Седми клас, вярваме в чудеса

  • 59 755
  • 743
  •   1
Отговори
# 405
  • Пловдив
  • Мнения: 10 443
Mama Mimi, аз ли не съм в час, но откога в дневника се пишат минуси и плюсове?

И не, тази година няма да взимат среден успех като балообразуващ. Могат да го вземат под внимание само при еднакъв бал на две деца, борещи се последното място в дадена паралелка/профил.

# 406
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Mama Mimi, аз ли не съм в час, но откога в дневника се пишат минуси и плюсове?

И не, тази година няма да взимат среден успех като балообразуващ. Могат да го вземат под внимание само при еднакъв бал на две деца, борещи се последното място в дадена паралелка/профил.

dundi73 мила, ами и аз самата това се питам... Scream Пиша това, което вчера научих от ученичката. Да, има минус отбелязан срещу нейния номер в квадратчето за оценка.
dundi73, успокои ме за балообразуващата оценка - БЛАГОДАРЯ Hug

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 12:17 от Mama Mimi

# 407
  • Мнения: 1 661

Днес пък в часа на класа класната им по някое време решила, че класа е шумен и им казала да си пишат домашни, вместо да чакат да се приберат и чак тогава да почват. Няколко деца продължили да шумят и като попитала защо не си пишат домашното и й отговорили че не могат (един вид не знаят как). Тогава тя казала на дете от класа да им даде да препишат. Детето отказало. Синът ми подкрепил съученикът си и двамата обяснили, защо не е правилно да дадат да се препише на готово домашното. Класната само им казала че са егоисти и че по нейно време всички така си преписвали домашното. (Разбира се това е много съкратен вариант на случката.)


 За мен това вече са сериозни проблеми. Останалото са подробности от пейзажа...
1. Класният ръководител не може да се справи с класа.... По каква работа е там?
2. Измъква се като им казва да си пишат домашните...  Този час е предвиден за друго, но явно класният е абсолютно неподготвен за него... В такъв случай защо очаква учениците да са подготвени за часа? Те се учат от постъпките на възрастните.
3. Не само, че неглижира преписването, а го подстрекава...   #Crazy  Как ще стимулираш мързеливите ученици да учат и как ще мотивираш отличниците да предоставят наготово домашните? За мен това е 100% толериране на мързел и би ме притеснило много повече от разни + и -, които се разискват от 2-3 дни!
 За мен най-големият проблем на последните 25 години е тоталната деградация на ценностната система! В момента е нормално да се краде и лъже, но не и да се учи и работи. После всички грачим какви били новините. Те са такива, каквито си ги направим. Всичко почва от семейството и училището, и след като още в основното училище критериите са тези, няма какво да плачем какви "плодове берем".
 Извинете ме, ако съм ви притеснила!

Същото си говорихме и ние вечерта. Недоумявам за действията и реакциите на класната ни!  Shocked Такова едно поведение може да окаже пагубно действие в начина на мислене на по-безотговорните деца и е напълно неприемливо. Децата са използвали други доводи за да убедят класната си, че не е права (все пак гледат ситуацията под друг ъгъл). Ударението над ситуацията аз поставих на това, че един човек (възрастен или дете) трябва да показва несъгласието си в несправедливи според виждането си ситуации . (Друг е въпроса, че исках и да споделя случката, за сверка грешката в моя ТВ ли е или наистина все повече деградирва обществото ни.) В спора се ражда и истината.  Peace По този начин, дори и човек с авторитет да сбърка, нещата са поправими щом има мислещи и непримирими хора. Така гледам и да възпитавам децата си - щом видят нещо погрешно, да намерят начин да покажат своето несъгласие / неудобрение.

Между-другото, неглижирането на един проблем сега, може да доведе до неприятни последствия в по-късен момент (в това число плюсове и минуси, поставени неправилно). Всеки трябва да си гони интереса и да гледа нещата да не му се изплъзват.

dundi73 мила, ами и аз самата това се питам... Scream Пиша това, което вчера научих от ученичката. Да, има минус отбелязан срещу нейния номер в квадратчето за оценка.
  Shocked Аз помислих, че минуса евентуално си го е нанесла в личния си тефтер... Много странно!

