 145 ОУ, дали е така?

# 84
  • Мнения: 404
Няколко поста по - нагоре Шреки е дала линкове с приетите в  145 и в Шилер, който иска може да сметне колко от децата са били с предимство, сравнявайки списъците.

# 85
  • София
  • Мнения: 98
Не разбирам защо броим братчета и сестричета и обсъждаме ръководството. В крайна сметка нищо не можем да променим, съгласили сме се на условията, такива каквито са  и готвим децата си за изпит. С тази подготовка може да се кандидатства и в други училища, а не на последно място е полезна за развитието на децата ни.

Само в нашата група в ДГ има 4 деца, които имат вече приети по-големи братчета и сестричета и ще учат към сдружението, ако успеят да издържат изпита. Далече съм от мисълта, че родител, който е положил толкова труд с първото си дете оставя второто си без никаква подготовка. Според мен всеки родител иска най-доброто и за двете си деца и полага същите усилия, иначе не е честно спрямо детето.

Аз лично съм решила да се пробваме дори и ако остават само 4 места след приема на братя и сестри. Имам само едно дете и няма да ползвам преференции, но смятам, че детето ми трябва да се бори с конкуренцията от съвсем малко. Дали ще успее вече е съвсем друга бира  Laughing

След четвърти клас отново започва голямото кандидатстване (примерно в СМГ), а там конкуренцията е от цяла София и шансовете за прием са още по-ниски.  

Приканвам пак да си помагаме и да обсъждаме подготовката и ако можем да сме си взаимно полезни.  Wink
Кажете някой попадал ли е на книжки и материали, които са извън коментираните до момента, които считате за полезни?
Как научихте детето да разделя думите на срички?
Аз също съм готова, ако някой се интересува, да споделя нашите помагала.
Важно ли е детето да може да чете до изпита по ваше мнение или звуковият анализ е възможен без това умение (само познаването на буквите и броенето им).
 

# 86
  • Мнения: 431
Не разбирам защо броим братчета и сестричета и обсъждаме ръководството. В крайна сметка нищо не можем да променим, съгласили сме се на условията, такива каквито са  и готвим децата си за изпит. С тази подготовка може да се кандидатства и в други училища, а не на последно място е полезна за развитието на децата ни.

Само в нашата група в ДГ има 4 деца, които имат вече приети по-големи братчета и сестричета и ще учат към сдружението, ако успеят да издържат изпита. Далече съм от мисълта, че родител, който е положил толкова труд с първото си дете оставя второто си без никаква подготовка. Според мен всеки родител иска най-доброто и за двете си деца и полага същите усилия, иначе не е честно спрямо детето.

Аз лично съм решила да се пробваме дори и ако остават само 4 места след приема на братя и сестри. Имам само едно дете и няма да ползвам преференции, но смятам, че детето ми трябва да се бори с конкуренцията от съвсем малко. Дали ще успее вече е съвсем друга бира  Laughing

След четвърти клас отново започва голямото кандидатстване (примерно в СМГ), а там конкуренцията е от цяла София и шансовете за прием са още по-ниски.  

Приканвам пак да си помагаме и да обсъждаме подготовката и ако можем да сме си взаимно полезни.  Wink
Кажете някой попадал ли е на книжки и материали, които са извън коментираните до момента, които считате за полезни?
Как научихте детето да разделя думите на срички?
Аз също съм готова, ако някой се интересува, да споделя нашите помагала.
Важно ли е детето да може да чете до изпита по ваше мнение или звуковият анализ е възможен без това умение (само познаването на буквите и броенето им).
 

Само ще кажа, че детето ти най-вероятно не усвоява бавно, а просто е малко на възраст.

И да единствената полза от явяването на теста - "С тази подготовка може да се кандидатства и в други училища, а не на последно място е полезна за развитието на децата ни."

# 87
  • Мнения: 2 391
В 145ОУ са приети 89 деца, от които 49 с предимство за брат/ сестра; 39 по резултат от тест и 1 неизвестно как.

За да спрат спекулациите ето и списъка: http://tranzit.dir.bg/load.php?id=cuWZuGy0cJUUjPyF2824353
В червено са ползващите предимство за брат/ сестра. В зелено са децата приети по резултат от теста. В черно са останалите, които вероятно са били за 55то.

Karina1212, самоцелното кандидатстване само защото училището е актуално не е препоръчително за никое дете. Това важи, за което и да е училище, особено тези които имат профил. Не всяко дете става за художник, спортист, математик или певец.

# 88
  • Мнения: 1 959
Подкрепям Карина I six_start - стига с тоя хейт. Всеки сам си решава дали и как ще си учи и развива детето и според мен е важно , когато има някаква цел. Дори накрая моето да изкара 30% от теста, ще е положило усилие и ще е научило много неща, което ще е само в негов плюс.
Влизам в темата да се информирам по отношение на кандидатстването , материали , новости - тази година май ще има доста Simple Smile Който не харесва сдружението или има проблем с приема предишни години - за какво въобще си губи времето да чете, пише и заяжда тук??? newsm78 newsm78 newsm78 newsm78
Повечето кандидатстващи са наясно с това че има предимство за 2-те деца, наясно са с малките шансове, наясно са с това , че 55-то е омазало класирането миналата година.....Моля, ако някой няма нещо съществено да пише или да пита , да не тъпчем върху едни и същи неща постоянно.
Ако е проблем да допишем тази тема и тогава да се прави нова  , моля администраторите на тази да кажат - ще направя нова .
Karina - детенцето е малко за звуков анализ  и сричкуване( според мен ) - наблегни сега на моториката - линийки, оцветяване, лабиринти. Срички , аз обяснявам на моето дете с пляскане на ръчички - казваш думичката и на всяка сричка пляскаш ( може и с юмруче под брадичката) . Като се научат така, после по-лесно правят и звуковия анализ ( т.е. напр. РЪКА , "РЪ" - вече не е само съставено от Р и детето започва да се чуди , коя е гласната в тази сричка). Моето още има проблем с Ъ-тата де , и с Л -то ( все У го чува  smile3521 smile3521 smile3521 ).

# 89
  • София
  • Мнения: 98
 Karina1212, самоцелното кандидатстване само защото училището е актуално не е препоръчително за никое дете. Това важи, за което и да е училище, особено тези които имат профил. Не всяко дете става за художник, спортист, математик или певец.
[/quote]

shrekie , защо се обръщаш към мен с това изказване? Много ме натъжи с тези думи и как определи за "самоцелно" кандидатстването на детето ми? То има отявлен афинитет към езиците, а ние с баща му сме завършили две от езиковите гимназии в София, висшето ни образование също е надградило чуждоезиковото ни обучение. Всеки от нас използва 2 езика, че даже си и вадим хляба с тези ни умения  Wink Та в тази връзка се надяваме да можем да преценим дали детето ни ще може да учи немски. Виж още не можем да преценим дали ще я бива за космонавт, но работим и в тази насока, все пак детето си иска  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт