Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално?-13

  • 101 965
  • 750
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 1 410
...В рамките на комисонната ако беше -добре.Те са му поискали +нея още 1% за набавяне на документите и за пред нотариуса....като им остави и пълномощно.
На мен ми се видя прекалено,та за това попитах.
Аз си мисля,да попита баща му дали не може да свърши това и на него да прати пълномощно ако е само скицата,данъчната оценка и явяване при нотариуса.....Или да забавят нещата ако се появи сериозен клиент и  ние като си дойдем за 10 дена да изкараме каквото е нужно.А ако не ни стигне времето тогава да оставим пълномощно....за самата сделка.
Баща му всъщност има пълномощно,но си е сменил личната карта,та не знам дали няма да му направят проблем с новата карта при ваденето на скица и данъчна оценка.

Последна редакция: нд, 08 яну 2017, 15:19 от Zhani

# 211
  • София
  • Мнения: 4 192
При нотариуса трябва да ви представлява с пълномощно само човек, на който имате абсолютно доверие. Така както описвате нещата сте идеални кандидати за имотна измама  Naughty

# 212
  • Мнения: 1 410
..Пределно ни е ясно това.За това сме внимателни и трудни в доверяването.

# 213
  • София
  • Мнения: 12 904

Anqelique благодаря за коментара.
И мен единствено цената ме спира. Днес ходихме да го видим, след основен ремонт е, с нови уреди и всичко е много добре направено. Но цената на квадрат скача доста заради това. Опитвам се да сметна ориентировъчно колко е излязъл ремонта за да преценя дали има смисъл. Тези дни изпуснах в съседният блок отново след ремонт, но на 1000 евро кв метър апартамент.

# 214
  • София
  • Мнения: 1 359
Aila, успех в търсенето! Опитайте да смъкнете от цената, не пречи.

# 215
  • Мнения: 4 188
Да се запиша, че съм ви поизтървал.

# 216
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993

Zhani,
документите се подготвят от брокера, като собственикът му направи пълномощно, ние му казваме: пълномощно за вадене на документи.. Това е част от услугата и дори предпочитаме да е така, защото спестяваме много време и разправии по инстанциите. Предвид какви грешки има при издаване на  документи и че в повечето случаи се ходи по няколко пъти, това е най-добрият вариант.
Относно да бъдете представлявани пред нотариус, аз не разбирам, за какво да Ви представлява...за самата сделка ли? По-добре това да е Ваш близък човек, макар че в пълномощното може да е направено така, че всичко да е ясно казано относно параметри на сделка и разплащане. Случвало се наши клиенти да искат и това от нас, но винаги сме отказвали, не за друго, не че не може да стане перфектна сделка, а защото това са си много лични неща и не желаем да носи отговорност декларирайки чужда воля. Имали сме за подписване на предварителен договор, но това са много редки случаи и то на по-близки клиенти, с които се познаваме.
Документите по сделка не са само данъчна оценка и скица. Ако е в София и някой иска да ми плати 100 лев., за да извадя документи за сделка на имота няма да се съглася. Не че правим такива услуги, просто си мисля...колко ми струва времето по инстанции. В кадастъра се ходи по 2-3 пъти, издирват се архитектурни планове, нанасят се коригират се данни.... За данъчна оценка: масово грешно декларирани имоти... хайде предекларирай, хайде пак наново за данъчна оценка...да не продължавам, защото почвам да се ядосвам от сутринта, заради неразбориите в системите ни.

