Частни училища - информативна тема 16

  • 111 020
  • 742
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 10 825
Според моя малък син от това, което ми е споделял, в детската градина са чели Червената шапчица, Косе Босе, Пепеляшка, Житената питка/Курабиеното човече, Хензел и Гретел... най-популярните български приказки както и такива на Братя Грим и Шарл Перо.

# 121
  • Мнения: X

Данделион
[/quote]
редактирам да допълня и за идеята за месечния престой. Въобще не си го представям на практика, особено ако детето кандидатства за две-три училища, а то е нормално предвид риска да не го приемат. Ще се побъркат хлапетата докато приключи приемната процедура, да не говорим какво съгласуване между училищата и чакане на резултати ще падне ако трябва все пак да имаме и избор при записването.
[/quote]

Вижте, аз не случайно писах, че в крайна сметка училищата с такъв наплив са 3 в София.... А и как да разбирам, ще се кандидатства до дупка, да го приемат в някое ЧУ, няма значение в кое. Вие като родители не правите ли някаква ориентировъчна преценка на детето за кое училище би могло да стане и да имате приоритети.... В останалите ЧУ приемът е съвсем приемлив и щадящ за детето.
Честно казано ме изненадахте с това разсъждение. А и май не прочетохте на Силвиана поста - та в тази връзка бих искала да попитам защо в другите държави да може, а тук да не може.
Нейсе, свят шарен - хора всякакви  bouquet

# 122
  • София
  • Мнения: 19 946
Аз не споря, само споделям мнение. На същата логика пак от родителите най-много зависи как ще бъде поднесена идеята за изпит. Ако му се набива на детето колко е важен той, колко много зависи от него, как детето трябва да се събере, да внимава и т.н, да, неуспехът му ще е проблем.. Но има и други начини да се представи  въпросният изпит. Пак казвам, не оправдавам и за миг тази форма на подбор при толкова малки деца. Субективна е, натоварва децата излишно, докарва някои родители до изпадане в крайности.. Но не мисля, че и другата е кой знае колко по-добра. Само толкова... Един месец приятен престой в място, което е харесало на детето, сред учители, които са го предразположили, в обстановка, която му се е понравила, хич не се забравя лесно, ако детето не успее. И точно тогава родителят има по-малко влияние, тъй като то само за този период си е изградило своята позитивна представа и чисто по детски иска точно там..

# 123
  • Мнения: X
Аз не споря, само споделям мнение. И никъде не съм казала, че до дупка трябва да се кандисдатства тук и тем... На същата логика пак от родителите най-много зависи как ще бъде поднесена идеята за изпит.. Ако му се набива на детето колко е важен той, колко много зависи от него, как детето трябва да се събере, да внимава и т.н, да, неуспехът му ще  е проблем.. Но има и други начини да се представи  въпросният изпит. Пак казвам, не оправдавам  и за миг тази форма на подбор при толкова малки деца. Субективна е, натоварва децата излишно, докарва някои родители до изпадане в крайности.. Но не мисля, че е и другата е кой знае колко по-добра. Един месец приятен престой в място, което е харесало на детето, сред учители, които са го предразположили, в обстановка, която му се е понравила, хич не се забравя лесно, ако детето не успее.. И точно тогава родителят има по-малко влияние, тъй като то само за този период си е изградило своята позитивна представа и чисто по детски иска точно там..

И прочетох поста на Силвиана. Peace

Русалке, извинявай, но моля те виж постът ми е към Данделион. И не бих искала да излезе,че споря... споделям мнение newsm51

