Частни училища - информативна тема 16

  • 107 824
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 472
Тази учебна година в ПЧМГ има три пети класа с по 24 деца, единият от които е с деца от Питагор. Останалите 2 класа са с новоприети ученици.
И аз много съжалявам, че хлапето не кандидатства миналата година.
Някой знае ли каква е практиката за прием след 5ти клас?

# 721
  • Мнения: X
Има субсидия, да. По тези европрограми, които Куневица я спрягаха заедно с протежетата и. При нас кандидатстват с програма по английски.

Това е пореден случай в ЕСПА да напускат масово.

# 722
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 309

Това е пореден случай в ЕСПА да напускат масово.

може би не им плащат?

# 723
  • Мнения: X

Това е пореден случай в ЕСПА да напускат масово.

може би не им плащат?

Нямам на идея, но съм чела тук за поне два предходни случая на масови напускания.

Последна редакция: нд, 12 мар 2017, 21:35 от Анонимен

# 724
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239


Какво става в ЕСПА? И при нас дойде скоро учителка от там.
Това е интересен въпрос.

# 725
  • Калифорния
  • Мнения: 464
Тази учебна година в ПЧМГ има три пети класа с по 24 деца, единият от които е с деца от Питагор.
Някой знае ли каква е практиката за прием след 5ти клас?

Племенникът ми влезе в ПЧМГ от 6ти клас. Явяват се на изпит в края на годината. Има няколко дати и може да се явиш на всички, като се взима най-високия успех. През годината има няколко пробни изпита, на които също може да се провери какво ти е нивото, но те не влияят на кандидатстването. Обикновено има няколко напуснали ученици след 5ти клас и съответно се приемат същия брой деца на тяхно място.

# 726
  • София
  • Мнения: 17 351
Започнали са да работят и в посока активна подготовка за състезания, защото се в списъка с иновативни училища и явно ги задължават. Сега са разделили децата в три групи по математика - една елитна за деца, които да подготвят за състезания, една напреднала и една за тези, които трябва да напреднат.
Ние сме в тази "елитна група", която за мен се оказа пълна смешка. Групата започна с работа преди 2 седмици, веднъж седмично по един час решават тестове от стари състезания. С това темпо и този начин на подготовка не очаквам никакви резултати.
Аз лично за моите деца, очаквам и искам по-сериозно натоварване, защото те искрено скучаят в часовете по математика. В момента (2ри клас) все още са на умножение и деление с 4ри. Логически задачи почти липсват в програмата им. След 4ти клас, ще се пробваме в СМГ и ПЧМГ.

Други училища гледали ли сте? Климент Охридски, където ходихме тези дни на посещение, са с точно такова по-сериозно натоварване по математика.

# 727
  • София
  • Мнения: 6 029
Бърди, в Климент Охридски има ли още свободни места и колко, казаха ли на срещите ви? Ние ходихме в ОТ събота. "Обработвам" таткото да се навие. Аз не държа на "състезателен дух" и "форсиране на детето". Достатъчно съсипани хора имам около себе си от болни родителски амбиции. Сигурно затова. Нищо насила няма да правят децата ми и нищо "задължително", никакво състезателно надъхване също  Thinking
та в този ред на мисли ОТ засега ми пасва смятам  Thinking Семпло е някак, няма истеричен наплив на надъхани родители. Не видях и уплашени от директорката учители. Нито безкрайна реч за олимпиади и състезания и постижения на училището в точки спрямо другите...  ooooh!недай боже да попаднем я такова........Невзрачно е мястото вярно е, но тихо и спокойно е някак................. или щото беше събота  Laughing Laughing

# 728
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Щом ОТ ти се е видяло невзрачно, значи Климент Охридски хич недей да се хабиш да го гледаш Laughing.
Шегувам се, разбира се. На мен базата ми е назад в приоритетите, държа само да е чисто, светло и уютно, а ОТ ми изпълнява този критерий. Има всичко необходимо, без излишен лукс. Неудобно е, че салонът е в друга сграда, но е резултат от нерационалното разделяне на помещенията с Джани Родари (вместо да си поделят две сгради, те делят етажи от 2 сгради, което е абсурдно). В КО обаче базата е наистина много компромисна, което в комплект с нездравата атмосфера, която лично аз подуших, просто не ми допада, пък ако ще да обират 100 % златните медали на олимпиади. Но това е лично за мен.

# 729
  • София
  • Мнения: 12 561
Много често чета това за базата на училищата, че не е от значение, но да си призная не разбирам кое точно наричате база. Не се заяждам, наистина не ми става ясно. Peace
Иначе за мен едно училище като база трябва да има достатъчно голям двор, физкултурен салон, библиотека, медицински кабинет и столова. Не знам защо у нас изобщо издават лицензи на училища без такава база.

# 730
  • София
  • Мнения: 17 351
. Аз не държа на "състезателен дух" и "форсиране на детето".
Не видях и уплашени от директорката учители.
Нито безкрайна реч за олимпиади и състезания и постижения на училището в точки спрямо другите...  ooooh!недай боже да попаднем я такова.

Извадих няколко изречения от поста ти, които точно характеризират усещането ми от Климент Охридски.  Ама много точно Simple Smile

Отделно за базата - доста по-тесни коридорчета от ОТ, двор една педя, буквално, пред него улица (вярно, ограда, заключено е и т.н., мисля, че откъм охрана са добре). Плюс факта, че буквално няма къде да се паркира, за да се остави/вземе детето.

Според мен вземи го заведи мъжа ти в КО, след него ще се влюби в ОТ  Laughing

Иначе около 6-7 места бяха останали  Peace

# 731
  • Мнения: 8 308
Бoяна  - база е всичко което засяга материалната част на училището Simple Smile
Лично мен също не ме впечатлява много , много. Държа на други по-важни неща.

Всички училища имат описаните от теб неща. Разпределени по един или друг начин.

# 732
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 309
Трябва да призня, че някои училища имат базата си само на хартия.
Например Прогресивно няма двор. Ама никакъв. децата отиват в двора на съседното държавно училище. Т.нар. мултифункционална зала обединява салон, зала, и място за хранене (със сгъваеми мебели). Изборът беше компромис с "базата".
На някои други училища салонът е в мазето или фоайето. Св. георги години наред беше в няколко къщи. Повечето нови училища според мен стартират с компромис в материалната част..
Пример за чудесна е база е Петър Берон.

За мен също не е водещо, но определено има значение. Все пак децата са там цял ден.
Скоро някой каза за Артис - ремонт на етажа, но минаваш през мухлясали тавани докато стигнеш дотам. Не е много здравосовно. Влагата и мухълът са ужасно опасни.

# 733
  • Мнения: X

Пример за чудесна е база е Петър Берон.


Която вече отеснява сериозно.

# 734
  • София
  • Мнения: 6 713
И която освен че отеснява, се използва не само от децата, а и от външни възрастни хора, което за мен е съвсем неприемливо и е израз на комерсиалността на г-жа Шотева (поне миналата година пусна външни хора на тенис-корта, който е половината двор).
Освен това не бих нарекла базата в ПБ много добра - класната стая на детето ми там беше ужасно малка и тъмна, за сметка на това топла и задушна през септември и пролетта, защото е на последния етаж в подпокривно пространство.
В пъти харесвам стаята им сега в Прогресивното училище - голяма и светла, има простор. Те наистина са само 9 деца в клас, но стаята спокойно ще побере и 20-25, а тази в ПБ беше двойно по-малка за 16 деца. Тя е въпрос на късмет малко в ПБ. Стаите на ПУК там на партера са хубави.

Общи условия

Активация на акаунт