Втори език в езикова гимназия

  • 2 695
  • 16
  •   1
Отговори
  • Мнения: 105
Възникна чуденка вторият език в езиковите гимназии откъде започва да се учи - от азбуката или оттам, докъдето би следвало да са стигнали в училище децата, ако са учили този език. Ако продължават напред, какво се случва с децата, които никога не се учили езика? Напълно възможно в един клас да се съберат деца, които са учили езика и такива, които не са. В обратния вариант, какъв е смисълът да се започва от начало втория език, ако децата вече са го учили в училище няколко години? Предполагам, че има утвърдена практика?!? Моля, споделете опита си......

# 1
  • Мнения: 12 909
Учих в езикова - Английски 1ви, Немски 2ри.
Не сме почвали от азбуката (все пак е латинска) .. започнахме с елементарни фрази.. думи.. Граматика..
Общо-взето се започва от начало, но предвид това, че до момента все пак децата са учили език (на латинска база най-вероятно) - а и все пак нивото не е за детска градина, че да учат азбуката 2 седмици  Wink
Спокойно, справят се няма драма Simple Smile

# 2
  • Мнения: X
По-скоро от АБ.
Ние бяхме френска паралелка, с втори език руски. Аз и още няколко деца знаехме руски, но другите започнаха от АБ, на нас учителката ни даваше отделни задачи.

# 3
  • Мнения: 38
В училището, което учи дъщеря ми ги разделиха на две групи - начинаещи и напреднали (деца, които са учили преди дадения език).

# 4
  • Мнения: 3 480
И аз съм учила в езикова - започва се от началото (азбуката и основите набързо) защото различните деца са учили различни езици.
Ако западните езици са от едно езиково семейство е по-лесно и се свиква безболезнено като например френски с италиански или английски и немски. По-трудно е, когато се учи например френски и се учи английски като втори език.
В университета беше същото. Имах колеги, които никога не бяха учили английски. На 19г. се върнахме в 1 - и клас. Преподавателката ни тества и освободи от часове тези, които издържаха и само правехме тестове в края на семестрите.

# 5
  • Мнения: 105
В случая не ме притеснява справянето, а дали не се обезмисля напълно втория език, ако вече си на ниво А2.

# 6
  • Мнения: 7 081
Еми, какво да се прави, обезмисля се, аз 4 години си четях книги в часовете по английски  тихо на задния чин, защото вече имах сертификат.  Rolling Eyes Не са ми давали отделни упражнения или нещо подобно, не ме закачаше учителката просто. Контролни си минавах с другите.
Майка ми не ме остави да ги проспя тия години де, записа ме на руски след училище  Joy

# 7
  • Мнения: 3 480
Учителят може да дава литература за по-напредналите, най-малкото за да не забравят езика. Един език като не се практикува се забравя. Непознатите думи, които са научени отиват в пасивния речник.

Завърших немска филология, но говоря много по-добре 'втория' език, тъй като работя с него и го практикувам в среда.

# 8
  • Мнения: 32
Винаги се започва от началото - от АБ-то, дето се вика. Не всеки е учил 2-рият език в предишното си училище, съответно няма как да се вземе решение да се почва директно от някаква граматика, или думи. Почва си се от начало. Simple Smile

# 9
  • София
  • Мнения: 19 930
Зависи от училището. Peace Има столично такова например, в което вторият език далеч не започва от АБ. Доста над това е предвид започването директно по учебник за В1-В2. За училите го е страшно удобство този факт, но пък е голям проблем за започващите го едва в 9 клас. Може да са малко последните, но ги има.

# 10
  • Мнения: 32
Зависи от училището. Peace Има столично такова например, в което вторият език далеч не започва от АБ. Доста над това е предвид започването директно по учебник за В1-В2. За училите го е страшно удобство този факт, но пък е голям проблем за започващите го едва в 9 клас. Може да са малко последните, но ги има.

Аз не живея в столицата, и съответно не съм много запозната за нещата в тамошните училища, но това е повече от несправедливо. Как дете, което не е учило втория език досега, ще започва от ниво В1-В2? Това са нива, които съвсем не са в началото на езика, и за тях се изисква богат речник, прилични граматични познания, и умения. Лично за мен това е недопустимо.  newsm78

# 11
  • София
  • Мнения: 19 930
Донякъде е така, донякъде не. В над 90% от столичните езикови гимназии вторият език е определен още с приема и такова действие би било наистина абсолютно неуместно. Във въпросната обаче не е определен вторият език от самото начало.Към края на 8 клас ученикът подава заявление кой от двата езика,английски или руски, ще изучава като втори. На база събраната информация от заявленията класовете се разместват като състав. Избралите руски започват от АБ. Избралите английски стартират от упоменатото ниво. Не се крие от децата схемата, запознати са с нея още от 8 клас, така че всеки има възможността да помисли дали да се хвърли в дълбокото или да отиде в паралелките с руски. Прави се явно заради многогодишни наблюдения, че огромен процент от випуска е учил английски интензивно преди гимназията в училище, с учители, по школи...

# 12
  • Мнения: 32
Моята щерка е в паралелка с немски като първи език, и английски като втори - като английския го избра в края на 8-ми клас, чрез заявление както си написала. Английският тая година го почнаха от АБ-то още, нищо, че повечето деца от класа ходят на частни уроци, и владеят езика на прилично ниво. Така мисля и аз, че трябва да се прави. Нищо, че е английски - ако не е учен интензивно през осми клас, се забравя, а не всички имат възможност да тръгнат на частни уроци.

# 13
  • София
  • Мнения: 19 930
Пак зависи. Когато се кандидатства в едно училище, нещата се проучват. Ако не се предлага онова, което детето иска, в случая английски като втори от АБ, се гледа за други алтернативи. Никой никого не е натиснал  все пак да се запише на английски и да се гърчи с непосилно ниво. На сайта на училището ежегодно е упоменат учебникът, по който се учи. На същата логика може да се оплаче  и дете, че не се предлага като втори език френски или испански. Неговото желание как да уважат... Просто се знае какво и как се предлага и хората премислят искат ли  го или не. Не казвам, че е непременно позитивно, споделям и различна практика.

# 14
  • Мнения: 105
Явно всяко училище решава самостоятелно и всяко училище трябва да се проучва подробно предварително,  тъй като начинът, по който се процедира с втория език е от голямо значение за избора на училище след 7-ми клас. Някой има ли информация как е в езиковите в Пловдив?

Общи условия

Активация на акаунт