Частни училища - информативна тема 16

  • 111 039
  • 742
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 6 640
да отклоня малко темата от “питагор“ и да дам база за сравнение. кандидатствахме в чуждестранни училища както в бг, така и в чужбина. приемната процедура трае между 15 и 30 дни, като децата през това време посещават училището и се готвят за изпита. идеята е да се види как детето усвоява материал, преподаван в училище, и освен това как се справя с училищния живот - отношения с учителите, децата, спазване на правила. след това минават тест, но не в специален ден за изпит, а просто в един от последните дни от престоя им в училището. до седмица има индивидуална среща с родителите на детето, на която се показва теста и се обсъждат резутатите. обяснява се задача по задача какво е заданието, какъв е минимумът, за да се приеме, че задачата е изпълнена, и съответно какво носи по-висок резултат при изпълнението ѝ. резултатът от теста се коригира с резултатите от цялостното представяне на детето по време на престоя му, на база на доклад, изготвен от обучаващите учители (има и досие на детето, в което се съхраняват работните му листа, така че при съмнение може веднага да се извади и да се види кое е истина). да успееш с материала е 50%. останалите 50% са оценка на поведението на детето. и двете имат еднаква тежест. разговорите за резултатите протичат спокойно, обяснява се всичко, дават се препоръки и насоки за работа с детето, независимо дали е прието или не. някак си каквото и да е решението на училището оставаш с впечатлението, че са обърнали внимание на детето и наистина са го оценили и че решението им е правилно и аргументирано, независимо дали е в твоя полза.

# 106
  • София
  • Мнения: 4 102
На мен ми се вижда страшничко да отпадат деца в първи, втори или трети клас. Не съм се сблъсквала лично, но си представям, че ще бъда бясна ако училището инициира подобно "отпадане" на детето ми.


В СС нито едно ли дете не напуска м/у 1 и 4 клас?
Смятам, че ако на едно дете му е много, много трудно в дадено у-ще, то е добре родителите да се съобразят с това и да го преместят. Иначе по мое време имаше деца, които повтарят класове, сега заради разни бюджети това не се случва, и в резултат резултатите на матурите, като се изключат процент у-ща, са направо трагични.

# 107
  • София
  • Мнения: 9 616
А може ли някой да каже, изучаването на кои приказки е заложено в програмата на МОН и трябва да се познават на 5 годишна възраст, защото тук говорим за прием в ПУК.

А относно изпитите, за съжаление това е начина за отсяване на деца, когато има 150 кандидата за 16 места. Във ръцете на директорите, учителите и психолозите е да намерят начин да подбират децата, отговарящи на търсения от тях профил (спокойни, тихи, артистични, състезателен тип), но най-лесно е да се дадат задачки като за 1 клас и това да е изпита. Всичко различно от това изисква и време и ресурси, с които за съжаление, малко училища разполагат.

Познавам родители, отписали децата си от Питагор и причините са винаги различни, no в повечето случаи свързани с това, че хората не виждат смисъл да хвърлят децата си в такава месомелачката още от 1 клас и пазят сили за 7 клас, а не защото децата не се справят. Кои имат възможност сами да надграждат с децата, кои разчитат на учител да се занимава.
Хора и случаи всякакви и не е коректно да се правят генерални изводи.

Ели, напускат разбира се, но май не заради БЕЛ и МАТ, а заради Английския Simple Smile. И пак да кажа, не е непременно защото децата не се справят. 

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 15:47 от rosita_ta

# 108
  • Мнения: X
Забравих да добавя, че това с Пенчо и не търсенето на напомпани деца е от рецитация на Влъчкова, която съм чувала лично. А след това и от Райчева. Не, че нещо, ама поне перефразирайте.

Скрит текст:
"някой ДГ" е различно от "някои ДГ" и двете букви са далече една от друга на тъча.

