Частни училища - информативна тема 16

  • 111 012
  • 742
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: X
Наистина ми се струва, че за нас е по-лесно да приемем, че точките от изпита не стигат, отколкото, че детето на пасва на някакъв псих.модел  Peace

Нормално е да е така. В първия случай можем да намерим обяснение в "напомпани деца" и моментна липса на концентрация, докато във втория е по-трудно за приемане, особено от родителя. Да не говорим, че всъщност всичко това с психологическите профили отваря огромна сива зона за догадки, допускания и липса на обективизъм.

Но ето, че вече няколко страници разсъждаваме за по-добрата приемна процедура и виждаме, че не е толкова просто. Явно не е липса на желание и компетентност от страна на училищата, както често са били обвинявани назад във времето. Проблемът е по-скоро в липсата на кой знае какъв избор и съответно в наплива към 3-4 частни и 5-6 държавни училища в цяла София.

# 136
  • Sofiq
  • Мнения: 723
От една страна за частните мат.училища може да се взимат без приемен изпит деца с медали за 1 клас, понеже вече и за ПУК-четата има състезания (в София поне).
От друга страна, немалък проблем е не дали детето може да направи тест за вход,а дали не е агресивно, понеже знам такива случаи. И не мисля, че този един пробен ден е достатъчен.

# 137
  • Мнения: X

Нормално е да е така. В първия случай можем да намерим обяснение в "напомпани деца" и моментна липса на концентрация, докато във втория е по-трудно за приемане, особено от родителя. Да не говорим, че всъщност всичко това с психологическите профили отваря огромна сива зона за догадки, допускания и липса на обективизъм.



Абсолютно! Пример е моето дете в едно от двете "елитни" ЧУ при кандидатстване в ПУК. При разглеждане на работата учителката при която се е занимавала с нея каза: "Дете с много богат речник и много интересно и необичайно мислене. Изключително контактна. Чудесно се е справила". След нея "психоложката" каза: "Тя отказваше да комуникира с мен. Много беден речник и липса на основни познания." След като я попитах дали е абсолютно сигурна, че говори точно поименно за моето дете се смути и започна да рови в тефтерчето си. Отговор не получих. Дори не успя да ми отговори кога я е тествала. Преди учителката или след нея. За мен това беше важно за да анализирам поведението на детето, ако изобщо е говорела за моята дъщеря, а не се е изгубила в записките си. За сметка на класирането на детето.

Последна редакция: чт, 26 яну 2017, 09:52 от Анонимен

# 138
  • Мнения: 6 640
не си представяйте, че се прави някакъв специализиран психологически профил на кандидатите. отчитат се най-вече отклоненията - агресивно дете, дете, което смущава учебния процес (става по време на час и настоява да си играе, системен отказ да изпълнява задачите, невъзможност да овладява емоциите си), при това се отчитат системните прояви, а не еднократни неразположения на детето. например по време на престоя на дъщеря ми в училището имаше агресивно дете. на родителите беше направена забележка още първия ден. след няколко дни нямаше подобрение - детето удряше и блъскаше останалите без причина, късаше им работните листа, ровеше в раниците на останалите дечица. и процедурата им по приемане беше прекратена, бяха помолени да си тръгнат, т.к. училището няма да толерира подобни прояви. т.е. за училището е важно дали това дете може да спазва основните правила в училище, а не, че пенчо е мълчалив, а генчо приказлив. дъщеря ми е много приказлива, това предразполага известни прекъсвания на часа, но за това говорихме едва след като тръгна на училище, а не по време на приемната процедура. явно е отчетено вълнението, особеното психологическо състояние на детето при престой на ново място и това не е повлияло на оценката ѝ.

