Бъдете внимателни с booking.com

  • 40 136
  • 344
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 2 358
Янтра, да, на чужд гръб и 100 тояги са малко. Веднъж ще се сблъскат с некоректността на Букинг и на секундата ще искат да забравят за тях, ако ще и 50 хотела да са резервирали през тях до момента! Аз лично няма да подлагам повече на проверка късмета си в този сайт.
... Във ФБ страницата им дават този телефон за връзка: T: +44 20 3320 2609. Тук в темата са тези: Връзка с клиенти {Local number:} 00800 119 4467, Отдел Хотели - Support in English: 00800 119 4468. На кой е най-добре да звъня и ако попитам за българоговорящ, да не ме препратят в българския офис, защото там са дебили? Нарочно ги обиждам, не се извинявам.

# 106
  • Мнения: 13 341
Напоследък зачестиха доста подобни случаи. Преди май не бяха чак толкова.
Хипертрофията на всеки прекомерно разраснал се бизнес - контролът се влошава, услугата за клиента на свой ред - също.

Един път съм си кореспондирала с тях, преди 2-3 г. - бях резервирала стая в малък хотел, който собственикът беше ангажирал нацяло за сватба и беше пропуснал да свали от букинг. Оказа се добросъвестен, осигури ни нощувка в друг свой имот и то много по-скъп и луксозен (нелистнат в букинг). Букинг обаче бяха бая зле в комуникацията, бавно отговаряха, на всеки въпрос различен индиец (условно казано Simple Smile) се включваше, т.е. никой не пое кореспонденцията по казуса от начало до край. Накрая вдигнах телефона и се разбрах с гърка, още преди те да потвърдят окончателно, щото се изнервих от разиграването на топката.

И дип, че тогава имах време за размотаване - 4-5 дена от резервацията до настаняването, като знам колко пъти резервираме няколко часа преди нощувката и сме на път без интернет, често пристигаме късно вечерта, за щастие, не сме оставали на улицата.
Иначе само 2016 г. имам 20 резервации с тях в 8 държави, статистически засега  добре се държат и дано така да си остане, защото базата им данни е голяма и удобна, безплатните анулации също не са за пренебрегване.

Последна редакция: ср, 04 яну 2017, 14:55 от Параход

# 107
  • Пловдив
  • Мнения: 27 067
Монако..... не знам как да ти кажа..... откажи се, борба с вятърни мелници е. Няма да успееш да постигнеш нищо, само ще си изпилиш нервите.

# 108
  • Мнения: 4 711
И на мен ми прави впечатление напоследък, че го няма това с безплатна резервация и анулиране. С леко напрежение правих резервация последния път за Рибарица преди няколко седмици. От хотела се свързаха с мен и платих по банков път, не съм предоставяла карта.

За себе си реших да ги използвам като справочник, макар че ми прави впечатление как намаля избора на хотели там или на мен така ми се струва  newsm78

# 109
  • София
  • Мнения: 2 358
След дълги опити да се свържа с някой от посочените международни телефони и слушане на мелодийки по 10 минути на обаждане, най-накрая на 00800 119 4467 вдигна англоговорящ. Обяснявах му дълго и той каза, че ще направи проверка. Казах му, ако иска принтскрийнове да ми даде и-мейл, но изрично казах няколко пъти да не ме прехвърля на българския отдел, защото 1 месец ме разиграват. Сега не знам какво следва, ще се обади ли, ще пише ли... предполагам вижда и-мейла ми в резервацията.  newsm78

# 110
  • Мнения: 6 245
Аз вече съм писал, но пак да спомена - базплатна анулация НЕ означава, че няма да си вземат парите веднага, означава, че ако анулирате ще ги върнат. Има отделно място, където пише дали от хотела могат да изтеглят парите предварително.
Ако е писало "безплатна анулация", а след като сте направили резервацията вече пише, че дължите пари при анулация, това вече е проблем. Но се съмнявам, че ще имате скриншот от преди резервацията.
Иначе всеки е свободен да резервира където иска, разбира се. Проблема при мен е, че като търся за някое място, ако букинг имат 20 хотела там, другите сайтове имат 2.

# 111
  • София
  • Мнения: 2 358
neuromancer, абсурдно е да смятате, че "базплатна анулация НЕ означава, че няма да си вземат парите веднага". Как си представяте, да ги вземат веднага и после като анулирате да ги върнат?  Да, пишеше  "безплатна анулация" когато резервирах и си въведох номера от картата, който изискваха, но без свс код. Веднага след резервацията, цялата сума е взета от хотела, опция безплатна анулация стои написана на иска ми за Гаранция най-ниска цена, която не удовлетвориха под предтекст, че не е безплатна анулацията и гаранцията за ниска цена не важи, което е безсмислено. По-горе съм описала подробно случая. Нямам разбира се скриншот от преди резервацията, защото не съм предполагала, че ще се промени, но в иска ми все още стои Безплатно анулиране в резервацията.

