Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 420
  • 748
  •   1
Отговори
# 330
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Здравейте отново. Оказа се, че и двете деца са с дислексия. Сега са 4 клас и се чудя какво да правим догодина. Сега учат в кварталното училище, малко, основно училище, без особени академични амбиции и постижения. По принцип имах намерение да ги местя (ако ни приемат, разбира се) в по-читаво училище. Но сега при това положение не знам дали е удачно. Със сигурност ще ги разделя в различни класове (по съвет на психиатърката), така че при всички положения ще сменят класа. Та ми се ще да сменим и училището, но не знам къде и какво училище да търся. Не сме за езиково или математическо, много са зле и с двете. С рисуване от 5 клас не намирам. Някакви идеи и съвети? Някой доволен от училището си да сподели?  newsm78 В район Красно село сме.

# 331
  • България
  • Мнения: 240
Красно село не е ли 51 то е горе-долу добре

# 332
  • Мнения: 12 016
Здравей Савина. Училище в София не мога да препоръчам. Ако приемаш съвети, елате в Русе ваканцията за ден-два да поработят в Асоциация Дислексия, после ще ви дадат насоки за работа вкъщи. Махнете английския, той пречи и не се препоръчват чужди езици до пети клас. Наблегнете  на българския - първо това се изчиства. После математиката. Не ги мести. Поговори с директора, виж кои учители ще бъдат на пети клас, ще съумеят ли да работят с децата. Щом имате и дислексия, и дискалкулия това вече се води Смесено специфично разстройство на развитието и дава ТЕЛК. Възползвай се. Вземи характеристика от училище и с епикризата и направление от ЛЛ подай документи.
Как са с музиката и спорта? А с компютрите? Има накъде да се насочат след седми клас, спокойно. И сред професионалните училища има хубави, ще заложите на силните страни и ще ги насочете в такава област.

# 333
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Благодаря, но няма как да дойдем чак до Русе, аз съм на работа.
Английският няма как да го махнем, задължителен предмет в училище е. Но не ходят допълнително на английски, до сега ми беше съвестно, че не съм ги записала, но явно е било правилно. С писането се справят доста добре, малко бавно, но пък сравнително правилно. Четенето е малко по-зле, но не много. Математиката обаче е трагедия. Там от другия месец ще идва учителка, че от моите обяснения нищо не разбират. С музиката единият е много музикален, другият - не. Със спорта сме добре, тренираха 3 год баскетбол, но вече не искат да ходят и не мога да ги накарам.

# 334
  • Мнения: 24 467
Здравей Савина. Училище в София не мога да препоръчам. Ако приемаш съвети, елате в Русе ваканцията за ден-два да поработят в Асоциация Дислексия, после ще ви дадат насоки за работа вкъщи. Махнете английския, той пречи и не се препоръчват чужди езици до пети клас. Наблегнете  на българския - първо това се изчиства.
Скрит текст:
После математиката. Не ги мести. Поговори с директора, виж кои учители ще бъдат на пети клас, ще съумеят ли да работят с децата. Щом имате и дислексия, и дискалкулия това вече се води Смесено специфично разстройство на развитието и дава ТЕЛК. Възползвай се. Вземи характеристика от училище и с епикризата и направление от ЛЛ подай документи.
Как са с музиката и спорта? А с компютрите? Има накъде да се насочат след седми клас, спокойно. И сред професионалните училища има хубави, ще заложите на силните страни и ще ги насочете в такава област.


Как без английски? Той им е в задължителната програма от втори клас, а децата са в четвърти. Няма избор. И да не е английски, трябва да има поне един чужд в училище, не могат да избягат от това.
Иначе не разбрах защо Савина държи да премести децата в различни класове. Ясно е, че така я била посъветвала психиатърката, но защо сте ходили на психиатър, Савина, това не е психиатричен проблем и психиатърът тук няма да ви помогне. Той не е специалист. Дори може да навреди.
Съвсем друго е ако сте говорили с психолог.
Като области, върху които може да се помисли: спорт, музика, рисуване, техника. Зависи от нивото и вида на конкретния проблем на всяко от децата. Някои си се справят прилично с биология, химия. Зависи.