# 217
  • София
  • Мнения: 4 192
В кадастъра се ходи 2 пъти - първия път може и да се чака 2 часа, вторият път взимането е лесно. Аз лично съм вадила 5-6 пъти скица на мои имоти, грешка никога не е имало. Данъчна оценка - 2 пъти се ходи (при мен и двете общини са в радиус 3 мин от кадастъра) за подаване оскане за данъчна оценка и за взимане на документа. Никога не съм чакала в тези две общини повече от 20 мин. Айде да кажем, че имаш и дабнъци да платиш. Удостоверение по чл. 187 може искането да се пусне електронно. Удостоверението за наследници ако се налага пак става бързо. Те им искат 1% за тази услуга, което сигурно ще се равнява на четирицифрена сума  Tired

# 218
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
В кадастъра се ходи 2 пъти - първия път може и да се чака 2 часа, вторият път взимането е лесно. Аз лично съм вадила 5-6 пъти скица на мои имоти, грешка никога не е имало. Данъчна оценка - 2 пъти се ходи (при мен и двете общини са в радиус 3 мин от кадастъра) за подаване оскане за данъчна оценка и за взимане на документа. Никога не съм чакала в тези две общини повече от 20 мин. Айде да кажем, че имаш и дабнъци да платиш. Удостоверение по чл. 187 може искането да се пусне електронно. Удостоверението за наследници ако се налага пак става бързо. Те им искат 1% за тази услуга, което сигурно ще се равнява на четирицифрена сума  Tired

Както казах, за подготовка на документи за сделка не се вземат допълнително пари, това е част от услугата.
А колко пъти се ходи в кадастъра не искам да коментирам, от 5 имота 4 са проблемни и за да се оправят са необходими архитектурни планове и тогава се започва голямото  издирване...
В кадастъра от 5 извадени схеми, 4 са проблемни. Или ги няма нанесени имотите, или има грешки.

# 219
  • Варна
  • Мнения: 2 942
Здравейте, имам следният проблем: опитвам се да се отърва от търговска площ, която е реално дупка, неизмазана, но в актувана с акт 16 сграда. Историята е дълга, блокът е от така наречения период на строителни пирамиди във Варна. Собствениците са зарязани в един момент да се оправят сами. Актувахме входа есента, но в един момент тая дупка беше определена  данъчна оценка от 33 хиляди лева ( 27 кв.м). Сега аз искам категорично да се отърва от това чудо, имам желаещ да закупи за 7000 лв. Въпросът ми е как може да се процедира? Таксите при нотариуса са за сметка на купувача, но ми се струва, че ще се оформи значителна такава и естествено има голяма вероятност да се откажат. Като цяло тази площ и апартаментът ми са със завишена данъчна оценка. Не мога кажа дали е бил неадекватен данъчният служител, за мен това проблем.
Има ли изхода? Наистина държа да продам имота.

# 220
  • София
  • Мнения: 4 192
Ако е сгрешена в данъчното подаваш корегираща декларация по чл. 14. Виж дали е така. По принцип е нормална данъчна оценка от 33к лева за 27м2 търговска площ. Ако е така, минавате на нотариус, като таксите се дължат върху по-високата от данъчната оценка или действително договорената сума. Във вашия случай, ще дължите малко над 3% (не знам какви са във Варна общинската такса) от 33 000 лева + таксата за нотариуса. Общо взето отивате на около 1500 лева разходи по покупко-продажбата. Успех  Peace

# 221
  • Варна
  • Мнения: 2 942
Направо доживот ще си плащам данъка от 250 лв, на там са тръгнали нещата. Освен да го даря на данъчния. Mr. Green
Благодаря все пак!

# 222
  • София
  • Мнения: 4 192
Ако не се използва, подавате декларациявсяка година поне да ви намалят такса смет  Wink

# 223
  • Варна
  • Мнения: 2 942
Ако не се използва, подавате декларациявсяка година поне да ви намалят такса смет  Wink
Благодаря! Ще засиля майка ми да действа в тази посока.

# 224
  • Мнения: 82
Може ли коментар и мнение за този апартамент - http://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b148371038097319


Ако познаваш района, това са ЕПК блоковете на ул. д-р Атанас Москов между Лукойл и Флоримонт в Младост 4. Лично аз не ги харесвам, самите блокове изглеждат зле, а и за тези пари и без ТЕЦ не си заслужава.

https://www.google.bg/maps/@42.6323631,23.3750568,3a,75y,274.77h,97.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9-xrNPnQZ9huavpeDS3W4g!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Общи условия

Активация на акаунт