Седми клас, вярваме в чудеса

  • 59 790
  • 743
  •   1
Отговори
# 390
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Добро утро, мами  love001
Днес нашата седмокласничка ще има География, та ще видим след изпитването, което й е сигурно - ще поговори с въпросната учителка защо и какъв й е мотивът да й напише минус, при положение, че не е изпитвана въобще Thinking Ако пък нещо се затрудни положението - веднага след този час имат при класния учебен час, та и с него е решила да сподели... Дано намери подкрепа  Praynig
По Биология на теста за едноклетъчни организми има добър 4 - общо взето труден бил теста, няма по-добри оценки в класа, трябвало е освен на закритите въпроси (с 1 възможен правилен отговор) на черно-бели картинки на различни едноклетъчни да отбележат къде се намира ядрото (ако има въобще), клетъчната мембрана, вакуолите, клетъчната уста, камшичетата, ресничките, и др. там части. Тази втората задача носела по-голям брой точки и никой от класа не можал да я изпълни успешно...

# 391
  • Мнения: 14 133
Мама Мими, успех на девойката! Praynig

# 392
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
БЛАГОДАРЯ, мила chibi  Heart Eyes

Успешен ден на всички мами тук  Two Hearts

# 393
  • Пловдив
  • Мнения: 10 446
Като прочетох за мъките на седмокласниците с картинките по биология, миналата година нашият учител поръча на децата едни миниатласи.

смятам, че това би ви свършило чудестна работа
http://imamproblem.com/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B … 0%B3%D0%B8%D1%8F/

а това е за 8-9-10 клас, докато учат биология
http://imamproblem.com/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B … 0%BC%D0%B8%D1%8F/

За повече информация и поръчки: 0888928404
et.amaltea@gmail.com

Миналата година майките на 7 клас си купиха. Това са карти с големината но пощенски картички и са много удобни. Всичко е много добре илюстрирано. Ако имахме тези карти в 7 клас, със сигурност мъчението с този предмет щеше да е по-малко.  Peace

# 394
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
...Като прочетох за мъките на седмокласниците с картинките по биология, миналата година нашият учител поръча на децата едни миниатласи.

смятам, че това би ви свършило чудестна работа
http://imamproblem.com/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B … 0%B3%D0%B8%D1%8F/...

Мила dundi73, много ти благодаря за подкрепата  Hug
Наистина, ако по-рано бях видяла такива картички в книжарницата, щях да ги закупя на седмокласничката  Naughty Но сега също не е късно  Peace

# 395
  • България
  • Мнения: 2 164

Днес пък в часа на класа класната им по някое време решила, че класа е шумен и им казала да си пишат домашни, вместо да чакат да се приберат и чак тогава да почват. Няколко деца продължили да шумят и като попитала защо не си пишат домашното и й отговорили че не могат (един вид не знаят как). Тогава тя казала на дете от класа да им даде да препишат. Детето отказало. Синът ми подкрепил съученикът си и двамата обяснили, защо не е правилно да дадат да се препише на готово домашното. Класната само им казала че са егоисти и че по нейно време всички така си преписвали домашното. (Разбира се това е много съкратен вариант на случката.)


 За мен това вече са сериозни проблеми. Останалото са подробности от пейзажа...
1. Класният ръководител не може да се справи с класа.... По каква работа е там?
2. Измъква се като им казва да си пишат домашните...  Този час е предвиден за друго, но явно класният е абсолютно неподготвен за него... В такъв случай защо очаква учениците да са подготвени за часа? Те се учат от постъпките на възрастните.
3. Не само, че неглижира преписването, а го подстрекава...   #Crazy  Как ще стимулираш мързеливите ученици да учат и как ще мотивираш отличниците да предоставят наготово домашните? За мен това е 100% толериране на мързел и би ме притеснило много повече от разни + и -, които се разискват от 2-3 дни!
 За мен най-големият проблем на последните 25 години е тоталната деградация на ценностната система! В момента е нормално да се краде и лъже, но не и да се учи и работи. После всички грачим какви били новините. Те са такива, каквито си ги направим. Всичко почва от семейството и училището, и след като още в основното училище критериите са тези, няма какво да плачем какви "плодове берем".
 Извинете ме, ако съм ви притеснила!