# 335
  • Мнения: 12 016
Ако не греша си лекар? Не можеш ли да си вземеш един-два дни отпуск? В асоциацията работят и в събота. Езикът е задължителен, да, но говори с учителката да не ги кара да учат за сега, докато доизчистят българския. По-бавни са, да. С всички е така. На матурите затова им отпускат допълнително време.
Едното дете можеш да го преместиш в музикалното, а другото според възможностите му - спорт, техника, изкуство.
За математиката търси учител с нестандартно мислене.
Джуди, в програмата е, но реално може да не ги карат да четат и пишат. То при тях ограмотяването вече е приключило, но наистина не се препоръчва да се смесват езиците. Пречи, особено различните азбуки. Затова държах моето да е в паралелка с руски. Но езика съм оставила колкото схване, толкова. Справя се прилично на този етап. За английския ще почака до пети клас.
И при нас четеното и писането са на добро ниво, но тестовете са проблем. А най-големият проблем е математиката.

# 336
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Единият е обследван от психолог и логопед, отделно от психиатър, защото първоначално тръгнахме от други оплаквания. Дислексията беше последното, което очаквах.  При него има промени в ЕЕГ, но още няма потвърдена епилепсия. Другият предстои да го обследваме, за сега е минал само през логопед. А защо психиатър - защото чисто организационно това ми беше най-лесният вариант пълното обследване да стане бързо, професионално, безплатно и на едно място.
Даа тестовете и при нас са проблем. При единият особено. От години се чудим с госпожата защо устно отговаря без проблем, като трябва същото да го напише на тест е пълна каша и пише глупости. Аз дълго време си мислех, че го мързи да чете условията и слага кръгчета като на тото, но май не е точно така. Или поне не е само мързел.  newsm78

# 337
  • Мнения: 24 467

Джуди, в програмата е, но реално може да не ги карат да четат и пишат. То при тях ограмотяването вече е приключило, но наистина не се препоръчва да се смесват езиците. Пречи, особено различните азбуки. Затова държах моето да е в паралелка с руски. Но езика съм оставила колкото схване, толкова. Справя се прилично на този етап. За английския ще почака до пети клас.
И при нас четеното и писането са на добро ниво, но тестовете са проблем. А най-големият проблем е математиката.

Децата учат чуждия език вече трета година. Минали са и азбука отдавна, и думи са взели и граматика.
В училище ще си го учат, няма как. Освен това, пак казвам, зависи от проблема при всяко конкретно дете. При моето в началото беше ужасно трудно с английския. След 2-3 години нещата поулегнаха и сега си чете и си превежда без проблеми в шести клас, може да говори, да пише. Просто му трябваха малко по-различен тип занимания. Обаче пък с тях не само навакса, а и в момента е един от отличниците в класа по предмета. Нищо, че в началото не отлепяше и беше след всички.

Савина, остави психиатърът. Той е лекар и се занимава с особен тип заболявания, каквито твоите деца не е установено да имат.
Тестовете и на нас не ни понасят, но няма как. Научава се човекът. Иска си просто работа. А и така се вписва с останалите след някоя и друга година упорит труд.

# 338
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Да, да, психиатърът беше само с цел да изясним диагнозата. Повече няма да ходим.

# 339
  • София
  • Мнения: 1 609
Наминавам да споделя, както обещах, какво правим с логопеда във връзка с проблема с фонематичния слух. Прави упражнения - попълва пропуснати букви в думите; засега са на "в"/"ф"; прави диктовки. Друго, което правят и ни дават и за домашно, е да повтаря - аз чета списък с думи, но с гръб към нея или по друг начин така, че да не вижда устните ми, а тя трябва да повтори, това, което е чула. Засега добре; тя точно с "в" и "ф" няма проблем; при не я е по-скоро с "ж"/"з", "к"/"т", "г"/"д", но трябва да се мине през всичко. Доста ѝ е забавно и се отразява като цяло положително върху отношението ѝ към българския език, защото тя досега никак не искаше да се занимава.

