Частни училища - информативна тема 16

  • 111 097
  • 742
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: X
Блис, дали едно дете ходи за запълване на пропуски или за придобиване на увереност - това вече е много размито и съответно констатацията ти е в сила за деца от всякави училища. Peace

Така е. Но мисля, че ще се съгласиш, че все пак говорейки за училища(а не за деца), не е все едно дали 80-90% от випуска ще ходят само за увереност, в сравнение с 10-20% от друго училище.

Няма как да не се съглася с горното по повод обикновените училища, в които децата от този тип са малко на фона на масата. Затова и направих паралел със СМГ, където такива  деца не са малцинство. И в двете подходът на родителите е еднакъв. Понеже тяхното дете е умно, можещо, справящо се без курсове, те отричат, че има обаче други деца, които ходят. Друг е въпросът вече дали го отричат ей така за спорта или наистина не знаят, понеже Андариел назад правилно отбеляза колко много хор, независимо къде учат децата им, са на принципа "Моето не ходи никъде", тоест крият, че посещава допълнителни знаимания.

Съгласна съм с това. Просто в конкретния случай реагирах на опровержението на Тинкърбел за СС. Същата е позицията ми и за СМГ и още едно две училища.

Освен това смятам, че това не е нещо срамно. За съжаление подобно поведение се диктува от реалностите в образованието. НВО е достатъчно сериозно изпитание от което зависят следващите няколко години и насоката на развитие на децата, че много малко родители дръзват да не се подчинят на модата.
Никога не съм оспорвала, че СС дава много добра подготовка, но за да са наясно родителите на сега стартиращите в тази месомелачка смятам, че за подобни неща трябва да се говори директно и без преиначаване на действителността. По-честно е и по-морално.

# 616
  • София
  • Мнения: 4 102


Ели, въобще не е честно подобно обобщение, пиша, когато съм сигурна. А в момента съм. Преди време беше споделено в тема от седмокласните, не ме карай да търся сега, после го чувам от дете, ходещо там в монента, накрая и от потребител с дете в ЧУ, който няма никаква изгода от това да лъже. От 3 независими едно от друго места като чуеш нещо, едва ли и ти няма да се замислиш дали не е истина.

Не е честно само едно нещо - понеже има дете, или няколко, или повече деца, които ходят на школа за подготовка да се твърди, че е заради самото у-ще, и това да се обобщава за всичките частни у-ща. Което и да е у-ще, или учител не би могъл при всичкото си старание да налее с фуния, ако самият ученик не се потруди вкъщи сам. За мен е важно, че у-щето предоставя възможност под формата на добри учители, достатъчно часове и консултации и още часове, така че ако едно дете иска то да има възможност да се подготви без да се развява из школи и учители, и родителите му да се превърнат в негови шофьори през уикендите за цяла година или две дори.

# 617
  • София
  • Мнения: 19 977
Ако Тинкърбел ми покаже къде съм оспорила дори и за миг добрата подготовка в СС, ОК. Аз пиша нещо друго. Peace Едното и другото не са свързани само в посока ниво на подготовка. То може да си е много високо това ниво и детето пак да ходи. Преди време бях писала за момиче, набор на дъщеря ми, отраснаха заедно по градинките. Завърши точно СС, после отиде в АК. Бабата, която я гледаше ежедневно като малка, сподели на няколко пъти с мен, че й дожалява на какво е подложено детето - училище, допълнителна подготовка за АК, уроци по мат и БЕЛ за НВО. Ех, че лъжлива баба, имаща за цел да злепостваи и училище, и родители на внучето си..А момичето после повече от отлично се справи и на изпита на АК във време, когато конкуренцията беше по-голяма от сега, и на НВО. Такова дете, имащо базата, щеше да се справи отлично и без тези напъни. За това иде реч.  Но е факт, че беше подложено на тях. И не знам кое не става ясно. Никъде не съм казала, че ходят на курсове, защото не знаят и подготовката им  в училище куца. Казах, че истерията, дори и не толкова осезаема, не подминава вече и родители с деца  в ЧУ, и такива на деца в СМГ примерно. И е погрешно да се отрича. Но щом, Ели Г, мислиш, че само невнимавали и не успели да извлекат максимума от престоя си в добро училище деца ходят на допълнителни занимания за НВО, ОК, така да е.