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 11:09 от SofiaV

# 396
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
SofiaV, имаш право с разсъжденията си за ценностната ни система  newsm26.
Но все пак въпросът, който ти отминаваш с минусите и плюсовете е принципен. Как ти би реагирала ако това се случи с твоето дете? Не вярвам да останеш спокойна  Thinking
Днес ще видя как ученичката ще се справи със ситуацията...

# 397
  • България
  • Мнения: 2 164
 Бъди сигурна, че нямаш никаква представа какво се случва с моето дете. Две години по ред по БЕЛ има точно толкова 5 и 6, че да не му достигнат стотни за 6. Оставила съм го да се оправя сам. Говоря много в къщи и сега виждам резултата : с изключение на входното ниво, всички други оценки по този предмет са 6. За мен е по-важно да изградя характера му, отколкото една оценка по предмет, който не е решаващ за кандидатстването му.

# 398
  • София
  • Мнения: 13 691
Скрит текст:
До миналата година контролните по история бяха основно върху дати, и то не 5-6. Затова цитирах финландската система, хората казват - Защо ти е да ги помниш, нали винаги можеш да ги провериш в интернет? И все едни такива мисли ми се въртят напоследък, и как първите години детето ми тръгваше за училище с желание, а сега стана част от масата, за която, да кажем, това не е най-приятното място.

Точно и моята гледна точка. Особено за История. За мен е важно да знае периода в който са се случили събитията, но чак годините - не. По-важните години се запомнят с времето от различни източници и повтаряне. Кому е нужно да се зубрят и да се тормозят децата?

И не само за Историята съм на това мнение - пълно е с ненужни факти, които се зубрят и после бързо се забравят.  Ама срещу системата трудно се стои.

Да ви кажа в Бг училището Дени са на "Немили - недраги". Такава мъка няма! Едвам се чете това нещо. И не мога да си обясня защо се учи в 7 клас! Аз си спомням с каква неприязън съм го чела навремето и нищо не схващах. Чак сега, като възрастен, мога да кажа, че го разбирам. Ама заради четенето насила едно време, все още нямам желание да го чета това произведение. За мен е много по-добър вариант, да се четат в горните класове на гимназията подобни произведения. Ама, щом така са решили.....

Vyara D браво на твоето момче! Така трябва!

Не сте прави!  Peace
Аз не харесах финландската система. Гледах предаването. Това е доста далеч от нас. Изобщо скандинавските страни са далеч във всяко отношение. Айде няма нужда да приличаме на тоя и на оня. Всеобщо мнение е, че хората над 40 г. имат доста трайни знания, защото са учили по друга система, която си има своите дългогодишни практики ПОДХОДЯЩИ за нашия народ. Не искам да продължавам, че ще кажа неща, които няма да се харесат.
А не сте прави, за датите и подробностите, защото не може да се учи задълбочено без подробности. Иначе свеждаме историята за 7 клас до урока по родинознание за предучилищна група. Всеки учебен предмет има своята градация. Не ми харесва идеята за проверката в интернет. По простата причина, че за разлика от времето, когато аз проверявах в енциклопедията, сега не може да се вярва на всичко в интернет. Не коментирам спорни факти, а това, че една книга има автор, има издател, редактирана е, а в Гугъл ще намерите тотални глупости. Така че това че можело да се провери в нета е смешно когато става дума за училище. Ясно е, че датите се забравят, забравят се и много подробности, но ако някога ти се наложи и провериш можеш да направиш преценка кое е достверно, предвид това, че си го знаел. Моето мнение е, че с тия нови системи се възпитават хора, които не трябва да мислят, за да нарушават статуквото. Най-лесно е да не знаеш подробностите и проверявайки в нета да "научиш" най-удобния за статуквото вариант. И това е тенденция световна. Аз пък не я харесвам и се съпротивлявам на макс.  Crazy Crazy Crazy
Малката ми дъщеря ходи на балет вече трета ходина. В първите две години повтаряше по два пъти седмични цифром и словом 10 упражнения. 2 години.... на пръв поглед ненужно, но всъщност не е така... после изведнъж се оказа, че с тия 10 движения може да направи чудеса. Същото е и с малките тухлички, дето формират цялостното знание.

