Пети клас

  • 85 504
  • 734
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 12 916
да, по ДТИ - Домашна техника и икономика се води при нас..
Учат различни "професии" .. имаха и готварство.. но на моя син жичкаджийството му е вродено генетично  Crazy та все натам нещо човърка Simple Smile - имаха да представят проект по желание, без значение от каква област - и снощи запояваше до нощите.. ама работи пустото  му устройство Simple Smile

.. в клас са 30 деца... мда множко е

# 316
  • Мнения: 4 683
Въпросът на питащата, духи долна черта пухи, се отнасяше до това, дали ви се струва нормално това препускане по материала. Дали навсякъде се правят малко упражнения в клас за усвояване на материала. И ако е така, дали това навсякъде носи високи нива на стрес. Училището ни е "нормално" с леко залитане към елитност, желано, с математически паралелки и задължителен втори чужд език от 5 клас. Избрала съм го като най-добро сред близките и най-близко сред добрите. Това достатъчно ли е като бекграунд, за да задам въпрос? Въпросът е риторичен, не е нужно да мислиш остроумен и жлъчен отговор. Или ако изпитваш вътрешна нужда и имаш излишно време, действай, но аз смятам диалога с теб за приключен.

На добронамерено отговорилите, горе-долу си изградих мнение за положението, благодаря, мненията ви ми бяха от полза. Предлагах на дъщеря ми да се премести в друго училище, тя категорично не иска и сондирах мнения, за да преценя трябва ли да настоявам.

Много съжалявам, че махленският тон от Клюкарника се е пренесъл и в тази така полезна за мен доскоро тема.

Приятен ден!

# 317
  • Мнения: 12 916
мартеа, като не ти изнасят някои отговори, а си четеш избирателно - проблемът си е в твоята статистика Simple Smile

Пишех от телефона и нямаше как да цитирам ник, извинявам се публично, линчувайте ме на кол  Mr. Green

Ясно детето защо е стресирано  Tired

# 318
  • Мнения: 4 683
Събота и неделя преговаря набързо разказвателните предмети, защото в понеделник имат география, история, ЧП, литература + език и математика за разкош. Правят проекти, изпитват ги писмено, но не само с тестове.


при дъщеря ми писменото изпитване е основно с тестове, от време на време имат и по някоя оценка от устно изпитване. Също имат недоразумения в седмичната програма - например география в два поредни дни, натрупване на разказвателни предмети в средата на седмицата в ден, в който имат нулев час.

# 319
  • Бургас
  • Мнения: 11 037
И аз ще се оплача.Днес са имали тест по ЧПр.От 11 въпроса 4 са били за материал,който липсва в старите учебници.При въпроси от децата какво да пишат,госпожата им дала "жокер" на единия въпрос,а на останалите три играли на тото.Този материал изобщо не е преподаден от госпожата.
В момента съм бясна и не ми се пише повече,че ще ги сътворя едни..........

# 320
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 461
Събота и неделя преговаря набързо разказвателните предмети, защото в понеделник имат география, история, ЧП, литература + език и математика за разкош. Правят проекти, изпитват ги писмено, но не само с тестове.


при дъщеря ми писменото изпитване е основно с тестове, от време на време имат и по някоя оценка от устно изпитване. Също имат недоразумения в седмичната програма - например география в два поредни дни, натрупване на разказвателни предмети в средата на седмицата в ден, в който имат нулев час.

При нас редовно изпитват и устно. Географията ни май също е в два поредни дни, макар да сме в различни училища.

margo**, за това бих говорила с учителката и с директора на училището. Като го няма материала в учебниците, поне преподаден ли е? При нас се случва, но за такива уроци непременно пращам да се четат допълнителни материали.

# 321
  • Мнения: 1 812
Много неща не ми се виждат нормални, гледаме да се справяме, пиша в множествено число;) Също имат предмети в поредни дни, и първият срок бяха така, и сега вторият, и редовно се струпват по две-три тестове ( контролни) на ден, като се сложи и някой проект, чудно Mr. Green Отделно пък ако е тест, така се дивя на някои въпроси как са зададени. На моменти доста идва напрежението, но най-голямо беше първият срок, сега май вече се уморихме да се ядосваме Mr. Green
За ваканцията очаквам домашни и вече някакви дати за класните.

# 322
  • Мнения: 4 683
Много неща не ми се виждат нормални, гледаме да се справяме, пиша в множествено число;) Също имат предмети в поредни дни, и първият срок бяха така, и сега вторият, и редовно се струпват по две-три тестове ( контролни) на ден, като се сложи и някой проект, чудно Mr. Green Отделно пък ако е тест, така се дивя на някои въпроси как са зададени. На моменти доста идва напрежението, но най-голямо беше първият срок, сега май вече се уморихме да се ядосваме Mr. Green
За ваканцията очаквам домашни и вече някакви дати за класните.