# 408
  • Мнения: 791
Скрит текст:
Vache, далеч съм от мисълта да водя полемики. Не беше това целта на поста ми. Споделих, че смятам за ненужно претрупана с информация образователната им програма. И конкретно неприятният факт, че учебните тетрадки често не са за затвърждаване на знанието от урока, а за ровене в допълнителни източници, било то енциклопедии или интернет. Лично аз нямам задълбочено разбиране и трайни знания по история. Отдавам го на факта, че съм попаднала на учители, които буквално са ме отвратили от предмета. Или пък защото не съм над 40 години, та да съм се възползвала от тази "подходяща" за нашия народ образователна система. Но това не ми пречи сега да поглеждам с любопитство към тази или онази част от историята по света и у нас, да чета книги, да обогатявам знанията си, доколкото мога. Относно достоверността на написаното в книга от конкретен автор или издател също може да се поспори. Така е било преди, така е и сега. Точно историята е една от дисциплините, в която общо взето всеки титулуван специалист, издаван, има своя гледна точка, на която държи. И си мисля още, че точно нашата система е възпитавала хора, които "не трябва да мислят, за да нарушават статуквото" и това го доказват най-малко тези 45 години тоталитарен строй. Пак казвам, не искам да споря с никого. Нито да налагам това или онова. Не е моя работа.  Peace

Основният проблем в различието на тезите ни в случая се корени в изречението за тоталитарния строй. Аз не го намирам за такъв, това е времето, в което аз искам да живея. Съжалявам ужасно, че съществува датата 10.11.1989 г. Смятам го за катастрофа и т.н. Пиша го това не за да споря, а за да можеш да си обясниш защо мисля така  Wink
Изобщо не съм мислила, че постът ти цели полемики, но тук все пак всички споделяме разни нещица. Ето, аз споделям моите мисли. Аз възпитавам децата си така. Т.е. възпроизвеждам чисто идеологически индивиди подобни на мен  Wink Знам, че ще са малко, но това е положението. Така както те ще живеят с другите и другите ще живеят и ще се срещат с тях. Шарен свят...  Wink В тоя ред на мисли у дома се толерира търсенето на достоверни източници на първо място. И не говоря за предмета история само, а за точните науки, в които вече има толкова много нови открития, че старите енциклопедии не са актуални. Децата ми търсят повече от 3-5 източника за дадено нещо, за да могат да отсеят истината от цялата плява в нета. Така правя аз, така правят и те.

Определено не сте малко.  Peace
А говорейки обобщено, именно шареното е хубавото на тоя свят. Като изключим крайностите.   Peace

# 409
  • Мнения: X
Няма повече да се връщам към случая, само да вметна, че лично моята ученичка вчера е погледнала в дневника и се е убедила, че има нанесен минус по география.... Както и да е.
Къде точно в дневника се нанасят минуси и плюсове?

# 410
  • гр. София
  • Мнения: 1 136

Къде точно в дневника се нанасят минуси и плюсове?
Дидева, госпожата го е нанесла в квадратчето, в което се поставят оценки.

# 411
  • София
  • Мнения: 13 691
Elin_a  Hug

# 412
  • Чикаго / София
  • Мнения: 3 715
  Vache хубаво е когато светът е шарен. И разбира се, че всеки си изразява мнението, без да го натяква на другите.

Моето мнение се припокрива с това на  elin_a в общи линии.

Е, аз все пак нямам преки впечатления от българската образователна система сега, косвено се допирам до нея чрез вас и чрез българското училище на децата тук, но и това ми е достатъчно.  Една от причините да ме спира нещо да се върна в Бг са точно училищата и образованието /една от причините, не основната/. С това не казва веднага, че тук всичко е цъфнало и вързало, а само, че повече ми допада като система, иначе недостатъци и тук колкото искаш.  Затова сме шарени хората! Hug

