Парфюмни размисли и страсти-204

  • 109 805
  • 723
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 1 328
Nibiru22, Деетрон е мъж  Wink
Аз не разбрах написаното от него точно така, но ето-и в това сме различни Laughing
Имам вече мечтаната Тундра и съм парфюмно щастлива  Heart Eyes Имам за разучаване и няколко виала на бранд, който не бях чувала - Lab on Fire. Имената им са интересни, да видим как е сокът вътре.

# 406
  • Мнения: 4 058
Извинявам се за грешката. А за разбирането да поясня - не ароматът е сам по себе си претенциозен, а приносителят му. Да носиш нещо, с ясното съзнание, че може да е дразнещо за околните, но да настояваш да се изразяваш и утвърждаваш чрез това. Ех, ужасно е да си затворен с някоя тетка с люта ориенталска смрад в тясно помещение, глава да те боли, очите да ти сълзят, ама няма мърдане, на работа си. Добре че този етап от живота е зад гърба ми. А най-куриозното е, когато се опиташ тактично да загатнеш, че парфюмът е необикновен, а се ухилят и ти благодарят за комплимента Simple Smile Ама права си и ти, хора различни... Убедена съм, че пишещите тук не са от тази категория, личи си, че са ценители и вярвам, че никой не е пострадал от колекционерските им страсти Simple Smile

# 407
  • гр.Добрич
  • Мнения: 2 534
Момичета и момчета, има ли го още това намаление в Дъглас и Бюти зоун във късните часове?

# 408
  • Мнения: 2 617
Deetron,


Скрит текст:
Споменавате руските сайтове, та бих искал и аз да споделя 2-3 думи. Фен съм на руската фрагрантика, както и на всякакви руски/украински сайтове, защото единствено там съм намирал инфо за арабски аромати, като има хубави сравнения с дизанерски или ниш такива. Именно за това съм благодарен на руско-украинската публика, защото видно е доста отворена и поема риск без особени притеснения.
 
Zozina - леле как ги подреди наред дизайнерските марки  Grinning
 
Зли парфюми няма, зли сме хората  Simple Smile В последните ти постове усещам едно видно недоволство и личен бунт към развитието на пазарните тенденции, но честно казано, не виждам сериозно основание.
Масата хора винаги са щастливи да купуват новите хитови предложения, фирмите пък предоволни да ги продават. В крайна сметка, за мнозинството клиенти парфюмите не са някаква особена ценност или тооооолкова жизненоважна тема и най-важното за тях накаря остава да се чувстват добре, харесвани и актуални в своя избор. Дали ще е Lancome или Serge Lutens например, това не би трябвало автоматично да маркира кое е чалга или арт. За мен, чалгата е по-скоро пошлост, която хората проявяваме в отношенията помежду си, отколкото конкретна музика, стил дрехи, парфюми, външен вид и тн.
 
Не мислиш ли, че ако задълбочим посоката, която предлагаш, човек много бързо може да полудее от скука дори в ниш, инди или каквото и да било там? И как би се променил вкуса ни, ако се втурнем в тази посока? Може би накрая от върховно отегчение ще ни вълнуват само аромати на развалени яйца и гнил дънер?  Simple Smile
 
Колкото до идеята за уеднаквяването - има я навсякъде в живота ни и не виждам нищо страшно или лошо в нея  Wink Тя е функция на естествения порив за реализация, изразяващ се в следването на успешните примери. Козметичната индустрия не прави изключение.
Разбирам желанието ти за повече креативност и оригиналност на идеите, но защо държиш да ти ги дадат точно водещите дизайнерски марки?

Наясно съм, че у всеки от нас е заложен изконен стремеж да се себевъзприема като уникално творение и нямам нищо против това първично усещане да намира реален израз в ежедневния подсъзнателения избор, които правим за милион неща, но и същевремнно смятам, че придобиването на комерсиални продукти не е пътя към уникалност. В наши дни, тя за мен няма материален характер, а се изразява в дребните неща, в отношението към живота и хората.
Ето теб да взема за пример/дано не ми се сърдиш за това  Simple Smile/ - за мен си различна и уникална не заради някой твой трудно откриваем или ниш парфюм, а заради ентусиазма и страстта ти, с които подхождаш към парфюмната тематика Simple Smile Дали в реалността ползваш Гутие или Лартизан няма значение, защото истинската разлика между всеки от нас идва от вътре - начина по който се изразяваме, описваме, възприемаме света,  смеем се, плачем и тн. и тн.

Споделих всичко това, защото аз също имам типичен комерсиален вкус - харесвам Мюглер, Гутие, Келвин Клайн, Булгари и тн, но не мисля, че това трябва да ме притеснява или създава чувство за калъп. Нима когато нося някоя арабска щуротия или ниш, трябва да се чувствам по-елитарен или специален? Не мисля.