положението при нас е много сходно.
Едното домашно е дадено вече, имат 35 страници (!) задачи по математика. Техният клас попадна на изключително взискателна учителка, но това е положението.

# 323
  • София
  • Мнения: 6 308
...
Точно обратното - има голямо значение дали е учило в 5-ти и 6-ти клас и продължава да го прави в 7-ми. Ако е било така, то подготовката за изпитите се свежда предимно до свикване с формата и работа за време.  Peace
...
А дано си права. Peace  Само че ми се струва, че както е наблъскан материалът, в долните класове не остава много време за упражнения и усвояването му. Страхувам се да не се наложи в седми клас да го минават отново.

# 324
  • Мнения: 87
Познавам мартеа задочно още от бебешките теми преди 12 години и смятам, че е интелигентна и аналитична жена, винаги премерена в тона и оценките си, така че ми се струва странно това отношение към нея. От Пловдив съм и имам впечатления и за така наречените "елитни" училища, в някои от които се влиза с изпит след 4-ти клас. Обемът на домашните там като цяло е доста голям и няма как за 1-2 часа на ден да се напише всичко, че и да се научи по разказвателните предмети. Доста познати (и умни) деца си помагат като учат по разказвателните през уикенда и вечер, когато са втора смяна. Чудесно е, че има организирани и умни деца, които успяват да напишат и научат всичко за кратко време и да усвоят материала по всички предмети както трябва, но това са по-скоро изключения за мен (и под усвоен материал не визирам 6-цата като единственото адекватно мерило).

Моят син миналата година реши да се яви на някои от изпитите за едно от "елитните" училища под влияние на други деца от класа. Макар да се представи много добре на единия от тях, още след него каза, че не желае да се мести в това училище, независимо от резултата. Остана в кварталното и на този етап с баща му въобще не съжаляваме. Вярно е, че случихме на хубав клас и на учители (повечето родители местят децата си в "елитните" училища главно защото в някои квартални нивото много спада след 4 клас). По програма наистина обемът на учебния материал е ненужно голям и не позволява много упражнения и явно зависи от учителите как ще го преструктурират и предадат и на какво ще наблегнат, за да може той да се усвои, ако детето полага усилия, разбира се. Обемът на домашните на сина ми е нормален, няма престараване и пресилване от страна на учителите. По предметите, по които се преподава наистина добре (особено по единия от разказвателните), домашните са най-малко, а знанията на сина ми са най-трайни от обширни, така че учителите и техните методи са много важни. Ние също контролираме нещата, най-вече по важните предмети, и ако забележим нужда от повече упражнения, даваме допълнително с баща му. Истината е, че синът ми обича да работи бавно (явно само вкъщи, защото в училище се справя отлично с контролните в рамките на часа) и понеже е изпълнителен, в някои дни му отнема доста време да си свърши цялата работа, но реално той не учи плътно, а освен това си почива и се разсейва, така че това не го стресира. Много съм доволна и от факта, че по изобразително, музика и домашен бит нямат никакви контролни или подобни изцепки. Важното е да си носят материали и да се стараят в час и това е достатъчно за учителите, така че по тези предмети няма абсолютно никакво учене и стрес, както и трябва да бъде.

Иначе за себе си съм решила, че няма ненужно да стресирам сина си, за да може да се впише в една толкова порочна образователна система като нашата. Вече и елитните училища не са това, което бяха. И разбира се, че има начин децата от един и същи випуск в едно и също училище да могат да се профилират спрямо възможностите и желанията си, има образователни системи по света, които го правят, но това е друга тема.

# 325
  • Бургас
  • Мнения: 11 037
jd изобщо не е преподаден урока.Няма нищо и в тетрадката писано.Затова и госпожата им е дала"жокер" на един от въпросите.Нямали го в учебника и нямало от къде да четат.Само по ЧПр е така.Дъщеря ми разказва,как госпожата в началото на часа започва да си търси урока в новия учебник,после започва да го търси и в стария.След това пише на дъската........... и той половината час минал.Добре че по другите предмети не е така.

# 326
  • Мнения: 1 812
Има ли все пак вероятност​ тези въпроси да не ги отчете при оценяването? Ако не, май трябва да измислите обратна връзка с госпожата, родителска ли, лична среща ли, в случая ето идва и ваканция и нещата​ се протакат, и пак родителите да му мислят:(

# 327
  • Бургас
  • Мнения: 11 037
Ще изчакам резултатите от теста и ще го мисля.Нещата наистина ще се протакат.Дано скоро след това имаме родителска среща,че и по другите предмети не е цветущо положението.Децата са предупредени,че и догодина щяло да е така.Няма да имат нови учебници. Tired

# 328
  • София
  • Мнения: 12 142
Няма да имат нови учебници. Tired

Това сигурно ли е?

# 329
  • Бургас
  • Мнения: 11 037
Засега информацията е само от госпожите в училище.Те освен с матурите в 7 клас ги плашат и с липса на учебници/отново/.Ще видим.

Общи условия

Активация на акаунт