# 413
  • Мнения: 925
Добро утро, мами  love001
Днес нашата седмокласничка ще има География, та ще видим след изпитването, което й е сигурно - ще поговори с въпросната учителка защо и какъв й е мотивът да й напише минус, при положение, че не е изпитвана въобще Thinking Ако пък нещо се затрудни положението - веднага след този час имат при класния учебен час, та и с него е решила да сподели... Дано намери подкрепа  Praynig
По Биология на теста за едноклетъчни организми има добър 4 - общо взето труден бил теста, няма по-добри оценки в класа, трябвало е освен на закритите въпроси (с 1 възможен правилен отговор) на черно-бели картинки на различни едноклетъчни да отбележат къде се намира ядрото (ако има въобще), клетъчната мембрана, вакуолите, клетъчната уста, камшичетата, ресничките, и др. там части. Тази втората задача носела по-голям брой точки и никой от класа не можал да я изпълни успешно...
И при нас г-жата по Биология ни каза, че контролната ще бъде с отворени въпроси и че ще бъде трудна.
Освен нея следващата предстоят и по БЕЛ и Физика. А миналата седмица правиха по География и Химия, но още не са им ги върнали.

# 414
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
didoni,
Ние пък очакваме в петък резултатите от КР върху целия първи раздел по МАТ.
Другата седмица ни предстои КР по физика (при класния) - днес са се упражнявали за КР по физика върху задачи и са обсъждали въпросите, заедно с правилните отговори, които ще бъдат включени в контролното. По-нататък чак четвъртата седмица от този месец - КР по история.

# 415
  • Мнения: 14 133
Успех на децата на изпитванията!  Praynig  Heart Eyes
Моят младеж има 5-ца на контролното по МАТ на формулите за съкратено умножение.   newsm44
Утре ще се черпят със сегашната госпожа в часа по НЕ, защото имат последен час с нея.  Sad
Отсега е поръчал какво да купя, за да носи.  Laughing
Дано да имат късмет и с новия учител, който започва да им преподава от 08,11,  Praynig

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 18:33 от chibi

# 416
  • София
  • Мнения: 13 691
Така е, Ирка. Тамошната система си е за там, тукашната за тук. Животът там е различен от този тук  Wink т.е. Нещата си съответстват. Това изобщо не значи, че навсякъде няма недостатъци. И там, и тук има. Не е задължително добра практика за там да е добра и тук. И най-голямата грешка е, че когато правят реформи не се оглеждат къде се намират, ми дайте да махнем оценките и домашните, щото финландците така правят (това е пример, да не ср хване някой за думата...) Wink

# 417
  • Мнения: 14 133
Прави сте.
Всяка образователна система по света включително и нашата и си има и предимства и недостатъци.
Много грешно е да се копира на сляпо точно някоя чужда, защото на някого така му е хрумнало.  Peace
Аз да си кажа, че вече мъничко по-спокойно очаквам външното по МАТ. Вярно е, че има много време до тогава, но се вижда светлинка в тунела.  Mr. Green

# 418
  • Чикаго / София
  • Мнения: 3 715
Така е, Ирка. Тамошната система си е за там, тукашната за тук. Животът там е различен от този тук  Wink т.е. Нещата си съответстват. Това изобщо не значи, че навсякъде няма недостатъци. И там, и тук има. Не е задължително добра практика за там да е добра и тук. И най-голямата грешка е, че когато правят реформи не се оглеждат къде се намират, ми дайте да махнем оценките и домашните, щото финландците така правят (това е пример, да не ср хване някой за думата...) Wink

Абсолютно!



# 419
  • Мнения: 791
Ако някой наистина вярва, че е възможно да се копира чужда образователна система "на сляпо", не знам как да го коментирам това  newsm78 Разбира се че не ставаше дума за това. Но има добри практики, на които можем да се учим. Като децата да не мъкнат над 5 килограмови раници ежедневно до училище и обратно. Като истински кабинети по биология и химия, в които да правят реални опити. Който е гледал видеото, може би е забелязал, че децата с мантички бяха доста по-малки от нашите.
А това с домашните не е само във Финландия. Имаме няколко близки дечица, които емигрираха в Англия. Разказват същото. Ако имат някакви домашни, то са да прочетат някоя книга. Тамошните набори отдавна са преминали в по-висока образователна степен и не е имало никакви драми като тукашните с НВО.

Общи условия

Активация на акаунт