Щом парфюмите в наши дни вълнуват милиони хора по света, както никога до сега, за мен нещата не са толкова зле   Simple Smile

Много тъжно звучи констатацията ти, че "идеята за уеднаквяване" е всъщност функция на "естествения порив за реализация". Ако този порив да се реализираш, завършва в масово уеднаквяване, е логично да се запитаме, от къде тръгва всичко това и кой е виновен за него?!
Ролята на "водещите дизайнерски марки" е всъщност тази: разполагайки със средствата (натрупани въз основа на история на името, което са купили и парите на купувачите) да поемат отговорността за формирането масовия вкус. Те са привилегировани, защото имат материалната база да насочват масовия потребител към определен търговски избор.
Всъщност, коя характеристика ги определя като "водещи"? Тази, която им дава основен дял в инкасирани печалби. А как са стигнали до нея - възползвайки се от историята, изградена точно от уникални творци, които в определен момент не са успели да оцелеят в условия, налагани от мултинационалните компании.
И за незапознат с икономическите правила е ясно, че тези огромни машини за пари продават продукти, далеч от концепцията (и етимологичната специфика) на "парфюма": to smoke through... И ако преди това е той е бил лукс за избрани, сега точно тези компании продават илюзията за "лукс" за всички.
В тази връзка, споделеното от теб, че все повече хора се интересуват от парфюми всъщност е илюзия: те се интересуват от "продукти", наречени "парфюми" от продавачи (дори и скрити зад големи имена), които спекулират с останалата все още идея за парфюма от времената на творците, а не на търговците.
Големите компании преексплоатират не свой, а чужд успех, чието име са купили, а не създали, обличайки го в лъскава рокля, криеща слабо съдържание. Плащайки с парите си, ще очаквам, че те ще ми предлагат продукт, които да показват стремежа им да не вземат парите ми на всяка цена, а да ги "заслужат", уважавайки ме като клиент, а не продавайки ми поредното "изгодно меню" на фона на долнопробна музика.
И понеже ти спомена за "злоба", за мен тя е в политиката за моделиране на пошъл потребителски вкус, изградена на база лесни печалби, продавайки илюзия за идеята за парфюм и лукс. Лесно се продават продукти с наложени имена, но със себестойност много по-ниска от тази, която са им окачили.
И те са отговорни, че не само сринаха дизайнерските къщи на реални творци, унищожават идеята за парфюм като носител на култура и послание, а не на конфекция, която бива предлагана като "висша мода".
Всъщност, те са честни в иронията си, но и арогантни в алчността си: продавайки имена на парфюми, които са легенди и напомняйки ни, все пак, че всъщност вече няма нищо уникално в тях, точно заради безкрайните вариации, които добавят към иначе уникални имена.
Илюзията поне е прозрачна: масовият вкус, пакетиран и предлаган от продавачки с празен поглед, чиято обща парфюмерийна култура стига до предходната реформулировка на "името на деня".

# 409
  • Мнения: 33 139
Тсугуми, всичко това е точно така,...но тази тенденция е не само в парфюмите...уникалните, луксозни хора продължават да живеят уникално, луксозно, бутиково....за тях дизайнери, ама истински Wink, създават парфюми, за които не сме и чували,....а ние обикновените хора сме масовите потребители на парфюми, ПДЧта, панелки, коли шкоди и голфове Joy....и така ние сме шир потреба Joy,....защото няма как да живея в панелка в центъра, да се возя на метрото, но да съм с неземно уникален парфюм....! Simple Smile

# 410
  • София
  • Мнения: 5 782
Мими, не е така... Дай сега, щом се возим на метрото, непременно да си купуваме всичко шир потреба ( в т.ч. и парфюми... ) Stop Някои неща, слава Богу, са въпрос на вкус, а не на статус... И на приоритети, разбира се.  Peace Най-скъпите парфюми са такива не заради уникалните си аромати, а защото шишенцето е украсено с диаманти, злато, платина и т.н. И не е задължително най-богатите хора да имат най-добрия вкус за аромати...  Wink

# 411
  • Мнения: 4 058
И те са отговорни, че не само сринаха дизайнерските къщи на реални творци, унищожават идеята за парфюм като носител на култура и послание, а не на конфекция, която бива предлагана като "висша мода". Не съм напълно съгласна, много често малките продават на големите бизнеса си след като се изчерпят сами отвътре. Загуба на ентусиазъм, креативност, страст - без това не виждам как ще се принудиш да продадеш бизнеса си, колкото и да се променят пазарните условия. Или просто желание да се оттеглиш в заслужена почивка след като си се доказал.
Всъщност, те са честни в иронията си, но и арогантни в алчността си: продавайки имена на парфюми, които са легенди и напомняйки ни, все пак, че всъщност вече няма нищо уникално в тях, точно заради безкрайните вариации, които добавят към иначе уникални имена. Ами не винаги са честни. Много пъти потребителят не разбира, че има нов собственик на бранда. Навремето така си купувах продукти на боди шоп още доста време, след като лореал ги бяха купили, докато не се усетих по промененото качество и не установих какво е станало. Предполагам, че и с други потребители и марки се случва това.

