Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте,

Отварям тази тема, макар че ми е първи пост и вече явно съм се набутал.
Ако си поръчвате от ИКЕА по - добре помислете добре. Впрочем поръчвал съм си друг път и съм бил доволен, реално за предния месец направих над 4 поръчки, по досега проблем не съм имал.
Причината да пиша тук, е че реално "качеството на обслужване" в ИКЕА се вижда едва, когато потребителят/клиента има проблем.
Направо ще копирам от жалбата, която пуснах до КЗП, ако трябва да сме честни, не толкова забавянето, ами самото отношение на служителите на ИКЕА по телефона ме ОТВРАЩАВА, от втория ми разговор днес, ми стана ясно, че на клиента му се налага да говори с един и същи човек (в моя случай Теодора Драганова), и няма начин да говорите с ръководител/началник/служител от отдел рекламации. Тоест, ако служителят на ИКЕА ВИ каже "просто си чакайте" индиректно "мен не ме е грижа за Вашата поръчка", Вие нямате на кого да се обадите или оплачете, понеже от 3 позвънявания, все Теодора Драганова ми вдигаше. Тоест ИКЕА = 1 човек на телефонната им линия.
Но нека оставим това настрана и опиша проблемът си:
"Добър ден, На 28.10.2016 година поръчах от ИКЕА Център за поръчки Бургас матрак HOVAG PCKT SPR MATT 180x200M, цена 599.00 (с ДДС). Както и при предишните ми поръчки на мен и близките ми ни беше заявено 7 дни срок за доставка на матрака. В петък 04.11.2016 се обадих на телефона на ИКЕА - 0800 45 800, за да проверя докъде е стигнала доставката на заплатената от мене стока. Служителката ми каза, че нямала идея докъде е стигнала доставката, но крайния срок за доставка бил в Понеделник (07.11.2016), също че ако има забавяне или нещо подобно, ще се свържат с мен по телефона от центъра за доставки. Днес 07.11.2016 - 11:12 часа на обяд няма нито обаждане, нито някаква информация за това какво се случва с матракът. Обадих се отново на телефон 0800 45 800, разговарях с Теодора Драганова. Обясних на въпросната дама, представител на ИКЕА, че съм направил поръчка на 28.10.2016, че са ми казали че в Понеделник е краен срок (тоест седемте дни уговорен срок за доставка изтичат днес) и още няма нищо. Изрично споменах, че става въпрос за центъра за доставка в град Бургас. Г-жа Теодора Драганова беше изключително не адекватна и почна първо да ми говори за Варна! След като обясних, че съм от Бургас, търпението ми вече взима да се изчерпва и искам да знам до къде е стигнала доставката, ми беше заявено от Теодора Драганова, че нямало такава информация, да съм продължавал да чакам. Обясних, че възнамерявам да пусна жалба до Комисията за защита на потребителите, беше ми отговорено, че това си било мое право, но нищо нямало да промени. Помолих да бъда свързан с човек, отговарящ за потребителските рекламации или ръководителя на въпросната дама Теодора Драганова, получих категоричен отказ от нея, понеже те не работели така. С оглед на изложеното по горе, бих желал да ми съдействате да получа парите си обратно, също ако е възможно да обърне внимание на ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД, че техните служители възпрепятстват клиентите да правят рекламации и да получат информация за продуктите си. Реално погледнато, аз съм платил за продукт, не съм го получил в срок, и не ми е предоставен начин за комуникация с ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД, понеже единственото, което служителката отговаряща на техния телефон - Теодора Драганова ми каза е "да чакам", и че е мое право да си пускам жалби. Моля КЗП за съдействие заплатената сума да ми бъде възстановена, поради не спазване уговорения срок за доставка от страна на ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД. Честно казано, дори да имаше възможност за доставка пак бих отказал поръчката, продуктът се води с 25 години гаранция, а на практика, на база написаното от мен по - горе, аз оставам с впечатлението, че система за рекламации и оплаквания в ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД не съществува.".

От мен като допълнителен коментар:
1. Ако не ми вярвате, аз съм ОК с това, можете и сами да пробвате, дано имате по добър късмет от мен с ИКЕА
2. Никога повече не бих си купил нещо от ИКЕА, особено над 100 лева
3. 25 години гаранция за матрак, при положение че няма служител от отдел рекламации и служителите по телефона хич не ги е грижа за клиента, след като казах че съм Бургас поне 3 пъти, служителката взе да ми говори първо за центъра във Варна
4. Моят извод е, че ако си купувате маса или стол, ИКЕА е ОК, ако обаче трябва да ползвате гаранция или възникне проблем, просто няма на кого да се оплачете, тях не ги е грижа въобще.
Пак казвам, ако искате си пазарате, никога не целя да откажа, но аз също като проучвам нещо, чета първо BG-mamma и мненията там, та счетох за необходимо да сигнализирам и да дам гласност на проблема, за да не се  окажат и други клиенти на ИКЕА с подобен проблем или да мислят, че като има национален телефона и е голяма фирма, някои по телефона ще им помогне.