# 109
  • Мнения: 51 120
Познавам родители, отписали децата си от Питагор и причините са винаги различни, no в повечето случаи свързани с това, че хората не виждат смисъл да хвърлят децата си в такава месомелачката още от 1 клас и пазят сили за 7 клас, а не защото децата не се справят.

Общо взето когато децата се справят добре месомелачка няма. Т.е. не усещат стрес и не им тежи. Месомелачката е за тези, които изпитват трудности.

# 110
  • Мнения: X
Хоуп, абсолютно си права. Но истината е, че стремейки се да дадем най-доброто за детето преминаваме границата на нормалното. Слагам и себе си в това число  Thinking За някои неща успях навреме да се спра. Преди много години в ТУ един професор в отговор на това, че е наречен от студентите "Секирата" казал: "Докато има говеда, ще има и касапи". Та и ние сме така - докато родителите истерясваме и правим чудеса от храброст да запишем детето в дадено училище, ще ни правят и на маймуни - и нас, и децата. Тук вече опираме до други качества и ценности, до народопсихология, които не са част от тази тема  smile3520

Силвиана, едната ми идея е точно такава - значи не е необходимо да откриваме топлата вода. Хората са го измислили. Това и имах предвид, че 140-150 деца не са много и в рамките на една учебна година бих могли да ги пресеят....

# 111
  • София
  • Мнения: 19 956
Киро секирата, избрани цитати.  Mr. Green

Аспарагус, стана ми интересно дали правилно съм разбрала идеята ти. Най-вероятно не съм..Да пуснат в 1 клас всичките 150 кандидати и после да пресяват на база развитието им през учебната година ли? Та това е немислимо.. Кое училище разполага с  достатъчен ресурс от класни стаи /учители за поддържане на  средно осем първи класа, но само за 1 година? Отделно след като ги пресеят и класовете драстично намалеят  като бройка до 3-4, тоест примерно наполовина, какво става с тези 4 други начални преподаватели, за които няма да има клас след пресявката? И ако сега негодуват родители от недоизкусурената схема на подбор  за толкова малки деца, какво ще бъде пък тогава? Да изненадат някого на прага на втори клас, че детето му не подхожда на профила на училището, че не се справя и че е време да се махне.... Този някой къде ще запише детето си? По-добре да си знае, че детето не е прието и своевременно да търси алтернативни варианти, а не да чака "изненада" в края на  първата учебната година. Това е схема, която е приложима само за университети...
Не мисля, че подборът също е идеален вариант при такива дребосъци. Има огромна доза субективизъм и в тази схема, но пак на фона на горното е по-приемливата. Независимо за кое много желано училище става дума.

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 16:13 от пенсионирана русалка

# 112
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Все пак повечето училища обявяват допълнителен  прием всяка година и след 1 клас приемът става все по-справедлив, понеже си е на база изучаван материал. Който не е успял една година, ще успее следващата.
А има и частни училища, които изобщо не дават тестове на децата и също са добри училища, в които се учи стабилно.
Така че има варианти. За ПУК да не говорим-там има и прекрасни градини, които също приемат деца.



# 113
  • Мнения: X
Киро секирата, избрани цитати.  Mr. Green

Аспарагус, стана ми интересно дали правилно съм разбрала идеята ти. Най-вероятно не съм..Да пуснат в 1 клас всичките 150 кандидати и после да пресяват на база развитието им през учебната година ли? Та това е немислимо.. Кое училище разполага с  достатъчен ресурс от класни стаи /учители за поддържане на  средно осем първи класа, но само за 1 година? Отделно след като ги пресеят и класовете драстично намалеят  като бройка до 3-4, тоест примерно наполовина, какво става с тези 4 други начални преподаватели, за които няма да има клас след пресявката? И ако сега негодуват родители от недоизкусурената схема на подбор  за толкова малки деца, какво ще бъде пък тогава? Да изненадат някого на прага на втори клас, че детето му не подхожда на профила на училището, че не се справя и че е време да се махне.... Този някой къде ще запише дететео си? По-добре да си знае, че детето не е прието и своевремнно да търси алтернативни варианти, а не да чака "изненада" в края на  първата учебната година. Това е схема, която е приложима само за университети...
Не мисля, че подборът също е идеален вариант при такива дребосъци. Има огромна доза субективизъм и в тази схема, но пак на фона на горното е по-приемливата. Независимо за кое много желано училище става дума.

