За какво си мислите постоянно напоследък?

  • 1 359 782
  • 25 040
  •   1
Отговори
# 24 795
  • Мнения: 27 505
Добре де, какво точно ви пречи, че някоя си учила детето си? По-добре ли е да го неглижира? Така решила, така направила. Колко може да разбере и запомни на тази възраст дете е друг въпрос.

# 24 796
  • Португалия
  • Мнения: 6 407
Аз можех да чета в първи клас. Бях със забележки ,почти всеки ден. Още си спомням ,колкото за  спане на чина, толкова за липса на дисциплина.

# 24 797
  • София
  • Мнения: 6 951
Има деца, които са по-кротки и обичат да разговарят с родителите си. Слушат ги и им задават въпроси. Да не предадеш малко обща култура във вид на приказка на такива деца е направо грехота.
 От друга страна има деца, кото проговарят по-късно. Обратната връзка е затруднена. На такива деца също е хубаво непрекъснато да им се "набиват" пасивен речник и пасивни знания в главицата, за да не изостанат много в последствие.
Има и деца, които са игриви, палави, общителни - за тях най-доброто обучение е играта. А и научават най-важното - да са емоционално зрели.
Така че хич не си мерете академичните знания. Някои са по-напред в тях, други в спортните постижения, трети в общуването с връстници. Е, има и еднорози, които са супер-дупер отвсякъде.

# 24 798
  • Мнения: 5 043
Аз нямам какво да меря. Каквото било, било. Мога да твърдя, че не съм сбъркала много. Методите ми са били що годе успешни. Имам прекрасен човек насреща си, за останалото тя си има грижата вече. Моята работа е свършена.

# 24 799
  • Мнения: 1 519
Мисля си колко много родители в днешно време имат прекалено високо мнение и за себе си, и за възможностите на децата си, поради което са неприятни личности. Влизат непрекъснато в конфликт с учители и кой ли не, ако дръзне да допусне, че безценното им детенце не го бива в нещо. Не говоря просто за амбициозни родители, а откровено арогантни индивиди, които си мислят, че светът се върти около тях и децата им.
И си мисля колко абсурдно е, че не всички хора по света могат да се възползват от предимствата на цивилизацията, технологиите, удобствата и др. Как пред 2025-та все още има гладуващи и мизерстващи. Явно напредъкът на човечеството не е наистина напредък, според мен, и е най-вече повърхностен и лицемерен. Няма логика един да страда като куче, а друг да се изнежва от охолство и глезотии. Неравномерното разпределение на благата е просто тъжно, като се замисля понякога.

# 24 800
  • Мнения: 12 112
Ми те арогантните не се интересуват от оценки. В класа на сина ми имаше една подобна майка, на нея най-важно й беше защо госпожата е прибрала телефоните в чекмеджето и ги е заключила и дъщеря й не й е вдигнала като й е звъняла. Жената й казва - по това време сме в час, даже правиха контролно. Майката шумно заяви, че не я интересува това и щом е звъннала иска да й се вдига без значение кога е час, кога междучасие. След като не се свързала с дъщеря си, звъняла на госпожата, която съответно също не била вдигнала и на родителската направи ег@ти сеира, та всички й видяхме акъла.

# 24 801
  • Мнения: 5 037
Отървах се от един проблем. За това си мисля.

# 24 802
  • София
  • Мнения: 6 951
Юрика, мисля че несправедливостта на този свят е най-логичното нещо, т.к. той е изграден от несправедливи индивиди. Всеки от нас е несправедлив в някалъв аспект, нищо че в повечето случаи не го съзнава и оправдава себе си. Не знам дали след много, много, много години би настъпил някакъв утопичен живот, но на този етап всякаква идея за равенство носи повече вреди отколкото ползи, защото мисленето ни на генетично ниво не е такова. Дори не само човешкото. Животинското, на растенията също. Целият ни свят е една жестока конкуренция и борба за оцеляване.

# 24 803
  • Мнения: 6 757
Доколкото помня по БЕЛ от 1 до 4 клас учиха едно и също, всяка година с по нещо отгоре. Но нямаха достатъчно упражнения за да затвърдят уроците. Всичко се научава с повтаряне и упражнения. Сухата теория е трудна за научаване. По математика също нямат достатъчно упражнения. Та тук проблемът е учебната програма.
На някои деца им пречи шумната обстановка - не могат да се концентрират и не научават много в училище. Те просто не са го чули. Затова изостават. Няма глупави деца. Просто трябва да се прилагат различни подходи за учене.