Последна редакция: пн, 07 ное 2016, 12:15 от burgas8000

# 1
  • Мнения: 46 508
Нищо не разбрах.
Срокът е днес, още не е изтекъл.
Каква рекламация си се опитвал да направиш?

# 2
  • София
  • Мнения: 28 528
Нищо не разбрах.
Срокът е днес, още не е изтекъл.
Каква рекламация си се опитвал да направиш?
И аз разбрах същото. Засега не виждам грешка в ИКЕА.

# 3
  • Мнения: 6
Нищо не разбрах.
Срокът е днес, още не е изтекъл.
Каква рекламация си се опитвал да направиш?
Аз исках да разбера какво става с поръчката ми, понеже в Петък служителкат ами каза "Мммм крайния срок е Понеделник, обаче няма планирани курсове/доставки за Понеделик".
Днес ми казват "Ами чакайте си още".
Поне в листчето дето дават с касовата бележка, пише че ако има забавяне или нещо такова, трябва да те уведомят или да ти върнат парите при не наличие на продукта, мен ми трябва матрака за да спим на него, аз, жена ми и детето, тоз матрак трябва да се "надува" 72 часа (така казаха в ИКЕА).
В момента смет 12:17 часа на обяд и аз нямам никаква идея какво става с поръчката ми, дори от ЕМАГ дават поне тракинг номер или може да кажат какво е състоянието, как така от ИКЕА нямат идеа (така направо си казват) къде и какво се случва, в буквален смисъл говоря.
В бакалията на Бай Пешо отсреща, ако поръчам нещо и се обадя на продавачката на Бай Пешо след 1 седмица, тя ще може да провери по номер на поръчката какъв й е статус, как така в ИКЕА не знаят нищо за поръчката ми?!??

# 4
  • Мнения: 4 007
Прочетох и разбрах само, че служителката се е объркала за два града, защото си няма друга работа и според вас трябва да помни сама всички поръчки на всички клиенти, обяснила е, че срокът за доставка не е изтекъл, да изчакате до края на деня, и че системата им за оплаквания не работи така, както на вас ви се иска. Което ви е довело до дива ярост и сте пуснали жалба.
Като съвет бих искала да ви препоръчам да си вземете валерианче. Или чай от лайка.

# 5
  • Мнения: 6
АЗ ЗА ПРЪВ ПЪТ ПАЗАРУМ ОТ МАГАЗИН, КЪДЕТО НЯМА НАЧИН ДА ПОЛУЧИШ ИНФОРМАЦИЯ ЗА СТАТУС НА ПОРЪЧКАТА СИ, АКО ЗА ВАС НЕ Е ПРОБЛЕМ, ЗА МЕН Е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ!

# 6
  • София
  • Мнения: 28 528
Това пробвахте ли го:
Цитат
По време на осъществяване на поръчката и при условие, че сте регистриран член на сайта, можете да посетите секция „Моите поръчки“, така че да се информирате за напредъка на поръчката ви. Стъпките за изпълнение на поръчката са следните:

„Поръчката е приета“: Поръчката ви е приета и и се намира в стадия за събиране на продукти.

„Поръчката е изпратена“: Продуктите за поръчката ви са събрани и са изпратени към посочения адрес.

„Поръчката е доставена“: Продуктите по поръчката са предадени в дома ви или в избрания от вас пункт.

И не крещете, моля.

# 7
  • Мнения: 4 007
Какво са правили хората, когато не е имало онлайн магазини с тракинг, не знам.
В сайта им пише, че може да проверите статуса на поръчката си. Ама кой да гледа.

# 8
  • Мнения: 46 508
Тогава пояснете в името на темата, че става дума за липса на информация по време на транспорта, забавяне все още няма.
Пуснете и една жалба при рекламациите им с описание на проблема, сигурна съм, че ще направят промени, ако наистина има проблем, дори той да е в конкретния служител.

Случвало ми се е забавяне и с повече дни (не от Икеа), действа се по договор, има си неустойки, намирам го за нормално все пак сме хора.

# 9
  • Мнения: 6
Това пробвахте ли го:
Цитат
По време на осъществяване на поръчката и при условие, че сте регистриран член на сайта, можете да посетите секция „Моите поръчки“, така че да се информирате за напредъка на поръчката ви. Стъпките за изпълнение на поръчката са следните:

„Поръчката е приета“: Поръчката ви е приета и и се намира в стадия за събиране на продукти.

