Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 309
  • 748
  •   1
Отговори
# 105
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това сме го обсъждали, но в края на учебната година децата са уморени и не показват много уменията си.

# 106
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Не е само умора. При нас има и едно безразличие. Отдавам го на сложния мстериал, който взимат в 6—ти клас. Днес е болен, или ми го изигра съвсем убедително. Аз пък се зарадвах, че проявява социална хитрост, като избягва неприятните занимания. Трябваше да правят контролна по мат.

# 107
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
И аз се радвам на хитринки

# 108
  • Мнения: 636
О да,хитринките при нас вече са на едно експертно ниво Simple Smile.
Вижда му се края на 8 клас.
Положението е стабилно около 3-4 ,без физическо и музика.Но английският,/най- големия ни проблем/ -3 ,с голям реверанс от г-жата.На ръце трябва да я нося жената.Добре,че му е и класна.Въобще изкарахме една лежерна учебна година,без никакви напъни.Не учи вкъщи,гледа основно с преписване да я добута.Ще видим 9 клас ,там се връщат всички предмети+ немски. Ходи на плуване и багминтон.Исках да го включа доброволец към БЧК или Зелени Балкани,но категорично ми отказа,било излишно губене на време.Но да стои пред компа не е.... Има 2 приятелчета и това много ме радва,търсят се,излизат.Това е накратко от нас.А още нещо,тренира усилено-коремни преси ,има оформени мускули на ръцете и сега си търси тесни тениски ,да му се открояват мускулите.Станал е по грижовен за външния вид.

Последна редакция: чт, 08 юни 2017, 23:55 от kalona

# 109
  • София
  • Мнения: 4 412
kalona, хареса ми описанието на живота на осмокласника Simple Smile - всичко ми се вижда в реда на нещата. И аз си мислех да запиша моето дете на някакъв вид доброволчество, ще видим.

При детето 6-ти клас горе-долу добре - ще завърши с оценки по всичко 5 или 6, което е добре, но е постигнато с много учене и за сметка на други занимания, и някак ме кара да се замислям.

# 110
  • Мнения: 24 467
Не е само умора. При нас има и едно безразличие. Отдавам го на сложния мстериал, който взимат в 6—ти клас. Днес е болен, или ми го изигра съвсем убедително. Аз пък се зарадвах, че проявява социална хитрост, като избягва неприятните занимания. Трябваше да правят контролна по мат.
Виж, безразличие много често има и при децата, които нямат такива проблеми.
Разни фактори са.
...Но да стои пред компа не е.... Има 2 приятелчета и това много ме радва,търсят се,излизат.Това е накратко от нас.А още нещо,тренира усилено-коремни преси ,има оформени мускули на ръцете и сега си търси тесни тениски ,да му се открояват мускулите.Станал е по грижовен за външния вид.
Бравос, точно тъй да кара!!!

# 111
  • sofia
  • Мнения: 8 936

При детето 6-ти клас горе-долу добре - ще завърши с оценки по всичко 5 или 6, което е добре, но е постигнато с много учене и за сметка на други занимания, и някак ме кара да се замислям.
Таня, точно в този период си заслужават усилията. Ако девойката е в кондиция и възприема, дерзайте. Като усетиш, че се е натоварила повече, отпускате му края.

Моят седмокласник приключи. Тази година ходи на уроци по бел, ходи на английски (не го спрях, защото при него едно прекъсване е две крачки назад) и на рисуване (естествено). По математика изобщо не се е готвил за НВО-то. Ходеше чат-пат на консултациите в училище и каквото госпожата е дала като тест за тренировка. Има позорните 26 точки. Винаги е бил зле по математика.
Реших да ходи на уроци по БЕЛ, защото му трябва основа. Задължителната матура в 12 клас е по БЕЛ и не е редно да има пропуски. На НВО-то изкара 72 точки, което за мен беше огромна изненада. Той самият е доволен от резултата. Започна ясно да осъзнава, че е необходимо да се полагат системни усилия, за да има резултат. Даже почна да юрка брат си.
Покрай курсовете по рисуване завърза нови познанства, извън класа и училището, някак си почна да се чувства по-уверен в себе си.
Сега, в края на седмицата, предстоят изпитите по рисуване, които всъщност са му важни.

Мариана, съвсем нормално е в края на годината да се отпуснеш и да теглиш една майна  Wink Аз поне съм така  Laughing

Калона, това с преписването си е умение. Доста съм го практикувала и то успешно. Мъжът ми само се оплаква как изобщо не можел да преписва и как си скъсвал д-то от учене едно време.

# 112
  • Мнения: 24 467
Веси, на къде се е ориентирало момчето? Или не е още окончателно подредило желанията си?
...
И аз не можех да преписвам и се отказах. Само дето нищо не си скъсах после от учене или от други пренапъни.  Laughing Не ща да си късам разни работи, затова.

# 113
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Към приложното училище в София. За всеки случай ще се яви и на изпита за художествената гимназия.
Искрено се надявам да не ми се налага да подреждам желания към РИО София.

Джуди, аз за гимназията говоря. Имахме две луди учителки и при тях ми се е налагало да преписвам, щот не ми се учеха някакви географски тъпотии, а с физиката съм скарана и до ден днешен.

