Отварям тази тема, макар че ми е първи пост и вече явно съм се набутал.
Ако си поръчвате от ИКЕА по - добре помислете добре. Впрочем поръчвал съм си друг път и съм бил доволен, реално за предния месец направих над 4 поръчки, по досега проблем не съм имал.
Причината да пиша тук, е че реално "качеството на обслужване" в ИКЕА се вижда едва, когато потребителят/клиента има проблем.
Направо ще копирам от жалбата, която пуснах до КЗП, ако трябва да сме честни, не толкова забавянето, ами самото отношение на служителите на ИКЕА по телефона ме ОТВРАЩАВА, от втория ми разговор днес, ми стана ясно, че на клиента му се налага да говори с един и същи човек (в моя случай Теодора Драганова), и няма начин да говорите с ръководител/началник/служител от отдел рекламации. Тоест, ако служителят на ИКЕА ВИ каже "просто си чакайте" индиректно "мен не ме е грижа за Вашата поръчка", Вие нямате на кого да се обадите или оплачете, понеже от 3 позвънявания, все Теодора Драганова ми вдигаше. Тоест ИКЕА = 1 човек на телефонната им линия.
Но нека оставим това настрана и опиша проблемът си:
"Добър ден, На 28.10.2016 година поръчах от ИКЕА Център за поръчки Бургас матрак HOVAG PCKT SPR MATT 180x200M, цена 599.00 (с ДДС). Както и при предишните ми поръчки на мен и близките ми ни беше заявено 7 дни срок за доставка на матрака. В петък 04.11.2016 се обадих на телефона на ИКЕА - 0800 45 800, за да проверя докъде е стигнала доставката на заплатената от мене стока. Служителката ми каза, че нямала идея докъде е стигнала доставката, но крайния срок за доставка бил в Понеделник (07.11.2016), също че ако има забавяне или нещо подобно, ще се свържат с мен по телефона от центъра за доставки. Днес 07.11.2016 - 11:12 часа на обяд няма нито обаждане, нито някаква информация за това какво се случва с матракът. Обадих се отново на телефон 0800 45 800, разговарях с Теодора Драганова. Обясних на въпросната дама, представител на ИКЕА, че съм направил поръчка на 28.10.2016, че са ми казали че в Понеделник е краен срок (тоест седемте дни уговорен срок за доставка изтичат днес) и още няма нищо. Изрично споменах, че става въпрос за центъра за доставка в град Бургас. Г-жа Теодора Драганова беше изключително не адекватна и почна първо да ми говори за Варна! След като обясних, че съм от Бургас, търпението ми вече взима да се изчерпва и искам да знам до къде е стигнала доставката, ми беше заявено от Теодора Драганова, че нямало такава информация, да съм продължавал да чакам. Обясних, че възнамерявам да пусна жалба до Комисията за защита на потребителите, беше ми отговорено, че това си било мое право, но нищо нямало да промени. Помолих да бъда свързан с човек, отговарящ за потребителските рекламации или ръководителя на въпросната дама Теодора Драганова, получих категоричен отказ от нея, понеже те не работели така. С оглед на изложеното по горе, бих желал да ми съдействате да получа парите си обратно, също ако е възможно да обърне внимание на ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД, че техните служители възпрепятстват клиентите да правят рекламации и да получат информация за продуктите си. Реално погледнато, аз съм платил за продукт, не съм го получил в срок, и не ми е предоставен начин за комуникация с ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД, понеже единственото, което служителката отговаряща на техния телефон - Теодора Драганова ми каза е "да чакам", и че е мое право да си пускам жалби. Моля КЗП за съдействие заплатената сума да ми бъде възстановена, поради не спазване уговорения срок за доставка от страна на ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД. Честно казано, дори да имаше възможност за доставка пак бих отказал поръчката, продуктът се води с 25 години гаранция, а на практика, на база написаното от мен по - горе, аз оставам с впечатлението, че система за рекламации и оплаквания в ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД не съществува.".
От мен като допълнителен коментар:
1. Ако не ми вярвате, аз съм ОК с това, можете и сами да пробвате, дано имате по добър късмет от мен с ИКЕА
2. Никога повече не бих си купил нещо от ИКЕА, особено над 100 лева
3. 25 години гаранция за матрак, при положение че няма служител от отдел рекламации и служителите по телефона хич не ги е грижа за клиента, след като казах че съм Бургас поне 3 пъти, служителката взе да ми говори първо за центъра във Варна
4. Моят извод е, че ако си купувате маса или стол, ИКЕА е ОК, ако обаче трябва да ползвате гаранция или възникне проблем, просто няма на кого да се оплачете, тях не ги е грижа въобще.
Пак казвам, ако искате си пазарате, никога не целя да откажа, но аз също като проучвам нещо, чета първо BG-mamma и мненията там, та счетох за необходимо да сигнализирам и да дам гласност на проблема, за да не се окажат и други клиенти на ИКЕА с подобен проблем или да мислят, че като има национален телефона и е голяма фирма, някои по телефона ще им помогне.