# 139
  • Мнения: X
sylviana аз съм напълно съгласна с теб и примерът го дадох само за да се види нагледно как само в рамките на минути двама различни човека ми дават абсолютно противоположен фийдбек за едно и също дете. Дете, което са видели за пръв път и за много малко време, за да могат да го оценят адекватно.  Peace

# 140
  • Мнения: 6 640
Блис, напълно съм съгласна с теб. аз поначало съм много против психологическата оценка на децата, още повече в рамките на един ден. в училищата, в които кандидатствахме, нямаше наблюдение от психолог. фийдбекът е от учителите, които са преподавали на детето, като фокусът е върху работата им с него, не върху личностните характеристики на детето. моята се разстройва доста като не знае нещо или не се справя добре, смущава се, може да се случи да се разплаче или да хвърли работните листа, но за наша изненада беше отчетено като много положителна проява от един учител - че детето има отговорно отношение към учебния процес и има мотивация да усвоява знания и да се справя добре. като те чета, започвам да се радвам, че нямаше психолог - сигурно щеше да тръгне да търси проблеми в психиката на детето.
за мен обратната връзка от учителя е много по-адекватна и меродавна.
в твоя случай разликата е направо  Shocked

# 141
  • Мнения: 2
Здравейте,
Ще кандидатстваме за ПУК в училище Азбуки. След една седмица сме на пробен ден. Казаха, че детето ще прекара там цял ден. Може ли някой да сподели как минава този ден, в края на деня казват ли как е минал деня и най - важното след колко дни се разбира кой е приет и кой не.

# 142
  • Мнения: X
Блис, напълно съм съгласна с теб. аз поначало съм много против психологическата оценка на децата, още повече в рамките на един ден. в училищата, в които кандидатствахме, нямаше наблюдение от психолог. фийдбекът е от учителите, които са преподавали на детето, като фокусът е върху работата им с него, не върху личностните характеристики на детето. моята се разстройва доста като не знае нещо или не се справя добре, смущава се, може да се случи да се разплаче или да хвърли работните листа, но за наша изненада беше отчетено като много положителна проява от един учител - че детето има отговорно отношение към учебния процес и има мотивация да усвоява знания и да се справя добре. като те чета, започвам да се радвам, че нямаше психолог - сигурно щеше да тръгне да търси проблеми в психиката на детето.
за мен обратната връзка от учителя е много по-адекватна и меродавна.
в твоя случай разликата е направо  Shocked

Да, мога да кажа, че оценката на учителката беше точната. Детето е изключително контактно и никога не е имала проблем в аклиматизацията в нов колектив. От яслата. Фантазията и е неизчерпаема и това се отразява на моите бели косми.

# 143
  • Мнения: 6 640
да ти е жива и здрава! а в училището, в което се развива случката, мнението на психолога тежи ли за класирането или се взима под внимание само изпита, а мнението на психолога е за да се ориентират родителите дали детето е психически готово за училище и да си преценят дали искат да го запишат, ако е прието.

# 144
  • Мнения: X
да ти е жива и здрава! а в училището, в което се развива случката, мнението на психолога тежи ли за класирането или се взима под внимание само изпита, а мнението на психолога е за да се ориентират родителите дали детето е психически готово за училище и да си преценят дали искат да го запишат, ако е прието.

Мнението беше пречката да бъде приета. Има и други съмнителни обстоятелства, които съм разказвала тогава. Беше доста неприятна реакцията тук в темата. Няма смисъл да раздухваме случая отново, но да... мнението на психолога беше проблема да бъде приета. И до днес не мога да бъда сигурна, че това момиче не говореше за друго дете по погрешка. На листата от които четеше, нямаше име на никое дете.  Peace

# 145
  • Мнения: 6 640
ето това е най-неприятното - съмнението и горчивината, които са ти осанали. защото ако беше на 100% убедена, че става въпрос за твоето дете и нямаше разминаване (меко казано) в мнението на учителката и психолога, трябваше да ти обяснят защо детето ти не е прието и с какво не се е справило, за да покрие техните изисквания, и щеше да имаш разумен (или поне някакъв) отговор на този въпрос. а този въпрос е важен, когато детето е положило усилия и родителят знае,че то е способно дете. това няма значение вече, но горчивият вкус си остава.