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 10:34 от пенсионирана русалка

# 618
  • Мнения: X
Ако Тинкърбел ми покаже къде съм оспорила дори и за миг добрата подготовка в СС, ОК. Аз пиша нещо друго. Peace Едното и другото не са свързани само в посока ниво на подготовка. То може да си е много високо това ниво и детето пак да ходи. Преди време бях писала за момиче, набор на дъщеря ми, отраснаха заедно по градинките. Завърши точно СС, после отиде в АК. Бабата, която я гледаше ежедневно като малка, сподели на няколко пъти с мен, че й дожалява на какво е подложено детето - училище, допълнителна подготовка за АК, уроци по мат и БЕЛ за НВО. А момичето после отлично се справи и на изпита на АК във време, когато конкуренцията беше по-голяма от сега, и на НВО. Такова дете, имащо базата, щеше да се справи отлично и без тези напъни. За това иде реч.  Но е факт, че беше подложено на тях. И не знам кое не става ясно. Никъде не съм казала, че ходят на курсове, защото не знаят и подготовката в училище куца. Казах, че истерията, дори и  не толкова осезаема, не подминава вече и родители с деца  в ЧУ, и такива на деца в СМГ примерно. И е погрешно да се отрича. Но щом, Ели Г, мислиш, че само невнимавали и не успели да извлекат максимума от престоя си в добро училище деца ходят на допълнителни занимания, ОК, така да е.

Обвиняваме частните училища за неща, които са изцяло плод на родителска истерия, вероятно затова бяха обясненията и на Ели Г, и на Тинкърбел. Малко се обърках за какво е дискусията в последните страници, но ако се върнем към информативната страна на темата, коментарът на Тинкърбел ми беше много полезен. Дано само да запазя нейното самообладание когато наближи седми клас.

# 619
  • София
  • Мнения: 19 977
Да, Dandelion, със сигурност  е точно така, вината/oтговорността за такъв избор, натоварващ детето излишно, е само на родителите. Но си остава фактът, че го има. А точно той се отрича. А малко или много всякаквите подготовки извън училище са в полза за всяко дете и дават отражение накрая в резултатите му. То и затова винаги се е твърдяло, че  класациите на НВО не са съвсем обективни. На ДЗИ резултатите  също, тъй като в двете училища, дежурно стоящи на челна позиция,  има достатъчно деца, решили да следват навън, за където им трябват високи дипломи. Не за навсякъде, наистина, но за доста страни. А това води до презастраховане с курсове по БЕЛ въпреки добрата подготовка по предмета. А че е добра, спор няма.  Понеже и в другите училища децата ходят на курсове... Явно добрата база, над която надграждат първите, си казва своето. Тоест същият казус като коментирания. Добра подготовка в училище  и........ курсове. Но ето как после и двете гимназии се пъчат с първенство. Разликата е само в това кой е направил избора за такава подготовка. За 6-7 клас са все още родителите, в 12ти вече решават самите деца.

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 10:55 от пенсионирана русалка

# 620
  • Sf
  • Мнения: 977
Обвиняваме частните училища за неща, които са изцяло плод на родителска истерия,

дължаща се на масовата вяра на родителите в това, че да влезеш в добра гимназия, е най-важното, - ключово! - нещо, без което не можеш да се уредиш в живота. Както и в това, че единствено държавните гимназии в България са добри.

Впоследствие става ясно, че голяма част от мъченията на децата са били излишни - нито зора за добра гимназия, нито курсовете за тях са важни и нужни, както в повечето случаи и университетите не са това, за което ги мислим.

И после гледаш, как завършилите добра гимназия (с всички екстри около влизането) и деца от нормално училище, на финала с един и същи бал, си влизат в треторазряден чужбински университет, от който файдата е нулева.