# 24 804
  • Мнения: 27 505
Глупости. Има глупави деца, има и много лоши деца. Всичко има по белия свят.

# 24 805
  • Мнения: 35 536
Аз например, се ядосах на госпожата по български, че вижда, че детето ми има проблеми с усвояването на материала, но нито веднъж не сподели с нас, че има проблем. Шатка четворките в Школо и толкова. Да, но аз виждам, че детето не се справя и намерих начин да му помогна.
Обвинявам себе си, че не натисках детето ми да учи азбуката, буквите и да пише преди да започне първи клас. Като тръгна на училище му беше много трудно. Трябваше да се занимавам повече. Не исках обаче да му е скучно в училище и да не хае. Не знам кое е по- добре вече , но с второто дете няма да допускам тази грешка. Той от сега се върти около нас, когато правим диктовка и пишем букви и иска да го учим да пише.

# 24 806
  • Mediterraneo
  • Мнения: 41 275
И аз тръгнах на училище можеща да чете. Дядо ме научи на 4 години, четях Работническо дело с него всеки ден. Ами умирах си от скука, докато учителката не ми намери колая- всеки ден четях на класа, заедно с друг съученик, за да не шумим и да не скучаем. И пишех що- годе добре, баба ме учеше на ченгелчета и чертички, та не ми беше никак трудно в училище. Ама майка ми хабер си нямаше, за нея аз тръгвах на училище, за да ме учат там. Днешните предучилищни вършат работата за подготовка, не е като едно време.

# 24 807
  • Мнения: 20 702
PeacockLove, по принцип всички проблеми се изсипват на главата на родителя задължително. Нашето си беше с шестици в Школо, когато госпожата ми сподели само след 2 месеца училище в 1 клас, че детето не чете гладко и изостава от връстниците си. А как да чете гладко, като изобщо не е чело допреди 2 месеца?

Но аз имам опит и веднага намерих една студентка, при която да водя малката, с нея пишеха и четяха цял първи клас допълнително. Сега е втори клас и съм с по-тежка артилерия - направо учителка по всички за допълнителни занимания. Иначе пак сигурно ще си е с шестици уж, а реално - с четенето е вече добре, но някои задачи не ги разбираше и т.н. Това все някак трябва да се отработи, а няма кой да й обръща специално внимание в училище. Аз също нямам  време, подход и умения. И ето е трябва помощ. Приела съм, че е така и действам. Не очаквам чудеса и всичко да научи в училище. Тази схема просто не работи при всички деца.

Тарталета , и аз бях като теб и нашите все ми разказват как съм чела Работническо дело от съвсем малка Simple Smile

# 24 808
  • Мнения: 6 336
Истината е, че повечето деца нямат тренинг и умения за концентрация. Всичко се иска /и получава/ сега и веднага, те не са свикнали с търпение да учат и усвояват. Детето ми е в 1-ви клас, а работя на занималня с деца във 2-ри. Материалът не е чак толкова сложен. Да, повечето деца са много добре подготвени от ДГ, но и да не са -абсолютно постижими са целите. Но най-много пречи факта, че всичко им омръзва бързо и нямат търпение да вникнат в условията на задачите примерно. Елементарни текстови задачи ги затрудняват. Ако е написана задачата просто като числов израз -няма проблем в повечето случаи.
Не очаквайте толкова индивидуално отношение от учителите. Зная, че за всеки неговото гардже си е най-важно, но просто физически няма как да стане винаги. Разбира се, ако се касае за някакви видими нарушения и затруднения, няма спор. Но го има и друго - ако учителят досега е съобщавал за пидобни съмнения като затруднения, имащи нужда от психолог, логопед и др.специалисти, а насреща си е получил сърдене и игнор /реален случай/, вече може и да не иска "да се бута между шамарите" образно казано.

# 24 809
  • Мнения: 9 742
Тази сутрин се събудих с мисълта, че трябва да променя живота си и никога не съм била толкова сигурна за това.

Общи условия

Активация на акаунт