Седми клас, вярваме в чудеса

  • 59 740
  • 743
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 14 133
elin_a,   Peace
Добри практики има и у нас  и по света, няма спор.  Hug

# 421
  • Мнения: 1 238
Уфффф ние не схващаме задачите за  намиране най-голяма стойност на израз...

Утре ще се ровя в нета за указания и ще съм благодарна на всякакви насоки. Не схващам как ги натъкмяват и девойката също...

# 422
  • Мнения: X
Уфффф ние не схващаме задачите за  намиране най-голяма стойност на израз...

Утре ще се ровя в нета за указания и ще съм благодарна на всякакви насоки. Не схващам как ги натъкмяват и девойката също...
С допълване до точен квадрат?

# 423
  • Мнения: 1 238
С допълване на точен квадрат  ooooh!

# 424
  • София
  • Мнения: 13 691
Ако някой наистина вярва, че е възможно да се копира чужда образователна система "на сляпо", не знам как да го коментирам това  newsm78 Разбира се че не ставаше дума за това. Но има добри практики, на които можем да се учим. Като децата да не мъкнат над 5 килограмови раници ежедневно до училище и обратно. Като истински кабинети по биология и химия, в които да правят реални опити. Който е гледал видеото, може би е забелязал, че децата с мантички бяха доста по-малки от нашите.
А това с домашните не е само във Финландия. Имаме няколко близки дечица, които емигрираха в Англия. Разказват същото. Ако имат някакви домашни, то са да прочетат някоя книга. Тамошните набори отдавна са преминали в по-висока образователна степен и не е имало никакви драми като тукашните с НВО.
Е, аз не само го вярвам, ами го виждам с очите си. Копиране точно на парче и точно на сляпо. Според мен пък, който не го вижда това, значи е мнооого заблуден. На добрите практики няма какво да се учим ние. От нас нищо не зависи. Трябва да се учат експертите, които очевидно нямат акъл в главите. А пък от друга страна да се чуди човек при толкова тежки раници и толкова домашни как успяват толкова деца да се класират в престижни западни университети 😁
Аз спирам дотук.  Peace

# 425
  • Мнения: 14 133
Добро утро!  Hug
Успех на акробатите ни на състезанието у дома утре и в неделя.  Praynig

# 426
  • Мнения: 433
Ако някой наистина вярва, че е възможно да се копира чужда образователна система "на сляпо", не знам как да го коментирам това  newsm78 Разбира се че не ставаше дума за това. Но има добри практики, на които можем да се учим. Като децата да не мъкнат над 5 килограмови раници ежедневно до училище и обратно. Като истински кабинети по биология и химия, в които да правят реални опити. Който е гледал видеото, може би е забелязал, че децата с мантички бяха доста по-малки от нашите.
А това с домашните не е само във Финландия. Имаме няколко близки дечица, които емигрираха в Англия. Разказват същото. Ако имат някакви домашни, то са да прочетат някоя книга. Тамошните набори отдавна са преминали в по-висока образователна степен и не е имало никакви драми като тукашните с НВО.
Е, аз не само го вярвам, ами го виждам с очите си. Копиране точно на парче и точно на сляпо. Според мен пък, който не го вижда това, значи е мнооого заблуден. На добрите практики няма какво да се учим ние. От нас нищо не зависи. Трябва да се учат експертите, които очевидно нямат акъл в главите. А пък от друга страна да се чуди човек при толкова тежки раници и толкова домашни как успяват толкова деца да се класират в престижни западни университети 😁
Аз спирам дотук.  Peace

Защо като показват финландската система не покажат как са се реализирали тези деца после. Сигурна съм, че най-голям процент са останали да работят в близкия завод. Вероятно това е правилно, но не се припокрива с вижданията ми. Тези, които се целят в престижните университети не учат в такива училища. Някой да е чувал за постижения на финландски отбори на международни олимпиади, защото аз не съм.