В името на какво?

# 621
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229


дължаща се на масовата вяра на родителите в това, че да влезеш в добра гимназия, е най-важното, - ключово! - нещо, без което не можеш да се уредиш в живота. Както и в това, че единствено държавните гимназии в България са добри.

Впоследствие става ясно, че голяма част от мъченията на децата са били излишни - нито зора за добра гимназия, нито курсовете за тях са важни и нужни, както в повечето случаи и университетите не са това, за което ги мислим.

И после гледаш, как завършилите добра гимназия (с всички екстри около влизането) и деца от нормално училище, на финала с един и същи бал, си влизат в треторазряден чужбински университет, от който файдата е нулева.

В името на какво?
+ 1000 bouquet

# 622
  • София
  • Мнения: 5 454
Ден на отворените врати в ПЧМГ за родителите на  бъдещи петокласници
http://www.parvamatematicheska.com/news-bg-2/390-den-na-otvoreni … e-vrati-2017.html

# 623
  • София
  • Мнения: 19 977
Хайде, хайде, малко се изсилвате... Сигурно деца от кварталното училище са приети в  "треторазрядни", опс,  топ университети редом с деца от АК и добрите държавни. Защото от последните изброени има немалко приети. Прочетете на страницата на оплюваното от всички СМГ (аз не съм му адвокат, там деца съм нямала, ама поне се пробвам да съм обективна) какъв процент от децата са приети в топ университети. Поинтересувайте се и за АК, има статистики. И после покажете подобна класация за кварталната гимназия. А и милиони пъти се е коментирало, че в тази възраст (не че има гаранция, но човек все пак се стреми да  осигури на детето си нещо добро) е много важна средата, не само ученето. Едно е да си заобиколен от деца с някаква мотивация и амбиции, със сходни интереси, друго е да си в кварталната гимназия със занижени изисквания заради  ниското ниво на масата и да бъдеш опеделян като лузър, защото просто си учиш, не слушаш чалгии разни и не намираш четенето на книги за нещо ненужно. И да, точно оттам, от училища като последните, се бълват в масовия случай  попълненията на терторазрядните университети навън, на принципа "В чужбина да е"...Разбира се, винаги има и изключения. В много от определяните от Вас  като долнопробни университети в Америка и Европа има интервюта, изготвяне на портфолио, тестове, изпити, искане на впечатляваща с нещо повече от  единия отличен успех биография на кандидата. Вижте също така пълните стипендианти от България, обучаващи се в Германия  и пребиваващи в старната за цялата бакалавърска степен за сметка  на немската служба за обмен, от кои училища са. Балами ще да са  тези шваби, да, затова явно дават така едни 20 000 евро безвъзмездно не на невпечатляващия  ги с нищо зрелостник от кварталното училище, а на този от другаде... Но нямам намерение да споря, всеки е свободен да прави с детето си каквото иска, включително да му олекоти живота с 5 лежерни години в кварталната гимназия, която да му даде заветната отлична диплома и доста посредственото ниво зад нея, с което дори и в  треторазряден ще изгърми по бързата процедура, защото изискванията за едната мижава тройка са други. Дипломата е само трамплинът, същината идва после. И определено има космическа разлика в справянето на децата от едни и от други училища, пък дори и двете да са били приети с равен успех на старта.

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 13:02 от пенсионирана русалка

# 624
  • Мнения: 9 046
Oт последните 15 поста - 6 са на пенсионирана русалка. Дали темата да не се прекръсти....размислите на една Русалка? Сори за спама  Hug

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 13:34 от Hope for Two

# 625
  • София
  • Мнения: 19 977
А дали Хоуп е чела правилата на форума, според които всеки е свободен да изразява мнението си във всяка една тема, стига да не нарушава добрия тон и да не използва обидни квалификации? Wink А за себе си гарантирам, че никога не си позволявам последното - нещо, което не бих казала за теб, Хоуп.