# 399
  • Мнения: 9 486
Бъди сигурна, че нямаш никаква представа какво се случва с моето дете. Две години по ред по БЕЛ има точно толкова 5 и 6, че да не му достигнат стотни за 6. Оставила съм го да се оправя сам. Говоря много в къщи и сега виждам резултата : с изключение на входното ниво, всички други оценки по този предмет са 6. За мен е по-важно да изградя характера му, отколкото една оценка по предмет, който не е решаващ за кандидатстването му.
Така и моя с БЕЛ, но... тази година смениха учителката и тя с други претенции... тъкмо се беше преборил да покаже на предишната, че учи и заяждането и изпитването всеки час след репликата "а да видим днес дали случайно си чел!" е безпредметно... И сега новата с нови критерии и ... ха да видим как ще се пребори  ooooh! няма да отида да коментирам с учителката устно изпитване, аз не съм била там, децата потвърждават мнението на сина ми за изпитване и... какво от това!?! Не съм била там, не съм компетентна аз да поставя оценката, какво точно да коментирам с учителката  newsm78

# 400
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
... отколкото една оценка по предмет, който не е решаващ за кандидатстването му.
SofiaV, няма да споря с теб Stop
Но географията й е един от силните разказвателни предмети и много се старае, харесва й, учи с голямо желание и интерес. Явява се на олимпиада на общинско ниво, после на областно ниво. Представи се на второ място за нашето училище в нейната възрастова група. И аз сега какво? Да не я поощрявам, да не отдавам значение на този предмет, защото не бил важен  за кандидатстването.... Ами ако накрая вземат като балообразуваща  средната оценка от всички изучавани предмети през 7-ми клас?
Искам по всички предмети да се старае, да има знания, а не само по БЕЛ и МАТ.

# 401
  • Мнения: 791
dundi73, благодаря за линка  bouquet
Мисля да поръчам от тези карти, дано помогнат у дома.

Vache, далеч съм от мисълта да водя полемики. Не беше това целта на поста ми. Споделих, че смятам за ненужно претрупана с информация образователната им програма. И конкретно неприятният факт, че учебните тетрадки често не са за затвърждаване на знанието от урока, а за ровене в допълнителни източници, било то енциклопедии или интернет. Лично аз нямам задълбочено разбиране и трайни знания по история. Отдавам го на факта, че съм попаднала на учители, които буквално са ме отвратили от предмета. Или пък защото не съм над 40 години, та да съм се възползвала от тази "подходяща" за нашия народ образователна система. Но това не ми пречи сега да поглеждам с любопитство към тази или онази част от историята по света и у нас, да чета книги, да обогатявам знанията си, доколкото мога. Относно достоверността на написаното в книга от конкретен автор или издател също може да се поспори. Така е било преди, така е и сега. Точно историята е една от дисциплините, в която общо взето всеки титулуван специалист, издаван, има своя гледна точка, на която държи. И си мисля още, че точно нашата система е възпитавала хора, които "не трябва да мислят, за да нарушават статуквото" и това го доказват най-малко тези 45 години тоталитарен строй. Пак казвам, не искам да споря с никого. Нито да налагам това или онова. Не е моя работа.  Peace

# 402
  • Мнения: 9 486
... отколкото една оценка по предмет, който не е решаващ за кандидатстването му.
SofiaV, няма да споря с теб Stop
Но географията й е един от силните разказвателни предмети и много се старае, харесва й, учи с голямо желание и интерес. Явява се на олимпиада на общинско ниво, после на областно ниво. Представи се на второ място за нашето училище в нейната възрастова група. И аз сега какво? Да не я поощрявам, да не отдавам значение на този предмет, защото не бил важен  за кандидатстването.... Ами ако накрая вземат като балообразуваща  средната оценка от всички изучавани предмети през 7-ми клас?
Искам по всички предмети да се старае, да има знания, а не само по БЕЛ и МАТ.
Така де, НО! Още никой не знае със сигурност дали има "минусче" или отметка, че е отсъствала от този час... Още никой не знае дали това "минусче" няма лекичко да се обърне в "плюсче" още следващия час при изпитване или проверка на домашно...
Колкото и да им е сложна възрастта, децата ни не са крехки порцеланови кукли, които да се потрошат при сътресение... Малко самочувствие и борбеност могат само да им помогнат (назад коментирания случа с недопуснане на преписване на домашно от самите деца - адмирирам!)
Аз се старая да не пренавивам предварително нещата. Детето да види лично какво е положението, да говори лично с госпожата... ама от тези няколко страници останах с впечатлението, че едва ли не се отива на скандал "Ама тя учителката как така си е позволила!?!" . Нека първо информацията да е лична, а не препредадена от приятелката забравила да каже/предаде/уведоми... и после