# 427
  • София
  • Мнения: 19 912
Че не е ли повече от видно през последните години, че у нас точно на парче се копира, при това напълно в несъответствие с особеностите на нашата образователна система? newsm78

Колкото до Финландия, направих си труда да видя класирането й на международната олимпиада по математика  през годините... Перманентно въртене около 60-70-80 място. В сравнение с това нашите представяния, дори и най-слабите, са с по около 40-50 места по-нагоре. Броят спечелени от финландците медали е също много постен. И ако всичко е чак толкова розово, къде се къса нишката после, та никой не драпа да замине за финландски университети, ами погледите (далеч не само на българи) все са насочени към САЩ, Англия, Холандия, Германия..Едва ли е само до пари.

Последна редакция: пт, 04 ное 2016, 08:54 от пенсионирана русалка

# 428
  • София
  • Мнения: 9 616
Подозрителен и консервативен човек съм (Боже, преди 20 години не съм вярвала, че ще го кажа), и досегашния ми опит показва, че в определени сфери от живота, прекаления либерализъм не води до нищо добро. Точно и за това не я одобрявам тази Финландска система.

Резултатите от прилагането на такъв тип системи е точно описания от Пенсионирана Русалка - една маса от деца, без изявени такива, всички на едно и също ниво, позволяващо им без много усилия да си осигурят "нормално качество на живот", след като завършат. За мен най-големия проблем, въпреки че се твърди обратното, е че се потушава инициативността и желанието да постигнат повече у децата. Може би за 1-3 клас някои практики от тази система биха дали резултат, но не и за по-горните класове.

Имам примери на близки мои приятели, живеещи в Швейцария и Германия. Едното дете, което е набор на нашите, миналата или поминалата (вече не помня) година държа изпити за гимназия в Швейцария. Само то и едно русначе бяха издържали и учат в гимназия, всички останали продължават в училища, след които не можеш да кандидатстваш в университет. За мен по-странното и притеснителното е, че над 90% от децата в училището въобще не са изявили желание да учат в гимназии. Моите приятели споделят, че родителите, а и самите училища, не насърчават децата да учат повече, да постигат успехи - коментарите са, защо да се натоварват, като и без много труд ще имат добър стандарт на живот.

Детето ми не е гений, няма да отиде на МОМ и да спечели медал (тя си мечтае за олимпиада по Биология), но въпреки всичко искам да има шанса да се бори, да се труди и да е в среда, която ще я предизвиква да се развива. Според мен, нашата образователна система, въпреки всичките и кусури, все още осигурява горните неща.
Все си мисля, че е нужно малко да бъде направено, като например да се преработят и осъвременят учебниците. Не зная обаче, защо няма воля за това.

# 429
  • София
  • Мнения: 19 912
rosita_ta, мнението ми максимално се доближава до описаното в горния пост. Peace

# 430
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Добро петъчно утро, мами  smile3558
С добро настроение и усмивка нека протече денят на всички ни  eat


Само да Ви спомена, че вчера нашата госпожа по география не се явила в часа, била болна и съответно седмокласниците имали заместник - преподавател по психология  Thinking Говорили си за всичко друго, но не и на географска тема newsm78 Нищо, с още повече хъс се е заредила за изпитването ученичката. Днес са с намалени часове от по 20 минути. Ще учат от 11:00 часа до 14:00 часа. Очаквам резултатите от КР по МАТ.

# 431
  • Пловдив
  • Мнения: 5 214
При нас в понеделник е първият пробен по математика /в школата, където ходи наборът/.
А мисля, преди три години за сестра му, първият пробен беше чак февруари... newsm78

Последна редакция: пт, 04 ное 2016, 09:54 от *Бенджи*

# 432
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
*Бенджи*,
при нас пробните изпити стартират през м.февруари догодина  Simple Smile
Дано да се справи младежът, стискам палци  Praynig

# 433
  • Мнения: 14 133
Мама Мими, Бенджи, късмет на децата ви! Praynig

Последна редакция: пт, 04 ное 2016, 11:54 от chibi

# 434
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
 Hug

Общи условия

Активация на акаунт