„Поръчката е изпратена“: Продуктите за поръчката ви са събрани и са изпратени към посочения адрес.

„Поръчката е доставена“: Продуктите по поръчката са предадени в дома ви или в избрания от вас пункт.
Това май е само за онлайн поръчки, тези до центъра за доставка, аз до колкото видях, от една страна не може да ги направиш онлайн, от друга пробвах да свържа картата ИКЕА с профилът ми, обаче така и не разбрха точно как.
Каквото и да е, преди 2 седмици пазарувах от някакъв неизвестен онлайн магазин във Варна. След една седмица им се обадих по телефона и жената беше в състояние да каже какво става и кога ще дойде поръчката ми, дори с коя куриерска фирма.
Пак казвам, не съм пазарувал от магазин, дето да не мога да се обадиш и да ти кажат статус на поръчката. Впрочем, бях решил да поръчвам и една мивка от ИКЕА, обаче другата част с, с която трябваше да се комбинира беше "извън наличност", пак бях звънял по телефона и ми казаха, че "нямат представа" какво може да се направи. Въобще моят опит с ИКЕА по телефона, е следния "Добър ден, имам еди какъв си проблем", отговори на слутелите на ИКЕА "Нямам идея", "Нямам представа", "Не знам", "Няма информация" и т.н. започващи с "няма" и "не може".
Ако имате различен опит с ИКЕА - аз съм ок и се радвам, за мен единствения телефона на сайта на ИКЕА - 0800 45 800 си е пълна подигравка с потребителя, не знам каква му е идеята и каква информация мога да получа на него, според мен никаква.

# 10
  • Мнения: 6
Тогава пояснете в името на темата, че става дума за липса на информация по време на транспорта, забавяне все още няма.
Пуснете и една жалба при рекламациите им с описание на проблема, сигурна съм, че ще направят промени, ако наистина има проблем, дори той да е в конкретния служител.

Случвало ми се е забавяне и с повече дни (не от Икеа), действа се по договор, има си неустойки, намирам го за нормално все пак сме хора.
Ами то всякаква информация липса, аз винаги съм си мислел, че в наши дни може да се обадиш и да се проследи поръчката, дори в малките фирми/компании го правят, иначе излиза че те самите нямат идея какво се случва с инвентара им.
В този случай излиза, че информацията за поръчкат ами - или никаква я няма или е супер строго секретна, общо взето последната служителка от днес се държа, все едно не работи в ИКЕА, тази от Петък поне ме пита за номер на поръчката.

# 11
  • Мнения: 46 508
Ще ти дам пример с друга голяма фирма - H&M.
Пускам поръчката и стои - Обработва се. И така си стои може и 2 дни без даже да разбера има ли го този артикул. В повечето случаи го има, но се е случвало и я анулират след 3 дни.
После ми дават номер за проследяване. Ама на него излиза "Резултатът е празен" до момента, в който не дойде при куриера ми.

Не виждам как каква информация могат да ми дадат, освен "пратката е изпратена".

# 12
  • Мнения: 1 530
Изчакайте си края на срока на доставка и тогава пишете гневни писма до КЗП, беге мама и т.н, поне.  Peace

Едва ли някой ще се откаже да пазарува, щото прочел в тука, че на някой не му били доставили поръчката в срок, бил той и дори още неизтекъл.

Вероятно съм напазарувала неща за 5 цифрена сума и винаги са били коректни с рекламациите. Всъщност, това е най - сигурният магазин, от който изобщо съм си купувала нещо от тази гледна точка.  Peace

# 13
  • Мнения: 19 007
Мои приятели също браха много ядове с някаква част за кухня, която се бави доста време и всеки път отговорът на ИКЕА беше - скоро ще е при вас
Да не говорим, че живеят на няколко километра от магазина  Rolling Eyes

# 14
  • Мнения: X
Изчакайте си края на срока на доставка и тогава пишете гневни писма до КЗП, беге мама и т.н, поне.  Peace

Вероятно съм напазарувала неща за 5 цифрена сума и винаги са били коректни с рекламациите. Всъщност, това е най - сигурният магазин, от който изобщо съм си купувала нещо от тази гледна точка.  Peace

И аз мисля така. Лятото имаха голямо забавяне с поръчките от онлайн магазина, когато беше периодът на намаленията. Откъм рекламации и връщане на стока са много коректни. Статусът на поръчката го проверявам на сайта, отделно получавам мейл при промяна.

Може би има проблем в добрия тон на комуникация от страна на служителката в кол центъра, но не знам дали/доколко това може да се каже и за другата страна. Thinking

Общи условия

Активация на акаунт