# 626
  • Мнения: 51 170
И после гледаш, как завършилите добра гимназия (с всички екстри около влизането) и деца от нормално училище, на финала с един и същи бал, си влизат в треторазряден чужбински университет, от който файдата е нулева.

Е де, тук се увлече в опит да си защитиш тезата  Stop
- Защо слагаш всички накуп в треторазрядните университети? Не мисля, че масата деца от добрите гимназии отиват в такива Mr. Green
- Има разлика и в това как се справят вече приети в университета едните и другите деца, то си е нещо като класа, която не можеш да заличиш с лека ръка. Виж в темата за АК колко родители на бивши випускници изказват благодарност на училището, че е подготвило децата им за следването и живота.

Има и друго, 30 години след като съм завършила гимназия все още си личи кой е бил в НЕГ или в АЕГ, и кой в техникум или обикновена гимназия. Личи си даже и тук по правописа Twisted Evil

Права си за това обаче, че следване навън в лош университет е безсмислено харчене на пари, което нищо не дава на децата Peace

# 627
  • Мнения: X
Аз пък не разбирам защо скачате като ощипани. Не видях една невярна дума написана от Русалка. Никой никого не напада, най-малко пък някое от цитираните училища. Въпросът е да се говори за действителността и масовия случай, а не за изключения.

Ели изобщо не ти прави чест. И всъщност статистиката показва, че не едно или няколко деца ходят. Обратното е. Повечето деца ходят, а много малко като твоето и това на Тинкърбел не ходят. Още в първите постове написах, че това за мен се дължи на презастраховане, а не на некачественото обучение в училищата. Не знам какво толкова ви е проблемно да се каже истината все пак. Това, че моето дете е малко не означава, че нямам информация какво се случва. Много смешна е бг-мамската стигма "като нямаш личен опит не можеш да говориш". От теб лично не очаквах да я използваш.

В интерес на истината до тук прочетенето от потребителки в темата с уж личен опит доста често се е разминавало с действителността с която ми се е налагало да се сблъсквам. И от друга страна моят опит е потвърждавал информацията, която съм получила по други канали, но съм пренебрегнала заради предоверяване към потребителките с "опит".
Както искате го разбирайте.  Wink

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 13:16 от Анонимен

# 628
  • София
  • Мнения: 4 102
Моята лична позиция беше - у-щето ми казва, че може да подготви децата, виждам пример на по-големи, които наистина са изкарали оценки без доп. курсове. И се доверявам, това е. При все, че в моя случай единия предмет, а именно българския(заедно с английския) е най-най-нааааай трудния за моето дете, по всичко останало винаги е учила с лекота. Отделно, че имаше само едно желание, освен да си остане в у-щето, а именно СМГ, където бала е най-висок. Ами не съм си помислила и за миг, че поемам някакъв риск, като детето не ходи на курс, не се считам и за безотговорна, но пък и отказвам да правя нещо, само защото всички останали го правят.
 'А малко или много всякаквите подготовки извън училище са в полза за всяко дете и дават отражение накрая в резултатите му.' - това също считам за погрешно. Моето дете се явяваше на няколко олимпиади, 1, 2, 3 кръг, един бонус курс само би довел до изтощение, вместо до полза. И не са едно и две децата, които поради посещение на курсове и уроци накрая се скапват и вместо да изкарат по-високи оценки, се представят под нивото си.

Спирам по темата, и без друго се счита, че всеки с личен опит или лъже, или е някакво изключение. Всеки е свободен да праща децата си в което си иска училище и на колкото си иска курсове.  Peace

Последна редакция: чт, 09 мар 2017, 13:30 от EliG

# 629
  • Мнения: 9 046
Спирам по темата, и без друго се счита, че всеки с личен опит или лъже, или е някакво изключение. Всеки е свободен да праща децата си в което си иска училище и на колкото си иска курсове.  Peace

А каква е идеята, всеки с личен опит да лъже? Какво точно ще постигна? И защо в БГ-мама все някакви изключения се навъдиха. То въпросите са ми риторични.

Общи условия

Активация на акаунт