Неееее  Joy Виж поста на Силвиана. В тази връзка би могло в рамките на учебната година, когато са в ПГ-то, за по един месец да са в съответното училището - напр. 10 деца, и да ги проверяват. Това, което ти казваш е немислимо и никой със здрав разум няма да се съгласи. Мисля, че едно ЧУ с претенции и с много деца в него, има необходимия ресурс - и финансов, и педагогически да направи съответната преценка.
А и в крайна сметка такъв подход могат да изберат СС, Питагор, Шилер - не се сещам за други училища с такъм убийствен наплив за първи клас.

В нашето училище освен,че минахме на изпит пред директорите - ние с ММ бяхме около час и половина на събеседване, но и детето също беше "проверено" и "препитано". След което беше на лятна занималня там, като всички деца от занималнята бяха "проверени" за нивото им и по БЕЛ и по МАТ.

# 114
  • Мнения: 3 454
А може ли някой да каже, изучаването на кои приказки е заложено в програмата на МОН и трябва да се познават на 5 годишна възраст, защото тук говорим за прием в ПУК.
Със сигурност имат някаква програма и минимум. Повечето неща са кратки приказки, с животни и поука. Не съм запазила помагалото, но в подготвителен клас имаха Родна реч - с кратки стихчета, разкази и приказки. Ето това: http://bukvara.com/molivko-rodna-rech-kn-4-6-7-g-slovo-veselina-petrova.html
А за преместването, знам, че има и такива, които са се отказали заради дългия път на детето и губенето на време, даже мисля една съфорумка беше писала тук, че пътуването от час/час и нещо с бусчетата я е отказало, не че детето й е имало проблем в Питагор.
В Монтесори градините не наблягат на традиционната подготовка и на тестовете, на моя приятелка детето беше в тази, която е в двора на Италианския лицей, но на изпита беше почти в края на 400-те кандидатствали деца, не че не е умно, но се иска наизустяване на определен тип задачи.

# 115
  • София
  • Мнения: 19 956
Аспарагус, предполагах, че не е това, но все пак попитах. Но дори и описаното в горния пост за близо едномесечен престой в училището с оценка от страна на учителите/психолога (както на справянето с учебния матариал, така и със социализацията) не мисля, че чак толкова осезаемо минимизира субективния елемент.  Пак по-добре ще се представят децата, с които е работено допълнително. Което не ги прави непременно по-добри от тези, които изкарват този едномесечен период на "собствени мускули". Единствено в рамките на такъв по-дълъг период ще са по-обективни наблюденията над комуникативността на детето и начина му на общуване с големи и с връстници, а оттам и шансовете му за вписване в съответната среда.. Да не говорим за психологическия момент. Та детето за 1 месец на тази възраст може да хареса много училището, стаите, определена учителка, обстановката, допълнителните занимания, просто да се припознае като част от всичко това... И като не стане после, шамарът ще е по-голям отколкото в случая с неуспех при краткия изпитен подбор.

Последна редакция: ср, 25 яну 2017, 16:44 от пенсионирана русалка

# 116
  • Мнения: X
Русалке, бих могла да се съглася с Вас. Но при един едномесечен престой би могло много лесно да се разбере с кои деца е работено, колко е работено и какъв е начина мислене и възприемане. Много по-добре в сравнение с едночасов изпит, при който детето може да е недоспало, хремаво, разсеяно и т.н.
Вярно е, че детето може да се разочарова... но всичко зависи от родители и учители, които могат да обяснят на детето защо е там. Детето бързо ще забрави престоя, но много деца реагират болезнено като разберат, че не са издържали изпита - да могат да приемат този факт изисква друг тип психика и нагласа, която те още я нямат. За тях това е провал, макар и неосъзнато по този буквален начин.