# 146
  • София
  • Мнения: 1 263
Наистина са неприятни подобни случки, за жалост ги има на доста места. Наистина ми се струва, че една седмица престой ще даде далеч по-надеждна информация вкл.тенденции в поведението, а не еднократни прояви. А това може да се получи при споменатите по-горе бройки кандидатстващи.

# 147
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Истината е, че има твърде малко читави училища - и частни и държавни. Като тук изобщо не обсъждаме фактори като база, локация, възможности и пр. Оказва се, че частните училища са също толкова проблемни, колкото и държавните, само средата е малко по-добре контролирана. Изглежда старата максима да се търси конкретен учител ще се окаже валидна и за тях. Тук не мога да кажа нищо за Питагор и Света София. Но за останалите в десетицата имат толкова полюсни мнения...

Не само тук е така с приема. Надявам се да се включи някой, живеещ извън България. Но моят скоромен опит показва подобни приемни процедури в добрите частни училища в УК, които се случват на 4 годишна възраст. Детето стои няколко дни, има изпит, правилата са разписани, критериите з аоценка много ясни. Нужни са препоръки, като комуникацията е директно с детскта градина. И таксата з аудоволствието е доста солена. Може да не е така на други места. Изобщо се чудя откъде нашите частни училища вземат моделите си на управление...

Личното ми мнение за психоложката в Света София е изключително негативно. Това е един много ограничен и бих казала самозабравил се човек. Аз се отказах от училището след разговора си с нея. Реших, че не мога да причиня на детето си редовен контакт с тази жена.
Разбрах, че британското училище вече няма линенз за МОН и нивото е спаднало ужасно много. Освен това откакто Свети Георги има нов директор са изоставили двойната програма (МОН и британска) и правят някакъв микс. Някой знае ли подробности?

# 148
  • Мнения: 7
Мами, благодаря ви за отговорите. Приказката се оказа "Дядо вади ряпа". Вкъщи сме я чели отдавна, може би когато беше на 2 или 3. В градината четат много и различни приказки, трябва да попитам кога точно са я чели.
В книгата си за демократичното образование Яков Хехт казва, че в училището му се изучават предмет история за интересуващите се от история и отделен предмет за онези, които желаят да се явят на матура. Същото е и със сертификатните курсове за езици. Явно нещо подобно се е получило и тук.
Аз също не намирам, че в рамките на два часа по зададени от МОН рамки е възможно да се разкрие потенциалът на детето. Същото би се получило, ако деца от общинска градина за първи път се "сблъскат" с материалите. Ще им отнеме време да се адаптират към различния тип поднасяне на задачи. Допълнително не намирам за адекватно детето да е извън естествена учебна и или игрова среда, а да прекара час с психолог и час с педагог.
Това, разбира се, са рамките на конкретното училище и моето дете явно не е паснало в тях. От обратната връзка обаче и аз останах с впечатление, че говорят все едно за друго дете, а не за дъщеря ми. Много от нещата, които твърдяха, че не можела да прави, тя ги прави. Същото е и с понятията, които заявиха, че не знае, но тя знае. Нямаше смисъл да споря. Явно нещо се е случило или не се е случило по време на тестовете.

Благодаря за отговорите. Ще потърся книжката за Родна реч и ще наваксаме "пропуските". Макар тя да знае много повече от мен за Слънчевата система, за земното ядро, за кръговрата, видовете динозаври и т.н. теми извън списъка.

# 149
  • Мнения: 3 454
Naigra, със сигурност проблемът не е в детето ви, а в системата. За конкретното училище каквото и да приказват на родителите, тестовете са на ниво, на което ненапомнани деца в края на първи клас не е сигурно дали ще се справят. Под "напомпани" имам предвид такива, решили по три пъти Азбуки на мисленето, докато се запомни всичко, а не че детето е толкова талантливо, че виждаш ли веднага решило само задачите. И сте абсолютно права, че наблюденията на психолога следва да са в игрова среда, а и същият да е на ниво.

Общи условия

Активация на акаунт