# 403
  • гр. София
  • Мнения: 1 136

Така де, НО! Още никой не знае със сигурност дали има "минусче" или отметка, че е отсъствала от този час... Още никой не знае дали това "минусче" няма лекичко да се обърне в "плюсче" още следващия час при изпитване или проверка на домашно...
Колкото и да им е сложна възрастта, децата ни не са крехки порцеланови кукли, които да се потрошат при сътресение... Малко самочувствие и борбеност могат само да им помогнат (назад коментирания случа с недопуснане на преписване на домашно от самите деца - адмирирам!)
Аз се старая да не пренавивам предварително нещата. Детето да види лично какво е положението, да говори лично с госпожата... ама от тези няколко страници останах с впечатлението, че едва ли не се отива на скандал "Ама тя учителката как така си е позволила!?!" . Нека първо информацията да е лична, а не препредадена от приятелката забравила да каже/предаде/уведоми... и после
peneva_a, права си!
Няма повече да се връщам към случая, само да вметна, че лично моята ученичка вчера е погледнала в дневника и се е убедила, че има нанесен минус по география.... Както и да е.

# 404
  • София
  • Мнения: 13 691
Vache, далеч съм от мисълта да водя полемики. Не беше това целта на поста ми. Споделих, че смятам за ненужно претрупана с информация образователната им програма. И конкретно неприятният факт, че учебните тетрадки често не са за затвърждаване на знанието от урока, а за ровене в допълнителни източници, било то енциклопедии или интернет. Лично аз нямам задълбочено разбиране и трайни знания по история. Отдавам го на факта, че съм попаднала на учители, които буквално са ме отвратили от предмета. Или пък защото не съм над 40 години, та да съм се възползвала от тази "подходяща" за нашия народ образователна система. Но това не ми пречи сега да поглеждам с любопитство към тази или онази част от историята по света и у нас, да чета книги, да обогатявам знанията си, доколкото мога. Относно достоверността на написаното в книга от конкретен автор или издател също може да се поспори. Така е било преди, така е и сега. Точно историята е една от дисциплините, в която общо взето всеки титулуван специалист, издаван, има своя гледна точка, на която държи. И си мисля още, че точно нашата система е възпитавала хора, които "не трябва да мислят, за да нарушават статуквото" и това го доказват най-малко тези 45 години тоталитарен строй. Пак казвам, не искам да споря с никого. Нито да налагам това или онова. Не е моя работа.  Peace

Основният проблем в различието на тезите ни в случая се корени в изречението за тоталитарния строй. Аз не го намирам за такъв, това е времето, в което аз искам да живея. Съжалявам ужасно, че съществува датата 10.11.1989 г. Смятам го за катастрофа и т.н. Пиша го това не за да споря, а за да можеш да си обясниш защо мисля така  Wink
Изобщо не съм мислила, че постът ти цели полемики, но тук все пак всички споделяме разни нещица. Ето, аз споделям моите мисли. Аз възпитавам децата си така. Т.е. възпроизвеждам чисто идеологически индивиди подобни на мен  Wink Знам, че ще са малко, но това е положението. Така както те ще живеят с другите и другите ще живеят и ще се срещат с тях. Шарен свят...  Wink В тоя ред на мисли у дома се толерира търсенето на достоверни източници на първо място. И не говоря за предмета история само, а за точните науки, в които вече има толкова много нови открития, че старите енциклопедии не са актуални. Децата ми търсят повече от 3-5 източника за дадено нещо, за да могат да отсеят истината от цялата плява в нета. Така правя аз, така правят и те.

Общи условия

Активация на акаунт