Не казвам, че това е което мисля е единствено правилното. А и вижте, като се казва аз за себе си съм си решила проблема, но все още ме вълнува факта, че има голяма доза несправедливост, субективност в приемането/неприемането на децата.
Преди време четох материал, че в Ню Йорк са толкова малко детските градини, че за влизане в добра/нормална детска градина децата още едва ли не от бебешка възраст заедно с родителите, ходят на уроци... До там ли трябва да я докараме се чудя #Crazy

# 117
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Наредба за предучилищно образование -в сила от 01.08.2016 г В наредбата към края има и приложения по всяка дисциплина, много са интересни да се прочетат. Приложение 1 е за български език и литература:
В графа "Възприемане на литературно произведение" за 1 група пише "Назовава основните герои в литературно произведение". "Разбира съдържанието на кратки литературни произведения", "Различава в
литературното произведение начало и край".
ЗА 2 група "Казва наизуст стихчета, гатанки и римушки ипреразказва по дадени опори кратка приказка",
За 3 група "Описва според основните моменти в произведението литературни герои", "Разпознава епизод от познато литературно произведение", "Изразява отношението си към литературно произведение и към
постъпките на героите от него" и др.

 3 група "Разпознава приказка,стихотворение, гатанка чрез илюстрации.
Осмисля последователността на случките и събитията.Прави преход от действие към случка.".

Ами това намерих, дано е полезно.


# 118
  • Мнения: X
На мен ми се вижда страшничко да отпадат деца в първи, втори или трети клас. Не съм се сблъсквала лично, но си представям, че ще бъда бясна ако училището инициира подобно "отпадане" на детето ми.


В СС нито едно ли дете не напуска м/у 1 и 4 клас?
Смятам, че ако на едно дете му е много, много трудно в дадено у-ще, то е добре родителите да се съобразят с това и да го преместят. Иначе по мое време имаше деца, които повтарят класове, сега заради разни бюджети това не се случва, и в резултат резултатите на матурите, като се изключат процент у-ща, са направо трагични.

Сигурно има такива случаи, но специално в класа на дъщеря ми - тя е вече трети - нито едно дете не е отпадало досега. И не съм чувала за подобен случай от випуска й, но пък аз и не съм от най-информираните родители, така че може и да има.

редактирам да допълня и за идеята за месечния престой. Въобще не си го представям на практика, особено ако детето кандидатства за две-три училища, а то е нормално предвид риска да не го приемат. Ще се побъркат хлапетата докато приключи приемната процедура, да не говорим какво съгласуване между училищата и чакане на резултати ще падне ако трябва все пак да имаме и избор при записването.

# 119
  • Мнения: 6 640
Аспарагус, Русалка, относно подбора при прием в училищата, в които кандидатствахме - процедурата тече по време на ваканциите или през учебно време, но поетапно (не идват всички 200 кандидата наведнъж, а се разпределят на групи от по 20-тина деца, т.е. един клас). не ги водят само едни и същи учители, по мои впечатления идваха различни учители от началните класове, явно според графика и натовареността си.
на детето може да му хареса, но може и да не му хареса и във втория случай ще е ясно дали да се напъвате за това училище или няма смисъл. а отиграването при харесване на училището и неприемане зависи от родителя. на нашето дете казахме, че избираме училища и ще отидем да видим някои, а след това ако ѝ хареса ще попитаме дали има места. не сме се впускали в обяснения за изпити и какво ще стане ако не я приемат. между другото, по време на кандидатстването си намери приятелчета, с които продължаваме да поддържаме контакт, въпреки че не са в едно училище.

Общи условия

Активация на акаунт