Савина, щом сте в район Красно село, 126 ОУ удобно ли ви е? Не знам дали да го квалифицирам като "по-читаво" от което и да е друго квартално, но пък се набляга доста на изкуствата и има паралелки с изобразително изкуство и музика.

# 340
  • Мнения: 12 016
Джуди, и при нас в детско-юношесткия център, и в Александровска в София обследването е екипно, като диагнозата се поставя от детски психиатър в екип с логопед и психолог.
Савина, моята дъщеря има нужда да й се "преведат" въпросите, да й се обясни какво се иска и как да го направи. Пуснах я на състезанията на СБНУ по Аз природата и света и Аз общувам с Европа има по 18 от 50 точки, което си е много добър резултат. Тези дни се оказа и че спелува много добре, така че догодина ще ходи и на това състезание. Не гоня резултат, а да се почувства като другите. Наистина й действа добре. Направи абонамент в Уча се, ако нямате. Лъчи много се впечатлява от клипове в интернет. Използвам го, за да учи за различни неща, макар за сега да е само за обща култура - изригване на вулкан, космоса, звездите. Вчера ме пита как се правят и лепят плочки...Thinking

# 341
  • Мнения: 24 467
Да, да, психиатърът беше само с цел да изясним диагнозата. Повече няма да ходим.

За него питах затова, защото ти писа, че по негов съвет трябвало да разделите децата. Сигурна ли си, че наистина това е нужно? Те сега сигурно са си подкрепа едно на друго, а когато се разделят мислиш ли, че ще има каквато и да било полза за тях?

От "Уча се" и аз съм доволна - споделяли сме често тук - полезно е за деца с дислексия, т.к. обясненията са извън строгия текст, картинно - словесно, с графики, рисунки, схеми, звук и това се възприема и интерпретира много по-добре, отколкото един прочит на чист текст от учебника.
Вече не ни е нужно, детето свикна, но първите 4 години ученето от сайта си беше много от полза.
И моето дете е фен на филмчета от сорта на "Как се прави".

Последна редакция: пн, 25 мар 2019, 13:29 от Judy

# 342
  • Мнения: 3 535
В съседната кооперация се нанесе семейство с близнаци. Идват от САЩ. Записаха ги в различни паралелки. Майката каза, че там това се практикувало, и много държеше да са разделени, въпреки че в тукашното училище ги бяха заедно сложили.

# 343
  • Мнения: 24 467
Най-вероятно тези близнаци така са и свикнали отдавна - да са отделно, за разлика от децата на Савина, които са заедно до сега.
А и тези от САЩ вероятно нямат специфики, които често пъти довеждат до резултат леко или по-сериозно отчуждаване от групата поради наличния проблем, което налага търсене на изход, който в случая е добре дошъл - все пак децата са две и са братчета. Проблем при децата с дислексия и сродни е често пъти трудно сработване с учебната среда. Аз много сериозно бих се замислила, дали да разбутвам вече свикнали заедно едно с друго деца, които имат такъв проблем.
Да не споменавам какво коства на родител на дете с този проблем допълнителното обучение само на едно дете. Ако са в различни паралелки или училища, може да се наложи да карат с различно темпо и материал и частният учител не винаги ще може да се справи и с това допълнение към разкоша.
Не може един общ принцип да се приложи за всяка ситуация. Понякога той не бива да се прилага за конкретна такава.  Всяка конкретика си иска своята си преценка. Затова се изненадах от намесата точно по този въпрос на психиатър. Дори на логопеда не е работа точно това. Това е работа на психолога, не на психиатъра.

Последна редакция: пн, 25 мар 2019, 14:31 от Judy

# 344
  • Мнения: 3 535
С обучителни проблеми са децата и затова са  разделени. Майката казва, че така едното и дете е успяло много да дръпне. Там са и обяснявали, че едва ли би станало ако са заедно. ( Нали и моето е с все още неизяснен проблем, та се интересувам)

Общи условия

Активация на акаунт