# 124
  • София
  • Мнения: 19 946
Да, видях и веднага се редактирах в частта с цитата. Но  останалото си е същото. Сетих се в тази връзка за един пример с настоящ деветокласник. От малък ходеше на курсове по английски в АК през лятото, братовчедка му учи там, посещаваше разните представления.. Харесваше му всичко, беше много нахъсан. И като не стана, хич не преживя леко неуспеха си. Защо едно далеч по-малко дете да се очаква да е по-зряло и да разбере, че няма да учи на мястото, което иначе толкова му е харесало през месеца престой във всяко едно отношение? А и защо СС и Питагор да не могат да се поставят в една равнина, поне до 4 клас? А оттам да има  разбираемо и много родители, които да смятат, че и двете училища до голяма степен са подходящи за детето им? Нима в 1-4 клас в Питагор се подготвят чак олимпийци по математика? Едва ли..  А и нека да предположим, че все пак фактът, че е МГ се усеща много осезаемо още от 1 клас. Ако родителите преценят, че детето е с такава насоченост, кой да им е резервният вариант сред ЧУ с подобна насока? Пак ще е най-вероятно СС. И ето пак стигаме до кандидатстването и тук, и там..

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 17:29 от пенсионирана русалка

# 125
  • Мнения: X
Данделион

редактирам да допълня и за идеята за месечния престой. Въобще не си го представям на практика, особено ако детето кандидатства за две-три училища, а то е нормално предвид риска да не го приемат. Ще се побъркат хлапетата докато приключи приемната процедура, да не говорим какво съгласуване между училищата и чакане на резултати ще падне ако трябва все пак да имаме и избор при записването.

Вижте, аз не случайно писах, че в крайна сметка училищата с такъв наплив са 3 в София.... А и как да разбирам, ще се кандидатства до дупка, да го приемат в някое ЧУ, няма значение в кое. Вие като родители не правите ли някаква ориентировъчна преценка на детето за кое училище би могло да стане и да имате приоритети.... В останалите ЧУ приемът е съвсем приемлив и щадящ за детето.
Честно казано ме изненадахте с това разсъждение. А и май не прочетохте на Силвиана поста - та в тази връзка бих искала да попитам защо в другите държави да може, а тук да не може.
Нейсе, свят шарен - хора всякакви  bouquet

Аз лично съм се спряла на едно училище, защото силно предпочитам двете деца да са на едно място, а и такова е тяхното желание. Но следя темата и забелязвам, че много родители се презастраховат или просто "пробват" на поне 2-3 и повече места, след което взимат решение. Струва ми се, че така става в преобладаващия брой случаи. Подготвила съм дъщеря си за пробния изпит в Света София като й казах, че ще отиде да разгледа, да види, те да видят нея и след това да говорим. Ако не я приемат, ще трябва да мислим какво да правим - но ако разберем след един месец посещения, ще трябва тепърва да търсим план Б, за който може междувременно да сме закъснели. Може би в други държави този вариант е ОК, защото преценяват общата пригодност на децата. Тук в частните училища с по-голям наплив не е просто преценка дали покриваш нивото за предучилищна, а си е състезание и несигурността е по-голяма.

Общо взето Пенсионирана русалка доста добре е описала това, което ми се вижда неудачно в евентуален подобен подход.

# 126
  • Мнения: X
Дами, не ме разбирайте погрешно. За мен тази система за прием е порочна и изтезаваща децата. А и родителите. Аз лично не я приемам за нормална. И затова смятам, че трябва да има по-удачен вариант. Виждам, а и чета на различни места, че много хора не са съгласни. Но някак си е по-удобно да си мълчим. А и всеки си гледа от собствената камбанария. Във всеки вариант има плюсове и минуси. Въпросът е в кой минусите са по-малко. Та с това смятам да приключа.  Peace

# 127
  • Мнения: 6 640
Dandelion е права, че при дълги приемни процедури не може да се кандидатства на много места. Повечето училища предлагат и опцията детето да отиде директно на изпит, т.е. посещението не е задължително, но разясняват, че то увеличава шансовете на детето. Също така, когато ни приемаха документите за кандидатстване много подробно ни питаха защо сме избрали училището и разпитват за детето, уменията и интересите му, като определено се опитват да откажат хора, които само се пробват или пък търсят училище с друг профил.

# 128
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Най-лошото е, че след големия зор за кандидатстване идва великата посредственост на училището и 90% от учителниците в тях. Личното ми мнение е , че описаният подбор е обиден. Но от друга страна какво да правят, ако не могат да запишат всички?  
Така ми се иска сегашното ни училище да се окаже различно.