# 112
  • Мнения: 6 245
Как си представяте, да ги вземат веднага и после като анулирате да ги върнат?

Точно това си представям и ми се е случвало няколко пъти. Пише нещо от сорта
1) Безплатна анулация
2) Хотела може да изтегли парите по всяко време между резервацията и престоя
или
2) депозит не се изисква
(не цитирам буквално). Между другото в повечето други сайтове се плаща веднага, при букинг все още понякога не се изисква.

# 113
  • София
  • Мнения: 2 358
Как си представяте, да ги вземат веднага и после като анулирате да ги върнат?

Точно това си представям и ми се е случвало няколко пъти. Пише нещо от сорта
1) Безплатна анулация
2) Хотела може да изтегли парите по всяко време между резервацията и престоя
или
2) депозит не се изисква
(не цитирам буквално). Между другото в повечето други сайтове се плаща веднага, при букинг все още понякога не се изисква.

При мен пишеше Безплатна анулация, след резервацията се появи едно поле, в което пише, ако анулирате сега - дължите цялата сума. Хотелът отговори, че неговите условия с букинг са, че може да изтегли парите по всяко време между резервацията и престоя, взели са ги на секундата и нямат намерение да ми ги върнат, ако анулирам.

# 114
  • Мнения: X
Понякога?!?!?
Нямам случай в дългата си история на потребител на Букинг да са ми теглили веднага парите, когато съм с резервила с безплатна анулация. А в 99,99% от случаите резервирам точно така.
Когато в полето срещу съответното помещение не пише, че ще има 10/20/30 % депозит...такъв не се дължи. Не съм виждала случай в който да има безплатно анулиране с предвиден депозит (който естествено се връща след като е безплатно анулирането). 

# 115
  • Мнения: 13 341
На мен са ми теглили 50% от парите при резервация с безплатна анулация, което беше указано в условията по начина, описан от neuromancer.
Само веднъж ми се е случвало, и друг път е пишело това условие в дребния шрифт, но дори не са блокирали, никога. Но аз правя много резервации в последния момент и то просто нямат кога да пуснат транзакцията.
----
Ето, намерих и точното описание на условията за конкретния случай:
Prepayment :
50 percent of the total amount may be charged anytime after booking.

Cancellation cost:
until 26 August 2016 23:59 : € 0
from 27 August 2016 00:00 : € 130.50
from 11 September 2016 00:00 : € 261

Т.е. по силата на този договор, ако бях анулирала до 26.08., трябваше да ги преведат обратно по картата. Не съм пробвала обаче.

Последна редакция: ср, 04 яну 2017, 22:56 от Параход

# 116
  • Мнения: X
Напълно е възможно да има. Но не е нещо обичайно. Аз затова казах, че аз не съм виждала.
Но в конкретния случай твърдят, че резервация направена като такава с безплатна отмяна, всъщност не е с безплатна отмяна.

Букинг според мен от миналата година доста отпуснаха възможностите на хотелите да си пишат всевъзможни условия за отмяна, капаро и т.н. Когато се регистрирах в сайта никога не съм виждала да си пише, че хотела може да иска да му преведа капаро по банков път. А сега за Гърция това е често срещано явление.

Последна редакция: ср, 04 яну 2017, 23:41 от Анонимен

# 117
  • Мнения: 13 341
Когато се регистрирах в сайта никога не съм виждала да си пише, че хотела може да иска да му преведа капаро по банков път. А сега за Гърция това е често срещано явление.
Да, това е вярно.
Но може и от букинг да са ги подтикнали към парафиране на това конкретно условие, ако клиентите са ги затрупали със запитвания защо хотели, които уж се предлагат с безплатна анулация и не искат данни от кредитна карта, после им искат на мейл банково капаро.
Щото знаеш как е в Гърция. Карти много не вървят по селата и в малките хотели. А те се записаха много в букинг последните 5-6-7 години, преди това бяха в пъти по-малко листнатите обекти.

# 118
  • Мнения: X
Така е, ама вместо унифициране в полза на клиента, те му отпуснаха края и хората трябва да са супер внимателни с дребния текст. А там стават грешки.

# 119
  • Мнения: 3 714
И аз съм недоволна от Букинг. Резервирах в Гърция повече от половин година по-рано и ми поискаха данни на карта през сайта. Условията - безплатно анулиране 21 дни преди пристигане и предплата 30%, която се таксува също 21 дни преди пристигане. Вместо това няколко месеца преди датата на пристигане получавам имейл да предоставя друга карта или ще ми отменят резервацията. Те се опитали да теглят пари, ама за мой късмет ме хванали два-три дни преди заплата с почти празна карта. Ядосах се, написах им един имейл директно на хотела, изпратих им и условията и от там ни вопъл ни стон, просто след няколко дни ми анулираха резервацията и сега съм благодарна, че въобще не е имало пари в картата ми. Изтрих я и резервирах на място, което не изисква банкова карта и втори път в този сайт не бих си предоставила данните на банковата карта, като чета предишните мнения - явно съм извадила късмет.

Общи условия

Активация на акаунт