Отговори
  • Мнения: 3 371
По Бтв говорят в момента как /да/ стават правилно разплащанията посредством кредитни/дебитни/ карти.

Реално обаче аз виждам съвсем друго и то почти навсякъде, да не кажа  навсякъде/допускам, че все пак съществува поне едно място с правилно обслужване/. Редовно пазарувам във Фантастико  абсолютно винаги, без изключения касиерката ми взима картата и какво прави точно аз не виждам. Подава ми я само, за да въведа пин кода и  отново си прибира апарата. Това се повтаря и в няколкото магазина в които пазарувам, дори и в аптеката. Не съм параноичка, да чукна на дърво, пари не са ми изтичали /досега/ от картата, но и аз следя много стриктно.

Ако поискам апарата, за да въведа лично картата, отговорът е  - къс ни е кабелът Laughing Stop Shocked.

Какво точно да кажа, без да вдигам скандал, без разправии/веднъж един човек пред поиска сам да си сложи картата, но му се разкрещя касиерката, това във Фантастико/.

пс. и още един въпрос - вчера поисках фактура, сумата беше 6 /шест/ лева. Отговориха ми, че политиката на магазина е да издават фактура за суми над 20. Така ли е? По закон не е ли длъжна да ми издаде фактура дори сумата да е 10 стотинки. Поиска ми данните и каза, че другия път когато минавам през магазина ще ми я даде. Значи аз трябва да се разходя два пъти до магазина, ами съм от друг град и никога повече не отида там newsm78

Последна редакция: пт, 18 ное 2016, 09:13 от Аби*

# 1
  • Мнения: 1 431
Т.е. Вие не виждате къде точно касиерката слага картата и тя Ви дава само да въведете ПИН кода, ако правилно съм разбрала? Защото там, където аз съм плащала с карта, също не я слагам лично в апарата, но той/ апаратът/ винаги е на открито място и аз виждам какво всъщност прави касиерката....

 А мен ме учудва защо, понякога, търговецът прави не особено доволна физиономия, когато плащането става с карта/ и това е в по- малки магазини, а не във голям такъв/ .....? И също има ли той/ търговецът/ право да откаже използването на дебитна карта?

Общо- взето, май има някакви правила/ законови/, обаче на практика се получава друго.

# 2
  • Мнения: 2 681
Преди 30  мин. бях във Фантастико Дървеница.
Касиерката я  сложи на терминала на Пощенска банка по мое искане.
Имат също и на друга банка, но не ми е изгоден.
Винаги се вижда мястото на което слагат картата. На високо е, до кутията с лотарийни билети.
Няма как да и направят магия и да я източат. По друг начин става лошото.
Уж сте млади, модерни хора, а все световни конспирации са ви в главите.

# 3
  • София
  • Мнения: 4 811
Може би плащат такси за притежаването на пос терминал и за транзакция newsm78 Като цяло плащането с карта е по-бавно отколкото в брой.

Не е имало случай да не виждам къде ми слагат картата. Мен ме дразни, че не навсякъде терминалите са подменени с тези за безконтактните карти, а там където са, не винаги аз си я маркирам. Не виждам смисъл касиерката да ми вземе картата, за да я доближава тя до терминала. Това обезсмисля цялата идея на тези карти.

Преди 30  мин. бях във Фантастико Дървеница.
Касиерката я  сложи на терминала на Пощенска банка по мое искане.
Имат също и на друга банка, но не ми е изгоден.
Винаги се вижда мястото на което слагат картата. На високо е, до кутията с лотарийни билети.
Няма как да и направят магия и да я източат. По друг начин става лошото.
Уж сте млади, модерни хора, а все световни конспирации са ви в главите.
Защо не ти е изгодно - някаква такса ли има? Аз не гледам къде я слагат моята (пазарувам понякога в този магазин) и не съм имала такси.

# 4
  • Мнения: 2 237
А мен ме учудва защо, понякога, търговецът прави не особено доволна физиономия, когато плащането става с карта/ и това е в по- малки магазини, а не във голям такъв/ .....?
Защото плащат такса (Disagio?) и за малкия бизнес 3 до 5% са си сума. Присъствала съм на скандали от страна на клиента; поне в Австрия бих казала, че търговецът може да откаже ползването на електронно плащане. Аз лично го намирам за ок Peace

Досега винаги съм виждала какво се случва с картата, когато плащам с нея. Единствените проблеми, които съм имала, са с различния курс. Примерно плащам почивка онлайн, която е сметната по определен за деня курс в туристическия сайт, но кредитната карта смята в друг курс и накрая сумата е доста по-висока.

# 5
  • Мнения: 3 371
Никога не са ме питали на коя банка да ми я сложат. Може би е трябвало аз да поискам, но не съм знаела за такава възможност/което означава, че не си знам правата отново и бих искала да ги науча/

Emi Daniel,  аз пазарувам във Фантастико на бул. Бъкстон, там апаратите са някъде смотани под цигарите, а купувачът определено не вижда нищо. Може би бих видяла, но буквално трябва да надничам и залягам из/под/над лентата за покупки.

# 6
  • на село
  • Мнения: 1 031
Фактура нямат право да отказват. Дори за стотинки. Тези глупости с фирмената политика да ги оставят.
При разплащането с карта, търговците винаги издават касова бележка. Няма как да изтеглят по-голяма сума. Що така се спичате?