# 114
  • Мнения: 24 467
Като има влечение към този тип училище е много добре такава една ориентация. Дано успее.

А то луди винаги е имало. Нито съм смятала, че трябва да се гърбя заради тях, нито от децата го искам. Приемаме, че няма достатъчно места из лудниците и пари за лечението на болните и толкоз.  Laughing

# 115
  • Мнения: 636
Еха, колко хубави новини има в темичката ни.Браво на децата, справят се чудесно.Веси,ние с къртовски труд по математика - имаше​, ако не се лъжа 35 точки на матурата миналата година.Пожелавам успех за приложното,а на останалите бъдещи 7-класници спокойно лято.Да си научат стихотворенията наизуст лятната ваканция,и малко от началото по математика-формули за съкратено умножение. За нас по големите пълна почивка.

# 116
  • Мнения: 37
Здравейте,

Дъщеря ми е на 9г и тази година я оставиха да повтори годината. Да си призная тази дума дислекция я научих вчера като взех да се ровя имали деца като моето със затруднения в училище. И то не просто затруднения. От срещите ни с класната й личи, че детето ми определено има някакъв проблем, обаче и в училище не могат да разберат аджаба какъв е. Пратиха ни на IQ тест,  там показа  нормални за възрастта точки. От съвсем скоро посещаваме и  логопед, а другата седмица ще звъня за час при психолог. Проблема ни е следния тя не само, че не иска да учи ами и не проявява никакъв интерес към нито един от предметите, учиме и пишем домашни с часове буквално, едно нещо до като го разбере се минава време. За четене чете гладко и сравнително бързо, но нищо не влиза в главата й не разбира текста не вниква в смисъла хич. По математика е що годе добре, но пак с мои усилилия и висене по повече от два часа на бюрото и въпреки това до като разбере минават се дни от първият път не става. Ето скоро имаха тест за грам-килограм, метър-сантиметър, учихме вечерта до късно с нея на другия ден резултата нулев, не знам реве ми се вече. За първи път ми е и Бога ми не знам как да процедирам. Тя иначе е много мило дете, но някак си й лисва толерантност към другите деца ли как да се изразя точно не знам и това кара децата да я делят казвали й, че не е нормална и кой знае още какво, но тя не смее да каже, това и класната й го сподели. Посъветваха ни да я оставим този година да повтори годината защото догодина със сигурност нямало да премине, а по рано да повтори  било по добре. Текстовите задачи са ни не само най-трудните ами тя хич не може да ги разбере. Като почнем да четем условието примерно Гошо купил един кг  банани и два кг  ягоди и платил с 10 лв; пита се колко ресто трябва да получи  тя почва -тук трябва да събирам сумата, ако ми види изражението веднага казва- а не, не ще изваждаме, делим и т н до като налучка, абе играе си на тото не се напряга да помисли въобще. Знае, че един час има 60мин, обаче ако трябва да сметне примерно от 8:15 до 8:48 колко минути има не може да го направи. Ох не знам много ми е объркано още на мен самата. То е ясно, че това не е нормално, странното е, че педагозите в училище и те не могат да преценят, а времето си тече така и така. Колкото по- рано се открие проблема и се работи по него толкова по-добре нали

# 117
  • Мнения: 24 467
Дъщеря ми е на 9г и тази година я оставиха да повтори годината. ... Ето скоро имаха тест за грам-килограм, метър-сантиметър, учихме вечерта до късно с нея на другия ден резултата нулев, не знам реве ми се вече. ... Ох не знам много ми е объркано още на мен самата. То е ясно, че това не е нормално, странното е, че педагозите в училище и те не могат да преценят, а времето си тече така и така. Колкото по- рано се открие проблема и се работи по него толкова по-добре нали

Как я оставиха да повтаря годината, след като до четвърти клас това е недопустимо? Тя си е в дневна форма на обучение, все пак.
ЗПУВ
 Чл. 124. (1) Учениците от I до ІІІ клас включително, които не са усвоили
компетентностите, заложени в учебната програма за съответния клас, както и учениците от
ІV клас, които имат годишна оценка "слаб (2)" по учебен предмет, не полагат изпити за
промяна на оценката и не повтарят класа, ако са се обучавали в дневна, индивидуална,
самостоятелна, дистанционна или комбинирана форма и възрастта им е съответната за
този клас или я надхвърля, но с не повече от три години.

Да не сте в чужбина? Къде живеете?
На логопед ходили ли сте?

Последна редакция: сб, 17 юни 2017, 13:20 от Judy

# 118
  • Мнения: 37
Здравейте,

 Много се извинявам, че не уточних, ние живеем в чужбина Белгия. Да водим я на логопед днес беше буквално вторият й път веднъж седмично по един час. Като цяло момичето (логопеда) каза, че тя няма богат речник на езика, а е от две годишна тук, смисъл мина всичките групи в градината и сега до трети клас. Казва, че познанията й ( задачите с които се справя) отговарят за две години назад. Ето примерно днес ми каза, че не знаела какво значи думата пилот, а съм 100% сигурна, че тази дума я е употребявала в разговор по между ни. Както и за други думички също. Имаме час за ушен лекар, че казват не чувала добре в училище, също носи и очила. Сега в понеделник ще звъня да запиша час за психолог, но като знам как бързо става сигурно най рано август в добрия случай ще е. В игрите с другите деца са на едно ниво по мои наблюдения, еднакво се държат, еднакви неща ги интересуват с определени за възрастта игри си играят, но както написах по горе на моето дете качили му липса толерантност към другите деца. А що се отнася за друго вижда се ясно, че другарчетата й са по осъзнати и будни в разбиранията си, моето дете си е мечтател някак си.

# 119
  • Мнения: 24 467
Веднъж седмично по един час е почти нищо.
Вкъщи какво ви дава логопедът да правите?
нужна е ежедневна работа. Не бива детето да се преуморява, разбира се, но ако не е всеки ден, няма как да има напредък.

Общи условия

Активация на акаунт