# 412
  • Мнения: 33 139
Пете, най-богатите не разчитат на своя вкус, те имат консултанти....! Hug
Колкото и да е тъжно....шир потребата ни завладява....специално аз винаги съм искала да имам свой стил и вкус, никога не купувам нещо само, защото е популярно или модерно,....но за жалост обикновените хора нямаме достъп до други неща....! А отделен въпрос е добрият вкус и съобразяване на облекло и парфюм със средата, събитието, професията, начина на живот...там всички сме длъжни да се стараем! Simple Smile

# 413
  • Мнения: 2 617
Mими, благодаря ти за мнението, но аз пишех за фактори далеч от примерите с "Голф"-а, Метрото и панелката, а за такива, създавани и култивирани с поколения и които са далеч от консуматорството на ниво (парфюмерийна) конфекция.
Както е писала и Петя, специално създавани продукти не са непременно по-добри такива. Парите не винаги са еквивалент и на култура Simple Smile
Препрочитайки и мнението на Zozina, ще се съгласиш, че никой не е оспорвал безспорното, а именно, че тенденцията не е изолирана.
Всъщност, много по-ценно в нейното мнение бе не изговаряне на очевидното за чалга-халтура и в парфюмерийния сектор, а информацията за китайския пазар.
Умението да се отсява и ползва информацията е и начин да не се поддаваме на официалния масов диктат, но за да се стигне до такъв подбор, трябва да са налице и факторите, с които започнах в началото.

# 414
  • Мнения: 33 139
Аз също съм съгласна, че добрият вкус не винаги е свързан с пари....но специално при парфюмите не може парфюм за пет лева, колкото и да е приятен аромата да се сравни с тези на дизайнерите, колкото и да са комерсиални! Simple Smile
Винаги съм отворена за нова информация, нови идеи, бягане от масовката във всички области...не само за парфюмите, смятам за това е и темата, за хора които обичат парфюми и иската да открият уникалния и точен за тях аромат! Simple Smile Иначе и ти и Зозина сте напълно прави!:)

Последна редакция: чт, 24 ное 2016, 10:45 от mimi.7299

# 415
  • Мнения: 7 519
Голям проблем, че комшийката на Мими мирише на същият парфюм като нея ... голям проблем, че на фона на няколко милиарда хора на земята, не можете да бъдете Оникални, да карате коли  които никой друг няма и да миришете на парфюм с миризма на свински пръжки!

# 416
  • Мнения: 33 139
Голям проблем, че комшийката на Мими мирише на същият парфюм като нея ... голям проблем, че на фона на няколко милиарда хора на земята, не можете да бъдете Оникални, да карате коли  които никой друг няма и да миришете на парфюм с миризма на свински пръжки!
За мен не е проблем....освен това на моята кожа парфюмът на комшийката стои съвсем различно, аз имам друго излъчване и стил, не разчитам на един парфюм да ме направи уникална....
 hahaha

Последна редакция: чт, 24 ное 2016, 10:55 от mimi.7299

# 417
  • Мнения: 2 617
Кикамора, това, какво за теб е проблем, не е мой проблем и обратно, спокойно Simple Smile

Мими, не говорим тук за имитационна парфюмерия. Ще ти дам простичък пример: споменавала съм в темата бранд, който е интересен, регионално обусловен и далеч от едрите парфюмерийни собственици. Интересът в темата беше близък до нула, докато се обсъждат поредните реформулировки до безкрай. И друг път съм писала: тук съм да черпя информация, която може да съм пропуснала или по някакъв начин да ми е била недостъпна. Така че моите избори съм ги направила по отношение и на парфюмите, които нося Simple Smile
Взех само отношение за тенднциите, които масово се налагат и споделям изцяло мнението на Zozina.

Последна редакция: чт, 24 ное 2016, 10:57 от Tsugumi

# 418
  • Мнения: 37 261
Част от поддържането на добрия тон в темата идва от въздържането от ценови сравнения на парфюмите, които ползваме. Моля, спестете подобни коментари и последваща дискусия:

Аз също съм съгласна, че добрият вкус не винаги е свързан с пари....но специално при парфюмите не може парфюм за пет лева, колкото и да е приятен аромата да се сравни с тези на дизайнерите, колкото и да са комерсиални! Simple Smile

# 419
  • Мнения: 33 139
Спименаването на цените е най малкия проблем на "добрия тон"...., но щом така е прието ще го " спазваме" hahaha hahaha
Има далеч по остри изказвания и сравнения, нарушаващи добрия тон  hahaha

Общи условия

Активация на акаунт