# 129
  • София
  • Мнения: 7 368
Малко обратна връзка за казуса с приказките - децата ми кандидатстваха за ПУК вчера в Питагор и ми разказаха подробно какви са били задачите една по една. Искам да споделя, че не е имало изпитване върху съдържанието на приказки, а е имало показване на картинка с приказка и работа по тази картинка, без да се изисква да се каже заглавието на приказката или да се разпознае приказката. Повече няма да кажа за задачата, защото все пак събеседванията в Питагор не са приключили още и не е редно да се коментират такива неща във форума. Само ще кажа, че няма такова нещо като приказки в задължителната програма на МОН и не става дума за изпит по литература. Има наредба и който иска, може да провери - там конспект на изучаваните произведения за 5-годишни няма. Такова нещо не е имало и на събеседването в Питагор тази година (освен ако на различните деца не са давали различни задачки, което малко ми се вярва). Успокойте се, мами  Blush. Да не се юрнете сега да преговаряте всички непрочетени приказки, за да увеличите шансовете на детето си. Идеята на задачата е малко по-различна.

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 21:24 от Ashia

# 130
  • Мнения: X
Подигравателния тон е излишен.
Задачата е: показват се 4/6 картинки от конкретна приказка и детето трябва да ги подреди хронологично спрямо реалните действия в приказките. Възможно е и да се поиска да се разкаже накратко приказката за оценка на речниковия запас.

Аз не виждам нищо нередно да се коментират тези неща във форума освен разбира се притеснението, че някой ще изпревари друг в състезанието.

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 21:42 от Анонимен

# 131
  • София
  • Мнения: 7 368
Блис, не е точно така, както го описваш - нито задачата е такава, нито си права за тона  Peace. Написах поста, защото самата аз се хванах на въдицата да се замисля кои приказки сме прочели и кои не сме. Искам да спестя просто едно притеснение на родителите и да разсея заблудата, че има задължителни приказки.

# 132
  • София
  • Мнения: 1 263
Ако чуждият модел бъде побългарен и престоя в училището е примерно седмица, а не месец, може да се получи добре и да се събере приблизително същата информация за детето.
Но не мога да си представя какви реакции на родители ще има, ако детето се е справило с учебната част (с тежест 50%), но не отговаря на психологическия профил, който училището търси. Сега се упрекват 'напомпаните' деца, което е успокояващ аргумент.
Предвид нашата народопсихология ми се струва, че изпит с точен резултат е по-добрия вариант  Peace

# 133
  • Мнения: X
Ако чуждият модел бъде побългарен и престоя в училището е примерно седмица, а не месец, може да се получи добре и да се събере приблизително същата информация за детето.
Но не мога да си представя какви реакции на родители ще има, ако детето се е справило с учебната част (с тежест 50%), но не отговаря на психологическия профил, който училището търси. Сега се упрекват 'напомпаните' деца, което е успокояващ аргумент.
Предвид нашата народопсихология ми се струва, че изпит с точен резултат е по-добрия вариант  Peace
Може и да е така. Но изпит с точен резултат миже да има при изпити за гимназия или университет. Изпит от 17 стр. (СС) или 15 стр. (Шилер), или не знам си вече колко страници за Питагор не дават точен и обективен резултат за възможностите за 5-6 год. дете. Дават резултат именно за напомпани деца, но не и за деца с нормално за възрастта си развитие. Изпит с точен резултат на възраст 5 год. няма. За 6-год., какъвто беше нашия случай може, ако е в рамките на материала, който се предава в ПГ-то и е утвърден от МОН. Не може за кандидатстване в първи клас да дават задачи, които се учат в момента в първи клас... Нищо лично.
Дори и във Формула 1 се опредя класирането след 18 кръга  Peace

# 134
  • София
  • Мнения: 1 263
Съгласна съм с всичко, което пишеш. Няма оптимален вариант. Просто оценявам по-малкото зло  Rolling Eyes
Наистина ми се струва, че за нас е по-лесно да приемем, че точките от изпита не стигат, отколкото, че детето на пасва на някакъв псих.модел  Peace

Общи условия

Активация на акаунт