# 7
  • при късмета
  • Мнения: 25 602
Това, което обясниха в предаването беше, че не е проблема в това, че не виждаш къде ти слагат картата. Проблема е там, че почти на всички каси, на които можеш да платиш с карта има камера. Нелоялен търговец на практика снима картата от двете страни. А оторизацията е с 4 цифрения код, който е на гърба, заедно с другите данни отпред, разбира се. Т.е. това за което трябва да следиш, е дали касиера държи картата само с едната страна към камерата или я обръща и от другата страна.
Всъщност основното правило за абсолютна сигурност, което казаха, че не се спазва никъде е, че картата не трябва да се предава в чужди ръце изобщо.
А на почти всички места, където можеш да платиш с карта, трябва да я дадеш на касиера.
Съвета беше добре да запомниш въпросните 4 цифри и да ги задраскаш с черен маркер. Лепенка не е добра идея, защото може да задръсти някое устройство, ако се отлепи

# 8
  • Мнения: 736
Фактура нямат право да отказват. Дори за стотинки. Тези глупости с фирмената политика да ги оставят.
При разплащането с карта, търговците винаги издават касова бележка. Няма как да изтеглят по-голяма сума. Що така се спичате?

Има варианти и то доста, пример мога да дам как една сума ми беше изтеглена 3 пъти от картата защото персонала в магазина не беше обучен да работи, при което дори не знаеше как да направи "сторно" или да анулира транзакцията, тогава ме хвана яд защо не си изтеглих пари от банкомата и да си платя кеш. Убих 2ч. в този магазин докато управителя оправи нещата.......номера стана по много нелеп начин, касиера не четеше какво пише на дисплея на устройството, а е нямало хартия и тя три пъти ме кара да въвеждам пин.
Има и друг случай, вместо 30.00 лева въвежда 300.00лв.  Mr. Green и то защото точката си я има но касиера си въвеждаааа  hahaha

# 9
  • Мнения: 158
Фактура нямат право да отказват. Дори за стотинки. Тези глупости с фирмената политика да ги оставят.
При разплащането с карта, търговците винаги издават касова бележка. Няма как да изтеглят по-голяма сума. Що така се спичате?
Всъщност мисля, че не се тревожат за изтегляне на по-голяма сума, а за скимиране на самата карта. Което се е случвало. Ако не ме лъже паметта служител на Метро беше го правил това в съучастие с измамници. Просто при поставянето на картата в терминала първо я минава през скимиращото устройство. После при въвеждането на ПИН код от страна на купувача, кода се взема със скрита камера и или с четец, към клавиатурата на терминала пак със съдействието на касиера. После се прави копие на картата и нататък схемата е ясна.
Нежеланието на търговеца да приема плащания с карта е с цел да се крие оборот. Платеното кеш може да не се отчете, платеното с карта е на практика плащане по банков път и не може да бъде укрито.
В чужбина терминалите са закрепени на поставка /в Лидъл в България също са на такива/. Касиера не ти пипа картата, просто завърта терминала към теб, ти сам си слагаш картата, въвеждаш код, изчакваш да излезе потвърдителната бележка за направено плащане и си я прибираш обратно. При нас обаче много от касиерите се имат за някаква по-висша класа, сякаш ми подаряват покупките, та си позволяват да се репчат и да нареждат кое как да се прави.

# 10
  • Мнения: 2 681
Преди да въведа пин кода винаги поглеждам каква сума се изписва на дисплея. Ако не е според касата - скандала им е сигурен.
В Лидл на Черни връх им подавам картата и те я слагат в устройството.
Безконтактна засега не смятам да имам.
Някой питаше - защо не ми е изгодно на терминал на друга банка.
Картата ми е на Пощенска и се натрупват някакви  бонус точки. На техен терминал се удвояват.
Иначе не би трябвало да има такса за плащане от клиент.
В магазин без терминал не пазарувам. Противно ми е самото плащане - вадене на портмоне, да търся стотинки, дали имам 2 лв. и др. простотии.

# 11
  • Мнения: 736
ava_67, едно е за криене на оборот в малките магазини, друго е на бензиностанция, примерно. Всички бензиностанции имат касови апарати и програми, които няма как да скриеш оборот, всяка касова бележка директно заминава в клона на НАП. Друго е, че идва клиент зарежда за 5лв. и иска да плати с карта, от които 5лв., едва 4.80лв. стигат до търговеца. Заради тези такси налагат примерно, че под 10лв. не може да се плати по банков път.

# 12
  • Мнения: 47 352
Не съм гледала предаването, досега мислех, че законът в България е такъв и затова кротко се примирявах.
Аз също не го намирам за правилно.
Когато съм плащала в чужбина касиерката дори не вижда картата, апаратът е пред мен, слагам и плащам. Ползвала съм и картата на мъжа ми без проблем. Тук не мога да платя с нея, дори на някои места ми искат и лична карта.

Цитат на: Emi Daniel
Винаги се вижда мястото на което слагат картата. На високо е, до кутията с лотарийни билети.
Няма как да и направят магия и да я източат. По друг начин става лошото.
Уж сте млади, модерни хора, а все световни конспирации са ви в главите.
Ти я виждаш, но и касиерката вижда цялата информация, която й е нужна за онлайн плащане - номер на картата, име на притежателя, докога е валидна и кода отзад. Нито пин и трябва, нито нещо друго.

# 13
  • Мнения: 15 270

Ти я виждаш, но и касиерката вижда цялата информация, която й е нужна за онлайн плащане - номер на картата, име на притежателя, докога е валидна и кода отзад. Нито пин и трябва, нито нещо друго.


И го запомня? Laughing То аз не си помня моите дето пазарувам толкова много в интернет и постоянно ги въвеждам, че не ми се вярва тя, която в момента е броила пари и следила цените на продуктите, които маркира да успее да запомни толкова много неща без да ги запише веднага Peace

# 14
  • Мнения: 47 352
В днешните времена с напреднала технология не е нужно да помни, достатъчно е да е сложила мобилния си някъде на удобно място.
За да е забранено по света, едва ли е случайно.

Общи условия

Активация на акаунт